Tosi "kivaa" pitää noita työpaikan palavereita etänä nyt, kun jokaisen kotona meluaa lapset ja koirat!
Kaksi työpalaveria etänä verkossa tänään, jossa kollegojen lapset huusivat ja välillä kirkuivat vieressä "äitiiii".... "iskäää"... "mä en haluaaaa!"..... "tuu leikkiin!"...."haluan välipalaa!".... "korjaa tää ipadi!"..... ja sitten kolinaa kun itkupotkukohtausta lattialla siinä vieressä.
Sitten seuraavassa palaverissa lasten lisäksi jonkun koira innostui räyhäämään ja toisen kollegan koira kuuli tuon ja alkoi räyhäämään takaisin! Voi sitä räksyttämistä ja vinkumista.
Vielä pitäisi jaksaa 3 tuntia, mutta kamala päänsärky tuli. :(
Miten te muut, miten etätyöskentelyt ja ennen kaikkea etäpalaverit sujuvat näinä aikoina?
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallista kun eivät ihmiset osaa käyttää sitä mutea silloin kun eivät itse ole äänessä.
Äsken kuulin palaverissa kun jonkun osallistujan kotona joku kävi lorottelemassa pönttöön ja sitten veti sen. Teki mieli kysyä että muistiko myös pestä kätensä...Enemmän minua ihmetyttää, että etätöihin tottuneet eivät tajua neuvoa tottumattomia. Ei tuollaisia asioita välttämättä tule ajatelleeksi, jos ensimmäistä kertaa elämässään työskentelee etänä. Ja saattaa se mikki jäädä kokeneemmaltakin päälle ihan vahingossa. Silloin asiasta huomautetaan kohteliaasti ja ongelma poistuu.
Ei siinä kyse ole siitä, etteivätkö tajua. He eivät halua. On katsos kiva nostaa itseään taas kerran. En ole vieläkään unohtanut sitä, kun minua kehuttiin nimeltä jopa lehden kiitospalstalla sanoin "kiitos kun saatiin tänne kerrankin joku, joka osaa neuvoa". Tosin se aiheutti sitten närää muissa...
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa opetella käyttämään sitä mute-nappia. Mikki auki vain silloin jos on itsellä jotain sanottavaa.
Mitäh!!?? Silloinhan kaikki joutuisivat puhumaan VUOROTELLEN!
Ei onnistu meidän firman naisilta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiralle jäädytetään kongiin ruokaa ja annetaan se koiralle juuri ennen palaverin alkua. Näin koira keskittyy vain siihen.
Pienemmät lapset voivat tehdä palapelejä, piirtää, lukea akkareita.
Jos lapset on levottomia, ne laitetaan pihalle.Minulla on käsittääkseni neurologisesti normaalit pojat, mutta kun he olivat esim. 2v ja 4v he eivät tosiaan piirtäneet tai tehneet palapeliä kuin pari minuuttia kerrallaan. Leffaa katsottiin maks. puoli tuntia, sitten alkoi hulina. Ulkoilu keskenään Helsingissä... olisivat kuoll.eet.
Kuulostaa todelliselta helvetiltä.
Mieluummin minä lapsia ja koitia kuuntelen kuin ap:n kumppanin kännistä älämölöä.
Juu, ja kun joukossa on aina joku pälli joka ei osaa sulkea sitä mikkiään silloin, kun ei ole hänen puheenvuoronsa... Sellainen löytyy niin jokaisesta työpalaverista kuin webinaarista, johon olen tässä kolmen viikon aikana osallistunut.
Viime viikolla yksi tosi kiinnostava webinaari meinasi mennä kokonaan pilalle, kun jonkun lapset kirkuivat taustalla ja tämä äitikin alkoi karjua niille. Oli siis pelkkänä kuuntelijana, mutta ei älynnyt vaientaa mikkiään. Webinaarin järjestäjiltäkin kesti jonkin aikaa ennen kuin keksivät, kuinka saavat itse vaiennettua yleisön mikit.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole lapsia eikä lemmikkejä.
Jos olisi, niin sulkeutuisin palaverin ajaksi kotona oven taakse, ja käyttäisin mute-nappia jos meluaisivat.
Tuo siis ei ole lasten eikä lemmikkien vika, vaan AIKUISTEN eli vanhempien ja omistajien.
t: AP
Huomaa, ettei sulla ole lapsia. 2-vuotiasta ei voi sulkea oven taa noin esimerkkinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi, niin sulkeutuisin palaverin ajaksi kotona oven taakse, ja käyttäisin mute-nappia jos meluaisivat.
Tuo siis ei ole lasten eikä lemmikkien vika, vaan AIKUISTEN eli vanhempien ja omistajien.
Huomaa, ettei sulla ole lapsia. 2-vuotiasta ei voi sulkea oven taa noin esimerkkinä.
Lapsella ei ole isää joka voisi katsoa sen perään vähän aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla ole ja ei se isäkään voi kättä laittaa lapsen suun eteen. Lapset yleensä haluavat tehdä just sitä mistä heitä yrittää sulkea pois ja se, kun toinen vanhempi katsoo perään, on yleensä hyvin äänekästä.
Mulla oli kansainvälinen palaveri, siellä pyöri ruudussa milloin kenenkin lapset. Jälkikäteen ihmiset kirjoittivat kuinka mukavaa oli nähdä lapsiakin palavereissa. Suomessa ollaan vain niin kireitä, jäykkiä ja vihaisia...
Vierailija kirjoitti:
Miten kotona oleva koira voi kuulla kollegan koiran äänen? Etkö käytä luureja?
Koiralla on tietysti omat luurit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla ole ja ei se isäkään voi kättä laittaa lapsen suun eteen. Lapset yleensä haluavat tehdä just sitä mistä heitä yrittää sulkea pois ja se, kun toinen vanhempi katsoo perään, on yleensä hyvin äänekästä.
Täh? Miksi toisen vanhemman perään katsominen on mielestäsi yleensä hyvin äänekästä?? Mitä oikein tarkoitat?
Minä osallistuin viiden ihmisen etäpalaveriin ja joko verkon ruuhkasta, oman laajakaistani kökköydestä tai ehkä koneeni rajoituksista johtui se että näin videokuvaa muista osallistujista ehkä sekunnin, minkä jälkeen kaikki kuva jämähti vartiksi ja päivittyi sitten uudestaan... Huh. Paljonko sitä pitäisi panostaa omia rahoja johonkin etäyhteyteen tai läppärin tasoon että tämä pakkoetätyö onnistuu hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä valittajia aina sikiää?
Itse on aina olevinaan niin fiksu, mutta toisten takia joutuu kärsimään. Vali vali. Mitä sitten, jos koira haukkuu tai lapsi kinuaa vieressä? SE ON KUULKAA NYT VAAN TÄMMÖINEN AIKA, JOLLE EI KUKAAN VOI MITÄÄN !
Lapsia ei saa viedä hoitoon, ja koirat on kotona aina muutenkin. Kaikilla ei ole mahdollisuutta pistää lapsia ja koiria toisiin huoneisiin ja vaikka olisikin, ei ne siellä tuntikausia pysy. Kaikilla meillä tässä maailmassa on riesamme.
Poikkeusajasta on kyse, joten jokaisen on vain sopeuduttava. Ei tämä niin kivaa kenestäkään ole. Ole tyytyväinen, että saat olla työssä. Niin moni pelkää jo irtisanomisia ja lomauttamisia, sulla sentään työpaikka vielä olemassa.
Kultaseni, rauhoitu. Ideana oli, että sen mikin voi sulkea. Avaa sen sitten vain jos aikoo sanoa jotakin.
Mikseivät kaikki mykistä mikkejään ja laita niitä päälle vaan kun itse puhuvat? Etäkokouksen sääntöihin voi kirjata tällaisen.
No voi voi. Vielä ikävämpää on olla töissä sairaalassa, missä ihmiset kuolevat käsiin ja samalla altistaa itsensä kuollettavalle virukselle, kun ei ole riittäviä suojia. Jos et ole ap huomannut katsoa ympärillesi, meillä on täällä pandemia, kyllä se vähän tuppaa häiritsemään jokaisen elämää ja tuottaa epämukavuutta. Ikävä se olisi viedä ne kitisevät lapset päiväkotiinkaan tai kouluun hakemaan itselleen tartunta, kun tuo sairaus voi olla heillekin vakava ja peräti tappava.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kansainvälinen palaveri, siellä pyöri ruudussa milloin kenenkin lapset. Jälkikäteen ihmiset kirjoittivat kuinka mukavaa oli nähdä lapsiakin palavereissa. Suomessa ollaan vain niin kireitä, jäykkiä ja vihaisia...
