Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tosi "kivaa" pitää noita työpaikan palavereita etänä nyt, kun jokaisen kotona meluaa lapset ja koirat!

rasittavaa!
17.03.2020 |

Kaksi työpalaveria etänä verkossa tänään, jossa kollegojen lapset huusivat ja välillä kirkuivat vieressä "äitiiii".... "iskäää"... "mä en haluaaaa!"..... "tuu leikkiin!"...."haluan välipalaa!".... "korjaa tää ipadi!"..... ja sitten kolinaa kun itkupotkukohtausta lattialla siinä vieressä.

Sitten seuraavassa palaverissa lasten lisäksi jonkun koira innostui räyhäämään ja toisen kollegan koira kuuli tuon ja alkoi räyhäämään takaisin! Voi sitä räksyttämistä ja vinkumista.

Vielä pitäisi jaksaa 3 tuntia, mutta kamala päänsärky tuli. :(

Miten te muut, miten etätyöskentelyt ja ennen kaikkea etäpalaverit sujuvat näinä aikoina?

Kommentit (184)

Vierailija
141/184 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ap esität että asialle tehtäisiin? Poistetaan Korona, lapset, koirat, etätyöt, palaverit?

Ihme itkemistä joka pikkuasiasta. Sitten vingutaan jos etänä ei saisi olla.

Pikkulapsiaikana ollaan hoitovapaalla. Yli 3- v osaa olla ja käyttäytyä kyllä sen palaverin ajan. Ja äiti voi antaa vaikka virikkeitä; piirustuspaperia, TV tai peli siksi aikaa kun se palaveri kestää.

Anteeks mitä. Ai molemmat vanhemmat, aina joka ikisessä perheessä hoitovapaalla? Kuinka ahdas sun maailma on!?

Vierailija
142/184 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan Cobra on tavannut Anakondan sellissä? Vai onko vielä eristyksissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/184 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi kuten tämän johtajan palaverissa jonka lapset keskeyttävät (linkki alla)

Vierailija
144/184 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ap esität että asialle tehtäisiin? Poistetaan Korona, lapset, koirat, etätyöt, palaverit?

Kyllä se on niin, että nykypäivänä on vanhemmuus suurimmalla osalla ihan hukassa. Niin eläimet ja lapset mölisee, huutaa, koirat haukkuu.

Mikä ihme? Mun lapset ei ikinä huuda, eikä meillä myöskään huudeta. Ja kyllä mun lapset tottelee, kun sanon, että äiti tekee nyt töitä, minut pitää jättää rauhaan. Ja nyt olette hiljaa, palaveri alkaa. Ei minkäänlaista ongelmaa! Myöskin koirat tottelee kun komennan niitä. Ne on koulutettu myös olemaan haukkumatta ja ulvomatta käskystä.

Samoilla ihmisillä sekä koirat että lapset mölisevät... sattumaa? Ja ovi kiinni ja omaan huoneeseen palaveraamaan! Mitä idiootteja keskellä olohuonetta tai keittiötä tai muita yhteisiä tiloja pitää käyttää??

Pikkulapsiaikana ollaan hoitovapaalla. Yli 3- v osaa olla ja käyttäytyä kyllä sen palaverin ajan. Ja äiti voi antaa vaikka virikkeitä; piirustuspaperia, TV tai peli siksi aikaa kun se palaveri kestää.

Ennen kasvatettiin lapset tottelevaisiksi. Mutta nykyään se on kovin vaikeaa, jos haluaa välttyä lasuilta ja sosiaaliselta paheksunnalta. Välillä tuntuu, että pitäisi olla joku lastentarhanopettaja ammatiltaan jotta voisi onnistua siinä.

Vierailija
145/184 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en kyllä kestä minäkään 4 muksua 2,5,7 ja 8v näinä aikoina olen vasta tajunnut kuinka rankkaa opettajilla on ja sen että vaikka lasten harrastuksiin meneekin paljon rahaa niin se on pikkusumma siitä ilosta että ovat poissa edes pari tuntia...ja sitten kun vielä ukko,2 koiraa ja kissa....ei 🤬, oikeasti kun vielä ajattelee että tätä pitäisi jaksaa ainakin 59 vrk 😭

Vierailija
146/184 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo en kyllä kestä minäkään 4 muksua 2,5,7 ja 8v näinä aikoina olen vasta tajunnut kuinka rankkaa opettajilla on ja sen että vaikka lasten harrastuksiin meneekin paljon rahaa niin se on pikkusumma siitä ilosta että ovat poissa edes pari tuntia...ja sitten kun vielä ukko,2 koiraa ja kissa....ei 🤬, oikeasti kun vielä ajattelee että tätä pitäisi jaksaa ainakin 59 vrk 😭

Kuka helvettti kestää tollasta laumaa normalina arkenakaan!?

