Marraskuiset 2020
Vähän ajoissa olen.. Haluan pitää asian salassa vielä muilta, mutta samalla olis kiva jo nyt fiilistellä tulevaa muiden marraskuisten kanssa. Mulla laskettu aika 19.11.2020 ja neljäs lapsi tulossa. Mulla muut lapset poika 11 v., poika 2,5 v., tyttö 1 v. Eli kolme alle neljä vuotiasta olis sitten loppuvuodesta :) Todella haluttu ja odotettu on tämä uusinkin pikkunen. Mites muilla?
Kommentit (436)
Meillä on rakenneultraan vielä kaksi viikkoa. En jaksaisi millään odottaa, koska en oikein kunnolla tunne liikkeitä. Josku aiemmilla viikoilla olin tuntevinani, mutta nyt on ollut pitkään jo niin, että en oikein tunne mitään edes iltaisin tai en oikein tiedä, että ovatko ne tuntemani asiast vauvan liikkeitä vai vaan ilmaa suolistossa. Niin olen sitten alkanut kovasti pelätä, että vauva on vaikka kuollut kohtuun tai muuta. Lisäksi itselläni haittaa, kun on niin paljon omaa vatsaa - siis rasvaa, että en huomaa vatsan kasvamista ollenkaan ja olen ihan saman näköinen kuin aina ennenkin. Samat vaatteet mahtuvat edelleen ja kuvissakaan en huomaa mitään eroa. Olisi kiva saada taas joku ”todiste” siitä, että vatsassa kaikki hyvin.
Shoppailua tämä ei ole kyllä estänyt. Olemme ostaneet jo yhdistelmävaunut ja turvakaukalon, sitterin, syöttötuolin ja miljoona vaatetta. Eilen kulutin Polarn O. Pyretin alessa yli kaksisataa euroa... 🙈 Mutta kun se oli ainoa paikka, mistä löysin ihanan kirkkaita ja pirteitä värejä ja kuoseja. Kaikkialla muualla on tarjolla vaan sisustusvärejä tai babyblueta ja -pinkkiä. Nyt on sitten tulossa punaista, keltaista, sinistä ja vihreää ja vaikka mitä. Ihanaa 😍 Toivottavasti siis rakenneultrassa kaikki hyvin. 😊
Tsemppiä kaikille helteisiin! Itse ainakin huomaan juovani varmaan 5 litraa päivässä tai muuten tulee huono olo. Onneksi saa juoda vissyjä vaikka mehut onkin raskausdiabeteksen takia kieltolistalla. 🌞
Pingu, en minäkään ole oikein varma vielä mitä tuolla mahassa tapahtuu, siis onko tuntemukset vauvasta vai ilmaa😅 Välillä kyllä navan kohdalla tuntuu muljahduksia jotka varmasti vauvan liikkeitä, mut ei kaikki tunne niitä vielä joten älä huolehdi😊
Minkä merkkiset vaunut ostitte? Itse olen katsellut Britax Smile 3 yhdistelmävaunuja kun serkulla oli ne 2 ja vaikutti kivoilta. Ja siihen settiin tulisi mukaan myös turvakaukalo autoon.
Niin mä yritän kans itselleni sanoa, että ei kaikki tunne vielä tässäkään vaiheessa. Täytyy vaan luottaa, että kaikki on hyvin ja ne tuntemukset mitä on, on se vauva. 😄
Me päädyttiin juurikin noihin Britax Smile 3:siin. Käytiin Lastentarviikkeessa katselemassa ja ne kulki niin kevyesti ja oli muutenkin tosi näppärän oloiset niin ostettiin ne. Juurikin sellainen paketti, mihin tuli sitten kaikki. Saatiin ihana persikan värinen turvakaukalo! 🤩 Ja ihan tosi keposesti ja helposti sai nostettua vaunukopan pois ja paikoilleen ja sitä kiinnityssysteemiä oli tosi helppo käyttää. Asutaan kuitenkin kaupungissa ni on tärkeetä, että vaunut kulkee sulavasti pienissäkin tiloissa. ☺️
Pingu, verkkokaupassa on sellane setti tarjouksessa ja siihe tulis vielä itkuhälytin ja vaipparoskis... Oliko lastentarvikeliikkeessä edullisempi vai kalliimpi?
Miten muute sulla on menny ne raskausdiabetes mittaukset? Mulla kun loppu kortisonikuuri niin kaikki arvot ollu sen jälkeen hyvät. Nyt sanoi lääkäri että ei tarvii mitata ku aamuarvot ja sit ruokailun jälk arvoja eli ei tarvii niitä ennen ruokailuja ottaa enää aamun jälkeen👌😊
Ja siis oli muitaki värejä tuolla ku mustat...
