Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Marraskuiset 2020

24.03.2020 |

Vähän ajoissa olen.. Haluan pitää asian salassa vielä muilta, mutta samalla olis kiva jo nyt fiilistellä tulevaa muiden marraskuisten kanssa. Mulla laskettu aika 19.11.2020 ja neljäs lapsi tulossa. Mulla muut lapset poika 11 v., poika 2,5 v., tyttö 1 v. Eli kolme alle neljä vuotiasta olis sitten loppuvuodesta :) Todella haluttu ja odotettu on tämä uusinkin pikkunen. Mites muilla?

Kommentit (436)

81/436 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Mariia_ kiva kuulla myös miten siellä Amerikassa!

Kävin tänään nt-ultrassa ja mies oli whatsapp videopuhelussa mukana😊

Pienellä oli kaikki kunnossa ja koko vastasi viikkoja eli ei siirtynyt laskettuaika♥️ Niskaturvotuksesta ei saatu virallista lukua koska pikkunen päätti alkaa nukkua ja meni myttyyn😅😂 Ei suostunut asentoon josta olisi saanut mitattua. Hoitaja kuitenkin sanoi että turvotus näytti varsin pieneltä ja sai epävirallisesti sitä mitattua että olisi n.1mm luokkaa eli normaali. Uusiksi menee ultra eli ensi viikolla ti yritetään uudelleen saada se virallinen mittaus.

Kyllä nyt on ihana olla kun tietää että elävä pieni kelluttelija siellä on🥰 ♥️ Nähdäänpähän hänet ensi viikolla uudelleen🤩

82/436 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariia83, ihanaa että kaikki kunnossa!

Minulla tänään ensimmäinen neuvola, terkkari oli oikein mukava ja käsitin että kaikki ajat ovat hänelle jos ei tule sairastumisia tms muutoksia. Hassulta tuntui kyllä jutella raskaudesta, vaikka varhaisultrassakin olen jo käynyt niin tuntui jotenkin epätodelliselta. Äitiysneuvolakortin saaminen kyllä taas jotenkin teki tätä todellisemmaksi. Ensi viikolla pitäisi tulla aika nt-ultraan, nyt vaan siis sitä odotellessa! Neuvolakäynnillä jäi erityisesti mieleen että terkka sanoi että kun olen hoikka niin tavoiteltu painonnousu on noin 12-15kg, kuulosti hurjalta! Kuljen loppuvuodesta siis vain kierimällä... 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/436 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hero, mahtavaa, että sielläkin oli kaikki kunnossa 😍 Mikä mahtava idea tuo videopuhelu! Hitsit, kun ei tullut itselle edes moinen mieleen. Aika jännä muuten, että lääkäri ei yrittänyt herättää kaveria mitatakseen tuon niskaturvotuksen. Mullahan oli sama juttu, että vaavi nukkui, mutta heräsi, kun lääkäri taputteli vatsaa vähän kovempaa. No pääsettepä nauttimaan ”ylimääräisestä” ultrasta ☺️ Viuhkelis, mulla on pientä ylipainoa, mutta neuvolassa siitä ei sanottu mitään, eikä itseasiassa ollut puhetta painonnoususta ollenkaan raskauden aikana. Olen kyllä ymmärtänyt, että hoikat ihmiset ”lihovat” raskauden aikana helposti sen 20 kiloa ja sitten taas ylipainoiset ei tietysti mielellään paljoa, mutta ehkä max. 10 kiloa. Itseäkin hiukan hirvittää tuo tuleva painnonnousu, mutta en ota siitä stressiä. En kuitenkaan syö kirjaimellisesti kahden edestä, enkä mätä herkkuja naamaan joka päivä. Herkuista tulikin mieleeni, että mulla ei ole kyllä ollut mitään mielitekoja. Ei myöskään mitkään ruoat ole etoneetkaan, vaan olen syönyt normaalisti kuten ennenkin raskautta. Mites muilla, onko ilmennyt mielitekoja?

37/41v. Esikoisen LA 3.11. Esikoispoika syntyi 1.11.2020 <3

84/436 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariia83, kiitos♥️

Aluksi pieni heitti kunnon sammakkohyppyjä mut sit se nukahti. Kyllä se hoitaja sit ravisti sillä ultrauskoneella mahaa kunnolla ja mä kääntyilin kyljeltä toiselle mut ei se suostunu liikkuu enää😅 No, tosiaan saadaan nyt sit uudestaan mennä nii iha kiva.