Vierailija
147/184 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on niin, että nykypäivänä on vanhemmuus suurimmalla osalla ihan hukassa. Niin eläimet ja lapset mölisee, huutaa, koirat haukkuu.

Mikä ihme? Mun lapset ei ikinä huuda, eikä meillä myöskään huudeta. Ja kyllä mun lapset tottelee, kun sanon, että äiti tekee nyt töitä, minut pitää jättää rauhaan. Ja nyt olette hiljaa, palaveri alkaa. Ei minkäänlaista ongelmaa! Myöskin koirat tottelee kun komennan niitä. Ne on koulutettu myös olemaan haukkumatta ja ulvomatta käskystä.

Samoilla ihmisillä sekä koirat että lapset mölisevät... sattumaa? Ja ovi kiinni ja omaan huoneeseen palaveraamaan! Mitä idiootteja keskellä olohuonetta tai keittiötä tai muita yhteisiä tiloja pitää käyttää??

Ennen kasvatettiin lapset tottelevaisiksi. Mutta nykyään se on kovin vaikeaa, jos haluaa välttyä lasuilta ja sosiaaliselta paheksunnalta. Välillä tuntuu, että pitäisi olla joku lastentarhanopettaja ammatiltaan jotta voisi onnistua siinä.

"Lapsi saa näkyä mutta ei kuulua". Istuttiin esim. seuroissa penkissä useampi tunti paikallaan ja ihan hiljaa. Kun tiedossa oli, että vaihtoehto sille hiljaa ja paikallaan ololle on vielä tosi paljon ikävämpi. Tämä jo siinä 5-6 v vanhana. Tottelemisen piti muutenkin olla automaattista, eikä urputtamaan saanut ruveta. Oi aikoja. :)

Vierailija
148/184 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just mietin tänään samaa vaikka tapaukseni on erilainen kuin sulla, minä vain treenasin tänään...

Treenasin siis Heron ilmaisella kotitreenillä Facebookissa, vetäjänä joku Asta. Treeni oli tosi kiva ja tehokas mutta tämän naisen 8v. lapsi häiritsi lähetystä TAUKOAMATTA. Todella rasittavaa kun ei totellut äitiään joka monta kertaa sanoi että hän ei nyt pysty auttamaan kun vetää tätä treeniä. Itse tokaisin omalle 8-vuotiaalle kun oli tulossa jotain kysymään että en puhu sulle just nyt ja jatkoin treeniä. Autoin lasta läksyissä treenin jälkeen :D 

Voin vain kuvitella millaista on kun pitäis ihan oikeasti TÖITÄ tehdä. 

Vierailija
149/184 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meilläkin perhe aika työläs: miehen ja minun lisäksi 2 koiraa ja 2 marsua ja 3 lasta 7, 8 ja 10 v ja on hyvin rankkaa kun normi arkena oli helppoa kun työt oli itsellä aamuvuoroa 7-15 mies huolehti lapset kouluun klo.9 lähti itse töihin klo.14 (hoiti välissä kotia ja karvakamuja) ja minä hain lapset omalla kotimatkalla sitten syötiin yhdessä tehtiin läksyjä käytiin lenkittämässä koirat ja puuhailtiin yhdessä tai erikseen ja iltalenkin jälkeen iltapala klo.20 ja lapset petiin viimeistään 21 mies kotiutui klo.22 eli kokonainen tunti omaa aikaa ja miehenkin kanssa "kuhertelua" tunti pari...oi niitä aikoja

Vierailija
150/184 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sekä koirat että lapset olet itse hankkinut.

Minä kun käsitin, että KOLLEGOIDEN lapset ja koirat siellä ääntelivät.

Vierailija
151/184 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kun käsitin, että KOLLEGOIDEN lapset ja koirat siellä ääntelivät.

Ja aloitus oli ratkiriemukas kuvaus tilanteesta, kuin kohtaus jostain komediasta.

152/184 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa lisää tilanteita, joissa elukat ovat häirinneet etätyöskentelyä! Näitä on hauska lukea.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
153/184 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kiipesi palaverin taustalla kissa pyykkitelineeseen. Ihmettelin mikä ihme kolisee taustalla kun napit korvalla oli palaverissa, eikä työkavereillakaan värähtänyt ilme. Kokouksen päätyttyä katsoin olan yli ja naaman edessä oli kissa maireine ilmeineen. Ja oli vielä näkyvissä kameraikkunan alalaidassa hartiani vieressä.

