Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona on pilannut meidän elämän :(

Vierailija
18.03.2020 |

Minua yrittäjänä uhkaa melko varmasti konkurssi ja mies on lomautettu. Varallisuutta palanut 50 000 euroa muutamassa päivässä. Asuntolainat kaatuvat niskaan ja rakennusprojekti joudutaan keskeyttämään.

Siis että kahdessa viikossa voi mennä käytännössä melkein kaikki. Eikä loppua näy.

Tiedän, että olemme kaikki samassa veneessä, mutta silti tuntuu tosi pahalta. Korona on pilannut meidän elämän.

Kommentit (218)

Vierailija
161/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Kiina!

Vierailija
162/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on menty matkailustakin tekemään vaikeaa jonkun flunssan takia. Lähes ainoat paikat minne pääsee enään, niin on nämä maat, jonne löytyy työviisumi passista. Otin lennot jenkkeihin kuukaudeksi. Jospa tämä hössötys olisi siihen mennessä ohi.

Mites muut ovat onnistuneet kiertämään paniikkisäännöksiä? Millä tämän hullutuksen saa loppumaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa :( Oliko puoliso vai lapsi? 

Vierailija
164/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiina sentään on nyt saanut viruksen hallintaan kovilla keinoilla. Kiina myös auttaa Eurooppaa lähettämällä suojavarusteita.

Suomen nykytilanteesta syytän kyllä näitä kotoperäisiä laskettelumatkailijoita ja heidän varomatonta käytöstään. Lukekaa nyt vaikka tämä. Yksi ihminen aiheuttanut ajattelemattomuudellaan käytännössä katastrofin! https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/koronavirus-riehui-haajuhlassa-etel…

Ei ole saanut hallintaan.

Kiina käännekohdassa: Toinen korona-aalto uhkaa nyt maata

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kiina-kaannekohdassa-toinen-korona-…

Virus on uusi eikä kukaan tiedä mitä jatkossa tapahtuu. Ei niille jo sairastuneille tai sairastamattomille.

Vierailija
165/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä graafisen suunnittelun ja digimarkkinoinnin yrittäjä, töitä piisaa.

Monella muulla kalenteri on tyhjillään koko loppuvuodeksi. Hymyilen kyllä että pahin kilpailijani, eli entinen työnantajani ja minua myös somessa mustamaalannut henkilö on yksi heistä :D Alan vihdoin uskoa että paha saa palkkansa, vaikka en toivoisi tämmöistä tilannetta suurimmalle osalle. 

Vierailija
166/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, koronavirus muutti jokaisen nyt elävän ihmisen elämän lopullisesti. Eikä paluuta entiseen enää ole. Harva edes ymmärtää vielä tätä, että vanha elämä ei tule enää takaisin. Kyllä se kuitenkin siitä, me ihmiset adaptoidumme kyllä.

Mutta miten ihmeessä olet polttanut varallisuutta 50k muutamassa päivässä?

Miten vanha elämä ei tule takaisin? Kyllä tästä vielä taas asiat normalisoituu.

No jatkossa ainakaan tässä ei päästä enää reissaamaan ulkomaille, ennen kuin meillä on todistaa se että meidät on covid rokotettu. Ja tähän rokotukseen menee vähintään, vähintään se 18kk, jos sitä edes keksitään.

Mm. sillä tavalla vanha elämä ei tule takaisin.

Anteeksi mitä? Ihan varmasti pääsee reissuun ilman rokotustakin. 

Vierailija
167/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikuttanut muuhun kuin tulojen nousuun. Harrastetreidaajalle ihanat markkinat tehdä rahaa. Tämän kuun voitot jo yli 5000 e, viime kuussa ansio- ja pääomatulot olivat yhteensä melkein 9000 e.

Mutta, nostan hattua kaikille keneen vaikuttaa negatiivisesti. Itse olen lama-ajan lapsi, äiti teki konkurssin, erosi isästäni ja alkoholisoitui ja sai mielenterveysongelmia (yritti mm. tappaa itsensä minun läsnäollessani) 🤔 Olenkin varmaan siksi ollut koko elämäni haka raha-asioissa, ennakoinut, ennakoinut, lukenut politiikkaa ja tarkastellut maailmantaloutta ja markkinaa, koska ala-asteella jouduin parsimaan vaatteeni sukista ja alushousuista lähtien.

Nyt 30-vuotiaana 2 lapsen äitinä minulla on 30 000 e:n käteissäästöt, velaton auto ja n. 7000 e-9000 e:n tulot kuukaudessa. Olen säästänyt käteispottia juuri tätä romahdusta varten. Ostin kyllä syksyllä 14 000 e:lla auton. Ennen auton ostoa sanoin miehelleni ”kohta on lama tulossa, kun myyvät sijoitustuotteita kaikille, mainostavat asuntosijoittamista jne, minä myyn vähän voitolla olevia osakkeita ja ostan niillä auton”. Ja olin oikeassa. Myin loput osakkeeni 30 % tuotolla kuukausi ennen tätä hullua ryminää. Nyt olen lukenut kuinka jotkut ”kokeneetkin” sijoittavat ovat kironneet tätä tilannetta, kun moni on hävinnyt uuden auton verran rahaa, jotkut paljon, paljon enemmän.

Ja mikä tässä on opetus. Vaikka se tekee kipeää, niin tässä maailmassa pitää pitää silmät auki ja varautua pahimpaan. En tarkoita, että pitäisi olla pessimisti (itse olen hyvinkin optimistinen, ehkä liiankin, tälläkin hetkellä selaan Helsingin asuntoja ja tulen ostamaan 2 sijoitusasuntoa ja uuden omakotitalon, kun treidilaput räjähtävät taivaisiin 😂 Ja jos ne ei räjähdä, niin sitten askel askeleelta kohti noita tavotteita).

Ps. Tarkoitukseni ei ole masentaa ketään. Jos jotain hyvää köyhän, alkoholistiäitini kanssa kasvaessani opin on se, että raha ei tee onnelliseksi, mutta se tuo turvaa ja aina on kivempi ostaa ehjät sukat kaupasta kuin parsia niitä sukkia, joissa on jo 4 peukalonpään kokoista reikää.

Vierailija
168/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, olen tällä hetkellä aika tyytyväinen että teen siivoojan töitä ja olen säästänyt kuin hullu. Palkka juoksee ja työssä kukaan ei yski päin, yt-neuvotteluita tuskin tulee.

Tsemppiä ap:lle, tuskin olet yksin.

Vierailija
169/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Valtava osakesalkkuni on sulanut puoleen eikä loppua näy.

M50

Vierailija
170/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vituttaa ihan saatanasti. Sain vihdoinkin työpaikan, jossa on kohtuu hyvä palkka. Suunnittelin käyttäväni palkkani uusiin vaatteisiin, salikorttiin ja personal traineriin jotta saisin vihdoinkin tyttöystävän. Tämän kiinaviruksen takia sali on suljettu, baarit on suljettu ja koko tulevaisuus pilalla. Pystyn juuri ja juuri nousemaan ylös sängystä ja saamaan itseni töihin. Salikortin heitin roskiin, ostin tilalle sipsejä ja kasan uusia pelejä.

Asut varmaan Porvoossa, jossa liikuntaa on ihan mahdotonta harrastaa missään muualla kuin kuntosaleissa ja naiset eivät välitä mistään muusta kuin pullistelijoista. Huono yhdistelmä, otan osaa.

Vierailija
171/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.epressi.com/tiedotteet/terveys/lehdistokutsu-miljoonia-suom…

Tuo suomi firma teki Kiinaan miljoona testiä. Sinne voi laittaa palautetta riittääkö Suomeenkin. Vieläkään ei testata. THL valehtelee suoraan, pimittää tietoja. Tekevät laskutoimituksia niin että ne täsmäisivät siihen mihin hallitus muka väitti varautuneensa. Syyllinen on hallitus ja THL. Tämän olisi voinut välttää

Vierailija
172/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vituttaa ihan saatanasti. Sain vihdoinkin työpaikan, jossa on kohtuu hyvä palkka. Suunnittelin käyttäväni palkkani uusiin vaatteisiin, salikorttiin ja personal traineriin jotta saisin vihdoinkin tyttöystävän. Tämän kiinaviruksen takia sali on suljettu, baarit on suljettu ja koko tulevaisuus pilalla. Pystyn juuri ja juuri nousemaan ylös sängystä ja saamaan itseni töihin. Salikortin heitin roskiin, ostin tilalle sipsejä ja kasan uusia pelejä.

Asut varmaan Porvoossa, jossa liikuntaa on ihan mahdotonta harrastaa missään muualla kuin kuntosaleissa ja naiset eivät välitä mistään muusta kuin pullistelijoista. Huono yhdistelmä, otan osaa.

Jos vain olisi oma personal trainer, niin se tarkoittaisi tyttöystävän saamista.

Vierailija
173/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Kiina!

Kiitos köyhät!

Vierailija
174/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajille lisää liksaa.

Zinc

Vierailija
175/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö tosiaan löydä yhtään personal traineria, joka tekee ohjeistusta netin kautta? Jestas sentään, miten avutonta touhua.

Vierailija
176/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiina sentään on nyt saanut viruksen hallintaan kovilla keinoilla. Kiina myös auttaa Eurooppaa lähettämällä suojavarusteita.

Suomen nykytilanteesta syytän kyllä näitä kotoperäisiä laskettelumatkailijoita ja heidän varomatonta käytöstään. Lukekaa nyt vaikka tämä. Yksi ihminen aiheuttanut ajattelemattomuudellaan käytännössä katastrofin! https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/koronavirus-riehui-haajuhlassa-etel…

Laskettelu on toisaalta hyvästä, eikä sitä saisi kieltää.

Vierailija
177/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin järkyttävää, miten kaikki tosiaan voi heittää ylösalaisin näin lyhyessä ajassa, eikä sille itse mahda yhtikäs mitään...

Ja vain koska jonkun täytyi pistää lepakko poskeen jossain Kiinassa.

Sen johdosta prosentti koko planeetan ihmisistä kuolee ja iso osa saa lopullisia terveyshaittoja, eikä kukaan oikeastaan pääse eläkkeelle aivan siinä mielessä kuten oli unelmoinut.

Yhdenkin ihmisen teoilla on seurauksia, tästä sen näkee.

Niinpä! Ja joku vtun lepakko? Mitä syömistä sellaisessa nahkakarvarääpäleessä on?

Herkullinen peräpään liha. Murea ja yrttinen!

Ei ole vielä voittanut päivittäistä hernekeittoani!

Vierailija
178/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin maksaa jollekin lomautettuna olevalle kauniille nuorelle naiselle pimpsasta 100e?

M34

Vain turvallisesta vaaleasta naikkosesta!

Vierailija
179/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

valtioko korvaa tappion kirjoitti:

voi hirveetä menetin talvi vaarassa 80000e kai valtio korvaa menetyksen nyt minua eniten ahisttaa tuo ihmisten hampraus ei jää lihaa ja kalaa ruoka kassiin. olentähän mennessä myynyt leivät ja makaroonit lintu mummoille. lihat ja kala on mennyt paikaliseen ravintolaan

Miten kukaan voi kirjoittaa noin vammaisesti?

Oletko sama vajucci joka kirjoitti ketjuun, jossa joku valitti työttömäksi joutumistaan, ja toivoi ennemmin saavansa syövän?

Siellä oli nimittäin kaltaisesi henkilö, jolle kirjoittaminen oli yhtä haastavaa.

Vierailija
180/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin maksaa jollekin lomautettuna olevalle kauniille nuorelle naiselle pimpsasta 100e?

M34

Pemppuani saat kairata 5000e. Olen 107kg ja 38v. Naamani on ruma ja haisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän