Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tosi "kivaa" pitää noita työpaikan palavereita etänä nyt, kun jokaisen kotona meluaa lapset ja koirat!

rasittavaa!
17.03.2020 |

Kaksi työpalaveria etänä verkossa tänään, jossa kollegojen lapset huusivat ja välillä kirkuivat vieressä "äitiiii".... "iskäää"... "mä en haluaaaa!"..... "tuu leikkiin!"...."haluan välipalaa!".... "korjaa tää ipadi!"..... ja sitten kolinaa kun itkupotkukohtausta lattialla siinä vieressä.

Sitten seuraavassa palaverissa lasten lisäksi jonkun koira innostui räyhäämään ja toisen kollegan koira kuuli tuon ja alkoi räyhäämään takaisin! Voi sitä räksyttämistä ja vinkumista.

Vielä pitäisi jaksaa 3 tuntia, mutta kamala päänsärky tuli. :(

Miten te muut, miten etätyöskentelyt ja ennen kaikkea etäpalaverit sujuvat näinä aikoina?

Kommentit (184)

Vierailija
61/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli kansainvälinen palaveri muiden eurooppalaisen kanssa aamupäivällä, mutta suomalaisten lapset oli ainoita jotka piti käsittämätöntä meteliä taustalla. Muun maalaisten lapset olivat myös kotona mutta eivät hiiskuneetkaan. Hävetti.

Minulla ei siis vielä ole lapsia, mutta en antaisi lasten käyttäytyä noin, ainakaan työkavereiden kuullen.

En usko. Hotelissa huomaa että suomalaiset lapset ovat todella hyvin käyttäytyviä verrattuna muiden maiden lapsiin.

Vierailija
62/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei KEHDATA sanoa mikrofonista, niin sitten ansaitsette kärsiä. Kyllä meillä aina sanotaan. Joko yleisesti kaikille osallistujille tai ihan nimeltä mainiten, jos henkilö ei vieläkään älyä mykistää mikkiään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt sujuvat kotona niin että lapset ovat päiväkodissa sen ajan kun töitä tehdään. Kuulostaa rasittavalta tuo mitä aloittaja kertoi, siinä varmaan tehdään puolilla tehoilla töitä...

Vierailija
64/184 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole sentään ollut tuollaista mutta kissa innostuu juttelemaan tuossa vieressä kun puhun kuulokemikrofoniin. Alussa sai selitellä työkavereille että se on kissa joka pitää sitä mour, maur mrour etc ääntä enkä minä :)

Kissa sentään parempi kuin lapsi tai koira.......

Vierailija
65/184 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän palavereissa oli kanssa lapsia ja koiria 😅. Ei oo helppoa pikkulasten vanhemmilla.

Inhoan tätä etätyötä mutta minkäs teet kun toimistollekaan ei voi mennä 😒.

Vierailija
66/184 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli kansainvälinen palaveri muiden eurooppalaisen kanssa aamupäivällä, mutta suomalaisten lapset oli ainoita jotka piti käsittämätöntä meteliä taustalla. Muun maalaisten lapset olivat myös kotona mutta eivät hiiskuneetkaan. Hävetti.

Minulla ei siis vielä ole lapsia, mutta en antaisi lasten käyttäytyä noin, ainakaan työkavereiden kuullen.

En usko. Hotelissa huomaa että suomalaiset lapset ovat todella hyvin käyttäytyviä verrattuna muiden maiden lapsiin.

Ei. Hotelleissa suomalaiset nykylapset makaa lattialla huutamassa  ja kiemurtelemassa, että miten ruoka on pahaa, mehu on pahaa, kaikki on huonoa, uima-altaalla on liikaa väkeä, halutaan sitä ja tätä, ja että äiti ja isä on p***skoja kun eivät anna kännyä tai tablettia heille pöytään.

Silloin en kehtaa suomea matkaseuralleni puhua ettei minua leimata. Olen lapseton.

Muut lapset muista maista istuu syömässä, ja olenpa jopa kuullut miten kysyvät omilta vanhemmiltaan omalla kielellään, että "mikä noita lapsia vaivaa kun ne tekevät noin ja pitävät meteliä. Ovatko he sairaita?"

Vierailija
67/184 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin emännän piti etäopettaa ala-asteikäisiä lapsiaan, lapset olleet pihalla metelöimässä ja leikkimässä koko päivän!

Näytti itsekin tuolla ulkona moneen otteeseen vaappuvan, vaikka kehui meille miten on etätöissä kaksi viikkoa.

Toivottavasti monet eivät lusmuile noin, töistä tai koulutehtävistä.

Vierailija
68/184 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverit lähti kesken kiireellisen videopalaverin hakemaan koiriaan kämpästä tai pihalta videoruutuun ja sitten vertailivat niitä että kuinka paljon kenenkin alle 1-vuotias koira oli kasvanut. Siellä ne koirat läähätti, kuolas, repi kuulokkeita ja läppäreitä ja lopuksi ulisivat ja haukahtelivat mikä oli kaikkien omistajien mielestä niin suloista.

Olen allerginen ja minulle tuli näppyjä ja kutinaa jo pelkästä katselemisesta!

Tohon koiralässytykseen meni 15-20 minuuttia, ja sitten kun käyttävät koiristaan Hän-sanaa kuin ihmisestä, ja neljällä noista viidestä koirasta oli vielä ihmisen nimi! Milloin koirista tuli saman arvoisia kuin esimerkiksi lapsista? Toki marketeissa on enemmän koirien ruokia ja asusteita tarjolla, kuin lasten vastaavia, joten se puhunee puolestaan.

Vierailija
69/184 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralle kuonokoppa palaverin ajaksi.

Vierailija
70/184 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ap esität että asialle tehtäisiin? Poistetaan Korona, lapset, koirat, etätyöt, palaverit?

Ihme itkemistä joka pikkuasiasta. Sitten vingutaan jos etänä ei saisi olla.

Oletko palikka? Ihan se riittää että suljet mikrofonin siksi aikaa kun joku toinen puhuu. Ja jos sun lapset pitää sian meteliä kun itse puhut, niin katso peiliin tunti pari ja kysy missä meni vikaan.

Mulla ei ole lapsia eikä tule olemaan. Ihmettelen miten tänne tullaan tällaisina aikoina kitisemään, kun se muten käyttö lienee täysin no braineri. Suu auki palaverin alussa ja sopimus että kaikki sitä tietävät käyttää!

Vierailija
71/184 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään antaa omien lasten pitää sellaista elukan meteliä, mitä kollegan lapsi pitää palaverissa. Ja kollega tyynesti antaa lapsensa mylviä ja remuta.

Tänään meillä sama juttu, kun erään hurmosmamman piti mennä katsomaan mitä hänen rakas "Jenniina-Aborttiina" haluaa ja sitten siihen tuli ihana pieni "Nanniina-Pilleriina" vinkumaan että kun ei ole mitään tekemistä, joten me muut jouduimme odottaa tätä säätöä, ja vartin verran taas kerrata asiaa uusiksi tämän mamman takia, joka ei varmana keskittynyt toisellakaan kertaa siihen! Tehotonta hommaa nyt tämä.

Vierailija
72/184 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sekä koirat että lapset olet itse hankkinut.

En tiedä AP:stä, mutta minä en ainakaan ole hankkinut työkavereiden, sen enempää kuin naapureidenikaan lapsia tai koiria.

Vierailija
73/184 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa palavereista muutenkin ihan turhia,tutkitusti.

Vierailija
74/184 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista kun eivät ihmiset osaa käyttää sitä mutea silloin kun eivät itse ole äänessä.

Äsken kuulin palaverissa kun jonkun osallistujan kotona joku kävi lorottelemassa pönttöön ja sitten veti sen. Teki mieli kysyä että muistiko myös pestä kätensä...

Ei helkkari, repesin täysin. Tämä on päivän paras ketju. Olen nauranut täällä vedet silmissä. Kiitos ap ja muut riemastutavista kuvailuista.

Vierailija
75/184 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rauhallista täällä omassa kotikonttorissa. Vastakappaleiden työoloja ja motivaatiota on kyllä tullut ihmeteltyä. Ihmeellistä että jotkut huseeraa etäduunissa paplarit päässä ja aika hmm... tukkapystyssä ja lököasussa. Pidä siinä sitten liveneukkaria isojen asiakkaiden kanssa kun kolleega antaa aika kotikutoisen olon "asiantuntijana" ja iidapetterien tehdessä taustalla vaikka ja mitä. 

Vierailija
76/184 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy kateeks kirjoitti:

Ihan rauhallista täällä omassa kotikonttorissa. Vastakappaleiden työoloja ja motivaatiota on kyllä tullut ihmeteltyä. Ihmeellistä että jotkut huseeraa etäduunissa paplarit päässä ja aika hmm... tukkapystyssä ja lököasussa. Pidä siinä sitten liveneukkaria isojen asiakkaiden kanssa kun kolleega antaa aika kotikutoisen olon "asiantuntijana" ja iidapetterien tehdessä taustalla vaikka ja mitä. 

Eiiih, älkää tappako nauruun. Kohta on jo kuset housussa.

Vierailija
77/184 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei onneksi videokuvaa etäpalavereissa, mutta kaverin työpaikalla on webbikamerat päällä läppäreillä kun palaveeraavat nyt etänä ja siellä taustalla on juoksennellut lasta kakkavaippa kädessä tai kokonainen kaakaopurkki pölähtänyt niskaan keittiön ylähyllyltä, jonkun mies kaiveli "muna-osastoaan" (tarkemmin sanottuna aamuseisokkiaan) kalsareissa ohimennen, tai ties vaikka tommonen olis vilauttelija ja täähän on sopivaa aikaa juuri semmosille! :-o

Vierailija
78/184 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks äityli otti palaverin aikana lapsensa syliin ja se lapsi heitti pöydältä äitylin kännyn lattiaan niin että lasi pamahti! :D Muutama ärräpää tais äitylin suusta pääst ja sitten se lapsi ulisi siellä viisi minuuttia. Ihanan tehokkaita nämä KOKO PERHEEN etäpalaverit nyt. Not!

t. sinkkunainen, onneksi!

Vierailija
79/184 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yhyyy koetko sinä AP olevasi ainut jolla tässä on vaikeata?!?!?!?!?!?

Vierailija
80/184 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nää mammat istuu kännyköineen palavereissa paukuttamassa Wilma-sovellukselle 5 tähteä, samalla kun koululaiset paukuttaa 1 tähteä, jotta saisivat koko applikaation katoamaan ettei tarvitsisi koulujuttuja kotona! Mammat viestittelee keskenään että antakaa Wilmalle 5 tähteä että muuten katoaa, koululaiset viestittelee keskenään että antakaa minimi eli 1 tähti! On tääkin touhua saakeli sentään.