Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona on pilannut meidän elämän :(

Vierailija
18.03.2020 |

Minua yrittäjänä uhkaa melko varmasti konkurssi ja mies on lomautettu. Varallisuutta palanut 50 000 euroa muutamassa päivässä. Asuntolainat kaatuvat niskaan ja rakennusprojekti joudutaan keskeyttämään.

Siis että kahdessa viikossa voi mennä käytännössä melkein kaikki. Eikä loppua näy.

Tiedän, että olemme kaikki samassa veneessä, mutta silti tuntuu tosi pahalta. Korona on pilannut meidän elämän.

Kommentit (218)

Vierailija
1/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, koronavirus muutti jokaisen nyt elävän ihmisen elämän lopullisesti. Eikä paluuta entiseen enää ole. Harva edes ymmärtää vielä tätä, että vanha elämä ei tule enää takaisin. Kyllä se kuitenkin siitä, me ihmiset adaptoidumme kyllä.

Mutta miten ihmeessä olet polttanut varallisuutta 50k muutamassa päivässä?

Vierailija
2/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin järkyttävää, miten kaikki tosiaan voi heittää ylösalaisin näin lyhyessä ajassa, eikä sille itse mahda yhtikäs mitään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hysteria pilasi.

Vierailija
4/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, koronavirus muutti jokaisen nyt elävän ihmisen elämän lopullisesti. Eikä paluuta entiseen enää ole. Harva edes ymmärtää vielä tätä, että vanha elämä ei tule enää takaisin. Kyllä se kuitenkin siitä, me ihmiset adaptoidumme kyllä.

Miten vanha elämä ei tule takaisin? Kyllä tästä vielä taas asiat normalisoituu.

Vierailija
5/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä tuo on monen kohtalo. Varmasti myös minun. Haluan silti selvitä tästä hengissä hinnalla millä hyvänsä. Kyllä minä olen valmis köyhänäkin elämään. Voittaa se kuitenkin kuolleena olemisen mennen tullen. Kuollut ehtii kuitenkin olla ikuisuuden ajan.

Vierailija
6/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivasti tässä menee ja tulee vielä menemäänkin. Elän pienesti ja pienellä riskillä, niin eipä tämä lopulta minun elämääni muuta. Materialisteja voi kiristellä vähän enemmän. Jos tahtoo paljon, voi menettääkkin paljon. Rhkä ihmiset oppivat elämään elämäänsä muutoinkin kuin materian kautta.

Vierailija
7/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä ei ole päämäärä, vaan matka ne sanoo

Zinc

Näinhän se on. Osalla voi tosin tulla huono trippi, kun ei saakkaan hukutettua pahaa oloaan materiaan.

Vierailija
8/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuitenkin vain rahaa. Pääasia, että säästyy henkiä. Terveys ennenkaikkea. Kaikilla menee nyt huonosti. Lainojen maksujen suhteen pankitkin varmaan tiedostaa tilanteen ja osaa joustaa sen mukaan.

Vierailija
9/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kuitenkin vain rahaa. Pääasia, että säästyy henkiä. Terveys ennenkaikkea. Kaikilla menee nyt huonosti. Lainojen maksujen suhteen pankitkin varmaan tiedostaa tilanteen ja osaa joustaa sen mukaan.

Ainoita lohduttavia asioita onkin se, että me kaikki olemme samassa veneessä. Kaikki muutkin ovat menettäneet rahaa, menettänyt töitä, menettänyt osakkeidensa arvon jne.

Ja vaikka olisit varakas NBA-tähti tai maailmantunnettu näyttelijä, niin hekin ovat koronan kielissä tällä hetkellä. Mikään ei suojaa, kaikki ovat samassa veneessä.

Vierailija
10/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi hirveetä menetin talvi vaarassa 80000e kai valtio korvaa menetyksen nyt minua eniten ahisttaa tuo ihmisten hampraus ei jää lihaa ja kalaa ruoka kassiin. olentähän mennessä myynyt leivät ja makaroonit lintu mummoille. lihat ja kala on mennyt paikaliseen ravintolaan

Vierailija
11/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani.

Vierailija
12/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti valiolta tulee joitain tukitoimia ennen pitkää, kun vahinkoja lasketaan.

