Nuori mies vainoaa Sannaa. Tallentuu riistakameraan öisin.
Hyi kamala, mikä juttu. Nuori mies joka joskus vaihtanut työpaikalla pari sanaa Sannan kanssa, ei jätä tätä nyt rauhaan vaan vainoaa, pyörii pihalla yms, vaikka on lähestymiskielto, kyltit ja vahtikoira.
Mitä tekisit jos joutuisit vastaavaan tilanteeseen? Itse kyllä muuttaisin, vaikka se harmittaisi. Saattaisin kyllä myös vähintään suihkuttaa turvasuihketta kyseisen henkilön silmiin jos tulisi lähelle.
Eikö tuota nyt saada loppumaan mitenkään?!
Mielestäni tuollaisesta toiminnasta pitäisi joutua pakkohoitoon. Vaikka alkuun kuukausi, sitten ulos, jos ei lopu, niin pari kuukautta jne.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6bc897f0-38ae-46dc-9966-ea4841ee5317
Kommentit (669)
Vierailija kirjoitti:
hahha olisi hyvä kun Sanna kutsuisi armeijan rölliasuissa ja maastopuvuissa ja ne nousisivat rynnäreitten kanssa sen ympäriltä :)
Tämä olisi hauska mutta jos poliisien käynnit eivät säikäytä niin tuskinpa armeijakaan, saattaisi mennä vielä harhaisemmaksi.
Tuohan saattaa olla psykoosissa ja mielestään toimittaa jotakin tehtävää.
Hoitoon pitäisi päästä, mutta suomen laki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mistä löytää näitä mainittuja "liivimiehiä" ja moottoripyöräkerhoja, joilta kansalainen voi tilata maksullisia lopetuspalveluita kanssaihmisille? Onko heille olemassa jotain valtakunnallista puhelinpalvelua? Tilauslomaketta nettisivuilla? Ovatko palvelut kaikkien saatavilla vai onko tilaajalle jotain kriteerejä? Pitääkö tilaajan todistaa henkilöllisyytensä ja tekevätkö taustatyötä varmistaakseen eliminoitavan kohteen syntien riittävän eliminointipäätökseen vai voiko palvelun tilata kohdistettavaksi kehen tahansa? Mikä on hintataso ja voiko maksaa kortilla?
Meillä on naapurissa ihan nimekkään moottoripyöräkerhon kerhotila, mutta nauravat kyllä paskaisesti, jos menen setelitukon kanssa koputtamaan ovelle ja kertomaan ääni väristen, miten väsynyt olen vainoavaan ihailijaan, joten voisitteko tappaa sen, kiitos...
Nyt valoja päälle, lapset ja lapsenmieliset.
Et varmaan kuitenkaan ole kokeillut mainitsemaasi keinoa? Eiköhän jokaisen tuttavapiiristä löydy sopivia kaverin kavereita hoitamaan ongelma pois.
Tuo on muuten totta. Minulla ei ole koskaan ollut rikosrekisteriä ja olen lainkuuliainen kansalainen.
Kerran pari kundia kuitenkin raivostui niin paljon puolestani, että olivat lähdössä tekemään kirjaimellisesti selvän eräästä henkilöstä. Sain tehdä kaikkeni että sain estettyä heidät. Tyypin henki pelastui.
Kyllä niin on, että voi tietää jonkun tuttavan tuttavan.
Oliskohan mahdollista, että Sanna selvittäisi miehen hoitopaikan ja kertoisi tilanteesta??! Jos hoitopaikassa tiedettäisiin, kuinka pahat ongelmat miehellä onkaan, häntä ei välttämättä päästettäisi hoidosta pois ollenkaan.
Mietin mitä intin käyminen ja kyky puolustaa itseään liittyvät toisiinsa? En minä ainakaan oppinut intissä yhtään mitään sillä saralla, vaikka pari kertaa painittiin. Ja pieni tirriäinen on pieni tirriäinen kävi intin kuinka monta kertaa tahansa.
Jos haluat oppia puolustamaan itseäsi, mene itsepuolustuskurssille tai hanki kättä pitempää. Sekään ei auta, jos ei ole henkisesti valmis.
Sosialismi tappaa!
Eurooppalaisia pyydettiin orjiksi P-Afrikkaan, kolonialismi lopetti valkoisten orjuuttamisen
Suomeksi
Enkuksi
Suvaitsevaiset oppivat kantapään kautta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/706651d0-ea3e-4866-bd52-9a355f696efa
Feminisminkin suuri suunnitelma perustuu tähän.
https://www.youtube.com/watch?v=Y9TviIuXPSE
Ihan todella näiden stalkkerien ei kannattaisi pelleillä kenenkään ihmisen kanssa. Kaikki ihmiset eivät ole kilttejä. Eikä kukaan voi tietää kenenkään tuttavista. Joku voi saada päähänsä kostaa uhrin puolesta, vaikka uhrille ei tulisi koskaan edes mieleen pyytää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan mahdollista, että Sanna selvittäisi miehen hoitopaikan ja kertoisi tilanteesta??! Jos hoitopaikassa tiedettäisiin, kuinka pahat ongelmat miehellä onkaan, häntä ei välttämättä päästettäisi hoidosta pois ollenkaan.
Laki ei valitettavasti onnistu ennen kuin rikkoo lakia.
Meillä on rikollisilla ja jopa vaarallisilla persoonallisuushäiriöisillä parempi oikeus kuin kansalaisilla.
Eihän täällä saada pidettyä vangittuna tai valvottuna edes niitä jotka on vankiloissa luokiteltu äärimäisen vaarallisiksi.
Meillä on ollut kylällä hullu stalkkeri. Ei sille auttanut, vaikka se on hakattu muutamaankin kertaan. Koiran kanssa on se riski, että joo koira hoitaa väliaikaisen ongelman, mutta stalkkeri voi tulla takaisin ja tappaa eka koiran ja sit sut. Laumanvartija ei myöskään käy hulluna kimppuun, jos itse osoittaa esim. Lähtemisen merkkejä. Se ei ole mikään tappokone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen maassa alkaa tapahtumaan vasta kun se pahin on tapahtunut näissä tapauksissa, tiedätte kyllä mikä, sen jälkeen paapotaan ja voivotellaan.
Kyllä Suomessa noita tuomitaankin. Ystäväni sai myös todella mittavat korvaukset oikeudessa. Olen todella onnellinen hänen puolestaan.
En usko. Itse olen seurannut jo useampaa Suomen tuomioistuinta ja kukaan ei koskaan saa minkäänlaisia korvauksia jotka vastaisivat rikoksen uhrin saamia vammoja.
Ihan totta tuo mitä kerroin. Sitä en tiedä että mikä meininkin sinun paikkakunnallasi on. Kuulostaa erikoiselta. Äkkiä noille kuri saadaan jos niin halutaan.
Eipä ole sinulla mitään käsitystä mielenterveysongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mistä löytää näitä mainittuja "liivimiehiä" ja moottoripyöräkerhoja, joilta kansalainen voi tilata maksullisia lopetuspalveluita kanssaihmisille? Onko heille olemassa jotain valtakunnallista puhelinpalvelua? Tilauslomaketta nettisivuilla? Ovatko palvelut kaikkien saatavilla vai onko tilaajalle jotain kriteerejä? Pitääkö tilaajan todistaa henkilöllisyytensä ja tekevätkö taustatyötä varmistaakseen eliminoitavan kohteen syntien riittävän eliminointipäätökseen vai voiko palvelun tilata kohdistettavaksi kehen tahansa? Mikä on hintataso ja voiko maksaa kortilla?
Meillä on naapurissa ihan nimekkään moottoripyöräkerhon kerhotila, mutta nauravat kyllä paskaisesti, jos menen setelitukon kanssa koputtamaan ovelle ja kertomaan ääni väristen, miten väsynyt olen vainoavaan ihailijaan, joten voisitteko tappaa sen, kiitos...
Kyllä mä uskon että kun setelitukko on tarpeeksi iso, tekijöitä alkaa löytyä. Mutta ei varmaankaan ihan nettilomakkeella onnistu tilaus vaan pitää onnistua luomaan jonkinlainen "luottamus"suhde noihin tyyppeihin eikä sitä touhua voi kyllä suositella kenellekään.
Niin arvelinkin, että tarvitaan jonkinlaisten suhteiden luomista, ellei sellaista jo valmiiksi ole. Eli käytännössä pitäisi ryhtyä seurustelemaan tai saada ainakin joku tärkeimmistä tyypeistä ihastumaan itseeni... Ja sen jälkeen onkin taas seuraava ihailija karistettavana...
Mutta entäpä jos suhteiden luomiseen ei ole aikaa/voimia/kiinnostusta/kykyä? Enkä satu olemaan kenenkään kerholaisen sukulainen tai edes kaverin kaverin tyttöystävä. Palvelua ei ole saatavilla?
Haluan myös huomauttaa, että hmisen tappamiseen on normaalilla ihmisellä kynnys, vaikka se olis kuinka stalkannut sun pihalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen maassa alkaa tapahtumaan vasta kun se pahin on tapahtunut näissä tapauksissa, tiedätte kyllä mikä, sen jälkeen paapotaan ja voivotellaan.
Kyllä Suomessa noita tuomitaankin. Ystäväni sai myös todella mittavat korvaukset oikeudessa. Olen todella onnellinen hänen puolestaan.
Se tuomio vaan ei välttämättä estä vainoamisen jatkumista. Silloinkin sen jatkuminen on ihan vain vainoajan mielenliikkeiden varassa.
Vainoaminen loppui siihen. Ehkä et tunne ketään vainottua. Minä tunnen, juttu meni oikeuteen, ystäväni sai mittavat korvaukset ja vainoaminen loppui siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä uskon että kun setelitukko on tarpeeksi iso, tekijöitä alkaa löytyä. Mutta ei varmaankaan ihan nettilomakkeella onnistu tilaus vaan pitää onnistua luomaan jonkinlainen "luottamus"suhde noihin tyyppeihin eikä sitä touhua voi kyllä suositella kenellekään.
Niin arvelinkin, että tarvitaan jonkinlaisten suhteiden luomista, ellei sellaista jo valmiiksi ole. Eli käytännössä pitäisi ryhtyä seurustelemaan tai saada ainakin joku tärkeimmistä tyypeistä ihastumaan itseeni... Ja sen jälkeen onkin taas seuraava ihailija karistettavana...
Mutta entäpä jos suhteiden luomiseen ei ole aikaa/voimia/kiinnostusta/kykyä? Enkä satu olemaan kenenkään kerholaisen sukulainen tai edes kaverin kaverin tyttöystävä. Palvelua ei ole saatavilla?
Ehkä huonoin neuvo mitä täällä olen tähän mennessä nähnyt.
Oikeastaan tulee mieleen että joku säikäyttää jonkun tahallisesti että saisi ihmisen hakemaan apua itseltään.
Persoonallisuushäiriöiselle tyypillistä käytöstä karistaa turvaverkosto ja turva ympäriltä, jotta uhri kiintyisi enemmän tähän häiriöiseen, motiivit sitten siihen voivat olla aivan mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tuomio vaan ei välttämättä estä vainoamisen jatkumista. Silloinkin sen jatkuminen on ihan vain vainoajan mielenliikkeiden varassa.
Vainoaminen loppui siihen. Ehkä et tunne ketään vainottua. Minä tunnen, juttu meni oikeuteen, ystäväni sai mittavat korvaukset ja vainoaminen loppui siihen.
Oliko tuolla vainoajalla rahaa sen verran että tuntui joissain? Tämänkin casen tyyppi lienee joku täys loooserrrr jolla ei ole mitään tuloja eikä mitään elämää. Jos määrätään korvaukset elämä jatkuu tasan samanlaisena kuin ennenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et varmaan kuitenkaan ole kokeillut mainitsemaasi keinoa? Eiköhän jokaisen tuttavapiiristä löydy sopivia kaverin kavereita hoitamaan ongelma pois.
No en ole kyseisellä asialla heidän kanssaan asioinut, olet oikeassa. Mutta en ole myöskään saanut kuvaa, että olisivat ihan helposti tällaista tai lievempääkään apua tarjoamassa ellet ole ns. tärkeää sisäpiiriä. Sen verran kauas pitäisi omien kyselyiden kanssa mennä, että luultavasti ehtisi jo virkavaltakin kuulla asiasta ennen kuin löytyisi pyyntöön vastaajaa...
User kirjoitti:
Mietin mitä intin käyminen ja kyky puolustaa itseään liittyvät toisiinsa? En minä ainakaan oppinut intissä yhtään mitään sillä saralla, vaikka pari kertaa painittiin. Ja pieni tirriäinen on pieni tirriäinen kävi intin kuinka monta kertaa tahansa.
Jos haluat oppia puolustamaan itseäsi, mene itsepuolustuskurssille tai hanki kättä pitempää. Sekään ei auta, jos ei ole henkisesti valmis.
Tässä on nyt vaan se ettei kenenkään TARVI olla valmis PUOLUSTAUTUMAAN kotirauhansa piirissä. Se rauha KUULUU siihen ilmanmuuta LAIN kanssa ihan. Elämä ei saa olla puolustuskeinojen virittelyä päivät vaan pitää voida elää ihan muita omia juttuja. Koti on latautumispaikka eikä linnake jota on rauhan aikana puolustettava, koko ajan.
