Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tosi "kivaa" pitää noita työpaikan palavereita etänä nyt, kun jokaisen kotona meluaa lapset ja koirat!

rasittavaa!
17.03.2020 |

Kaksi työpalaveria etänä verkossa tänään, jossa kollegojen lapset huusivat ja välillä kirkuivat vieressä "äitiiii".... "iskäää"... "mä en haluaaaa!"..... "tuu leikkiin!"...."haluan välipalaa!".... "korjaa tää ipadi!"..... ja sitten kolinaa kun itkupotkukohtausta lattialla siinä vieressä.

Sitten seuraavassa palaverissa lasten lisäksi jonkun koira innostui räyhäämään ja toisen kollegan koira kuuli tuon ja alkoi räyhäämään takaisin! Voi sitä räksyttämistä ja vinkumista.

Vielä pitäisi jaksaa 3 tuntia, mutta kamala päänsärky tuli. :(

Miten te muut, miten etätyöskentelyt ja ennen kaikkea etäpalaverit sujuvat näinä aikoina?

Kommentit (184)

Vierailija
21/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap jossain Pärnäsen korjaamossa töissä vai miksi teillä ei ole firman puolesta kunnollisia vastamelukuulokkeita?

Selitätkö miten se vastamelutoiminto auttaa, jos ihmiset eivät ymmärrä laittaa mikrofonejaan mykistykselle? Ei se auta kuin kuulokkeiden käyttäjää.

Kuten mainitsin, puhuin kunnollisista kuulokkeista. Niissä on myös mikrofonin taustamelun vaimennus.

Vierailija
22/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti siellä joku on sanomassa, että nyt on jollakin mikki auki, joten ei ongelmaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oli hänkkärikokouksessa, meitä oli siinä kymmenkunta. Yhdessä kohtaa huomasin vain keskittyväni siihen, kuinka yhden osallistujan seinällä oli mielestäni kamalan mauton taulu. Pikkumaista, tiedän.

Sen perusteella päätin, että seuraavassa kokouksessa olen mukana vain äänellä, ilman livekuvaa omasta kodistani.

Joku muu saattaisi sitten pitää minun kodissani jotain ihan kamalana.  

Vierailija
24/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on "johtokeskus" olohuoneessa ja jokainen lapsi opiskelee omassa huoneessaan. On ollut suhteellisen hiljaista. Käyn tauoillani varmistamassa opiskelua ja kutsun syömään, kun koulussa on ruokatauko. Wilmaa seuraan usein, niin että tiedän, mitä lasten kuuluu opiskella milloinkin.

Vierailija
25/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia eikä lemmikkejä.

Jos olisi, niin sulkeutuisin palaverin ajaksi kotona oven taakse, ja käyttäisin mute-nappia jos meluaisivat.

Tuo siis ei ole lasten eikä lemmikkien vika, vaan AIKUISTEN eli vanhempien ja omistajien.

t: AP

Vierailija
26/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niiden koululaisten pitäisi opiskella nyt kotona, eikä leikkiä tai pelata tableteilla???

Tulevaisuuden veronmaksajiako nuo sitten... ... .. 

Vierailija
27/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nyt vaan kestettävä ap. Ärsyttää tuollainen jatkuva vaitus oikeasti! 

Vierailija
28/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on totta että palaverissa menee aikaa hukkaan siihen kun jonkun lapsi tulee kysymään jotain turhaa kesken palaverin, huomionhakuisuudessaan.

Eikö lapsille enää opeteta että ei huudella väliin jos aikuiset puhuu esim. työasioita?

Vierailija
29/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on "johtokeskus" olohuoneessa ja jokainen lapsi opiskelee omassa huoneessaan. On ollut suhteellisen hiljaista. Käyn tauoillani varmistamassa opiskelua ja kutsun syömään, kun koulussa on ruokatauko. Wilmaa seuraan usein, niin että tiedän, mitä lasten kuuluu opiskella milloinkin.

noin sen pitäisikin olla eikä niin että lapset leikkii siinä palaveriosallistujan jalkojen juuressa!

Vierailija
30/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertumaista on. (Pakko) ulkoilin lasten kanssa aamusta klo 8:30-11:30, toinen flunssassa. Oli sikakylmä. Mies teki sillä välin töitä. Klo 11:30-12:30 hirvee härdelli. Mies pitää videopalaveria, esikoinen astunut koiranpaskaan ja käveli sillä kengällä ympäri huushollia, kuivaksi opetteleva kuopus pissasi matolle. Siivoilua, pyykkiä, lapsille lounasta, itkua,kakofoniaaa.

12:30 molemmat lapset nukkuu. Mies taas palaverissa. Klo 14:30-15 alkaa välipala ja ruoan laitto härdelli. Ulos vielä tunniksi.

Lapset nukkumaan klo 20. Eilen mies teki töitä vielä klo 21-01.

Anteeksi . Parhaamme yritämmme.

Vierailija
31/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kansainvälinen palaveri muiden eurooppalaisen kanssa aamupäivällä, mutta suomalaisten lapset oli ainoita jotka piti käsittämätöntä meteliä taustalla. Muun maalaisten lapset olivat myös kotona mutta eivät hiiskuneetkaan. Hävetti.

Minulla ei siis vielä ole lapsia, mutta en antaisi lasten käyttäytyä noin, ainakaan työkavereiden kuullen.

Vierailija
32/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Em.vuoksi laitankin puolison huomenna työpaikalle, vaikka ohjeena oli etätyö. Ettei vaan lapset häiritse palaveria.

Vierailija
33/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ei haittaa taustamelu (isoissa palavereissa voi laittaa mute:n päälle ja pienissä se nyt ei ole pahaksi) mutta se on ärsyttävintä, kun porukka ei sitten keskity palaverissa lainkaan. