Perhe myi kissan
Ja nyt vaativat sitä takaisin.
Myisitkö heille samaan hintaan takaisin vai pyytäisitkö reilusti isompaa summaa?
Vai kieltäytyisit kokonaan pyynnöstä?
Kommentit (13)
Myisin rakkaan lemmikin heille takaisin samalla hinnalla.
En ole vielä vastannut koska haluan tarkkaan harkita mitä teen. Heille oli tullut keskenään riitaa siitä kissasta sen jälkeen kun olivat myyneet sen minulle. Ap
Jos myyjä on ollut täysi-ikäinen ja lääketieteellisesti oikeustoimikelpoinen ihminen, etkä halua kauppaa perua, löisin puhelimen korvaan.
Kissa on todella hieno ja hinta oli naurettavan pieni siitä. Ymmärrän että voi tulla katumapäälle tuon jälkeen. Toisaalta se on nyt minun. Ja hain omalla kustannuksella sen kauempaa. Ap
Kissa on elävä olento, ei mikään lelu, jota siirrellään omistajalta toiselle mielihalujen mukaan.
Pidä kissa.
Mulle kävi vähän samalla tavalla, että myyjä katuikin aikuisen rotukissansa myyntiä minulle. Hän erosi allergisesta kumppanistaan ja tulikin ikävä kissaa sekä saada se takaisin. En antanut, enkä myynyt, koska se olisi ollut kissaa kohtaan väärin heitellä paikasta toiseen.
Eläintä pitää kunnioittaa, ajatella sen hyvinvointia ja sopeutumista sinun luoksesi. Tätä eivät edelliset omistajat yhtään ajattele, vaan ovat itsekkäistä ja kissa tuntuu olevan heille enemmänkin hyödyke kuin elävä olento. Niinpä ilmoitat selkeästi, kohteliaan asiallisesti, että kissa jää nyt sinulle ja sen hyvinvointi on nyt sinun vastuullasi. Et halua stressata sitä enempää. Sen jälkeen et enää palaa asiaa.
Tarvittaessa otat yhteyttä eläinsuojelyhdistykseen ja pyydät lisää neuvoja. Sinulla on varmasti jokin todiste kaupasta.
Kumpikohan perheen aikuisista sen kissan omisti? Oliko myyjä edes omistaja? Perhe ei myy yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Saunan taakse. Takajaloista kiinni ja voimalla kivijalkaan.
Isä tappoi kissamme, kun olin 8-vuotias. Yllätys. Seisoin vieressä.
Mene jonnekkin terapeutille ym. purkamaan traumojasi.
Vierailija kirjoitti:
Kissa on elävä olento, ei mikään lelu, jota siirrellään omistajalta toiselle mielihalujen mukaan.
Pidä kissa.
Tämä!
Onko kissasta tehty kaupan vaatimat paperit ja sirutus sinun nimiisi?
Kissa on rotukissa, jonka myivät alihintaan. Ap