”Ken vaivojansa vaikertaa,
On vaivojensa vanki.
Ei oikeutta maassa saa,
Ken itse sit' ei hanki.”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan ole kutsunut mp keholaisia tappamaan vaan turvaamaan ja asettamaan realiteetteihin typeryksiä. Jo se että vastassa on vahvempia rittää säikäyttämään monen stalkkerin. Juttelemaan voi mennä aina. Se auttaa.
Ok, menin ehkä asioiden edelle rankemman kautta. Mutta saako kyseistä turvauspalveluakaan kuka tahansa, edes rahalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävikö toimittaja kysymässä stalkkerin kommentteja? Nimi on tiedossa, kun on sakkojakin saanut. Eikö kuuluisi vähän niinkuin toimittajan ammattieteettiseen puoleen kysyä toinenkin mielipide?
Stalkkerilta ei tarvitse mitään kysellä. Hänhän se todistetusti lakia rikkoo. Ei tuollaiselle stalkkaamiselle löydy mitään kestävää perustelua.
Se, että joku oikeasti puhuisi sille, voisi kuitenkin herättää kyseisen henkilön harhastaan. En ymmärrä, miksi joku edes ihailee niin nuivan ja itseriittoisen kuuloista naista kuin tuo "Sanna" on. On maailmassa parempiakin naisia ihailtaviksi. Ja sellaisia, joilta voisi saada vastakaikua. Se nuori mies käyttää energiaansa aivan vääriin asioihin ja niin turhaan.
Miten ihmiset on niin TYHMIÄ että kuvittelevat jonkun toimittajan herättävän kaverin harhastaan, kun edes lähestymiskielto ja poliisi ei ole onnistuneet siinä. Tajutkaa että on niin sairaita ihmisiä että ne elävät täysin omassa maailmassaan eikä siinä auta mikään. Vähintään alentuneesti syyntakeiselta vaikuttaa tämäkin henkilö.
Ei se stalkkeri välttämättä huomiota itselleen halua, muilta kuin Sannalta, myös maininta aseesta saattaa auttaa herätyksessä.
Eri
Tai sitten suututtaa niin että hankkii itselleen järeämmän aseen tai astalon. Yksi instagram-tyyppi kertoi yritettyään saada asiaansa etenemään poliisille että poliisi oli sanonut että yleensä asiaan puuttuminen vain suututtaa stalkkerin eikä seurauksena ole luovuttaminen vaan häirinnän paheneminen.
Se nyt on aivan varma, että poliisi ei ole tuollaista sanonut. Oletko kenties itse stalkkeri, kun yrität estää uhreja ottamatta yhteyttä poliisiin?
Olen saanut lähestymiskieltohakemuksen kahdesti läpi ja poliisi on ollut ihan asiallinen joka vaiheessa. Neuvosi on täysi pseeestä. Oikea neuvo on tehdä rikosilmoitus ja kerätä todistusaineisto. Minkäänlainen yhteydenpito stalkkeriin ei kannata, kaikki todistusaineisto poliisille ja soitto häkeen heti kun tyyppiä näkyy. Riittävän monta kertaa kun rikkoo lähestymiskieltoa, joutuu vankilaan. Jos on mielisairas, joutuu vankimielisairaalaan, josta ei niin herkästi pois pääsekään.
Voi kuule poliisi sanoo kaikenlaisia asioita, että vallan hämmästyisit useinkin. Ihan ne ihmisiä ovat.
Vierailija kirjoitti:
User kirjoitti:
Tässä on nyt vaan se ettei kenenkään TARVI olla valmis PUOLUSTAUTUMAAN kotirauhansa piirissä. Se rauha KUULUU siihen ilmanmuuta LAIN kanssa ihan. Elämä ei saa olla puolustuskeinojen virittelyä päivät vaan pitää voida elää ihan muita omia juttuja. Koti on latautumispaikka eikä linnake jota on rauhan aikana puolustettava, koko ajan.
*Pitäisi tarvita
näin vain kuitenkin joutuu monikin elämään niin.
Yksi iäkäs demarimummo piti kehumisena :) sitä jos naiset valittivat ahdistelukokemuksiaan " Ei sitä meidän aikaan olisi edes iletty kertoa tuollaisia asioita, kun se oli suuri HÄPEÄ valittaa...."
Menin aika sanattomaksi kyllä.