Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yo-juhlat: kevään ylioppilaiden vanhemmat, miten olette ajatelleet järjestää juhlat?

Vierailija
20.03.2020 |

Kevään ylioppilaiden vanhemmat, miten olette ajatelleet järjestää yo-juhlat?
Piäisi alkaa miettiä kutsuja ja tarjoiluita jos juhlat haluaa, mutta mitä sitä nyt uskaltaa edes suunnitella.

Miten olette lähestyneet asiaa ja mitä suunnitelmia olette tehneet:
Ei juhlia ollenkaan/Pienet juhlat perhepiirissä/Juhlat syksyllä tai myöhemmin/Suunnitteilla isot juhlat

Kommentit (461)

Vierailija
201/461 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös lakkien hakeminen voisi olla vasta syksyllä? Esim. elokuun lopulla?

Vierailija
202/461 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä lukiot voisivat järjestää niin, että nyt keväällä valmistuvat voisivat halutessaan tulla hakemaan lakkinsa sitten 6.12. yhdessä syksyn ylioppilaiden kanssa?

6.12. on sunnuntai. Eli onko syksyn lakkiaispäivä sitten 5.12? Yritin googlettaa, en löytäny.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/461 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä lukiot voisivat järjestää niin, että nyt keväällä valmistuvat voisivat halutessaan tulla hakemaan lakkinsa sitten 6.12. yhdessä syksyn ylioppilaiden kanssa?

6.12. on sunnuntai. Eli onko syksyn lakkiaispäivä sitten 5.12? Yritin googlettaa, en löytäny.

Meidän koululla on pe 4.12.

Vierailija
204/461 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kai olisin huojentunut, jos lapseni lakkiaiset olisivat nyt. Ei tarvitsisi järjestää mitään teennäisiä pönötysjuhlia, joita edes lapsi itse ei halua. Muutenkin tuollaiset yo-juhlat, rippijuhlat ja häät ovat ihan vanhanaikaisia, alempien sosiaaliluokkien höpötyksiä.

Vierailija
205/461 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt edes keskustella abin kanssa asiasta, kun hän jo kaksi viikkoa sitten ilmoitti, että juhlat perutaan koronatilanteen vuoksi. Ei hän muutenkaan juhlia olisi halunnut, mutta perinteen ja suvun vuoksi ne olisi pidetty. Nyt on tyytyväinen nuori, kun ei tarvitse olla kaiken keskipisteenä (vaikkakin on huolissaan riskiryhmään kuuluvista läheisistä ja toimeentulostaan, kun menetti työnsä nyt koronan vuoksi).

Vierailija
206/461 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaiset juhlat kuin vanhemmillekkin sisaruksille. Ehkä enemmän istumapaikkoja ulos.

Vierailija
207/461 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kai olisin huojentunut, jos lapseni lakkiaiset olisivat nyt. Ei tarvitsisi järjestää mitään teennäisiä pönötysjuhlia, joita edes lapsi itse ei halua. Muutenkin tuollaiset yo-juhlat, rippijuhlat ja häät ovat ihan vanhanaikaisia, alempien sosiaaliluokkien höpötyksiä.

Ollaan sitä nyt niin yläluokkaa ja mikä parasta, niin tämä first class ei ikinä järjestä mitään häistä hautajaisiin jos kaiken voi hoitaa tiskin alta rahasta! Varsinkin syksyllä olevat kirkasjuhlat, joissa lauletaan toisella kotimaisella, ei semmosissakaan kukaan käy!

Vierailija
208/461 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa mitään juhlia! Ihan oon tyytyväinen jos kutsuja ei tule. Muistan kyllä ylioppilasta pienellä lahjalla ja soitolla.

Vierailija
209/461 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös lakkien hakeminen voisi olla vasta syksyllä? Esim. elokuun lopulla?

Tai sitten jokainen vetää lätsän päähän kotonaan tietyllä kellonlyömällä. Itsehän ne lakit joutuu ostamaan niin miks ne koulun kautta pyörittäisi.

Vierailija
210/461 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko ,että ketään kiinnostaa? Osa porukasta on jo muuttamasta kotipaikkakunnalta pois huhtikuun alusta.

Vierailija
211/461 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikka on jo varattu ja tarjottavien tekemiset sovittu, mutta voipi olla että suunnitelma ei tule pitämään.

Vierailija
212/461 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti. Tarjoan vieraille (n. 150kpl lapsista isovanhempiin) 0,5dl käsidesiä ja normaalit kahvit, pullat ja voileipäkakut. Mitä te hössötätte?

Vierailija
213/461 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nuorista aloittaa asepalveluksen (jos aloittaa...) heinäkuun alussa. Jos lakkiaiset järjestetään syksyllä, jäisi monelta omat lakkiaiset väliin. Se on kyllä jo päivänselvää, että toukokuussa niitä ei järjestetä.

Vierailija
214/461 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä abi kertoi että koulu on ilmoittanut että vielä ei lakkiaisia peruta. Nyt siis vaan odotellaan.

Vierailija
215/461 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt aika itsestäänselvänä että lakitus siirtyy myöhemmäksi ja sitä myötä juhlakin. Haluaisin tyttärelleni suoda nuoruuden juhlansa YO-juhlien muodossa. Se toimii samalla eräänlaisena riittinä kohti itsenäistymistä.

Jotkut nillittää että hähä, siitäs saitte, kun amislaisia ei juhlita kun aina vaan kohkataan lakkiaisista. No. Jos minun lapseni olisi valinnut amiksen, juhla olisi järjestetty samassa mittakaavassa. Olisin "kohkannut" niistä aivan samalla lailla kun lakkiaisista. Kotiväkihän se juhlan järjestää eikä mikään julkinen taho. Meillä ei lakin saamista pääse seuraamaan muut kuin vanhemmat koska saliin ei mahdu ja sama sääntö oli aikanaan omankin lakin saamisessa. Meidän perheelle on siis ihan sama mikä "syy" isohkojen juhlien taustalla on, nuori itse ja nuoruus on pääosassa. Meillä on iso suku --> isohkot juhlat.

Vierailija
216/461 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuuko muista samalta, että "juhlat myöhemmin" tuntuu vaan sitten sukulaisten rahastusjuhlilta jos siitä ei voi pitää silloin kun itse tapahtuma on ollut.

Tuntuu. Mutta minäkin olen saanut tähän liudan alapeukkuja. Koko hommassa ei ole mitään järkeä sitten myöhemmin kun ei ole sitä lakkiaistilaisuuttakaan ja juhlakalukin on toivon mukaan jo edennyt opiskelemaan.

Niin minustakin tuntuu, että jos asiaa ei pääse tuoreeltaan juhlimaan niin homma on sitten jo menneen talven lumia syksyllä. Nuori on jo mennyt eteenpäin elämässään ja muualla opiskelemassa.

Siis miksi te nyt hyppäätte jo sinne syksyyn? Eikö teidän kalentereissa ole kesä-, heinä- ja elokuuta ollenkaan? 

Kerran ostin Porvoon kirjakaupasta kalenterin, siinä ei ainakaan ollut!

Vierailija
217/461 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä tämä ei paljoa vaikuta. Suku on muutenkin joko hulluja tai kuolleita. Omalla porukalla juhlitaan.

Meillä poika on tyytyväinen kunhan saa rahaa lahjaksi (omalta perheeltä) ja pari voileipäkakkua on pöydässä ja kuoharia lasissa.

Tunkkaista voileipäkakkua? Mahtaa pojallasi olla huono maku! Me L:än ylioppilaat tarjoamme ylppäreissämme ainoastaan raikkaita voileipiä!

Vierailija
218/461 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni on jatkaa lukiota 3,5v.

Vierailija
219/461 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onni on jatkaa lukiota 3,5v.

Toinen aalto epidemiasta alkaa jyllata viimeistaan loka-marraskuussa. Myös ensi kevaan kirjoitukset on monella taas vaakalaudalla, kun seka influenssa etta korona jyllaa :(

Vierailija
220/461 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videoyhteydellä. Ylioppilas on olohuoneessa juhlimassa josta streamataan konferenssipuhelu kaikille sukulaisille. Jokaisella omat tarjottavat. Malja nostetaan, puheet pidetään. Parhaimpiimme pukeudutaan.