Tosi "kivaa" pitää noita työpaikan palavereita etänä nyt, kun jokaisen kotona meluaa lapset ja koirat!
Kaksi työpalaveria etänä verkossa tänään, jossa kollegojen lapset huusivat ja välillä kirkuivat vieressä "äitiiii".... "iskäää"... "mä en haluaaaa!"..... "tuu leikkiin!"...."haluan välipalaa!".... "korjaa tää ipadi!"..... ja sitten kolinaa kun itkupotkukohtausta lattialla siinä vieressä.
Sitten seuraavassa palaverissa lasten lisäksi jonkun koira innostui räyhäämään ja toisen kollegan koira kuuli tuon ja alkoi räyhäämään takaisin! Voi sitä räksyttämistä ja vinkumista.
Vielä pitäisi jaksaa 3 tuntia, mutta kamala päänsärky tuli. :(
Miten te muut, miten etätyöskentelyt ja ennen kaikkea etäpalaverit sujuvat näinä aikoina?
Kommentit (184)
Etänä huomaa, että miten paljon on turhia palavereja. Ilmeisesti näitä pidetään sen takia, että puhuvat päät saa päästää höyryjä pihalle. Toimistolla ei niin pane merkille, mutta nyt huomaa että samat tyypit suutaan aukoo ja palaverin hyöty nolla.
Ilmeisen turhia palavereja siis. Itse olen tehnyt vuosia etätöitä kollegoideni kanssa ja kaikilla on oma työhuone, jossa palaverit hoidetaan tehokkaasti. Ei siellä lapset ja koirat pyöri jaloissa, ei edes nyt poikkeusaikana. Tämä tietysti on uutta etätyötä kokeilevalle normaalistikin konttorilla käsiä heiluttelevalle sopulilaumalle, joka viettää enemmän aikaa kahvihuoneessa ja turhissa palavereissa kuin tekee töitä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisen turhia palavereja siis. Itse olen tehnyt vuosia etätöitä kollegoideni kanssa ja kaikilla on oma työhuone, jossa palaverit hoidetaan tehokkaasti. Ei siellä lapset ja koirat pyöri jaloissa, ei edes nyt poikkeusaikana. Tämä tietysti on uutta etätyötä kokeilevalle normaalistikin konttorilla käsiä heiluttelevalle sopulilaumalle, joka viettää enemmän aikaa kahvihuoneessa ja turhissa palavereissa kuin tekee töitä.
Normaaliaikana pikkulapset on hoidossa työpäivän ajan. Jos puoliso ei ole työtön ja näin täysipäiväisesti lastenhoitaja, pakko niitä lapsiakin on vahtia kotona ollessa.
Vuosia tehnyt etätöitä - ihan kuvailemasi kaltaisiasi hommia ja hyvin hoitunut ja silloin tällöin lapsi kotona jos hän on ollut sairaana. Omassa huoneessa hoituu työt ja kuulokkeet päässä, joten muut ei kuule mitä puhutaan. Tässä tilanteessa mies tekee töitä myös toisella puolella taloa eikä näin kuulla lainkaan puheluita tai kokouksia. Lapsilla eikä muillakaan ole asiaa silloin työhuoneeseen kun teen töitä ja lapsikin osaa koputtaa tai huutaa jos on asiaa tässä tilanteessa. Eli lapsellekin on hyvä opettaa, että kun äiti tai isä tekee töitä työpöydän äärellä, niin siihen ei tulla. Jos esim. palaveri alkaa, niin voin laittaa munakellon tai muun mikä havainnoillistaa sitä, milloin olen jälleen käytettävissä. Tärkeiden palaverien ajaksi tässä tilanteessa lapsi saa katsoa lastenohjelmia kuulokkeilla. Lisäksi tuetaan toisiamme kumppanin kanssa tässä lastenhoidon suhteen. Etukäteen ollaan mietitty myös puuhia lapselle eli mieleistä askartelua, palapelejä, saippuakuplien puhaltelua jne.