Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännä nähdä miten ihmisten mielenterveys kestää

Vierailija
18.03.2020 |

Aika ahdistavaa aikaa. Toisaalta kaikille tulee vaikeeta eikä kukaan ole sikäli yksin.
Hoitoa ei varmasti riitä kaikille kun ei ole tätä ennenkään sitä ollut.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tästä tilanteesta ei ole mitään ulospääsyä. Koronatartunta voi tulla mistä vaan, kaupasta esim. En voi loputtomiin eristäytyä, vaikka kuulunkin riskiryhmään. Ruokaa pitää saada. Ja mitä se hyödyttää, jos joku toinen käy mun puolesta kaupassa, kun niihin ostoksiin on joku voinut aivastaa. Ja kun se tauti tulee, niin se tappaa mut, koska mulla on verenpainetauti. Italiassa kuolleilta 75%:lla oli verenpainetauti. Mitä tässä kannattaa yrittää enää. Peli on jo menetetty.

T. Nainen 49v.

Vierailija
62/68 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on itse asiassa tavallaan lohdullista, kun tuntuu, että kerrankin kaikki muutkin on huolissaan ja peloissaan, eikä kukaan tiedä oikeasti, miten meidän tulee käymään. Että tiedoksi teille "mieleltänne terveille", tältä meistä vähemmän terveistä tuntuu aina.

Miksi mieleltään terveiden pitäisi olla huolissaan ja peloissaan? Miksi se on sinusta lohdullista että muutkin kuin sinä joutuvat kärsimään? Onpa inhottava ajattelutapa. Kärsimys ei tosiaan jalosta kaikkia.

En minä ainakaan hihku ilosta, kun minua rohkeammat ja energisemmät ihmiset ovat hämmentyneitä ja peloissaan. Ei siinä ole MITÄÄN hyvää, että hekin joutuvat tuntemaan ahdistusta kuten minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmaisena, traumaoireista kärsivänä, otan takapakkia tästä stressaamisesta.

Minulla kesti vuosia opetella, että ihan aina ei jokaisesta asia maailma lopu ja että ei tarvitse mennä valmiustilaan kuin olisi suurikin katastrofi iskenyt. Juuri kun edistyin asiassa...tapahtui tämä korona. 

Mieleni uskoo, että sitä vedätettiin: yritin huijata sen laskemaan puolustustaan. Koska nyt rysähti niskaan kunnolla eikä voi edes ajatella että "katsopas ulos, muiden elämä jatkuu normaalisti", olen aivan ylikierroksilla jatkuvasti. Analysoin, pyörittelen erilaisia skenaarioita, stressaan, vatvon. Olen poikki mutten pysty rauhottumaan. 

Koska en ole psykoottinen tai sairasta mitään todella vakavaa, tiedän etten tule saamaan koronakriisin aikana minkäänlaista apua mistään. Päivystys on varattu psykoositapauksille ja vastaaville, matalan kynnyksen palveluita ei ole. Kaikki tukipuhelimet tulevat ruuhkautumaan. Psykiatrian palveluita ei saa kuin kovalla rahalla, ja sellaista minulla ei ole. 

Vierailija
64/68 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ei kestä kotona olemista eivätkä keksi itselleen tekemistä ellei joku ole käskemässä.

Tai sitten moni joutui jo ennen tätä olemaan paljon kotona, ja sai voimaa esim. ryhmätapaamisista harrastuksen tai vertaistuen merkeissä. Nyt kun ne ovat tauolla, olo voi olla todella yksinäinen. 

Vierailija
65/68 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että pää hajoaa pikku hiljaa.. Yksin kotona oleminen ei oikeestaan haittaa, siihen oon tottunut, mut toivoisin että joku jaksaisi kannustaa tässä tilanteessa. Vanhempia tai toista siskoa ei kiinnosta enkä viitsisi kuormittaa toista siskoa aina. Mielenterveysongelmia on ollut jo lapsesta asti ja viime kesänä olin taas itsemurhan partaalla. Aloitin psykoterapian ja olo ehti vähän parantua mut nyt alkaa masennus ja ahdistus pahentua. Tuntuu että aina tulee jotain, juuri kun luulen selvinneeni niin sitte on taas vaikea tilanne. Onneksi terapeutti soittaa joka viikko, terapiaa ei tartte keskeyttää kun ei nähdä. Mietin kyllä jo että teenkö itsemurhan, en joutuisi stressaamaan ja odottamaan kuolemaa..

Vierailija
66/68 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että isommat mediat ei välttämättä tänä aikana edes uutisoi kaikesta, jos yhtään järkeä on. Se vaan lietsoisi pakokauhua ja paniikkia, jos uutisoitaisiin kaikista itsemurhista ja perheväkivalloista karanteeni / eristysaikana.

Sori, kyllä me lietsotaan.

Vierailija
67/68 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi monella on mielialalääkitys turvana.

Ai jaa? Mitäs ne oli ne masennusnapit jotka lisäsi itsetuhoisia yllykkeitä? Tuo lääkitys on valitettavasti kaikkea muuta kuin yksioikoinen ratkaisu turtumukseen tai pahaanoloon. Moni voi paremmin ilman mielialamömmöjä.

Vierailija
68/68 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinkö heikkoja ihmiset on? Joku korona vie mielenterveyden? Se on vaan flunssa. Jos et ole vanhus ei sulla ole mitään hätää.

Monella menee talous ja työ alta. Se horjuttaa perusturvaa joka haastaa mielenterveyttä. Harva flunssa tuohon kykenee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi