Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marraskuiset 2020

24.03.2020 |

Vähän ajoissa olen.. Haluan pitää asian salassa vielä muilta, mutta samalla olis kiva jo nyt fiilistellä tulevaa muiden marraskuisten kanssa. Mulla laskettu aika 19.11.2020 ja neljäs lapsi tulossa. Mulla muut lapset poika 11 v., poika 2,5 v., tyttö 1 v. Eli kolme alle neljä vuotiasta olis sitten loppuvuodesta :) Todella haluttu ja odotettu on tämä uusinkin pikkunen. Mites muilla?

Kommentit (436)

281/436 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana että monella hyviä uutisia rakenneultrasta ❤️ Onnittelut!!

Meillä oli aamulla myös, nyt rv 20+4, ja pieni tyttönen (356g) siellä hyvin vilkkaana vipelsi menemään. Rakenteet kunnossa ja terve vauva näillä näkymin siis, saa vihdoin huokaista 🥰

Kuvan tossut ostin siis jo yli vuosi sitten, olen aina tuntenut että esikoisemme tulee olemaan tyttö ja mies koko raskauden ajan puhunut tytöstä (toppuuttelin että voi olla poika), mutta näin pääsi käymään 🤭😍

Olen hankintoja tehnyt, nyt juuri kävin kirppikseltä haalimassa ihania hempeitä vaaleanpunaisia vaatteita mitä siisteinä löytyi ja meillä on jo pinnasänky, stokken flexi amme, tripp trapp + new born set siihen, turvakaukalo maxi-cosin pebbles ja muita vaatteita mitä aiemmin jo ostin. Hulluus on irti 🤭😂🥰

Mut hyvää kuuluu, käyn aina lukemassa täälläkin kuulumisia ja oma vointi on menevä. Iho alkanut vihdoin tasoittumaan, ainakin hetkeks. Alaselkäkipuja on ja säteilee yleensä oikealle puolen jalkaan. Liitoskipuja myös jonkinlaisia. Näistä silti selviää ✌🏻

Tosi kiva et monella kans hyvin mennyt raskaus ja teille keillä ollut vuotojakin niin alkanut onneksi parempaan päin ☺️

Kaikille leppoisaa heinäkuuta ja voimia sekä jaksamista, yritetään nauttia raskaudesta 🤗❤️

282/436 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki, miten menee?

Mulla on alkanu tulee liitoskipuja ja kohtukin aristelee, varmaan kasvamistaan. Välillä vaikea kävellä.

Tuntuu kyllä kunnolla jo vauvan liikkeet ja mieskin tuntenut ne vatsan läpi🥰 Taitaa olla oikea teräsmies tulossa😅🤭🦸‍♂️ Siis meille tosiaan tulee pieni poika (rakenneultrassa rv20+6 painoa oli 410g)♥️ Tänään rv 23+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
283/436 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Nemille tulevasta tytöstä ja Herolle pienestä pojasta! Bunsille myös onnittelut molemmista, kivaa, että yksi kumpaakin sukupuolta ❤️💙

Meillä siis Hero sun kanssa samat viikot menossa ja pientä poikaa täällä myös odotellaan ☺️ Täällä siis viikot 23+1 ja tänään oli neuvola ja mieskin halusi tulla mukaan. Ei mitään ihmeellistä siellä, perusjutut katottiin ja kuunneltiin tietysti sydänäänet. Aluksi pelotti kumpaakin, kun täti ei löytänyt sydänääniä, mutta kyllä ne sitten lopulta löytyi. 150 oli vauvan syke. Sf mitta otettiin ensimmäistä kertaa ja tulos oli 22cm eli kuulemma yläkäyrällä, mutta jotenkin tuntuu, että tuo mitta ei ollut ihan oikea, kun oma neuvolatätimme on kesälomalla ja nyt meidät vastaanotti tuuraaja, joka oli huomattavasti nuorempi ja ei niin kokenut. Onko muilla otettu jo tuota mittaa? Mahakaan mulla ei ole kovin iso ja mieskin kysyi eilen, että syönkö tarpeeksi 🙈 Painoakin on tullut ainoastaan 600g tähän menneessä, niin siksi vähän ihmettelen tuota mittauksen tulosta. No toki se siitä vielä tasoittuu, kun raskaus etenee. Sain myös raskaustodistuksen Kelan etuuksia varten, joten nyt voin jättää hakemuksen äitiyspakkauksesta.

Vähän harmittaa, kun ultrat on käyty ja kovasti haluaisin mennä 3D/4D ultraan ja kyselinkin Terveystalosta niiden hintoja, niin 380€ on heillä kuulemma 🙉 Se on kyllä liikaa, että jää varmaan käymättä.

Isompia hankintoja ei olla vieläkään tehty, kun muutenkin on pieni asunto, niin en viiti niitä vaunuja ja sänkyä tuohon vielä ostaa odottamaan. Ehkä loppukesästä sitten lähdetään ostoksille. Vaunuja olen sen verran tutkinut etukäteen, että kaksi vaihtoehtoa on kärkipäässä tällä hetkellä, Emmaljungan NXT90 tai Britaxin Smile 3. Täytyy päästä livenä testailemaan ensin. Olen muuten huomannut, että nyt kun tuolla ulkona liikkuu, niin olen automaattisesti alkanut kiinnittämään huomiota lastenvaunuihin mitä tulee vastaan 😂 Noita Britaxin Smile kolmosia näkyy olevan monella, että on varmaan hyvät. Vaatteita kyllä alkaa olla sopivasti tähän alkuun ja aika vähällä rahalla olen päässyt, kun olen suurimman osan haalinut kirppiksiltä. Nuo vaunut onkin se kallein hankinta ja sen lisäksi pitäisi ostaa uusi pesukone, kun vanha vetelee viimisiä. Olenkin katsonut sellaista kuivaavaa konetta (meille ei mahdu torni) ja siihenkin menisi muutama satanen. Onneksi on kesälomarahat vielä tilillä käyttämättä 😉

Mulla ei siis edelleenkään mitään ihmeellisiä raskausoireita/kipuja ole ollut ja töissä olen jaksanut normaalisti. Liikkeitä tunnen lähes päivittäin, mutta potkuja ei tunnu vielä ulospäin vaikka mies niitä kovasti on koittanut tunnustella. Mulla töitä enää jäljellä 9,5 viikkoa! Pidän siis kaksi viikkoa kesälomaa ennen äitiysloman alkua. Hurjaa ajatella, että sitten saa olla pois töistä koko vuoden ja alkaa uusi ja erilainen arki.

Hyvää kesänjatkoa kaikille!

37/41v. Esikoisen LA 3.11. Esikoispoika syntyi 1.11.2020 <3

284/436 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariia83, onnea sinnekin pojasta!!♥️ Hyvä ettei oo sulla ollu kipuja!👌

Mulla se sf mitta oli viikko sitten 19,5 ja kohdun pohja oli jo yli navan. Mulla on aika iso maha jo🙈 Ei tarvii miettiä kenenkään olenko raskaana ku on tosi selvää. Iha pelottaa millanen rantapallo tästä vielä kasvaa😳🤯😅 Vauva möyryää aika ahkeraan päivittäin ja välillä näkyykin iha ku tönii mahaa, niin maha heiluu😅

Meillä sai osittain rakenneultrassa kattoo 3D vai 4D kuvana, eikö teillä saanut? Mulla on seuraava ultra reilun kuukauden päästä ja tällä kertaa pääsee sit isä ensi kertaa mukaan ultraan🥰

Me tosiaan ostetaan se Britax Smile 3 starttisetti, mut ei vielä tilattu koska ne ei oikein mahdu minnekään ja takuut kuluu turhaan... Ostetaan ne vähä lähempänä.

Meillä on vasta pinnasänky sekä jonkin verran tarvikkeita ja vaatteita. Kävin just alesta haalii hieman lisää vaatteita vaaville🤭🙈 Oli niin söpöjä, nalle puh ja ryhmä hau jne😍

Sain myös sen lääkärintodistuksen ja laitoin jo hakemukset kelalle ettei ainakaa unohdu ja saan sit jossai vaihees sen äitiyspakkauksen nii pääsee niitäki vaatteita tutkimaan😍👌

Joo ei olis kovin pitkään enää töitä mullakaa. Syyskuun lopulla alkaa äitiysloma ja sitä ennen vielä viikon loma pitämättä. Kyllä tuntuu oudolta jäädä töistä pois ja vielä saada vauva kainaloon😳♥️😍 Välillä tuntuu ihan uskomattomalta, ensimmäinen lapsi kun on, niin ihan ihmeissään vieläki asiasta😅♥️🥰

Pitää käydä meidänki loppukesästä yhdessä miehen kaa shoppailee "vähän" vauvatavaroita👍😉 Katsotaan kuinka innostuu😅

285/436 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki, minäkin kirjoittelen tänne marraskuisiin. Tänään 21+5 ja käytiin rakenneultrassa. Varhaisrakenneultrassa jo näkyi, että pienen pieni poika meille olisi tulossa ja tämä päivä ei jättänyt kyllä mitään arvailujen varaan - selkeä poika :D painoa oli 480g, joten pikkasen yli keskikäyrän mennään, ei mitenkään huolestuttavasti. Rakenneultrassa kaikki oli kunnossa, ultraaja joutui jonkun verran kääntelemään poikaa että näki sydämen hyvin. Silloin jo vähän mietin että näinköhän kaikki on ok, mutta oli!

Meilläkin nähtiin lopuksi 3d/4d ultralla kasvoja, mutta ymmärsin että tämä ei todellakaan ole vakio, vaan kyseinen laite oli lääkäreiltä lainassa. Olihan tämä ihana lisä ultran lopuksi. 😊

Muuten täällä on sujunut ihan oireettomasti. Maha kasvaa, mutta toisaalta multa tuota pituutta löytyy vajaa 160cm, joten eipä tuota tilaa ole kuin eteenpäin. Palasin kesäkuun alussa oman liikuntaharrastukseni (toiminnallinen harjoittelu) pariin ja se on sujunut mukavasti. Toki painoja on pitänyt vähentää huomattavasti ja soveltaa liikkeitä, mutta muuten olen saanut vain hyvää tuosta. Joten kaikki täällä nyt kunnossa.

Tsemppiä kaikille muillekin odottajille 💙♥️

286/436 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi miten ihanalta kuulostaa tuo teidän vauvan liikkuminen 💞 Mulla tosiaan se istukka edessä, että se taitaa sitten vaimentaa liikkeitä todella paljon 🤔

Meidän neuvolassa ei ole 3D ultraus laitetta. Joskus vuosia sitten ultrat tehtiin sairaalan puolella, niin siellä oli ja kaverikin sai silloin 3D kuvat. Ajattelin katsella vielä, että missä Turussa olisi halvin paikka, että jos kumminkin päästäisiin vielä ihastelemaan pikkuista. Toisaalta mietin, että jos kysyisin neuvolasta, että jos saisin ylimääräisen ultrakäynnin vielä ja voisin sen itse maksaakin. Jotenkin tuo kaksi ultraa tuntuu vaan niin vähältä ja nyt pitäisi luottaa siihen, että kaikki on kunnossa.

Samat fiilikset täälläkin, että ei millään voi uskoa todeksi, että kohta meillä on oma vauva! Tätä on odotettu ja toivottu niin monta vuotta, että ei vaan tahdo uskoa tätä todeksi.

Laauur, onnea teillekin tulevasta pojasta! 💙 Voidaankin sitten jatkossa jakaa kaikki vinkkejä toisillemme vauvojen hoidossa. Itsellä ei ole kokemusta poika lapsista ylipäätään, niin hiukan jännittää, että osaanko auttaa ja olla hyvä äiti hänelle, varsinkin kun murrosikä koittaa. Onneksi siihen nyt on sentään aikaa 😂

Mukavaa, että sullakin on raskaus sujunut hyvin ja ei ole ylimääräisiä kolotuksia 😍

Vierailija
287/436 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! Minäkin päivittelen omia kuulumisia!

Täällä kaikki hyvin. Rakenneultrassa olimme tällä viikolla ja juuri pyörähti käyntiin viikko 22.☺️ Tuntuu uskomattomalta, että niin se vaan vauva on meille tulossa, vaikka koko ajan olen odottanut, että jotain pahaa tapahtuu. Eikä se tietenkään vieläkään ole varmaa, mutta koko ajan todennäköisyydet paranevat. Meillä on seuraava neuvola vasta kuun lopussa viikolla 25, joten sinne asti pitää odotella, että saan raskaustodistuksen ja pääsen Kelan kanssa asioimaan.

Raskausdiabetekseni on edelleen siinä pisteessä, että metformiinilääkitys ei autakaan ja paastoarvot ovat koko ajan koholla, joten joudun aloittamaan insuliinin pistämisen ensi viikolla. Ihan hyvillä mielin kuitenkin olen, koska asia on hoidossa. ☺️

Me ollaan ostettu ja saatukin nyt jo ihan valtavasti tavaraa.. Polarn O. Pyretin alesta villiinnyin täysin ja ostin kaiken mahdollisen, koska se oli ainoa kauppa, jossa oli ihania iloisia, pirteitä, kirkkaita värejä. Onpahan sitten jotain, mitä yhdistää niihin äitiyspakkauksen (mielestäni) tylsän harmaisiin, valkoisiin ja ruskeisiin vaatteisiin. Torista olen bongaillut monia asioita halvalla, kuten syöttötuolin, sitterin, leikkimaton, untuvaisen kaukalopussin jne. Uutena kaupassa odottavat yhdistelmävaunut ja turvakaukalo, jotka haemme varmaankin huomenna, kun en malta enää odottaa, että pääsen niitä hypistelemään. Tuohonhan ne tulevat eteiseen keräämään pölyä. 😅 Kavereilta saan sivuvaunun, pinnasängyn, leluja, vaatteita, harsoja ja ties mitä kaikkea. Juuri tilasin hoitolaukun netistä. Vähän meinaa shoppailut lähteä käsistä ja pitää yrittää hillitä ettei kaikkea välttämättä tarvitse tai ainakaan heti just nyt. Tietysti vielä on ostamatta kaikkea käytännöllistä, kuten vaipparoskis, kosteuspyyhkeet, vaipat, peppupyyhkeet, liivisuojat, maksikoon vaipat itselle jne. 😁 Mutta onneksi on tässä vielä hyvin aikaakin! Tuntuu kyllä, että aika menee todella hitaasti ja sitä vaan odottaa, että menisi nopeammin. 😅

Töiden tekeminen syksyllä ei kyllä kiinnosta enää pätkääkään. Saa nähdä millainen se motivaatio sitten on ja miten ylipäänsä pystyy töissä olemaan syksyllä. Nyt ainakin vielä ollut hyvä olo ja pystynut touhuilemaan lähes normaalisti. ☺️

Mukavaa heinäkuuta kaikille! Tämä onkin meidän perheessä viimeinen kesä lapsettomana. 😄

288/436 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläki käyty vihdoin rakenneultrassa ja kaikki näytti hyvältä. Sukupuolilupaus pysyi samana kuin aiemminkin 😊 rv 30 vielä lääkärin ultra, kun alkuraskauden ultrassa löytyi myooma, joka nyt istukan alla. Ei pitäisi olla huolta, mutta tarkistetaan kuitenkin.

Tilasin nyt sitten rattaat, kun olivat tarjouksessa ja sopiva värikin löytyi. Jonkin verran vaatteita osteltu myös, mutta suurin osa saadaan käytettynä. Pikkuhiljaa tässä alkaa katsoa muitakin tarvikkeita. 😊

Itsellä olo hyvä,muuten mutta nuo liitoskivut edelleen riesana. Nyt pari viikkoa kesälomalla ja sitten pitäis motivoitua töihin taas. Pidän loput vuosilomapäivät niin, että olen syys - lokakuussa perjantait pois töistä eli vähän kevyemmät viikot siis. Tietysti jos menee ihan mahottomaksi niin haen saikkua sitten.

Jonxuh rv 20+3

289/436 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonxuh, kiva kuulla että sielläkin kaikki hyvin rakenneultrassa🥰👍

Mä kävin eilen hakemassa äitiyspakkauksen!! En avannut vielä kun mies ei ole kotona, niin katsotaan huomenna yhdessä😊 On kyllä hienoa että Suomessa saa tuollaisen avustuksen👌😀

Itse olen ostellut vaatteita vauvalle jonkin verran ja vähän saanut. Tuttipulloja ja tutteja muutama tullut hommattua ja kaikkee pientä... Pinnasängyn ostin jo aiemmin ja siihen ostin nyt Ikealta patjan (vauvan patjat -15% nyt), patjansuojan, lakanoita ym. Peitto taitaa tullakin äitiyspakkauksessa. Paljon on vielä ostamattakin. Ajattelin tilata netistä vauvanhuoneeseen hoitolipaston, maton ja muuta tarvittavaa sitten vähän lähempänä, niin ei tarvitse nyt säilytellä pitkin taloa tavaroita.

Mulla on välistä aika kamalia liitoskipuja ym😥😣 Sattuu alavatsaan, välillä alhaalta napaan asti ja kun esim kääntyy sängyssä niin mahan sivuille vihloo. Häntäluu on välillä niin kipeä ettei kärsi istua edes pehmeällä (en tiedä miksi se kipeä). Välillä ei kärsi kunnolla edes kävellä tai nousta ylös istumasta. Sit ne taas välillä häviää muutamaksi päiväksi🤔 Toivottavasti eivät pahenisi ainakaan paljoa enää kivut. Välillä ollut pakko ottaa panadolia.

Vauva liikkuu paljon masussa ja se tuntuu tosi hyvin. Välillä liiankin😅🤭 Mutta hyvä että liikkuu♥️ Meillä ensi kuun puolessa välissä seuraava lääkärikäynti, jossa myös ultra. Raskausdiabetes on hyvällä mallilla, kaikki arvot olleet normaaleja heti kortisonin käytön lopettamisen jälkeen👌👌👌

Olen käynyt kerran synnytyspelkopolilla ja menen ainaki kerran vielä ensi kuussa. Pelottaa tosiaan synnytys aiempien sairaala ja kipukokemusten vuoksi, niin siksi käyn sypellä. Saa kertoa mitä toivoo synnytykseltä ja saa paljon tietoa asiasta😊👍

Ihanaa kesäpäivää kaikille teille tuleville mammoille♥️

290/436 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei ookkaan tullu hetkeen kirjoteltua, hups

Raskausviikko 25 tuli täyteen just, ja 26. viikko pärähti käyntiin🥰 Nyt rakenneultrasta lähtien käynnit äitiyspolilla ultrassa/tarkastuksessa 3-4vk välein loppuun asti 😱 Toisaalta kiva, kun näkee pikkusia vähän useemmin mut samalla taas ei, kun joka kerrasta tulee lasku perässä tietty ja sairaalalle on hankala päästä ilman autoa tässä (valtavassa,tukalassa) kunnossa. Hyvä että seurataan kuitenkin, tähän mennessä kaikki on näyttäny niin hyvältä kun vaan voi😌

Vauvat liikkuu hirveesti ja tuntuu kun joku olis tulossa mun mahasta läpi ihan just, painoakin molemmilla on sen about 800g jo, ihan hurjaa. Ei mikään ihmekkään että mua väsyttää ja päivät menee ihan koomassa, ku noi kaks kasvaa niin hurjaa tahtia. Kaksosvaunutki me löydettiin torista ihan uudenveroisina ja tosi edullisesti. Nyt voi vihdoin lopettaa siitäkin stressaamisen 😍😍 Mulla itellä alkaa olla jo ihan kauheen tukala olo, ku maha alkaa painaa jo sen verran, ja olla jo ihan valtavan kokonen.. en haluu ees tietää miten iso mä oon lopussa 😱 Liikunta on ihan minimissä jo ku jokapaikkaan sattuu järkyttävästi😬 Vielä oon supistuksilta onneks välttyny.

Toivottavasti teillä kaikilla asiat kivasti myös🥰

291/436 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa pitkästä aikaa kaikille!

Täällä menossa tänään 27+5 eli viimeisellä raskauskolmanneksella ollaan! Hurjalta tuntuu, että aika on mennyt niin nopeaan, että tänne asti ollaan selvitty. Mulla ei vieläkään mitään erikoisia kipuja/tuntemuksia raskauteen liittyen. Vauvan liikkeet kyllä tunnen nyt joka päivä ja tälläkin hetkellä pikkuinen potkii masussa 💕 Kuitenkaan mitään kipuja en ole juuri tuntenut ja töissä olen normaalisti jaksanut koko raskauden. Minulla siis fyysinen työ, jossa nostellaan pahimmillaan 20kg laatikoita ja sitä aluksi jännitinkin, että pystynkö siihen tässä tilassa. Hyvin on kuitenkin kaikki mennyt tähän asti. Semmoisen pikkujutun olen huomannut, että jos kävelen pidempiä lenkkejä, niin maha alkaa ”painamaan” ja tuntuu siinä semmosta epämiellyttävää tunnetta, joten ne olen jättänyt pois. Toki ostin sellaisen raskauden tukivyön lähinnä työtä varten, mutta en ole sitä vielä joutunut käyttämään. Siitä voisi olla apua kyllä lenkilläkin.

292/436 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime torstaina olin aamulla ensin labrassa sokerirasituksessa ja siitä iltapäivällä oli neuvola. Olin etukäteen manannut koko rasituksen ja ajatuskin siitä, että miten saan kaksi tuntia kulumaan siellä hirvitti. Latasin Netflixistä pari tuntisen elokuvan ja otin tabletin sekä kuulokkeet mukaan. Itse koe meni hyvin. Juotava sokeriliuos ei ollut pahaa, mutta erittäin makeaa ja yllätyin sen määrästä, että miten paljon sitä juodaan. Olin kuvitellut, että sitä saa jonkun snapsi lasillisen 😂 Yllättävän nopeaan meni se pari tuntinenkin ja en tuntenut mitään pahaa oloa tms. Ehkä väsytti normaalia enemmän sen liuoksen juomisen jälkeen.

No mutta, sitten iltapäivällä oli se neuvola ja rasituksen tuloksetkin oli tullut jo siihen menneessä. Paastoarvo mulla oli 5.3 ja kaksi muuta sen rajan alla ja tuo paastoarvokin on se raskaudenajan viitearvo. Sain siis neuvolasta mukaan sen mittarin ja nyt pitää kaksi viikkoa mitata ruokailun jälkeisiä sokereita. Ei siis suoraan sanonut, että mulla olisi radia vaan haluaa nähdä mihin noi arvot asettuu. Sanoi kuitenkin mun pissankin olevan puhdas, kun kuulemma yleensä siihen tulee sokereita jos on radi. No nyt olen muutaman päivän mittaillut ja olen kaikki tulokset saanut alle viitearvojen, paastonkin 5.0. Mietinkin, että onko siinä rasituksessa voinut sattua joku virhe? Labran sivuilta luin, että kymmenen tuntia ravinnotta ja niin olinkin, mutta sitten muualla luki, että 12 tuntia, niin mietin että voiko tuo vaikuttaa tulokseen? Mulla on kahden viikon päästä uusi neuvola, kun haluaa nähdä nuo mittaustulokset, niin kysyn sitä silloin myös sieltä. Otin itse tämän tosi raskaasti, kun jotenkin tuntuu, että tulokset on vääriä tai ihmetyttää, että miksi koti mittailulla kaikki tulokset on heti alle viitearvojen. Onhan tuo paastoarvon rajakin törkeän alhainen verrattuna normaaliin tilaan, jolloin se saa olla 6.1. Enkä halua, että papereihin merkataan radia jos sitä ei oikeasti ole. Neuvolassa sanottiin, että radi äidit joutuu olemaan sairaalassa vähintään pari yötä, kun vauvojen sokereita seurataan. Enkä itse halua olla siellä yhtään pidempään kuin tarvis. Sekin alkoi ahdistaa. Toinen asia mitä mietin, niin on vauvan vakuutus, kun olen lukenut sellaisia tarinoita ettei ole saanut vakuutusta radin takia. Siis tällaista vakuutusta mikä tehdään ennen vauvan syntymää. Kellään kokemusta tästä? Itse en siis ole vakuutusta vielä tehnyt ja nyt varmaan joudun odottamaan sen pari viikkoa, että minkä tuomion se sieltä neuvolasta antaa.

Painoakaan ei mulla kyllä ole tullut kuin 3.4 kiloa koko raskaudesta, niin ei oikein kuulosta sokerivauvalta. Toki tässä on viikkoja vielä jäljellä.

Muuten kaikki oli loistavasti, sykkeet kuului reippaasti ja sf mittakin oli laskeutunut hienosti keskikäyrälle. Hemoglobiini oli laskenut 130–> 117, mutta ei kuulemma tarvetta rautalisälle. Isyyden tunnustus meillä oli samalla käynnillä ja sekin on nyt hoidettu.

Ihanaa loppukesää kaikille odottajille! 💚

293/436 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka täältäkin päin!

Mariia83, mä olin syömättä 14h ennen sitä sokerirasitusta ja epäilen että siksi oli mulla se paastoarvo huono 5.6. Koska sen jälk kun lopetin sit rasituskokeen jälk alkaneen kortisonikuurin, niin kaikki arvot olleet normaalit. Itsellä paino noussut muutaman kilon siitä kun tulin raskaaksi (n.4kg) ja vauva näyttäisi menevän keskikäyrällä. Toivottavasti sulle ei kirjata radia kuitenkaan sit. Mutta taitaa olla, että jos on ensisynnyttäjä niin sairaalassa joutuu joka tapauksessa olemaan muutaman päivän (oliko väh. 3pv🤔, en muista...) vaikkei olisi radia tms...?

Hyvin olet Mariia83 jaksanut kyllä töissä. Itsellä tosiaan valtavia liitoskipuja ja ikävää paineentunnetta alavatsalla. Välillä ei voisi oikein istua eikä seisoa, pitäis vaan kyljellään maata, joten voi olla että tarvii vähä saikkua välillä...😥 Neuvolassa juuri selvisikin että vauva on pää alaspäin aivan niin alhaalla kun voi olla ja se lisää liitoskipuja sekä painetta alapäässä. Paljon liikkuu ja tuntuu kovasti jo potkuja. Minäkin ostin tukivyön mutta en ole juuri ehtinyt vielä testata.

Tulevana pe päästään miehen kanssa ultraan yhdessä ekaa kertaa pientä katsomaan😊👌

Me ollaan nyt hommattu jo oikeastaan kaikki mitä vauva tarvitsee aluksi (ja ehkä vähä enemmänki🤭😅) joten edessä vain hoitolipaston, sängyn ym kokoaminen ja vauvan tavaroiden järjestely, että saadaan vauvan huone kuntoon👍

Innolla jo odottaa pientä vaikka synnytys jännittääkin kovasti.

294/436 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa. Kiva, että täälläki välillä jotain säpinää 😅

Tänne ei sen ihmeempää. Kovasti vauva alkanu viime viikkoina liikkumaan, mieskin eka kertaa tunsi liikkeet tässä yksi päivä. Liitoskivut jatkuvat, mutta olen toistaiseksi pystyny töissä olemaan normaalisti. Aloitan kyllä syyskuun alusta tekemään vain neljä päiväistä viikkoa, että jaksaa paremmin. Rv 30 on vielä lääkärin ultra istukan takana olevan myooman vuoksi. Toinen sokerirasitus on kans tässä, kun sen työkaverin kanssa saan sovittua. Painoa on tullut ihan liikaa, hävettää ihan. Olen viimeiset 1.5 vuotta joutunut tiputtamaan paljon painoa lapsettomuushoitoja varten, enkä tehnyt sitä ihan fiksuimmalla tavalla. Nyt tuntuu, että kroppa on niin sekaisin että ottaa kaiken takaisin, kun vain katsookin ruokaa. 🤦‍♀️

Mariia83. Mie olen siis labrassa töissä ja sen verran osaan sanoa, että yleensä tuon paaston suositus on 10-12h. Hieman se vaihtelee sairaanhoitopiireittäin. Senki tiän, että liian pitkä paasto voi toisilla nostaa verensokereita. Itse tulokset voi jonkin verran heittää sen mukaan onko näyte otettu suonesta vai sormenpäästä. Suoniverinäyte on aina tarkempi, koska sormenpää näytteessä tekniikka ratkaisee paljon. Ymmärtääkseni käypähoitosuosituksen mukaan raskausdiabetes todetaan, jos yksikin mittausarvo sokerirasituksessa on raja-arvo tai yli. Ymmärtääkseni erityisesti nuo paasto arvot nousee helposti raskauden edetessä ja raskauden aikanahan tuo paastoraja on tosi tiukka. Normaalisti raja on nimittäin 6.1. Siitä en tiä, miten mahdollinen radi diagnoosi vaikuttaa vakututuksiin tms. Tsemppiä sen suhteen! 😊

Mukavaa alkavaa syksyä kaikille!

Jonxuh rv 23+6.

295/436 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo toivon itsekin ettei radia merkata ja arvot pysyisi yhtä hyvinä, mutta ei auta kuin odottaa. Joo niinhän sitä vissiin ensisynnyttäjät joutuu olemaan kauemmin sairaalassa, mutta ilmeisesti nyt koronan vuoksi on päässyt jo seuraavanakin päivänä kotiin jos kaikki hyvin. Toki sitä voi tapahtua mitä tahansa muutakin esim. joutua sektioon jolloin sairaalassa olo aika on luonnollisesti pidempi.

Olen itsekin tyytyväinen, että olen töissä selviytynyt näin hyvin ja eihän tässä enää olekaan kuin viisi viikkoa töitä ja sitten on kahden viikon kesäloma ja siitä suoraan äippälomalle. Sain Kelalta jo äitiys/vanhempainraha päätöksetkin ja ihan tyytyväinen olen siihenkin rahaan. Ei tullut saikkepäiviä yhtään joten sekin vaikutti rahan määrään. Toki nuo päätökset lähtee vielä meidän palkanlaskijalle jos tulee vielä erotusta maksettavaksi. Meillä siis työnantaja maksaa kolmen kuukauden ajan palkan ja vanhempainrahan erotusta. Äitiyspakkauksenkin hain samalla, mutta en ole sitä vielä saanut. Jostain kumman syystä jäi nämä kaikki hakemukset viimeiseen päivään 🙈

Hero, ikävää noi kivut sinulla. Toki jos vauva hengailee jo siellä alhaalla, niin se on luonnollista. Itse pelolla odotan sitä aikaa. Meidän pikkuinen hengailee tällä hetkellä navan korkeudella suurinpiirtein. On kyllä vielä niin pieni, että pystyy heittämään hyvin kuperkeikkaa. Ihanaa, että pääsette kohta ultraan ihastelemaan pientä 💕 Me ei nyt sitten varattu sitä 3D/4D ultraa joten rakenneultra oli se viimeinen missä pikkumiehen näimme. Se toki pistää jännittämään, että onko kaikki varmasti hyvin, mutta siihen on nyt pakko luottaa näillä tiedoilla.

Vitsit me ei olla vieläkään ostettu niitä isompia tarvikkeita, ainoastaan vaatteita. Tarkoitus olisi parin viikon päästä mennä ostoksille, kun isäntä tulee lomalta takaisin kotiin. On sitten siinä lomaviikoilla aikaa laittaa kaikki kuntoon kotona pikkuiselle ☺️

Synnytys on alkanut jännittää itseänikin hiukan ja ehkä eniten pelottaa tuo koronan mahdollinen toinen aalto, että jos juuri silloin ollaan siinä pisteessä taas, että isät ei pääse mukaan paitsi vasta synnytyssaliin.

296/436 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille, pitkästä aikaa kirjoittelen. Täällä porhalletaan raskausviikolla 27 (26+3) ja hyvin pyyhkii. Maha on ihan järkyttävän kokoinen jo nyt, mutta oon siis itse alle 160cm niin eihän tuota tilaa ole kuin eteenpäin kasvaa. Raskauskilojakin tullut vain noin 5.

Me päätimme sitten miehen kanssa tehdä kunnon elämän muutoksen ja muuttaa täältä pohjois-suomesta takaisin kotikonnuille etelä-Suomeen. Ollaan päädytty tänne opiskeluiden ja töiden vuoksi, mutta nyt kun laskettu aika lähenee, on tullut halu päästä lähemmäksi vanhempia ja muuta perhettä. Niinpä kahden viikon päästä pakataan kimpsut ja kampsut ja muutetaan 600km etelämmäksi pk-seudun tienoille. Jännittävää ja stressaavaa on ollut! Irtisanoin itseni töistä, ja jään ennen varsinaisen äitiysloman alkua kotiin suorittamaan loppuja opintojani etänä. Odotan tätä, sillä koen että tarvitsenkin pienen hetken ilman velvoitteita. Olen viimeiset 4 vuotta opiskellut päätoimisesti ja tehnyt samalla noin 30 tuntia viikossa töitä, joten on hyvä hengähtää ennen vauvan tuloa.

Minulla olisi ollut tänään sokerirasitus, mutta sairastuin viikonloppuna flunssaan ja siirsin ajan ensi viikolle. Kävin varmuudeksi koronatestissäkin tänään. Muuten on sujunut hyvin! Ainoastaan huomaa, että kiloja on tullut ja työpäivien jälkeen alkaa olemaan aika poikki (teen seisomatyötä). Vielä olen jaksanut käydä jumpalla ja uimassa yhteensä noin 4 kertaa viikossa, joten sen suhteen sujuu hyvin. Tämmöistä meille tänne :)

297/436 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas tännekin kaikille!

Tänään olin neuvolassa ja kaikki edelleen hyvin. Vauvalla hyvä tasainen syke ja liikkeet tuntuu päivittäin hyvin. Paino oli tippunut itsellä pari sataa grammaa edellisestä käynnistä, mutta se on kuulemma ok. Olen nyt siis kahden viikon ajan mittailut noita sokereita ja kaikki arvot kunnossa, eikä yhtään ylitystä. Hoitaja kysyikin, että tiedänkö itse mistä mahtaa johtua se rasituskokeen tulos. Kerroin sitten syöneeni edeltävänä päivänä huonosti (yhden pakastepizzan) koska olin yksin kotona. Se kuulemma selittää sen kokeen tulokset ja hän yleensä neuvookin syömään edellisenä iltana säännöllisesti, että kokeen tulokset ovat luotettavia. No mun oma neuvolatäti oli kesälomalla silloin ja siellä oli semmoinen nuori tyttö tuuraajana, joka ei neuvonut mitään. Tyhmää tässä jutussa on nyt se, että mulle sanottiin tänään, että en silti pääse radi diagnoosista eroon, mutta saan harventaa mittauksia. Ei kyllä mene ihan omaan jakeluun toi logiikka, että myönnetään, että rasituskokeen tulokset oli pielessä tuon syömisen takia ja kotiseurannassa arvot ok, mutta silti lyövät radi diagnoosin 🤦🏻‍♀️

No onneksi tämä ei vaikuttanut vauvavakuutukseen, sillä otimme If:istä vakuutuksen syntymättömälle lapselle ja toki siellä kysyttiin rasituskokeen tulokset, mutta itsellä ainakin pelkkä ruokavalio hoito, niin ei tullut sen tiimoilta vakuutukseen mitään rajoituksia 👍 Kauan sitä pähkäilinkin, että otetaanko vakuutus, kun on se kallis kuitenkin. Oliskohan meillä ollut sen vuosihinta inan alle 400€, mutta siinä on nyt minä vakuutettuna myös synnytykseen saakka. Sen jälkeen vuosihinta oli muistaakseni inan alle 300€.

Mitenkäs muut, oletteko/aiotteko ottaa vakuutuksen vauvalle?

Hankintoja vauvalle olen nyt tehnyt enemmän ja lähinnä tilannut netistä, kun kerran kuitenkin tiedän mitä haluan. Lisäksi tuo avopuoliso on tällä hetkellä Rodoksella ja kun sieltä kotiutuu, niin se on kahden viikon karanteeni, joten ei tässä ostoksille pääsisikään 🙈

298/436 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakaukalo ja siihen isofix telakka hankittu. Pinnasänky tilattu, mutta se on tulossa vasta kolmen viikon päästä, kun olivat maahantuojalta loppu. Siihen reunapehmuste, patja, parit lakanat ja pussilakanat myös hommattu 👍 Vaunuiksi meille valikoitui Emmaljunga NXT 90 värissä leatherette white. Olen niitä ihastellut jo useita kuukausia ja nyt sitten niistä on tullut vuoden 21 malli, josta oli vaihdettu ilmakumirenkaat umpikumirenkaiksi 🙈 Muiden kokemuksista olen ymmärtänyt, että nimenomaan ilmakumit olisivat talvella parhaat. Toki olisin voinut ostaa toisen rengaspaketin vaunuihin, mutta 150€ taas ylimääräistä hintaa muutenkin kalliisiin vaunuihin ei houkuttanut, joten eikun lähettelemään viestejä lastentarvikeliikkeisiin, että josko jossain olisi vielä tätä vuoden 20 runkoa saatavilla kyseisillä renkailla. No Ruotsin puolella oli, Haaparannassa ja ne sieltä sitten tilasin eli loppu hyvin, kaikki hyvin ja saan ne vaunut mitkä olin halunnutkin 😍

Isommat hankinnat on siis tehty, että sitten lähempänä laskettua aikaa ostelee vielä kaikki pesuaineet, hoitovoiteet, liivinsuojat ym. tilpehöörit.

Eilen esipesin ensimmäisen koneellisen vauvanvaatteita ja pikkuhiljaa niitä viikkailen makuuhuoneen lipastoon. Oli se aika veikeetä levittää narulle semmoisia pikkuruisia nuttuja 😍

Laauur, teilläpä onkin iso muutos elämässä myös muuton myötä. Tsemppiä siihen! 💪 Toki se on varmasti kivempaa olla lähempänä muuta perhettä ja sukulaisia kun pikkuinen saapuu ☺️

299/436 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki! Kiva kuulla kuulumisia ja että kaikilla menee hyvin♥️

Me käytiin viikko sitten ultrassa taas ja vauvalla kaikki hyvin, painoa oli silloin n.1300g ja lääkärin mukaan pitkät kintut😅 (siis normaalit mutta taitaa tulla pitkä lapsi).

Itsellä edelleen liitoskipuja ja sainkin saikkua asian takia. Saikun ja pitämättömän loman jälk olisi vielä 4vkoa töitä, joten katsotaan kuinka pärjään.

Radi hommat edelleen kunnossa ja kipuja lukuunottamatta kaikki hyvin. Lieköhän mullaki siihe raditulokseen vaikuttanu se, että en edellisenä päivänä ennen testiä tosiaan syöny mitenkää hirveesti tai tasaisin väliajoin ja olin tosiaa 14h syömättä ennen testiä😳 Mut kaipa se on hyvä, että niitä seurataan kuitenki. Pitävät silmällä vauvanki kasvua samalla. Mun tarvii mitata vaan 2pv/vko, 4 mittausta/pv eli aamuarvot ja sit parin ruokailun jälkeen. Ei tarvii enää mitata ennen ruokailua arvoja paitsi se aamuarvo.

Meillä on ensi viikolla soittoaika vakuutusyhtiöön, niin keskustellaan vauvan vakuutuksesta👌 Onha se aika hintava, mut kysytään että mitä kaikkia vakuutuksia meillä jo on, että millanen tarvitaan vauvalle sit lisäks.

Me on hommattu vauvalle melko lailla tosiaan kaikki, hoitolipasto, sänky+patja+suoja+petari+petivaatteet+reunasuojat, yhdistelmävaunut+turvakaukalo (Britax Smile 3), vaatteet, matto, itkuhälytin, leluja, tutteja, pulloja, rintapumppu, unipesä, lämpöpussi jne jne jne ja lisäähän tuota keksisi vaan koko ajan ostettavaa🤭😂😂🙈

Sen verran sanon, että yllättäviä asioita tullut tässä vastaan kun tutkinut vauvajuttuja, kuten se, että tosiaan tilattiin sellanen unipesä ja oletettiin että vauvan voi siinä antaa nukkua pinnasängyssä... mut sit luin asiasta tarkemmin ja ei siinä saa antaa nukkua valvomatta vauvaa, koska tukehtumisvaara jos kääntää pään vasten pehmeää reunaa. No, ajateltiin että siinä on vauvan hyvä kelliä esim olohuoneessa kun katsotaan tv:tä tai laittaa ruokaa/siivoaa jne. Ja vaunuissakin sitä voi käyttää...joten kyllä sille käyttöä löytyy😊👍

Moni suositteli lämpöpussia auton turvakaukaloon talvivauvalle ja hommattiinkin sellainen. Eli se on kuin pieni hupullinen makuupussi jonka saa kokonaan auki. Selkäpuolella aukot turvakaukalon vöille ja vauvalle ei tarvitse pukea toppahaalaria vaan laittaa istumaan kaukaloon, vyöt kiinni ja sit sulkee pussin. Näin ei tarvii pukea tosiaan toppapukua, saa vyöt tarpeeksi tiukalle kiinni ja jos menee esim kauppaan, voi vaan avata pussin jolloin ei tarvitse alkaa riisumaan lapselta talvivaatteita. Kuulostaa järkevältä ja helpolta! Suosittelen tutustumaan👍

Eipä täällä mtn sen ihmeempiä. Mielenkiinnolla luen teidän muiden kuulumisia aina. Mukavaa odotusta kaikille!♥️

300/436 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea muidenkin kuulumisia täältä taas :)

Mullekkin pamahti vihdoin (oli odotettavissa pco:n ja aikaisempien temppuilevien sokeriarvojen takia) radi-diagnoosi 2H jälkeisen arvon perusteella. Nyt oon saanu mittailla muutaman päivän aterianjälkeisiä arvoja ja kaikki on näyttäny hyvältä tähän mennessä. Sormet ristissä siis että pysyis ruokavaliolla kurissa. Äippäpolilla saan nyt ravata vähintään 2vk välein loppuun asti.

Tähän mennessä pikkuset kasvaa aika maltillisesti, nyt viikolla 28+2 molemmat paino noin 1100g, eli aika siroja vielä :o Tuntuu kuitenki että mahasta alkaa loppuu tila kesken, ja mun sf-mitta vastas eilen viikkoja 40+ yhden vauvan odottajilla, eli maha kasvaa vaan ulospäin tästä edespäin. Melkonen pötsi siis odotettavissa loppua kohden huhhuh.. :D Käynnistys tai sektio sit viimeistään viikolla 38 jos ei lähe tulee ennen sitä, eli 2kk maksimissaan jälellä wuhuu, alkaa olla sen verran rankkaa jo. 1km on suunnilleen pisin matka mitä pystyn putkeen kävelemään ulkona ilman kauheita kipuja.

Meillä on vaunut, turvakaukalot ja pinnasänky hankittuna jo. Enää olis sellasta "pienempää" tavaraa mitä pitäis ostaa (sitterit, patja, pumppu, harsoja, tutteja yms.) Aattelin et syyskuun loppuun mennessä ku olis about kaikki hankinnat tehtynä ni olis hyvä, ku ei tiiä meinaako nää kaks tulla kuinka aikasin maailmaan. Jokatapauksessa lokakuun puolella tulee eikä päästä sinne laskettuun aikaan asti (11.11)

Tsemppiä kaikille loppurutistukseen