Vierailija
154/184 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverit lähti kesken kiireellisen videopalaverin hakemaan koiriaan kämpästä tai pihalta videoruutuun ja sitten vertailivat niitä että kuinka paljon kenenkin alle 1-vuotias koira oli kasvanut. Siellä ne koirat läähätti, kuolas, repi kuulokkeita ja läppäreitä ja lopuksi ulisivat ja haukahtelivat mikä oli kaikkien omistajien mielestä niin suloista.

Olen allerginen ja minulle tuli näppyjä ja kutinaa jo pelkästä katselemisesta!

Tohon koiralässytykseen meni 15-20 minuuttia, ja sitten kun käyttävät koiristaan Hän-sanaa kuin ihmisestä, ja neljällä noista viidestä koirasta oli vielä ihmisen nimi! Milloin koirista tuli saman arvoisia kuin esimerkiksi lapsista? Toki marketeissa on enemmän koirien ruokia ja asusteita tarjolla, kuin lasten vastaavia, joten se puhunee puolestaan.

Miksi koiralla ei saa olla ihmisen nimeä?

Ihan tylsää jos kaikki olisivat tessuja ja rekkuja.

Vierailija
155/184 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sillä on mikki auki joka puhuu niin ei tartte kaikkien pentujen ja rakkien mekkalaa kuunnella yhtä aikaa

Vierailija
156/184 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävi kuten tämän johtajan palaverissa jonka lapset keskeyttävät (linkki alla)

Onpa hauska :D

Minulla oli elämäni ensimmäinen videopalaveri viime viikolla, kuten muillakin kollegoilla. Pomo antoi laitteet kotiin ja käski lähteä etähommiin. Sitten tuli viestissä linkki ja kellonaika palaverille. Aukoilimme linkkejämme ja huuli pyöreänä totesimme, että ai jaa tämmöinen systeemi. Jossain vaiheessa totesimme, että jaa tosta voi niin ku laittaa kuvan pois ja ai jaa tässä on joku tämmönen mikin kuva, mitähän siitä tapahtuu... 

Ei kaikki ole olleet miljoonassa videokokouksessa vaan nyt ihan ekaa kertaa asian äärellä. Ei siinä tule huomattua, millainen tausta on tai meluaako taustalla joku.

Vierailija
157/184 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ennen kaikkea kasvattanut. Vai onko jäänyt koulutus tekemättä molemmille?

Ei aloittaja kirjoita omista lapsista vaan työkaverin. Oletko hieman tyhmä?

Vierailija
158/184 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä korona-aika pistää kyllä ihmettelemään monia asioita:

- Miksi ihmiset hankkivat niin paljon lapsia, jos eivät jaksa/pysty heitä kasvattamaan?

- Eivätkö ihmiset oikeasti tykkää omasta perheestään tai omien lasten kanssa olemisesta?

- Ovatko ihmiset todella niin urpoja, etteivät osaa auttaa alakouluikäisiä lapsiaan koulutehtävissä?

-  Ovatko ihmiset todella niin urpoja, etteivät osaa rajata alakouluikäisiä lapsiaan ja/tai kasvattaa heistä edes minimaalisen itsenäisiä?

Eriarvoistuminen on lähtöisin kotoa. Ei pelkästään taloudellisista syistä, vaan näiden käsittämättömän kädettömien vanhempien takia. Itse hoidan etänä työt, opiskelut ja lasten etäkoulun tukemisen, jota on vähän, kun lapset tottuneet itsenäisiksi. Ensin yritetään itse, apua pyydetään tarvittaessa ja kokouksia ei häiritä, ellei talo pala. Silloinkin asiasta ilmoitetaan whatssapp-viestillä...

Vierailija
159/184 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei nyt liity asiaan juurikaan, mutta jos on jo monta lasta, miksi siihen pitää vielä ottaa koiria mölyämään ja sotkemaan? Ja sitten ihmetellään kun on kotona sikin sokin paikat ja hirveä meteli eikä ehdi koskaan pysähtymään. Öisin ehtii ehkä vähän nukkua jos stressiltä enää pystyy. Ja sitä valituksen määrää sitten töissä maanantaisin (normaaliaikana) kun on ihana päästä töihin "lepäämään" kun viikonloppu oli taas yhtä hulabaloota. 

Vierailija
160/184 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

War is hell...