Tämä. Lapsi heräsi, itku kuului palaveriin (koska puhuin, ei siksi että olisin unohtanut mikin päälle), mieheni meni lapsen luo ja jatkoin palaveria, mutta Keski-Euroopan johtajamme keskeytti ja sanoi "aww your baby is finally awake, can we meet her?".
Eihän tuo vielä mitään. Itse tulin kaupasta ja jouduin heti ns. ojentamaan nuorinta lasta. Kohta esikoinen tulee huoneestaan sanomaan hssss, mulla on menossa etäryhmätyö opettajan johdolla.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ap esität että asialle tehtäisiin? Poistetaan Korona, lapset, koirat, etätyöt, palaverit?
Ihme itkemistä joka pikkuasiasta. Sitten vingutaan jos etänä ei saisi olla.
Kyllä se on niin, että nykypäivänä on vanhemmuus suurimmalla osalla ihan hukassa. Niin eläimet ja lapset mölisee, huutaa, koirat haukkuu.
Mikä ihme? Mun lapset ei ikinä huuda, eikä meillä myöskään huudeta. Ja kyllä mun lapset tottelee, kun sanon, että äiti tekee nyt töitä, minut pitää jättää rauhaan. Ja nyt olette hiljaa, palaveri alkaa. Ei minkäänlaista ongelmaa! Myöskin koirat tottelee kun komennan niitä. Ne on koulutettu myös olemaan haukkumatta ja ulvomatta käskystä.
Samoilla ihmisillä sekä koirat että lapset mölisevät... sattumaa? Ja ovi kiinni ja omaan huoneeseen palaveraamaan! Mitä idiootteja keskellä olohuonetta tai keittiötä tai muita yhteisiä tiloja pitää käyttää??
Pikkulapsiaikana ollaan hoitovapaalla. Yli 3- v osaa olla ja käyttäytyä kyllä sen palaverin ajan. Ja äiti voi antaa vaikka virikkeitä; piirustuspaperia, TV tai peli siksi aikaa kun se palaveri kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ap esität että asialle tehtäisiin? Poistetaan Korona, lapset, koirat, etätyöt, palaverit?
Ihme itkemistä joka pikkuasiasta. Sitten vingutaan jos etänä ei saisi olla.Kyllä se on niin, että nykypäivänä on vanhemmuus suurimmalla osalla ihan hukassa. Niin eläimet ja lapset mölisee, huutaa, koirat haukkuu.
Mikä ihme? Mun lapset ei ikinä huuda, eikä meillä myöskään huudeta. Ja kyllä mun lapset tottelee, kun sanon, että äiti tekee nyt töitä, minut pitää jättää rauhaan. Ja nyt olette hiljaa, palaveri alkaa. Ei minkäänlaista ongelmaa! Myöskin koirat tottelee kun komennan niitä. Ne on koulutettu myös olemaan haukkumatta ja ulvomatta käskystä.
Samoilla ihmisillä sekä koirat että lapset mölisevät... sattumaa? Ja ovi kiinni ja omaan huoneeseen palaveraamaan! Mitä idiootteja keskellä olohuonetta tai keittiötä tai muita yhteisiä tiloja pitää käyttää??
Pikkulapsiaikana ollaan hoitovapaalla. Yli 3- v osaa olla ja käyttäytyä kyllä sen palaverin ajan. Ja äiti voi antaa vaikka virikkeitä; piirustuspaperia, TV tai peli siksi aikaa kun se palaveri kestää.
Mä kun komennan niin liikenne pysähtyy ulkona ja lentokoneen laittaa moottorit mutelle. Tuulen kanssa on vielä vähän koulutus kesken.
geisha kuulat ovat vanhalle piialle parhaita jos joskus muistaa ne pestä sauvan pörinäkin kuuluu läpi . sitten tulee tota thl.n ööh aah öö köhh ööh tekstiä