Vierailija
13/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä voi aina sattua yllättäviä asioita. Voi sairastua vakavasti ja sen myötä menettää työnsä, asuntonsa ja joutua lopulta vaikka leipäjonoon. Ihmiset eivät ymmärrä tätä (tai halua ymmärtää) jos se tapahtuu yksittäisille ihmisille, koska moni ajattelee, että se on ihmisen oma vika. Näin saadaan etäisyyttä asiaan ja ajatellaan, että ollaa itse parempia ja viisaampia tai voidaan sulkea pelon vuoksi mahdollisuus, että itselle kävisi jotain. Moni tuolloin ajattelee, että on oma vika kun ei hoitanut asioita niin, että elämä ei romahda, mutta se on vaikeaa jos tulee yllättäen vakava sairaus. 

Nyt ymmärrystä löytyy laajemmin, koska tämä koskettaa kaikkia. Tässä tilanteessa saa sosiaalista hyväksyntää kun elmä kaatuu, yritykset menee konkurssiin jne eikä tarvitse kokea häpeää. Normaalisti jos tilanne tapahtuisi yksittäisille ihmisille olisi valtava häpeän taakka ja sosiaalista hyväksyntää tilanteelle ei tulisi. 

Eli jos jotain hyvää tästä haluaa löytää, niin se on se, että ollaan kaikki samassa veneessä. Ymmärrystä ja empatiaa tulee ainakin jonkun aikaa ja ihmiset auttavat toisiaan auliimmin. Myöskin täältä tulee yhteiskunta nopeammin takaisin ylös eli romahdus on väliaikaista, vaikka monen elämään se voi tehdä ison kolauksen.

Vierailija
14/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei tosiaan riitä että me eristäydytään ja vältellään kohtaamasta muita ihmisiä vain nämä pari kuukautta. Tästä tulee pysyvää kausikoronan takia ja siksi meidän kaikkien tulee opetella elämään yksin ilman että ympärillä on ihmisiä. Onneksi tuttuihin ja sukukaisiin voi pitää yhteyttä Facebookissa. Tämä on varmasti erityisen vaikeaa ekstroverteille.

Vierailija
15/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä viikko sitten kaikkien piti median rummutuksen säestämänä sijoittaa osakkeisiin ja rahastoihin. Olen ihan tyytyväinen, että säästöni ovat nyt ihan vaan tilillä.

Vierailija
16/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnekkaita ovat he, joilla työpaikka säilyy ja kotia ei tarvitse myydä.

Vierailija
17/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä viikko sitten kaikkien piti median rummutuksen säestämänä sijoittaa osakkeisiin ja rahastoihin. Olen ihan tyytyväinen, että säästöni ovat nyt ihan vaan tilillä.

Sääösi katoavat aika äkkiä ja menettävät arvoaan sillä keskuspankit pumppaavat nyt liikkeelle niin paljon rahaa kuin kerkiävät pitääkseen talouden elossa. Katsos inflaatio, se tulee nostaa hintoja ja muita kuluja.

Vierailija
18/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, resurssit ja ruoka ei ole maailmasta hävinnyt mihinkään. Kaikki voisi jatkua kuin ennenkin jos vain yksilöt a ja b ja c olisivat valmiita tekemään töitä. ja omistamaan asioita, ilman minkäänlaista korvausta. Miettikääpäs sitä.

Vierailija
19/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee pelkomuistot 90 - luvun lamasta mieleen.

Avioerot, konkurssit, isot velat, toivottomuus, romahdus, monen mielenterveyden pettäminen. Melkoista triggeröintiä on tämä traumat tuosta ajasta saaneena..

Vierailija
20/218 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin järkyttävää, miten kaikki tosiaan voi heittää ylösalaisin näin lyhyessä ajassa, eikä sille itse mahda yhtikäs mitään...

Ja vain koska jonkun täytyi pistää lepakko poskeen jossain Kiinassa.

Sen johdosta prosentti koko planeetan ihmisistä kuolee ja iso osa saa lopullisia terveyshaittoja, eikä kukaan oikeastaan pääse eläkkeelle aivan siinä mielessä kuten oli unelmoinut.

Yhdenkin ihmisen teoilla on seurauksia, tästä sen näkee.

Suomessa kärsitään matkustajien typeryyden ja Marinin hallituksen viivyttelyn vuoksi.

Kaikissa Euroopan maissa on sama tilanne, ei pelkästään Suomessa. Vieläkin joku kuvittelee, että Suomi olisi voinut tältä säästyä jollakin ihmeen keinolla? Kuinka kauan te jaksatte tota vätinää. Koettakaa sopeutua uuteen maailmaan. Ei se matkustelu tule tähän loppumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi