Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona on pilannut meidän elämän :(

Vierailija
18.03.2020 |

Minua yrittäjänä uhkaa melko varmasti konkurssi ja mies on lomautettu. Varallisuutta palanut 50 000 euroa muutamassa päivässä. Asuntolainat kaatuvat niskaan ja rakennusprojekti joudutaan keskeyttämään.

Siis että kahdessa viikossa voi mennä käytännössä melkein kaikki. Eikä loppua näy.

Tiedän, että olemme kaikki samassa veneessä, mutta silti tuntuu tosi pahalta. Korona on pilannut meidän elämän.

Kommentit (218)

Vierailija
141/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessäni kolme riskiryhmäläistä ja tartunta tuli. Eristyksessä mennään päivä kerrallaan

Vierailija
142/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on ikävä koulua ei jaksa olla kotona 24h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte kuitenkin ruokaa edes yhden riisikupin verran päivässä? Olette elossa, ehkä jopa terveitä?

Jotain positiivistä! ;-)

Vierailija
144/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonauran sille, kuinka koronan vaikutukset lakaisevat kaikki paskayrittäjät pois kartalta pysyvästi. Linkedin on täynnä kaiken jos jonkinlaista myynnin ja sijoittamisen ”valmentajaa”, jotka joutuvat nyt hakemaan ihan oikeita töitä henkensä pitimiksi, kun pelkällä bullshitillä ei enää elä.

Vierailija
145/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutonauran sille, kuinka koronan vaikutukset lakaisevat kaikki paskayrittäjät pois kartalta pysyvästi. Linkedin on täynnä kaiken jos jonkinlaista myynnin ja sijoittamisen ”valmentajaa”, jotka joutuvat nyt hakemaan ihan oikeita töitä henkensä pitimiksi, kun pelkällä bullshitillä ei enää elä.

Kiinteistökeisareilla ja -kuningattarilla on varmasti nyt myös paskat housuissa. Hyvin vetävässä asuntomarkkinassa talouskasvun ja mitättömien korkojen aikaan kuka tahansa uuvelo saa asuntoja kaupaksi. Eipä muuten saa enää, kun vain pölvästit sellaisia ostavat.

Vierailija
146/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bill Gatesin rahoittama koronaviruspandemiaharjoitus viime vuodelta. 

Vierailija
147/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pelottaa tosi paljon. Olen varma, että minut lomautetaan pian. Olen kotoisin toisesta EU-maasta, Suomessa asunut 9 v. Minulla on täällä 2 lasta (vuoroviikkoin), uusi avopuoliso jne. Valitettavasti pelkään, että joudun vakaviin talousvaikeuksiin ja niiden seurauksena pakko palata kotimaahan. Kotimaassani siis ei ole mitään pahaa, mutta mites lapset sitten? Eilen illalla itkin. Ehkä näen kaiken mustana jo valmiiksi, mutta en voi sille mitään :( 

Vierailija
148/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bill Gates culli kovana odottaa milloin pääsee rokottamaan ihmiskuntaa.

Vierailija
149/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua pelottaa tosi paljon. Olen varma, että minut lomautetaan pian. Olen kotoisin toisesta EU-maasta, Suomessa asunut 9 v. Minulla on täällä 2 lasta (vuoroviikkoin), uusi avopuoliso jne. Valitettavasti pelkään, että joudun vakaviin talousvaikeuksiin ja niiden seurauksena pakko palata kotimaahan. Kotimaassani siis ei ole mitään pahaa, mutta mites lapset sitten? Eilen illalla itkin. Ehkä näen kaiken mustana jo valmiiksi, mutta en voi sille mitään :( 

Kaikki muuttuu vielä hyväksi.

Vierailija
150/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin nauran näille LinkedInin huuhaayrittäjille, jotka itkevät tyhjää kalenteria. Vielä äsken siirryttiin niin reteästi palkollisesta "yrittäjäksi" ja järkättiin kaikkea fantsua tapahtumaa ja networking-lounaita ja suunniteltiin ties mitä humpuukivalmennusta ja -kirjaa ja nyt ollaankin löysät housuissa. Missä on nyt se positiivinen ajattelu :D

Vierailija
151/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämässä voi aina sattua yllättäviä asioita. Voi sairastua vakavasti ja sen myötä menettää työnsä, asuntonsa ja joutua lopulta vaikka leipäjonoon. Ihmiset eivät ymmärrä tätä (tai halua ymmärtää) jos se tapahtuu yksittäisille ihmisille, koska moni ajattelee, että se on ihmisen oma vika. Näin saadaan etäisyyttä asiaan ja ajatellaan, että ollaa itse parempia ja viisaampia tai voidaan sulkea pelon vuoksi mahdollisuus, että itselle kävisi jotain. Moni tuolloin ajattelee, että on oma vika kun ei hoitanut asioita niin, että elämä ei romahda, mutta se on vaikeaa jos tulee yllättäen vakava sairaus. 

Nyt ymmärrystä löytyy laajemmin, koska tämä koskettaa kaikkia. Tässä tilanteessa saa sosiaalista hyväksyntää kun elmä kaatuu, yritykset menee konkurssiin jne eikä tarvitse kokea häpeää. Normaalisti jos tilanne tapahtuisi yksittäisille ihmisille olisi valtava häpeän taakka ja sosiaalista hyväksyntää tilanteelle ei tulisi. 

Eli jos jotain hyvää tästä haluaa löytää, niin se on se, että ollaan kaikki samassa veneessä. Ymmärrystä ja empatiaa tulee ainakin jonkun aikaa ja ihmiset auttavat toisiaan auliimmin. Myöskin täältä tulee yhteiskunta nopeammin takaisin ylös eli romahdus on väliaikaista, vaikka monen elämään se voi tehdä ison kolauksen.

Miksi näitä pitäisi auttaa. Onko ne kuinka ymmärtäväisiä ollut köyhiä kohtaan. Yhtä tylyjä ja köyhiä syyttäviä kuin Tokmanninkin omistaja oli YLE perjaintain(?) ohjelmassa pari vuotta sitten. MItään ymmärrystä ja empatiaa ei herunut.

Jos pa.ko.la.is.is.ta olisi puhuttu yhtä kylmästi, suora lähetys olisi keskeytetty tai haastattelu lopetettu.

Oikeastaan hyvä, että parempiosaiset saavat maistaa nyt omaa lääkettään.

Tere tulemast köyhien joukkoon.

Oletteko tosissanne?

Luuletteko ettei tämä vaikuta teidän tilanteeksenne? Siellä tuokajo ossa on kohta yli puolet enemmän porukkaa joten vähemmän sitä ruokaa kaikille jää.

Myöskin tukien tarvitsijoita on enemmän ja verojen maksajia vähemmän, luuletko ettei tämä vaikuta mihinkään? Kyllä ne ajat vaan kurjistuu teiltä entisiltä köyhiltäkin.

Itse olen elänyt suurimman osan elämästäni ns. Köyhänä. Koko lapsuuteni ja aikuisikäni n. 30 vuotiaaksi saakka. Nyt olen 39v. Ja nämä viimeiset 9 v. Olen saanut elää vakaavaraista hyvin toimeentulevan elämää. Rikas ennole nytkään.

Tämän tilanteen vuoksi, miehen tulot ovat nyt ihan minimissä ja loppuvat pian varmaan kokonaan. Omat tuloni ovat onneksi suht vakaalla pohjalla. (Tienataan tai tienattiin siis molemmat suht saman verran). Säästöjä meillä onneksi on niin, että pärjätään ilman paniikkia ainakin seuraavat 1v6kk. Onneksi on ns. Turhia kuluja mistä voi jo nyt karsia vaikka tulot ei Vielä ole tippuneet koska miehen asiakkailta tulossa laskujen maksua vielä n.2 viikon ajan. Sitten alkaa tiloissa näkyä tilausten hiipuminen ja varmaan lopulta loppuminen.

Toivoa vaan sopii, että miehen asiakkaat selviytyvät ilman konkurssia tämän tilanteen yli ja sitten joskus tilaulset elpyvät ja jatkuvat.

Mutta En mitenkään ymmärrä tuollaista toisille epäilen toivomista. Ongelmissa on ne pienyritykset yksittäisine omistajineen ei suuret jätit jotka porskuttavat tämänkin yli ilman suuri ongelmia.

Vierailija
152/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entistä tyytyväisempi elämääni Naantalissa Helsingissä hukkaan heitettyjen nuoruusvuosien jälkeen.

Täällä ei ole yhtään koronatapausta. Ihmiset suhtautuu hiljaisen kunnioittavasti tautia kohtaan. Kaupoissa on ruokaa, palvelut pelaa ja kunta lähettelee ohjeita yritysten avuksi.

Vierailija
153/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutista lampaille ja lampaiden ongelmille

T. God tier Kelarotta

Täällä samit

Vierailija
154/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin järkyttävää, miten kaikki tosiaan voi heittää ylösalaisin näin lyhyessä ajassa, eikä sille itse mahda yhtikäs mitään...

Ja vain koska jonkun täytyi pistää lepakko poskeen jossain Kiinassa.

Sen johdosta prosentti koko planeetan ihmisistä kuolee ja iso osa saa lopullisia terveyshaittoja, eikä kukaan oikeastaan pääse eläkkeelle aivan siinä mielessä kuten oli unelmoinut.

Yhdenkin ihmisen teoilla on seurauksia, tästä sen näkee.

Aika turha ulista kun Kiina poistaa tyttöjä systemaattisesti väestöstä määräämällä naisen lapsiluvun. Nainen ei saa synnyttää tyttöä jos ensimmäinen on poika. Naisten vapauksia rajoitetaan syntyyvydellä, silti te pässit kutsutte aborttia vapaudeksi vaikka siihen painostettaisiin. Miksi kiinnostuisin siitä että väestöä menehtyy, kun Kiina poistaa jo nyt systemaattisesti tyttöjä väestöstä heikentäen kaikkien naisten statusta ja oikeuksia? Olen vain iloinen siitä, että nyt väestöä vähenee tasa-arvoiseksi.

Huomaa miten se ekofasismi häviää heti kun miehetkin on vaarassa uhmaantua. Jos korona iskisi vain naisiin, kehuttaisiin varmaan taas miten ekologista on. Ja toivottavasti mahdollisimman moni kinkki menehtyy, etenkin miehet :). Karma elää. Koronan tarttuminen on vapautta :)

Vierailija
155/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana on se pelko, koska verrataan suoraan muihin.

Erityisesti tupakoitsijat, sairastavat ja vanhemman ikäpuolen ihmiset kuolevat tohon. Nyt on jo löytynyt lääke, joka saa parannettua ihmiset viikossa. Silti ollaan niin paniikissa, että talous menee suohon. Jos oltaisiin eletty hällä väliä sairaudesta, niin se damage ois ollu todennäköisesti moninkerroin pienempi.

Italias ja aasias on paljon huonompi hengittää kuin täällä, sekin vielä.

Ärsyttää jo itteäkin, että monet asiat mitä rakentanut vuosia kaatuu muiden pelkotilojen ja ahdistusten takia.

Vierailija
156/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin järkyttävää, miten kaikki tosiaan voi heittää ylösalaisin näin lyhyessä ajassa, eikä sille itse mahda yhtikäs mitään...

Ja vain koska jonkun täytyi pistää lepakko poskeen jossain Kiinassa.

Sen johdosta prosentti koko planeetan ihmisistä kuolee ja iso osa saa lopullisia terveyshaittoja, eikä kukaan oikeastaan pääse eläkkeelle aivan siinä mielessä kuten oli unelmoinut.

Yhdenkin ihmisen teoilla on seurauksia, tästä sen näkee.

Aika turha ulista kun Kiina poistaa tyttöjä systemaattisesti väestöstä määräämällä naisen lapsiluvun. Nainen ei saa synnyttää tyttöä jos ensimmäinen on poika. Naisten vapauksia rajoitetaan syntyyvydellä, silti te pässit kutsutte aborttia vapaudeksi vaikka siihen painostettaisiin. Miksi kiinnostuisin siitä että väestöä menehtyy, kun Kiina poistaa jo nyt systemaattisesti tyttöjä väestöstä heikentäen kaikkien naisten statusta ja oikeuksia? Olen vain iloinen siitä, että nyt väestöä vähenee tasa-arvoiseksi.

Huomaa miten se ekofasismi häviää heti kun miehetkin on vaarassa uhmaantua. Jos korona iskisi vain naisiin, kehuttaisiin varmaan taas miten ekologista on. Ja toivottavasti mahdollisimman moni kinkki menehtyy, etenkin miehet :). Karma elää. Koronan tarttuminen on vapautta :)

Voi herran jumala, kun tuo on jo vanhentunutta tietoa. Yhtä paljono vanhentunutta on se, että afrikas kaikki elää savimökeis. Maailma on kehittynyt eteenpäin, mutta tiedomme ja näkemyksemme on jäänyt menneisyyteen.

Vierailija
157/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa ihan saatanasti. Sain vihdoinkin työpaikan, jossa on kohtuu hyvä palkka. Suunnittelin käyttäväni palkkani uusiin vaatteisiin, salikorttiin ja personal traineriin jotta saisin vihdoinkin tyttöystävän. Tämän kiinaviruksen takia sali on suljettu, baarit on suljettu ja koko tulevaisuus pilalla. Pystyn juuri ja juuri nousemaan ylös sängystä ja saamaan itseni töihin. Salikortin heitin roskiin, ostin tilalle sipsejä ja kasan uusia pelejä.

Vierailija
158/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Siellä on Linkedinnissä häiriköinyt jo vaikka kuinka kauan muutama "lean-guru" ja "sateentekijä", jotka aloittivat heti notkahduksen aluksi hirveän ininän tulojen laskemisesta. Ehkä se hiukan risoo, kun kupla puhkeaa ja se oma "osaaminen" paljastuu reaalimaailmassa 0-osaamiseksi.

Vierailija
159/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen entistä tyytyväisempi elämääni Naantalissa Helsingissä hukkaan heitettyjen nuoruusvuosien jälkeen.

Täällä ei ole yhtään koronatapausta. Ihmiset suhtautuu hiljaisen kunnioittavasti tautia kohtaan. Kaupoissa on ruokaa, palvelut pelaa ja kunta lähettelee ohjeita yritysten avuksi.

Mulla itsellä kova ahdistus, asunut Helsingissä aina ja koen itseäni valtavan ulkopuoliseksi. Olen työtön ja syrjäytynyt. Olisiko muu kunta tervellisempi? Helsinki ei toimi yhtään. Yksinäisyys on valtava.

Vierailija
160/218 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko muu perheeni sairastunut. Kuumetta, oksentelua ja kuivaa yskää. Hoidan lapsia ja päädyin ohessa tekemään siivoussavottaa johon kuuluu että valmiuslain ajan karsin joka päivä kodista yhden tarpeettoman tavaran, tulee samalla lisätilaa vaikkapa kotivaralle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän