Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marraskuiset 2020

24.03.2020 |

Vähän ajoissa olen.. Haluan pitää asian salassa vielä muilta, mutta samalla olis kiva jo nyt fiilistellä tulevaa muiden marraskuisten kanssa. Mulla laskettu aika 19.11.2020 ja neljäs lapsi tulossa. Mulla muut lapset poika 11 v., poika 2,5 v., tyttö 1 v. Eli kolme alle neljä vuotiasta olis sitten loppuvuodesta :) Todella haluttu ja odotettu on tämä uusinkin pikkunen. Mites muilla?

Kommentit (436)

241/436 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt näyttää, että monessa sairaanhoitopiirissä sallitaan puolisot /tukihenkilöt mukaan poliklinikoille 15.6 alkaen! Jee! 🙏

242/436 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonxuh, mistä sä löysit tietoa asiasta!? Kiinnostais kovasti tietää koskeeko meidänki sairaalaa, koska 23.6 olis rakenneultra ja ois kyllä hienoa jos isä pääsis mukaan...

Sain muute tänään vähä laskuja sairaalasta... Enpä ollut tiennyt, että kun kyseessä riskiraskaus (äidillä esim sairaus tai päihderiippuvuus, mun tapauksessa sairaus joka vaatii tarkempaa raskauden seurantaa) tai monikkoraskaus niin raskaudenseuranta siirtyy neuvolan piiristä äitiyspolille ja kaikki äitiyspolin käynnit ovat maksullisia (kun kaikki neuvolalääkärinkäynnit taasen ovat maksuttomia!)👍 Ja niitä käyntejä tulee vielä aika monta... Ei yhtään epäreilua! Kiva maksaa joka käynniltä yli 40€ ja niitä on monesti useita kertoja kuussa. Varsinki ku normaalitilanteessa raskauden seuranta on ilmaista. Kyllä tässä mun mielestä laitetaan äidit eri arvoiseen tilanteeseen, varsinki jos kyseessä sairaus jolle ei itse mahda mtn tai monikkoraskaus...

Buns, oletko huomannut saman, kun teillä siellä kahta odotellaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
243/436 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu HeRo mä kans yks päivä vähä lueskelin noita ja taisin pyöräyttää pari kertaa silmiä. Tosi kiva kun mulla nyt tästä lähin melkeen kaikki hoidetaan tuolla äitiyspolin puolella eikä neuvolassa ni tulee vähä kalliimpi hommeli :D Varsinki ku lopussa niitä käyntejä saattaa olla ihan viikon-kahden välein, huh..

244/436 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HeRo, olen yhdessä Facebookin odottajat ryhmässä ja sieltä tieto, ainaki siellä mainittiin lahti, lapin sairaanhoitopiiri ja Keski-Suomi. Ymmärtääkseni on sen valtakunnallisen ryhmän päätös eli eiköhän muutkin ala purkamaan rajoituksia. Kannattaa kurkata oman sairaanhoitopiirin sivuja, onko tietoa päivitetty. 😊

Vierailija
245/436 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on rakenneultra heinäkuun kuudes ja oon niiiin onnellinen, että mies pääsee mukaan! Nyt vaan toivotaan, että sama pysyisi synnytykseen saakka.

Toi on kyllä epäreilua, että äitiyspolin käynneistä joutuu maksamaan. Kun eihän kukaan sitä valitse vapaaehtoisesti, että on joku syys hoitaa raskautta siellä. Mullakin tulee tän radin takia niitä käyntejä, mutta ei kyllä yhtä paljon kuin teille. Itseäni myös hirvitti kun viime vuonna synnyttänyt ystäväni kertoi paljonko maksaa sitten synnytyksen jälkeen ”asuminen” esim. perhehuoneessa. En enää muista summaa, mutta pelkästään isästä menee +50€/päivä. Jos siellä joutuukin olemaan pidempään, niin tulee kallis lasku. Jos lapsi joutuu teholle, niin sekin on tosi kallista. Siinähän on kyllä joku maksukatto niihin maksuihin. Että kun ylittää jonkun summan vuodessa niin lopuista ei tarvii maksaa. Mut en tiedä paljonko se on. Varmaan aika paljon.

Oon nyt syönyt tota Metrofemia ja sen suurin haittavaikutus on vatsavaivat. Syön nyt yhden tabletin aamulla ja yhden illalla ja nyt jo ihan hirveet vatsanväänteet ja ilmaa kerääntyy vatsaan ihan hirveesti. Tylsää. Toivottavasti nää menee ohi sit kun elimistö tottuu lääkkeeseen.

Vierailija
246/436 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta piti vielä sanomani, että onneks meillä on tosi laadukas terveydenhuolto täällä Suomessa ja kuitenkin suht. halpa verrattuna moneen muuhun maahan. Eikä hoidon saaminen ole kiinni esim. oikeanlaisesta vakuutuksesta tms.

247/436 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän sairaanhoitopiirissä pääsee puolisot taas mukaan ultraan, jee 🎉

On kyllä totta että meillä Suomessa on hyvä terveydenhuolto ja maailman mittakaavassa hyvin edullinen, mutta minusta on hassua että tätä mainostetaan "ilmaisena terveydenhuoltona" mutta silti joutuu joka käynnistä maksamaan (paitsi normi neuvolassa toki) 20-40€ käyntimaksuista vielä suurin osa uppoaa byrokratian pyörittämiseen ja siihen että laskutetaan ihmisiä 🙄 Maksukatto tänä vuonna näyttäisi olevan reilu 683€ että kyllä siinä pitkän pennin saa maksaa 😬

248/436 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en löydä vielä meidän sairaanhoitopiiristä tietoa asiasta, saako puoliso tulla ultraan mukaan😩 Pitää kysyä ensi viikolla vielä...

Joo meillä kaikki nuo äitiyspolin käynnit yli 40€ ja ei mtn hajua kuinka monesti siellä täytyy käydä. Juhannuksen jälkeen rakenneultra mutta aika kumma jos siitäkin laskun lähettävät, koska sen kai pitäisi olla kaikille ilmainen🤔 Tuskin kuitenkaan tuo maksukatto tulee täyteen...toivottavasti ei niin paljon laskuja tule, kun on tuota rahanmenoa ihan tarpeeksi jo muutenkin vaaviin liittyen😅🤭😂

249/436 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hus sallii tukihenkilöt mukaan myös ultraan ja husilla on ollut tiukin linja tässä, joten luulisi että muuallakin jo pääsee. https://www.hus.fi/hus-tietoa/uutishuone/Sivut/HUS-sallii-jälleen-synny…

250/436 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oo meidän sairaanhoitopiirissä tullut vielä ilmoitusta että sais puoliso tulla mukaan ultraan...😥 Tiukille menee ku viikon päästä rakenneultra. Jos ei siihen mennessä tule, niin soitan ensi ma sairaalaan ja kysyn, josko tekisivät poikkeuksen, koska rajoitukset monessa muussakin sairaalassa poistettu🤔

Kiva kyllä nähdä pieni uudestaan...koska en tunne vieläkään liikkeitä😳😔 Mulla tosin on istukka tuossa vatsanpuolella edessä ja se kuulema aika hyvin vaimentaa liikkeiden tuntua ja siihen päälle vielä omat makkarat, niin millon lie sit alkaa tuntua🤯 Tosin ihan muutaman kerran oon tuntenu jtk "omituista" iha pikaisesti mutta ei voi mennä vannomaan että se tunne vauvasta olisi. Joko te muut tunnette liikkeet? Miltä ne tuntuvat?

Aurinkoista päivää kaikille!!🌻

251/436 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hero, mulla tänään 18+3 ja myös istukka edessä. Mulla tuntuu muutaman kerran päivässä semmosia pieniä tökkäyksiä ihan tuossa navan oikealla puolella. Se on vähän ku pierut kiertäisi, mutta se on aina samassa kohdassa ja terkkarikin löysi sydänäänet juuri näiltä kohdin, ja totesi, että kyllä n potkuja on. Toisaalta taas dopplerilla kuului neuvolassa myös potkuja, mutta en kyllä tuntenut niitä silloin 🤷‍♀️ Mutta mä tunnen näitä ehkä eniten iltasin kun aikaa rauhoittua ja kuulostella.

Meidän sairaanhoitopiiri ei oo vielä muuttanut noita ultraohjeistuksia.. Meillä siis rakenneultra vasta 9.7., jo viikolla 23. Uskon että siihen mennessä jo vaihtuu nuo ohjeet 😊

252/436 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hero, mulla kanssa istukka edessä ja tänään siis rv 20+0. Nyt vasta viime päivinä olen alkanut tuntemaan vauvan liikkeitä. En kuitenkaan varsinaisia potkuja, mutta iltaisin kun makaan selälläni sängyssä, niin alkaa vatsassa tuntumaan sellaiselta kuin ilma kiertäisi, mutta sen huomaa, että se tulee kohdusta eikä suolistosta. Eilenkin oli kova meno päällä ja tuntui siltä kuin hän olisi pyörinyt ympyrää ja ylös alas tuolla 🙈 Päivisin en töissä huomaa mitään, mutta olenkin koko työpäivän liikkeessä ja jostain luin, että vauva usein nukahtaa, kun äiti on liikkeessä. Lisäksi mulla menee toi vatsa iltaisin pinkeäksi ja silloin yleensä alkaa se myllerrys. Joka päivä en mäkään välttämättä tunne mitään, joten ei kannata huolestua. Vatsa alkaa vihdoin näyttämään hieman edes raskausmahalta. Aamulla kävin vaa’alla kotona ja nyt oli tullut painoa yksi kilo lisää, vaikka eihän tuo paljon ole, kun jo puolivälissä ollaan suurinpiirtein, mutta hyvä näin. Ylihuomenna meillä on rakenneultra ja mies saa tulla mukaan 😍 Jännittää jo kovasti! Toivottavasti kaikki on hyvin.

Kiva kuulla, että muillakin alueilla on purettu jo näitä rajoituksia. En ole vielä tarkistanut, että alkavatko pitää täällä jo synnytysvalmennusta ja siihen kuuluu myös tutustumiskäynti Tyksiin Turkuun. Nekin oli pannassa koronan takia ja tilalla oli verkkokursseja, mutta ne eivät itseä kiinnosta, että sitten ei mennä valmennukseen ollenkaan jos sellaista ei järjestetä.

37/41v. Esikoisen LA 3.11. Esikoispoika syntyi 1.11.2020 <3

253/436 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla teidänki tuntemuksia masuasukeista. Ehkä mä sit olen tuntenu jo vauvanki liikkeitä mut en vaa oo ollu varma mitä ne on, koska esim yksi ilta tuntui sellainen "tökkäys" tai iha ku kupla muljahtais mutta heti navan alapuolella ja kaksi kertaa peräkkäin. Mut en tosiaan koko ajan tunne mtn. Mulla nyt siis 19+6. Meillä tosiaan rakenneultra vasta rv20+6, mutta mulla olikin jo se varhaisrakenneultra...ja siellähän selvisi myös lapsen sukupuoli😍 Pidän sormet ristissä, että mies sais tulla mukaan ultraan. Tulis hänellekin jotenkin "todellisemmaksi" varmaan tilanne ku sais osallistua.

Tsemppiä kaikille rakenneultraan menijöille👌 Hyvin se menee🥰

254/436 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tänään meidän sairaalaan ja sanoivat että heillä tällä hetkellä kesäkuun loppuun asti rajoitukset poliklinikkakäynneissä tukihenkilöiden osalta, eli eipä ole meillä mies pääsemässä mukaan rakenneultraankaan... On kyllä ihme touhua kun kuitenki muualla jo pääsee...😥 Vaan ei auta itku markkinoilla vaikka paska fiilis taas tästäkin...

Ja nähtävästi mulle pamahtaa se poliklinikka laskukin siitä rakenneultrasta koska mulle varattu siihen kuulema lääkärin aika kun normaalisti sen tekee sairaanhoitaja tai kätilö🤔 Luulis että ne kätilöt ihan yhtä päteviä tekee sen koska tekevät kaikille muillekin, mut mitäpä näille mahtaa...

255/436 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä rv 18 ja nykyään tuntuu joka ilta liikkeitä kun hiljaa kuulostelee 😊 Hurjan paljon todellisemmaksi tekee. Maha on ihan hetkessä pompsahtanut esiin ja nyt sitä ei kyllä enää juuri peitellä 😅

Uutena vaivana närästys, ja pahoinvointia edelleen satunnaisesti, erityisesti tuntuu että vapaapäivinä pahempi kun nukkuu pidempään eikä ole heti kuudelta aamupalaa syömässä 😬

Oon kattellut jo kaikkia vaunuja ja pinnasänkyjä, mutta vielä en ole mitään uskaltanut hankkia.. Ehkä sitten rakenneultran jälkeen, sinne vielä reilu kolme viikkoa on. Alkuun olin varma että tyttö tulossa, mutta nyt on taas ruvennut tuntumaan enemmän pojalta 😁

256/436 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään rakenneultra takana! Oli kyllä hieno kokemus, kun mieskin sai olla ekaa kertaa mukana. Ihan erilainen fiilis oli ja luulen, että mukana olo teki hänellekin tämän asian todellisemmaksi. Tunti siinä vierähti, kun pikkuista kovasti tutkittiin ja kaikki oli kuten pitää 😍 Ultrassa selvisi myös, että meille tulee poika 🙈 Se kyllä oli kieltämättä pienoinen pettymys, kun kumpikin toivoi kovasti tyttöä. Nimikin oli tytölle valmiina, mutta nyt täytyy alkaa miettimään sekin kuvio uusiksi 😄 Nyt siis menossa 20+2 ja painoarvio pikkuiselle oli 370g.

Hero, tosi tyhmää, että teillä ne rajoitukset vielä voimassa 😢 Kyllä toi rakenneultra oli sen verran mielenkiintoinen kokemus ja jopa tietysti jännittäväkin, että kyllä siinä olisi parempi, että puoliso/tukihenkilö saisi olla mukana. Itseä ainakin jännitti, kun lääkäri tutki rakenne kerrallaan ja aina totesi, että mikä on kyseessä ja on normaali. Jos olisi löytynyt jotain poikkeavaa, niin en itse ainakaan olisi halunnut olla siellä yksin. Oudolta kuulostaa myös tuo lasku ultrasta, koska meille tämän ultran teki lääkäri eikä siitä mitään erikseen veloiteta. Hassua kyllä miten paljon näissä neuvola asioissa on kunta kohtaisia eroja, mitä nyt on täältä foorumilta lukenut.

Täällä muuten tänään painettu töitä klo 5-15.30, kaupassa oli sattuneesta syystä vähän kiirettä 🙈 Huomisen kun vielä jaksaa töitä, niin sitten alkaisikin kahden viikon kesäloma ☀️

Hyvää juhannusta kaikille!

37/41v. Esikoisen LA 3.11. Esikoispoika syntyi 1.11.2020 <3

257/436 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin tänään yksityisellä ultrassa kun en malttanut odottaa kuukautta rakenneultraan 🙈 kaikki näytti olevan hyvin ja melko varma lupaus sukupuolestakin saatiin 🥰

Itellä nämä liitoskivut vain pahenee. Kolme viime yötä menny valvoessa, kun särkee häpyluuta ja nivusia. Jos tämä tätä menoa jatkuu, en ole kyllä työkuntoinen lokakuun loppuun asti 🤔

Harmi tosiaan, ettei kaikissa paikoissa vieläkään pääse mies mukaan ultraan 😣

Mukavaa juhannusta kaikille!

Jonxuh rv 16+3

258/436 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, mitähän tässä tekisi.. Nyt toista päivää ollut selvästi supistelua, lisääntyy työpäivän mittaan ja illalla jatkuu. Ei ole kipeitä, mutta epämiellyttäviä. Ei millään huvittaisi ottaa töistä vapaata ja ruveta soittelemaan neuvolaan tai lääkäriin tarkistukseen, mutta vähän kuitenkin huolettaa kun viikkoja vielä niin vähän 😬 Huomenna rv 19.

259/436 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viuhkelis, kannattaa ainaki soittaa neuvolaan ja kysyä onko normaalia? Onhan se parempi ottaa varman päälle😊

Meillä oli tänään rakenneultra ja ei päässy isä mukaan😥No, soitin sit videopuhelua koko käynnin miehen kanssa😅 Kaikki oli kunnossa ♥️ ja vaavilla painoa 410g. Tulee kuulema lasku sitten siitäkin kerrasta koska lääkäri teki sen ultran, vaikka norm se kuuluu hoitajan/kätilön tekemänä ilmaiseksi raskauden seurantaan🙈 Kyllä tässä muutama satanen näitä seurantakuluja taitaa tulla...

260/436 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viuhkelis, kuulostaa normi harjoitus supistuksilta, mutta kannattaa silti kysästä vielä neuvolasta 😊

HeRo, vau rakenneultra jo! Kiva, että siellä kaikki hyvin. Omaa saa odottaa vielä kolme viikkoa, mutta onneksi käytiin viime viikolla siellä yksityisellä niin ei tunnu niin pitkältä tämä aika.

Onko teillä muilla semmosia, että kun tuo maha alkaa mullaki pikkuhiljaa näyttämään vauvamahalta pelkän lihavuuden sijaan, niin olen tullut kauhean tietoiseksi tästä mahasta. Aina kun joku kävelee ohi, mietin kattoko se minun mahaa, mitä mahtaa ajatella jne. Sitten jos ite kävelen peilin ohi, pitää iteki monesta kulmasta tiirailla 😂😂 aika sekopäistä touhua mulla.