Nuori mies vainoaa Sannaa. Tallentuu riistakameraan öisin.
Hyi kamala, mikä juttu. Nuori mies joka joskus vaihtanut työpaikalla pari sanaa Sannan kanssa, ei jätä tätä nyt rauhaan vaan vainoaa, pyörii pihalla yms, vaikka on lähestymiskielto, kyltit ja vahtikoira.
Mitä tekisit jos joutuisit vastaavaan tilanteeseen? Itse kyllä muuttaisin, vaikka se harmittaisi. Saattaisin kyllä myös vähintään suihkuttaa turvasuihketta kyseisen henkilön silmiin jos tulisi lähelle.
Eikö tuota nyt saada loppumaan mitenkään?!
Mielestäni tuollaisesta toiminnasta pitäisi joutua pakkohoitoon. Vaikka alkuun kuukausi, sitten ulos, jos ei lopu, niin pari kuukautta jne.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6bc897f0-38ae-46dc-9966-ea4841ee5317
Kommentit (669)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyypiö on vainonnut jo neljä vuotta. Siinä ajassa Sanna olisi istunut jo tappotuomionsa jo kahteen kertaan. Eikä tarttis enää pelätä.
Koska sannahan tiesi että tullaan vainoamaan vielä vuosia?
Ajatellaanpa että olisi tappanut siinä olisi saattanut mennä kaikki, mielenterveys ja omaisuus.
Nyt Sanna voi sentään elää elämäänsä muurien ulkopuolella. Tuoda asian julki, edistää muita vastaavassa tilanteessa olevia.
Ei se mene niin että kuka vain voi tappaa, aika harva siihen kykenee suunnitelmallisesti.
Eikä minusta yhteiskunnassa jossa elämme tulisi mennä niin että joudutaan turvautumaan omankädenoikeuteen. Kyllä kaikilla pitäisi olla oikeus elää mahdollisimman turvattua elämää.
Ajatellaanpa tilanne jossa Sanna olisi suututtanut jonkun armeijassa jonkun jolla on valtaa. Ehkä tämä henkilö on palkannut pikkukylän juipin aiheuttamaan ahdistusta sannalle sekoittamaan sannan mielenterveys, helpottuisiko tilanne sillä että sanna ampuu tämän? Ei, vaan se joka tuon alullepani hyötyisi ja saisi tahtonsa läpi. Tätä tapahtuu kyllä, kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää.
Karman laki toteutuu ennemmin tai myöhemmin. Kaikille tasapuolisesti.
User kirjoitti:
Tuollainen voi olla vaarallinen myös poikaystävälle, kun sellaisen löytää.
Niinpä. Mulla on myös "stalkkeri", onneksi ei sentään tuollainen hullu kuin tässä jutussa vaan enemmänkin reppana. Silti vähän tuntui oudolta kun vuosia sen jälkeen kun oli viimeksi nähty tämä lähetti kummallisen kirjeen jossa mm. puhui uhkaavaan sävyyn miehestäni ja kertoi ajaneensa kotimme ohi (useiden satojen kilometrien päässä sieltä missä hän asuu). Edelleenkin hän ottaa säännöllisesti yhteyttä. Olen hänen kanssaan säälistä puhunut kerran vuodessa. On nyt jo sairas fyysisestikin ja tuskin enää senkään takia "uhka".
Vierailija kirjoitti:
en nyt jaksa lukea kaikkia viestejä, mutta kommentoin aihetta.
ja vaikka tämä ehkä jonkun mielestä onkin törkeää, niin väitän silti, että on sillä väliä, miten tähän itse suhtautuu ja missä vaiheessa tekee mitäkin toimenpiteitä. vaikka kyseessä on ei-terve stalkkeri, niin ei se kiviseinää vainoa, kuten joku jo kirjoitti. luulisin,, että varminta on suojata itsensä heti kun käy ilmi, että tällaista on ja ettei aio vähällä lopettaa. eli oleskelu muualla jonkun aikaan. tämän stalkkerin täytyy kuitenkin jotenkin saada jotain reaktiota, että jatkaa.
ja tätä ei sitten tarvitse poistaa.
Ihminen ei ole kiviseinä, vaikka olisikin ulkoisesti reagoimaton ja piiloutuisi.
Tuollaisia kommentteja esitetään yleensä siitä syystä, että omalle henkilökohtaiselle turvallisuuden tunteelle tekee hyvää kuvitella harhaisesti, että uhri voisi vaikuttaa tekijän toimintaan/on tehnyt jotain väärin. "Itse tekisin eri tavalla enkä siten koskaan voisi joutua vastaavaan". Valitettavasti vakavasti häiriintyneiden kanssa se ei mene niin.
Vierailija kirjoitti:
Ketunraudat takapihalle.
Itse järjestäisin kaikkea jäynää. Kyllä k - pää tajuaisi lopulta että itse on nyt joutunut vielä pahempaan kuseen.
Olisi helpottunut kun pääsisi eroon.
Kaverit tulisivat mieluusti mukaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen maassa alkaa tapahtumaan vasta kun se pahin on tapahtunut näissä tapauksissa, tiedätte kyllä mikä, sen jälkeen paapotaan ja voivotellaan.
Kyllä Suomessa noita tuomitaankin. Ystäväni sai myös todella mittavat korvaukset oikeudessa. Olen todella onnellinen hänen puolestaan.
En usko. Itse olen seurannut jo useampaa Suomen tuomioistuinta ja kukaan ei koskaan saa minkäänlaisia korvauksia jotka vastaisivat rikoksen uhrin saamia vammoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen maassa alkaa tapahtumaan vasta kun se pahin on tapahtunut näissä tapauksissa, tiedätte kyllä mikä, sen jälkeen paapotaan ja voivotellaan.
Kyllä Suomessa noita tuomitaankin. Ystäväni sai myös todella mittavat korvaukset oikeudessa. Olen todella onnellinen hänen puolestaan.
Se tuomio vaan ei välttämättä estä vainoamisen jatkumista. Silloinkin sen jatkuminen on ihan vain vainoajan mielenliikkeiden varassa.
Hän voisi laittaa pihalleen kaikkea outoa, mikä pelottaisi äijän tiehensä ja alkaa kummitella. Lähestymiskieltoisena se mies on siinä mielessä "lainsuojaton", ettei hän varmaan kehtaisi mennä poliisille, jos jalka jäisi ketunrautaan tai tippuisi johonkin pihamaalle asetettuun ansaan. Tai menisi tervaan ja höyheniin vaatteet. Tai piikkimatto yllättäisi. Sellaiset pikkupoikamaiset pilat voisivat olla paras keino pikkupoikamaiselle stalkkerille.
Vierailija kirjoitti:
Kävikö toimittaja kysymässä stalkkerin kommentteja? Nimi on tiedossa, kun on sakkojakin saanut. Eikö kuuluisi vähän niinkuin toimittajan ammattieteettiseen puoleen kysyä toinenkin mielipide?
Stalkkerilta ei tarvitse mitään kysellä. Hänhän se todistetusti lakia rikkoo. Ei tuollaiselle stalkkaamiselle löydy mitään kestävää perustelua.
Hirveitä nuo kommentoijat, joiden mielestä stalkkaajan kohteeksi joutuminen on jotain positiivista. Minulla on kaksi tuttua, joiden on hyypiöt ruvenneet vainoamaan. Toinen sai soittoja, joissa mies kertoi miten on nähnyt hänet siellä ja täällä sekä kenen seurassa nainen oli liikkunut. Mies kertoi kommentteja myös naisen vaatteista. Toinen nainen sai taas perinteisiä läähätyssoittoja. Onneksi kumpikin ilmoitti asiasta poliisille, poliisi tutki ja sai miesten henkilöllisyydet selville. Nämä olivat sen verran järjissään, että lopettivat. Tai vaihtoivat kohdetta. Kyllä tuollaisesta jää pelkotiloja.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaajien maassa kiusaajalla ja psykopaatilla on enemmän oikeuksia. Miksi tämä nainen ei palkkaa jotain miehiä laittamaan tuota stalkkeria muutamaksi viikoksi sairaalaan?
Miksi juuri miehiä? Pitää muistaa yhdenvertaisuus ja muu.
Siis mistä löytää näitä mainittuja "liivimiehiä" ja moottoripyöräkerhoja, joilta kansalainen voi tilata maksullisia lopetuspalveluita kanssaihmisille? Onko heille olemassa jotain valtakunnallista puhelinpalvelua? Tilauslomaketta nettisivuilla? Ovatko palvelut kaikkien saatavilla vai onko tilaajalle jotain kriteerejä? Pitääkö tilaajan todistaa henkilöllisyytensä ja tekevätkö taustatyötä varmistaakseen eliminoitavan kohteen syntien riittävän eliminointipäätökseen vai voiko palvelun tilata kohdistettavaksi kehen tahansa? Mikä on hintataso ja voiko maksaa kortilla?
Meillä on naapurissa ihan nimekkään moottoripyöräkerhon kerhotila, mutta nauravat kyllä paskaisesti, jos menen setelitukon kanssa koputtamaan ovelle ja kertomaan ääni väristen, miten väsynyt olen vainoavaan ihailijaan, joten voisitteko tappaa sen, kiitos...
Nyt valoja päälle, lapset ja lapsenmieliset.
Liikenneotteomuus on hyvä keino päästä eroon hankalasta tyypistä. Joku kyttää ja hurauttaa autolla yli.
Vierailija kirjoitti:
Siis mistä löytää näitä mainittuja "liivimiehiä" ja moottoripyöräkerhoja, joilta kansalainen voi tilata maksullisia lopetuspalveluita kanssaihmisille? Onko heille olemassa jotain valtakunnallista puhelinpalvelua? Tilauslomaketta nettisivuilla? Ovatko palvelut kaikkien saatavilla vai onko tilaajalle jotain kriteerejä? Pitääkö tilaajan todistaa henkilöllisyytensä ja tekevätkö taustatyötä varmistaakseen eliminoitavan kohteen syntien riittävän eliminointipäätökseen vai voiko palvelun tilata kohdistettavaksi kehen tahansa? Mikä on hintataso ja voiko maksaa kortilla?
Meillä on naapurissa ihan nimekkään moottoripyöräkerhon kerhotila, mutta nauravat kyllä paskaisesti, jos menen setelitukon kanssa koputtamaan ovelle ja kertomaan ääni väristen, miten väsynyt olen vainoavaan ihailijaan, joten voisitteko tappaa sen, kiitos...
Kyllä mä uskon että kun setelitukko on tarpeeksi iso, tekijöitä alkaa löytyä. Mutta ei varmaankaan ihan nettilomakkeella onnistu tilaus vaan pitää onnistua luomaan jonkinlainen "luottamus"suhde noihin tyyppeihin eikä sitä touhua voi kyllä suositella kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Et varmaan kuitenkaan ole kokeillut mainitsemaasi keinoa? Eiköhän jokaisen tuttavapiiristä löydy sopivia kaverin kavereita hoitamaan ongelma pois.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan ole kutsunut mp keholaisia tappamaan vaan turvaamaan ja asettamaan realiteetteihin typeryksiä. Jo se että vastassa on vahvempia rittää säikäyttämään monen stalkkerin. Juttelemaan voi mennä aina. Se auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko. Itse olen seurannut jo useampaa Suomen tuomioistuinta ja kukaan ei koskaan saa minkäänlaisia korvauksia jotka vastaisivat rikoksen uhrin saamia vammoja.
Ihan totta tuo mitä kerroin. Sitä en tiedä että mikä meininkin sinun paikkakunnallasi on. Kuulostaa erikoiselta. Äkkiä noille kuri saadaan jos niin halutaan.
hahha olisi hyvä kun Sanna kutsuisi armeijan rölliasuissa ja maastopuvuissa ja ne nousisivat rynnäreitten kanssa sen ympäriltä :)
Itse ensisijaisesti muuttaisin, mutta aina sekään ei auta noihin, eikä ole mahdollista. Uskallaan anonyymisti myöntää, että jos olisin tämän Sannan asemassa (metsästää, eli saattaa olla kotona pyssy ja äänenvaimennin), niin tap*paisin varmasti tuossa vaiheessa tuon vainoajan, istuisin väijyssä odottamassa häntä ja jemmaisin ruumiin jonnekin. Jos on mt-tapaus, niin ehkä ensimmäinen epäilys virkavallallakin on, että mies on itse kadonnut jonnekin. Ja jos jäisin kiinni, niin varmasti vankilakin olisi parempaa elämää kuin miltä tuo juttu kuulosti minulle.
Minulla on yhden yön ollut stalkkeri, joka hiippaili ikkunoitteni takana, koska olin kerran unohtanut kylppärin ikkunaverhon auki ja suonut jollekin hullulle stalkkerille mahdollisuuden nähdä minut alasti. En tiedä, oliko hiippaillut nurkilla useamminkin, vai mistä tiesi juuri sinä yönä tulla ikkunaan. Valitettavasti katseemme kohtasivat seistessäni suihkussa ja sain tietää tästä miehestä ja melkein sydärin samalla. Hän näytti häipyvän, mutta kun olin saanut kylpytakin päälle, huomasin hahmon olohuoneen ikkunassa. Hän juoksi aina toisen ikkunaan ympäri taloa, kun havaitsin hänet yhdessä ikkunassa. Otin terävimmän veitsen, jonka löysin, ja astuin ulos etuovesta kiihdyksissä. Kokemuksesta siis tiedän, että vainottuna flippaan todella nopeasti ja toimin irrationaalisesti. Ajoin veitsi kädessä kylpytakki päällä stalkkerin pois pihasta ja uhkasin käydä päälle. Onneksi se pelästyi ja lähti karkuun, koska huonostihan minulle olisi isoa miestä vastaan puukkohipassa käynyt. Ja onneksi ei tullut takaisin vainoamaan minua enää. Tai ainakaan en häntä nähnyt, mutta voi olla mahdollista, että kävi tuon jälkeenkin, paikka kuitenkin taajama eli saattio "saalistaa" alueella muitakin. Nykyään en enää asu tuolla.
Pimeessä kulmassa Kunnolla turpaan kuka hitto kattoo tollasta vuos tolkulla.