Nuori mies vainoaa Sannaa. Tallentuu riistakameraan öisin.
Hyi kamala, mikä juttu. Nuori mies joka joskus vaihtanut työpaikalla pari sanaa Sannan kanssa, ei jätä tätä nyt rauhaan vaan vainoaa, pyörii pihalla yms, vaikka on lähestymiskielto, kyltit ja vahtikoira.
Mitä tekisit jos joutuisit vastaavaan tilanteeseen? Itse kyllä muuttaisin, vaikka se harmittaisi. Saattaisin kyllä myös vähintään suihkuttaa turvasuihketta kyseisen henkilön silmiin jos tulisi lähelle.
Eikö tuota nyt saada loppumaan mitenkään?!
Mielestäni tuollaisesta toiminnasta pitäisi joutua pakkohoitoon. Vaikka alkuun kuukausi, sitten ulos, jos ei lopu, niin pari kuukautta jne.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6bc897f0-38ae-46dc-9966-ea4841ee5317
Kommentit (669)
Mulla on vähän samanlainen stalkkeri paitsi että mies oli 50 vuotias mt-kuntoutuja (kuntoutuslaitoksessa). Oli joskus v. 2007 käynyt samassa työpaikassa (hän ei siis työskennellyt). vainosi mua 2014-2018 ainakin mun kotipaikkakunnalla. Muutin kyllä silloin 2014 opiskelujen perässä toiseen paikkaan. Tää mies lähetti mulle ainakin rahaa kirjekuoressa ja paketteja. Paketteja en hakenut, mutta kirjeet tuli kotiin.
On paljon asioita, joita kenenkään ei pitäisi joutua sietämään missään. Joskus niitä jaksaa kun on pakko, jos edes oma koti on sellainen paikka, jossa niistä pääsee hetkeksi eroon. Jos sekin otetaan pois, niin alkaa olla jo aika kestämätön paikka. Jäi itseäkin mietityttämään mitä mahtaa "Sannalle" kuulua nykyään. Toivottavasti tilanne on jo jollain tapaa ratkennut niin, että voi jatkaa elämäänsä rauhassa.
LÄSKI kirjoitti:
Sanna voisi hankkia kunnon vahtikoirat pihallensa.
Tai sitten persut varmaan säätävät lain, joka oikeuttaa ampumaan hiipparit. Eivät kyllä säätäneet viimeksikään, vaikka mahkut oli. Ehkä naisia vainoavat hiipparit on persujen erityissuojeluksessa kuten seksuaalirikollisetkin, kunhan ihonväri on oikea?
Tulee Allu mieleen. Älyltään vajaa ja tunnehäiriöinen palstamies, joka kuvittelee, että hänellä on joku synnynnäinen oikeus naiseen.
Vainoajaa ei pidä hyysätä vaan saada yhteiskunnan keinoin kuriin. Vainotun ei pidä joutua muuttamaan elämäänsä kohtuuttomasti. Ei pidä joutua vaihtamaan asuinpaikkaa, sukunimeä, työpaikkaa tai muutakaan.
Mulla on käynyt sama, mies lopulta murtautui asuntooni ja raiskasi. Toista lähestymiskieltoa ei hyväksytty todisteiden puutteiden vuoksi. Jätti pikkuhiljaa rauhaan kun en noteerannut, ym ja olen nykyään lihonnutkin onneksi.
Tästä on jo aikaa, ja jäin asuntoon asumaan tosin asensin turvalukon. Ihme että muuton jälkeen tuli parempi olo.
Ahdistava tapaus tuo. Ainoa vainoaja, joka minulla on ollut, harjoitti stalkkaamista ja muuta vainoamista ainoastaan Facebookissa. Poistin lopulta kavereista. Mielenterveysongelmaiseksi paljastunut mies, face-to-face vaikutti ihan normaalilta.
Minkä värinen? Mitään ei välttämättä saa tehdä
Tää juttu on taas iltalehden sivuilla,tietääkö kukaan miten tässä kävi? Ihan kamalan pelottava juttu, toivottavasti Sanna olisi päässyt eroon tuosta miehestä.