Yo-juhlat: kevään ylioppilaiden vanhemmat, miten olette ajatelleet järjestää juhlat?
Kevään ylioppilaiden vanhemmat, miten olette ajatelleet järjestää yo-juhlat?
Piäisi alkaa miettiä kutsuja ja tarjoiluita jos juhlat haluaa, mutta mitä sitä nyt uskaltaa edes suunnitella.
Miten olette lähestyneet asiaa ja mitä suunnitelmia olette tehneet:
Ei juhlia ollenkaan/Pienet juhlat perhepiirissä/Juhlat syksyllä tai myöhemmin/Suunnitteilla isot juhlat
Kommentit (461)
Voisiko juhlat järjestää siten, että vieraat tulisivat porrastetusti, että olisi vain muutama vieras kerrallaan paikalla. Sovittaisiin kellonajat milloin kukin vieras tulee.
Vierailija kirjoitti:
Ai että minä nautin! :D
T. Amiksen käynyt
Kävit sitten antamassa itsellesi oikein yläpeukkua😁. Olet sinä säälittävä, otan osaa!
T. Lukion käynyt
En usko, että meidän pojalle sukulaisten kahvittelu harmittaa yhtään niin paljon, kuin kielto nähdä kavereita pariin kuukauteen.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että meidän pojalle sukulaisten kahvittelu harmittaa yhtään niin paljon, kuin kielto nähdä kavereita pariin kuukauteen.
Siis sukulaisten kahvittelun PERUMINEN ei harmita niin paljon kuin..
Vierailija kirjoitti:
Olin jo varannut tilan ja pitopalvelun. Ajatuksena siis ulkoistaa koko touhu. Pitää varmaan perua. Tai siis siirtää myöhempään ajankohtaan. Syksylle tai talvelle... Onko siis jo teidän mielestä varmsa, että juhlia EI voi pitää 30.5?
Meillä myös tila ja pitopalvelu varattuna ja varausmaksu maksettuna. Pitää varmaan maanantaina peruuttaa, sillä en usko, että tässä mitään juhlia saadaan järjestettyä. En edes uskalla siirtää, kun ei ole tietoa minne siirtäisi. Ne oli sitten siinä, vuoden 2020 lakkiaiset! Onnittelut jokaiselle kevään ylioppilaalle! Te olisitte juhlanne ansainneet, kuten kaikki muutkin valmistuneet❤️
Hyvä kun saivat kirjoitukset niinpidettyä.
Juhlilla ei niin väliä
Meillä on siitä hyvä tilanne, että poika itse ei ole koskaan halunnut järjestää juhliaan, joten voidaan sukulaisille kokornan varjolla olla pitämättä. En itsekään oikein olisi jaksanut.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on jo sovittu tyttärentyttären kohdalla, että perheen kesken juhlitaan kahvit juomalla, jos tilanne sen sallii, ja juhliin ”varatut” rahat saa nuori. Minä esimerkiksi olisin ostanut juhlia varten mekon ja kengät , nyt annan rahat, 400 €, nuorelle, jos hän lakin saa.
Että ihan kahvit keitätte! Vau sitä kun ei ihan joka päivä saakaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abi ei itse niitä pippaloita ole edes halunnut, sukulaisten vuoksi ollaan oltu järjestämässä. Nyt pitäisi ilmoittaa, että ne siirtyvät hamaan tulevaisuuteen.
😨
...mä en tahdo kertoa patavanhoillisille vanhemmilleni että ne bileet siirtyy😭Yhy-yy, kun mä en nyt millään pysty yksiä s**tanan kissinristiäisiä perumaan, vaikka ihmisten henkiä on vaarassa.
"Vain kaksi asiaa on äärettömiä: maailmankaikkeus ja ihmisten tyhmyys. Enkä olisi niin varma ensimmäisestä." 🤦🏻♀️
Miten yo-juhlat voi mennä jollain ihmisellä näin tunteisiin, että pitää haukkua ’kaikenmaailman kissanristiäisien’ järjestäjiä rumin sanoin tyhmiksi?
Jotain jäänyt omassa elämässä varmaan saavuttamatta.
Olisko sitten syksyn yo-juhlien aikaan keväänkin ylioppilaiden lakitus? Ja juhlat myös. Jos nyt loppuvuodestakaan vielä mitään isoja kokoontumisia voi järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule juhlia. :(
Tuleehan, jos vain haluaa. Sitten myöhemmin. Toivottavasti kesällä jossain vaiheessa.
Itsekö lakitatte? Koulut tuskin auki tuolloin.
Ei voi pitää lakkiaisia lukioilla eikä ylioppilasjuhlia kotona tai juhlapaikoissa tänä keväänä. Molemmat siirtyvät syksyyn koronapandemian takia.
Kristiina xx kirjoitti:
Voisiko juhlat järjestää siten, että vieraat tulisivat porrastetusti, että olisi vain muutama vieras kerrallaan paikalla. Sovittaisiin kellonajat milloin kukin vieras tulee.
Sitten kaikkien kakkulapioiden ja vessan ovenkahvojen desifiointi siinä välissä. Menee turhan hankalaksi. Ihmiset eivät noudata niitä aikoja, vaan tulevat pari tuntia myöhässä jne.
Ihmiskunta valmistautuu eloonjäämiskamppailuun ja joillain kanaemoilla päällimmäisenä mielessä pyörii kakun syöttäminen sukulaisille.
Ylioppilas itse vähiten noista juhlista nauttii, ne on järjestetty ylioppilaan äidin tarpeita tyydyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Olisko sitten syksyn yo-juhlien aikaan keväänkin ylioppilaiden lakitus? Ja juhlat myös. Jos nyt loppuvuodestakaan vielä mitään isoja kokoontumisia voi järjestää.
Toivottavasti aiemmin sentään. Ne syksyn ylioppilaiden juhlat on kuitenkin vasta joulukuun alkupuolella.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiskunta valmistautuu eloonjäämiskamppailuun ja joillain kanaemoilla päällimmäisenä mielessä pyörii kakun syöttäminen sukulaisille.
Ylioppilas itse vähiten noista juhlista nauttii, ne on järjestetty ylioppilaan äidin tarpeita tyydyttämään.
Suosittelen että soitat terveysasemalla heti maanantaina aamusta. Sä tarvit apua.
Jenkeissä italialaisperheestä kuollut yli puolet peehekokoontumisen takia. Korona levisi. Äiti ja lapsia kuollut koronaan.
Tuskin haluatte samaa.
Uskon että tilanne tuolloin useita kuolemia Suomessakin ja kysymys tuntuu tyhmältä tuolloin. Mark my world. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä italialaisperheestä kuollut yli puolet peehekokoontumisen takia. Korona levisi. Äiti ja lapsia kuollut koronaan.
Tuskin haluatte samaa.
Uskon että tilanne tuolloin useita kuolemia Suomessakin ja kysymys tuntuu tyhmältä tuolloin. Mark my world. Surullista.
Lopeta lietsominen.
Et sitten löytänyt kuitenkaan yhtäkään!?
Linkin heittämällä olisit todistanut ettet ole urpo. Nyt niin ei käynyt.