Mulla kans ylipainoa ja sais raskausaikana tulla alkupainoon mielellään lisää vain n.9kg, mut laihduin 4kg tässä 12viikon aikana ku ei oo maistunu herkut eikä paljo mikään, että syöty mitä pystytty. Että nyt siis sais tulla 13kg mut toiv ei tule. Onneksi ei tosiaan ole mtn kummempia mielitekoja täälläkään... mansikat ja mustikat kyllä maistuneet ihan hyvin.

Mulla alkanut pikkuhiljaa paha olo helpottaa. Välillä toki vähä huonompia päiviä mut yleisesti parempi olo ku aiemmin. Väsymys tosin vaivaa vielä ja alaselkää alkanut kolottaa...

85/436 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahha, siellä taitaakin olla oikein veikeä kaveri masussa 💕 Kiva kuulla, että olo on alkanut helpottamaan. Täällä kanssa edelleen normaali olo. Tänään uskalsin kuitenkin kertoa tästä uutisesta ihan julkisesti (facebook päivitys) ja töissä kerroin pomolle, koska meillä alkaa lomat painamaan päälle ja työni on sen verran vastuullinen, että siihen on koulutettava sijainen äitiysloman ajaksi. Nyt sitten tietysti alkoi hirvittämään, että jos jotain ikävää sattuukin ja kaikki tietää. Mutta sitä jatkuvaa huolta omasta lapsesta se taitaa olla nyt lopun elämää jatkossa 😅

86/436 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kans tarvitaan sijainen loman ajaksi ja olenkin jo kertonut pomolle heti kun tiesin (hän on ystäväni joten kerroin kyllä jo silloin kun aloimme yrittää, että osaa varautua). Kesälomaa pidän jo kesäkuussa, että siihenki pitää saada tuuraaja ja sit lokakuun alussa ajattelin äitiyslomalle jäädä.

Se on totta että kyllä se huolenkanto lapsesta jatkuu läpi elämän varmasti😅

Itse yrittänyt odottaa jos näkis kavereita jossai lenkillä tai muuten ulkona, että sais aina kasvotusten kertoa mutta kyllä tässä maailmantilanteessa varmasti ihan hyvä vaikka facebook päivityksellä asia tuoda ilmi, kun ei oikein ketään pääse tapaamaan😂 Itse tänään ultra kuvaa vaavista lähettelin kavereille, mut iha kaikki ei tiedä vieläkään... tuumailen kuinka pitkään maltan odotella tapaamisia kasvokkain vai laitanko viestiä😅

87/436 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään julkaistiin vihdoin uusi äitiyspakkaus ja kyllä mä tykkäsin siitä! Mä en ole mikään värien rakastaja, vaan meidän kotikin on sisustukseltaan valko-harmaa ja ripauksella mustaa. Monen mielestä varmaan tylsä ja niin nähty jo, mutta kodin pitää olla sellainen missä itse viihtyy. En ole koskaan lukenut sisustuslehtiä tai sisustanut muodin mukaan vaan ihan oman pääni visioiden. No mutta siis asiaan, töissä vitsailivat työkaverit tänään, että meidän vauvalla on kaikki vaatteet kuitenkin mustavalkoisia 😂 Tossa uudessa äitiyspakkauksessa on omaa silmää miellyttävät värit, toki se toppahaalari oli melko poikamainen mun mielestä, mutta muuten ihan kiva ja aion kyllä ottaa sen pakkauksen enkä rahana. Mitäs muut tykkäsivät pakkauksesta?

88/436 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kans tykkäsin pakkauksesta! Oikeastaan unilelu on ainoa joka oli niin ruma etten sitä varmaan käyttäisi. Neutraalit värit miellytti silmää 😊

Tänään kokeilin doppleria pitkästä aikaa ja heti kuului ihan selvästi, mieskin sai nyt kunnolla kuunneltua. Pahoinvointikin vaikuttaisi alkavan helpottaa. En malta odottaa ultraa että pääsee kaikille kertomaan 😍 Koko ajan todellisemmalta alkaa tuntumaan, että meille todella on tulossa vauva!

89/436 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin äitiyspakkauksesta. Meillä kans kotona musta-harmaa-valkeaa. Ihania eläinkuoseja vaatteissa. Otan kyllä pakkauksen, niin paljon saa kivoja vaatteita ja tavaroita🥰

90/436 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa Viuhkelis, että sielläkin pahoinvointi helpottaa ☺️ Vitsit en malttaisi odottaa, että minäkin kuulen vauvan sydänäänet ensimmäistä kertaa 💕 Työkaveri kyselikin tänään, että kuunneltiinko ekassa neuvolassa niitä ja sanoin, että ei kuunneltu, kun olin siellä viikolla 9, eivätkä käsittääkseni kuulu vielä silloin. Hänellä oli aikoinaan kuunneltu, mutta sekin käytäntö on voinut tässä muuttua. Täällä oli töissä tänään oikein iloinen ja leppoisa päivä muutenkin. Kaikki työkaverit olivat yhtä hymyä ja onnittelivat kovasti vuoronperään 🥰

91/436 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut hienoista ultrakuulumisista kaikille, jotka ultrissa käyneet!

Äitiyspakkaus oli kivan näköinen, jonkin verran kyllä poikavoittoinen, erityisesti se toppapuku. 🤔

Tämä alkuraskaus on niin puuduttavaa! Itellä kun ei isompia oireita ole ollu ollenkaan niin koko ajan pieni pelko perseessä, että kaikki ei olekaan hyvin,vaikka tähän mennessä onki ollu. Toisaalta sitten taas olen jo etukäteen seku vahannu vaunu vaihtoehtoja ja miettiny, miten ihmisille kerrotaan jne. Ajatukset siis menee yhtä vuoristorataa ja aika matelee. 😅

Meillä eka neuvola vasta rv 10+0. No eipä tuonne hoppua ole. Paino asiat minuaki jo valmiiksi ahistaa. Tiputin näitä hoitoja varten - 25kg todella tiukalla ruokavaliolla ja siinähän kävi tietysti niin, että heti kun aloin syömään normaalisti paino nousi viitisen kiloa takaisin.(suurin osa varmaan nestettä) 🤦‍♀️ Nyt olen taas vähän liikaa syönyt herkkuja ja painoa on tullu vielä pari kiloa tuon päälle. Olen siis valmiiksi jo reilusti ylipainoinen niin tiän, että painosta tulee ylipäätään sanomista. Toukokuussa aion ottaa itteä niskasta kiinni ja alkaa herkkulakkoon. 💪

Ai niin, työkaveri lupasi ultrata minut ens viikolla, ko pyysin huoliultraa 👍

Mukavaa viikonloppua!

Jonxuh rv 8+5

92/436 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonxuh.

Mulla on ylipainoa ja ajattelin että siitä tulee varmasti joka paikassa valitusta, mutta ei ole kukaan vielä sanonut siitä mtn😳 Tosin neuvolasta antoivat paperilla jtk terveellisiä ruokaohjeita. Mulla vaan tosin suuri osa ylipainosta johtuu lääkkeestä jota käytin, että kyllä mä osaan terveellisesti syödä halutessani😂 Mut siis en usko että alkavat raskaanaolevalle pahasti sanomaan joten voit varmasti ihan huoletta sen asian suhteen olla😊

Sokerirasituskokeeseen kyllä joudun, että kai se viittaa siihen että ylipainoa on todettu😅 vai liekö siihen kaikki nykyään joutuu....

93/436 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HeRo: Joo sokerirasitukseen joutuu nykyään lähes kaikki. Sitten muistaakseni, jos on aiempaa sokeritaustaa itellä tai suvussa tai bmi yli 35 niin joutuu ilmeisesti kaksi kertaa. Mulla taitaa olla tuo edessä 🙈

94/436 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonxuh, mullakaan ei ollut alussa muita oireita kuin rintojen arkuus ja hyvin on silti kaikki ollut. Tällä hetkellä ei ole oikeastaan mitään oireita. Iltaisin massu saattaa olla enemmän turvoksissa, mutta muuten normaali olo ja ultrassa silti kaikki hienosti. Ilmeisesti tällainen oireetonkin raskaus on ihan normaali, siitä vaan puhutaan vähemmän. Elokuvissakin usein annetaan ymmärtää, että kaikki raskaana olevat oksentaa jatkuvasti. Mulle sanottiin neuvolassa, että joutuu raskauden alussa sokerirasitustestiin jos lähisuvussa on diabetesta ja muuten jokainen joutuu sitte siellä raskauden loppuvaiheella. Eli mä meen siellä loppupuolella vasta niihin testeihin, kun meillä ei suvussa ole diabetesta ja vaikka itsellä ylipainoa on myös.

Vierailija
95/436 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas! Käyn aina lukemassa ”väärään” aikaan enkä pääse kommentoimaan ikinä. 😅

Mulle toi äitiyspakkaus oli niin pettymys. Haluan pukea lapseni iloisiin kirkkaisiin väreihin. Kaikista vähiten pidän harmaasta, mustasta ja näiden yhdistämisestä valkoiseen. Mielestäni ne eivät ole vauva tai lapsen värejä lainkaan. En myöskään halua vauvan sointuvan sisutukseen vaan erottuvan siitä. 😅 No tämä siis vain oma mielipiteeni ja on hyvä, että moni pitää uudesta pakkauksesta. Itse meinasin ihan masentua, kun olin niin odottanut pakkausta ja siellä olikin sitten täysin oman maun vastaisia värejä. Siinä lakanassa vasta olikin hirveä kuosi, vaikka väriä olikin. Se tuskin tulee käyttöön meillä ollenkaan. Oli jotenkin niin levoton. Päätettiin nyt kuitenkin ottaa pakkaus, vaikka aloin jo miettiä, että pitääkö se sittenkin jättää ottamatta. Totesin, että käytän niitä värittömiä sitten itse ostettujen kirkkaiden värien kanssa niin eiköhän ne mene.

Vierailija
96/436 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoasiaan liittyen voin paljastaa, että olen itse bmi:n mukaan sairaalloisen lihava. Kauhea sana. Häpeän lihavuuttani valtavasti. Näin lihavaksi olen lihonut muutamien viimevuosien aikana. Minulla on aina ollut todella vaikea suhde ruokaan ja omaan vartaloon. Olen taistellut ja mennyt ääripäästä toiseen. Ensimmäistä kertaa olen tasapainossa henkisesti ja alan hyväksyä itseäni. Se ei vain vielä painossa näy, vaikka ehdottomasti haluan laihtua, jotta olo olisi mukavampi ja useammat asiat olisivat mahdollisia.

Olin ihan varma, että en tule raskaaksi näin lihavana. Jätimme kuitenkin ehkäisyn pois samalla kun aloimme panostaa elämäntapamuutokseen. Tulinkin sitten raskaaksi ja siitä lähtien olen miettinyt, olenko tehnyt suuren virheen tulemalla raskaaksi näin lihavana. Syytän itseäni vauvan vaarantamisesta ja totta kai omakin hyvinvointi huolettaa. Minua myös on alkanut jotenkin hävettää, että joudun kohta kertomaan muille raskaudesta esim. töissä. Olen alkanut ajatella, että muut ihmiset varmaan kauhistelevat, että miten noin läski ihminen on raskaaksi tullut. Tuntuu etten ansaitse tätä ja että olen tehnyt muiden ihmisten silmissä virheen. Olen alkanut odottaa, että jotain pahaa varmasti tapahtuu. Tämä koronatilanne ei paranna asiaa yhtään. Minun on vaikea pitää yllä arkiaktiivisuutta kun mihinkään ei voi mennä ja mitään ei voi tehdä ja tilanne on vaikuttanut paljon myös mielialaani laskevasti, mikä taas tekee terveellisestä ruokailemisesta ja liikkumisesta entistä vaikeampaa. Se taas lisää itsesyytöksiä ja itseni arvostelemista.

Kävimme ensimmäisessä neuvolassa viime viikolla ja jännitin vastaanottoa juurikin painoni takia. Olin ihan jännittynyt koko vastaanoton ajan, kun odotin, että milloin saan kuulla saarnan tai milloin minua syyllistetään lihavuudesta. Huomasin hierovani sormiani hermostuneena koko ajan. Terkkari oli kuitenkin todella mukava ja sensitiivinen. Emme puhuneet painosta aluksi ollenkaan vaan kävimme ihan normaalisti läpi asioita. Kun puheeksi tuli ruokavalio, terkkarimme oli hyvin varovainen eikä edes hänen äänenpainonsa muuttunut mitenkään syyllistäväksi. Kerroin taustastani ja vaikeuksista ja tietysti huolistani ylipainoon liittyen. Hän varovasti ehdotti ravitsemusterapeutin (etä)vastaanotto, jos olisin motivoitunut. Otin tämän mielelläni vastaan, koska olin ajatellut pyytää sitä, jos sitä ei olisi tarjottu. Hän ei kertonut mistään kohonneista riskeistä tai muutenkaan puhunut siitä, miten lihavuus on huono asia raskauden aikana. Mikä on mielestäni hyvä, koska siihen ei voi nyt vaikuttaa. Punnituksessa hän vain merkkasi painon eikä kommentoinut sitä mitenkään. Joudun jo heti parin viikon päästä ensimmäiseen sokerirasitukseen ja jos sen läpäisen, toinen on sitten siihen ”normaaliin” aikaan. Olen kuitenkin vain iloinen, että minun ja lapsen terveydestä huolehditaan ja saan apua heti, kun sitä mahdollisesti tarvitsen. Neuvolakäynti oli siis kohdallani hyvinkin positiivinen kokemus.

Tietysti tapaan vielä muitakin toimijoita ja olen varautunut siihen, että jollain voi negatiiviset ajatukset näkyä toiminnasta tai puheista läpi. Se pitää sitten vain kestää. Lääkärikäynti oli meillä peruttu kokonaan eli lääkärin tekemään terveystarkastukseen en pääse. Se on mielestäni vähän hurjaa. Tietysti sitten pääsee, jos on suuria huolia tai jotain vaivaa.

Mutta näillä mennään eteenpäin ja turhahan se on itkeä, kun maito on jo kaatunut. Olen kuitenkin kaikesta huolimatta todella iloinen raskaudesta, toivon että kaikki menee hyvin ja yritän todellakin tehdä kaikkeni, että en ainakaan raskaudenaikaisella toiminnallani tee mitään haittaa.

Minähän en saa lihoa raskaudessa ollenkaan, mikä käytännössä tarkoittaa kaiken sen laihtumista, mitä vauva tuo tullessaan, mikä on mielestäni aika hurjaa. Mutta toivottavasti siinä onnistun!

97/436 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pingu!

Sen verran äitiyspakkauksesta, että jokainen pitää erilaisesta, toinen tummasta, toinen kirjavasta. Se on ihan ok. Ja hyvä idea yhdistellä vaatteita sit omiin värikkäisiin👍👌

Mulla bmi:n mukaan merkittävä ylipaino, että tosiaan mietityttää minuakin tämä painoasia. Ite tosin olen laihtunut 4kg nyt raskaana eikä mullekaan sais paljoa painoa tulla. Joudun myös sokerirasitustestiin ennen rv16.

Uskon että raskautesi menee vallan hyvin. Ja yrittää vaan oman voinnin mukaan esim käydä joka päivä pienellä kävelyllä. Itseäni se on ainakin piristänyt, saa raitista ilmaa samalla ja ei tarvii vaan kotona istua. Ja syö mahdollisimman hyvin, niin hyvin kun pystyy.

Ja mitä tulee lääkärin ym käynteihin niin jos siellä on yhtään fiksuja ihmisiä niin osaavat käsitellä painoasiat hellävaraisesti.

Jaksamista kaikille koronan keskelle ja kyllä tämä tästä😅🥰👍♥️

98/436 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pingu ja HeRo: mie olen myös merkittävästi lihava. Olin sairaalloisen lihava (minustaki kauhea sana) ennen kuin nämä hoidot aloitettiin. Hoitoja varten bmi täytyy olla alle 35, joten tosiaan onnistuin tiputtamaan painon sinne. Nyt sitten takaisin tulleiden kilojen myötä bmi jotain 36.

Aikanaan lihoin eka raskaudessa 25kg, joskin lähtöpaino oli silloin vähän vähemmän, ne kilot ovat kuitenkin jääneet. Toisen odotuksen aikana karppasin ja painoa tuli n. 12kg,jotka jäivät synnärille. Nyt ei ole ruokailujen suhteen lähteny tämä odotus kovin hyvin liikkeelle, eli täytyy ottaa itteä niskasta kiinni ja pian.

Paino asiat on yleensäki tosi hankalia ja herkkiä aiheita, kiva että on vertaistukea senkin kannalta. 👍

Vierailija
99/436 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos HeRo ja Jonxuh vastauksistanne. ☺️ Vertaistuki on tosiaan tärkeää ja itsekin kaipaan muiden kanssa kokemusten jakamista ja tsemppejä. 😊

Tosiaan äitiyspakkauksen tulisi sopia kaikille ja ymmärrän sen hyvin. Nythän se on melko neutraali ja toivottavasti mahdollisimman moni siitä tykkää. Se on kuitenkin ihan mahtava avustus perheille meillä täällä! En malta odottaa, että saan paketin tilata ja sitten pääsen vaatteita hipelöimään. 😄 Muutama kuukausi pitäisi sitä jaksaa vielä odottaa. 😅

Ulkona käyminen ja käveleminen on kyllä tässä tilanteessa suuri henkireikä. Pitäisi vaan aina jaksaa lähteä, vaikka kuinka olisi mieli maassa. Ulkoilu tosiaan piristää ja pitäisi vaan sinnikkäästi jaksaa käydä ulkona. Itse saan paljon voimaa luonnosta ja metsä alkaakin tuosta ihan sadan metrin päästä, mutta miten sinne onkin aina muka niin vaikeaa lähteä. Täytyy nyt yrittää oikein ryhdistäytyä. 😊

Kyllähän toi painon nouseminen on vähän ahdistava asia raskaudessa. Toisaalta tuntuu kauhealta, että paino ei saisi nousta yhtään, vaikka ymmärränkin, että sitä tämän painoiselta vaaditaan. En tiedä paljonko painoin ennen raskautumista, joten en tiedä saiko etova olo painoa putoamaan. Kävin ensimmäistä kertaa neljään vuoteen vaa’alla viime viikolla neuvolassa. Aika hyvin olin kuitenkin osannut arvioida painoni eikä se sinänsä ollut yllätys. Meillä ei kotona ole vaakaa, koska vaa’alla käyminen aiheuttaa itselleni aina jojoliikkeen ja nyt olen tosiaan yrittänyt löytää niitä tapoja muuttaa elämäntapoja pysyvästi, jotta paino laskisi ilman, että minun täytyy sitä vaa’alla vahtia. Nyt sitten jännittää, että mitä neuvolapunnitukset saavat aikaan. Syömistä kun ei voi lopettaa, koska vauva tarvitsee kuitenkin monipuolista ravintoa.

Jaksamista teille muillekin! ☀️

100/436 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pingu, yrität vaan parhaasi sen liikkumisen ja hyvän ravinnon suhteen. Pienikin parannus molemmissa on eteenpäin!

Itsellä tulee helpommin ulos lähdettyä kun on koiria, mutta välillä jos kipuja tai huono olo niin kyllä sitä mies joutuu lenkille koirien kanssa😅😂 Itse otin puhelimeen sellaisen askelmittarisovelluksen, niin voi vähän seurata että tulikos sitä tänään kuinka liikuttua. Se näyttää myös palaneet kalorit. Mutta joinakin päivinä kun huono olo ja ei tule lähdettyä minnekään, niin laskuri näyttää muutamaa sataa askelta (kun en tietenkää kotona kävele koko ajan puhelin kädessä) niin siitä ei pidä lannistua. Heti kun parempi olo niin kävellään enemmän👌

Itsellä ollut melko helppo syödä kohtuullisesti kun ei oikein tee mtn mieli. On kyllä pizzaa, hamppareita ja muita herkkuja tullut välillä syötyä mutta kun niitäkään ei uppoa paljoa, niin eipä se tuskin haittaa. Tekee vaan parhaansa ja yrittää pitää annoskoot kohtalaisina ja mahdollisimman terveellisinä. En kuitenkaan kiellä itseltäni herkkuja jos niitä vähän tekee välillä mieli, kunhan ei joka pv.

Toivotaan että saamme painoa putoamaan ennen kuin vauvasta tulee sit lisäpainoa🙏👌 Eikä stressata turhaan, se ei tee hyvää vauvalle😘 Ja jos alkaa ahdistaa, tänne on hyvä vaikka laittaa viestiä ja saada tukea♥️