Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tosi "kivaa" pitää noita työpaikan palavereita etänä nyt, kun jokaisen kotona meluaa lapset ja koirat!

rasittavaa!
17.03.2020 |

Kaksi työpalaveria etänä verkossa tänään, jossa kollegojen lapset huusivat ja välillä kirkuivat vieressä "äitiiii".... "iskäää"... "mä en haluaaaa!"..... "tuu leikkiin!"...."haluan välipalaa!".... "korjaa tää ipadi!"..... ja sitten kolinaa kun itkupotkukohtausta lattialla siinä vieressä.

Sitten seuraavassa palaverissa lasten lisäksi jonkun koira innostui räyhäämään ja toisen kollegan koira kuuli tuon ja alkoi räyhäämään takaisin! Voi sitä räksyttämistä ja vinkumista.

Vielä pitäisi jaksaa 3 tuntia, mutta kamala päänsärky tuli. :(

Miten te muut, miten etätyöskentelyt ja ennen kaikkea etäpalaverit sujuvat näinä aikoina?

Kommentit (184)

Vierailija
1/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sekä koirat että lapset olet itse hankkinut.

Vierailija
2/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sekä koirat että lapset olet itse hankkinut.

Ja ennen kaikkea kasvattanut. Vai onko jäänyt koulutus tekemättä molemmille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaxuhalit ap! Elämä ei ole aina helppoa. 

Vierailija
4/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei sattunut tuota omaan palaveriin, mutta ihan mahdollista olisi ollut, että meidän palaverissa olis lasten möykkä kuulunut useammalla kielellä kun oli kansainvälisestä palaverista kyse. Meidän kotona oli tänään tyttärellä etäoppitunti ja minulla palaveri yhtä aikaa, onneksi mies ei sentään sattunut puhumaan puhelimessa vielä siinä lisäksi. 

Vierailija
5/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole sentään ollut tuollaista mutta kissa innostuu juttelemaan tuossa vieressä kun puhun kuulokemikrofoniin. Alussa sai selitellä työkavereille että se on kissa joka pitää sitä mour, maur mrour etc ääntä enkä minä :)

Vierailija
6/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvin, kiitos kysymättä. Meillä työskentelee sen verran fiksuja ihmisiä, että ymmärrämme tilanteen poikkeuksellisuuden. Siksi emme ota stressiä lapsista ja koirista tms. Meteli ei maailmaa kaada.

Vierailija
7/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sen verran ilmeisesti fiksuja työkavereita että paltsut pidetään niin ettei kakrut pääse samaan tilaan huutelemaan, tai osaavat olla hiljaa. Jos karanteenitila jatkuu tämä tulee todennäköisesti huonontumaan. 

Siitä olen erittäin tyytyväinen että meillä porukka osaa käyttää mutea kun ei itse ole puhevuorossa ;D Ja jos juuri siinä tulee joku kriisinpoikanen pyydetään jotakuta toista jatkamaan, itse mutella. Virtuaalipaltsut joko osataan tai ei osata.

Vierailija
8/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan noita palavereita pitää ilman ääntäkin. Kirjoittaa jonnekin. Nykypäivää sentään eletään.

Vierailija
9/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Headsetit päähän niin ei ainakaan koirat eri talouksissa kuule toistensa haukkumista. Lisäksi mikrofoni mykistettynä aina silloin, kun ei itse puhu. Jos koiralla on tapana haukkua, kannattaa laittaa koira toiseen huoneeseen palaverien ajaksi.

t. Jo vuosia etätöitä tehnyt koiranomistaja

Vierailija
10/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap jossain Pärnäsen korjaamossa töissä vai miksi teillä ei ole firman puolesta kunnollisia vastamelukuulokkeita?

Vierailija
11/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro niille työkavereillesi, että mikrofoni laitetaan mutelle aina kun itse ei puhu. Kaikki eivät ole tottuneet etätyöskentelyyn, joten ulinan sijaan tarvitaan nyt opastamista ja kärsivällisyyttä. Tämä on poikkeustila ja itsekäs valitus ei auta ketään. 

Vierailija
12/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista kun eivät ihmiset osaa käyttää sitä mutea silloin kun eivät itse ole äänessä.

Äsken kuulin palaverissa kun jonkun osallistujan kotona joku kävi lorottelemassa pönttöön ja sitten veti sen. Teki mieli kysyä että muistiko myös pestä kätensä...

Vierailija
13/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ovat sujuneet, porukka laittaa itsensä mutelle silloin kun eivät puhu. Ja ollaan joustavia koska tilanne on poikkeuksellinen. Yhden kollegan kissa toki aina halusi tulla maukumaan kun isäntänsä puhui, mutta se lähinnä nauratti kaikkia.

Vierailija
14/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista kun eivät ihmiset osaa käyttää sitä mutea silloin kun eivät itse ole äänessä.

Äsken kuulin palaverissa kun jonkun osallistujan kotona joku kävi lorottelemassa pönttöön ja sitten veti sen. Teki mieli kysyä että muistiko myös pestä kätensä...

Enemmän minua ihmetyttää, että etätöihin tottuneet eivät tajua neuvoa tottumattomia. Ei tuollaisia asioita välttämättä tule ajatelleeksi, jos ensimmäistä kertaa elämässään työskentelee etänä. Ja saattaa se mikki jäädä kokeneemmaltakin päälle ihan vahingossa. Silloin asiasta huomautetaan kohteliaasti ja ongelma poistuu. 

Vierailija
15/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opetella käyttämään sitä mute-nappia. Mikki auki vain silloin jos on itsellä jotain sanottavaa.

Vierailija
16/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa heti sanoa, jos joku kokematon pitää mikkiä epähuomiossa koko ajan auki. 

Vierailija
17/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap jossain Pärnäsen korjaamossa töissä vai miksi teillä ei ole firman puolesta kunnollisia vastamelukuulokkeita?

Selitätkö miten se vastamelutoiminto auttaa, jos ihmiset eivät ymmärrä laittaa mikrofonejaan mykistykselle? Ei se auta kuin kuulokkeiden käyttäjää.

Vierailija
18/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo on ap:n suurin ongelma tässä maailmantilanteessa niin hyvin menee.

Vierailija
19/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Headsetit päähän niin ei ainakaan koirat eri talouksissa kuule toistensa haukkumista. Lisäksi mikrofoni mykistettynä aina silloin, kun ei itse puhu. Jos koiralla on tapana haukkua, kannattaa laittaa koira toiseen huoneeseen palaverien ajaksi.

t. Jo vuosia etätöitä tehnyt koiranomistaja

Juuri näin, aina mikrofoni mykistettynä, kun en puhu, koska samalla myös kirjoitan jne. Ei ole niin vaikeaa :) 

T. toinen säännöllisesti kotitoimistolla oleva 

Vierailija
20/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkekää jokea. Jos ei kotietäpalaverit maistu, niin tulkaa kanssani myymälään ASIAKASPALVELEMAAN basilli-ihmisiä. Jeesus että se vasta on kuulkaa ihanaa.