Kyllä toi verkkokaupan on parempi tarjous. Me maksettiin n. 1200€ ja saatiin ”vaan” noi vaunut ja se turvakaukalo. Itkuhälyttimetkin on ilmeisesti yllättävän kalliita. 😅 Kannattaa varmaan ottaa toi paketti.☺️
Mulla on se metformiinilääkitys ja silti on paastoarvot koholla. Kahden viikon tulokset kun lähetin niin olin aika yllättynyt, että tää diabeteshoitaja vaan kehui, että on kääntynyt laskuun ja käski mittailla taas kaksi viikkoa. No tällä viikolla 1 hyvä tulos 3 reilua ylitystä, että ei nyt kovin hyvin oo laskenut. Tuntuu ettei mun syömiset vaikuta tohon mitenkään, koska koko ajan noudatan sitä diettiä ja pyrin syömään sen mukaan. Ja toisaalta jos oon syönyt juhannusherkkuja niin aamupaasto voi olla yhtä hyvä tai huono kuin että oisin syönyt täydellisesti kaikkien taiteen sääntöjen mukaan... turhauttaa. Mulla on sellanen fiilis, että eiköhän se insuliini sieltä vielä tule.. Ehkä eniten ärsyttää just se, että toi ruokavalio ei tunnu edes vaikuttavan noihin arvoihin eikä tosta lääkkestäkään tunnu olevan mitään hyötyä. 😔 Ja joudun siis mittaamaan viikossa kaksi kokonaista päivää eli ennen ja jälkeen kaikkien pääaterioiden ja kolmena päivänä viikossa vielä lisäksi aamupalaa ennen ja jälkeen. Alkaa toi mittaaminenkin jo tympiä. En meinaa saada sormista verta tulemaan, vaikka pistin on syvimmässä asetuksessa. Silti saa aina puristella ja sit mulle tulee mustelmia sormenpäihin eikä se nyt niin kivalta tunnu..
Onneks sulla on ollut hyvät arvot! Kiva kuulla 😊
Voi ei, onpa ikävä ettei auta edes lääke😥 Oletko kokeillu liikkua ja juoda vettä aterioiden välissä, ennen mittausta. Itsellä tuntuu että sekin vaikuttaa arvoihin. Toki ei iha joka aterian välissä voi lenkille lähteä mutta kokeile jtk liikkua vaikka kotona/töissä, missä oletkin ja juo mahd paljon vettä👍 Mullakaa ei oikein tullu välillä verta kunnolla ja sai välillä uudestaan eri kohtaan pistää ja sit sormet kipeet mut ei sentää mustelmia tullu. Uskon että kipeät sulla ne sormet😩 Ootko kokeillu sen piston jälkeen roikuttaa kättä alas päin? Mulla se saa hetken kuluttua veren virtaamaan. Toiv arvot vielä paranee ja ei tarviis insuliinia🙏
Pitääpä tilata tuolta verkkokaupasta sit toi paketti🤔 Sen itkuhälyttimen hinta näytti netissä vaihtelevan n.70-100€ ja se roskis on n.25€.... Tuon Britax vaunusetin ois saanu ulkomailta tilattuna n.800€:lla mutta ajattelin että menee liian vaikeeksi ehkä takuuasiat jne jos jtk hajoaa nii pitää alkaa ulkomailta osia tilaamaan jne. Ku se nettikauppaki oli englanninkielinen...🤔
Liikkuminen ei tunnu vaikuttavan oikein mitenkään. Lisäksi nää helteet on kyllä vähentäny liikkumista, kun en yhtään kestä näin kuumalla oleskella ulkona. Töissä tulee liikuttua aika paljonkin. Mut en oo huomannut eroa, että jos oisin käynyt vaikka kävelyllä tai en oo.. Pitää toivoa, että jotain keksisin vielä, mikä laskisi niitä arvoja.
Mä myös tilaisin enemmin suomalaisesta kaupasta niin on tosiaan varmasti helpompi hoitaa asioita, jos tuleekin jotain ongelmia. 😊
Mua on hirveesti alkanu ahdistamaan koko vaunuasia. Tahtoisin mielellään ostaa vaunut käytettynä, mutta ainakaan mun maakunnassa kaksosvaunuja ei ihan kauheesti käytettyinä tahdo löytyä 😩 Olin siis ennen raskautumista täyspäiväinen opiskelija, ja mies käy töissä niin sanomattakin selvää et meille ei ihan hirveesti säästöjä kerennyt kertyä, niin ei kauheesti houkuttelis nyt laittaa 1000+ euroa vaunuihin 🙈 Tietty se on yks hintavimmista hankinnoista, et sen jälkeen muut ei tunnu niin pahalta varmaan.
Mie olen alustavasti suunnitellu ostavani britax b-motion 4 plus - rattaat, kun saan lainaan niihin sopivat kopan ja kaukalon. Nuo vaikutti näppäriltä ja lisävarusteena saa maastopyörät eturenkaisiin. Mutta on tuo hankalaa tuo vaunujen miettiminen ko niitä on sen tuhat erilaista ja kaikilla on oma mielipide, mitkä on parhaat 😅
Sen verran olen myös miettinyt että isompi turvaistuimen pitää olla kääntyvää mallia, helpottaa kummasti lapsen autoon laittamista. 🤔
Vielä ei ole uskaltanut hankintoja tehdä, paitsi eilen tilasin käytettyjä vaatteita netistä 😅 vielä pikkusen vajaa kolme viikkoa rakenneultraan. Jospa sen jälkeen sitten jo uskaltaa.
Buns, ootko kattonu tori.fi? Siellä oli meidän huudeilta ainaki tosi paljo kaksosrattaita/vaunuja.
Juu tori.fi ja muutamaa faceryhmää oon tsekkaillut. En oo kuitenkaan vielä kunnolla ostohousut jalassa sillä silmällä katellut, ku haluun varmistaa että rakenneultrassa kaikki hyvin ennen kun ostan mitään (huomenna se koittaa, iiik!) mut tosi vähän niitä on kuitenki näkynyt täällä päin. Voi olla sit, että pitää lähtee vähän kauempaa hakemaan, mut ei voi mitään. On se sen arvosta ♥
Oi, huomenna rakenneultra!!! Tsemppiä siihen😊 Kaikki varmasti hyvin!!😊👌
Heips. Tulin lueskelemaan muiden marraskuisten ajatuksia ja positiivisia ru kuulumisia.. meillä la 16.11. Edellinen raskaus keskeytettiin rv. 23+ vaikean rakennepoikkeavuuden vuoksi viime vuoden lokakuussa. Yli huomenna olisi ru ja pelko on hirveä. Kiitoksia teille kaikille kivasta juttelupalstasta!
Käyttäjä33151, ikävä kuulla edellisen raskauden keskeytyksestä😔 Toivottavasti kaikki vallan mainiosti tällä kertaa😊♥️
Rakenneultrassa käyty tänään. Kaikki näytti hyvältä ja meille on näillä näkymin tulossa tyttö ja poika ♥
Buns, hienoa että kaikki hyvin!😍♥️ ja aivan mahtavaa että yksi kumpaakin, tyttö ja poika!!!🥰🥰🥰 Onnea!
Nyt alkaa vihdoin valeraskaana olo muuttua raskaana olevaksi 😁 rv 20 menossa ja supistukset ovat selvästi tulleet jäädäkseen, onneksi kivuttomia ja parin päivän tiiviimmän supistelun jälkeen nyt on ollut vain 3-5 kertaa päivässä eli ilmeisesti vain harjoitussuppareita. Maha näkyy jo ihan selvästi ja tilasin Ihania äitiysvaatteita missä maha saakin näkyä 😊
Vajaa pari viikkoa rakenneultraan, toistaiseksi ei vielä jännitä sillä työkaveri ultrasi yksi päivä ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa, saatiin arvaus sukupuolestakin, vielä ei tosin aivan varma voi olla. Vähän kävin vaatteita kirpputorilta ostamassa, muuten olen vielä tyytynyt netistä katselemaan ja suunnittelemaan, ehkä sitten rakenneultran jälkeen.
Mitäs muille kuuluu? 😊
Tänne ei ihmeempiä. Yksin olen töissä kesälomien vuoksi ollu nyt kaksi viikkoa ja vielä viikko jäljellä, sitten parin viikon loma. Muuten hyvin jakselen, mutta liitoskivut edelleen vaivaa. Illalla tuntuu, että sängystä ei pääse ylös. 😣
Vauvan vaatteita olen vähän tilannut, kun meillekin selvisi sukupuoli pari viikkoa sitten yksityisellä. Toivottavasti sama sukupuoli pysyy parin viikon päästä rakenneultrassa 🙈😅
Mietin tässä ottaako äitiypakkauksen pakettina vai rahana. Ihan jees vaatteita näyttää olevan, mutta saadaan niin paljon vaatteita käytettynä, että onkohan järkeä. 🤔 Meinaatteko ottaa kumman?
Jos vähänkään joku asia huolestuttaa tai mietityttää niin kannattaa ihmeessä soitella neuvolaan ja kysyä! Mullekki neuvolatäti sano et mielummin sitte monta kertaa ns "turhaan" soitella, kun jälkeenpäin voivotella et hitsi kun en soittanut. Ne on varmasti nähny ja kuullu kaikenlaista 😊
Mulla ru 5 päivän päästä, jännittää jo ihan kauheesti, mut onneks mies pääsee mukaan tällä kertaa. Tulee varmaan jotenki vielä konkreettisemmaksi tää raskaus vaikka mulla maha jo on aika (mega) iso mut liikkeitä mies ei oo päässy viel tuntemaan. Täällä 20+0 tänään ja liikkeitä tuntuu jo joka päivä enemmän tai vähemmän 🥰 En vaan osaa yhtään paikantaa et kumpi vauva liikkuu ja milloin, ku en sillon nt-ultrassa yhtään hahmottanu et miten päin vauvat on 🙈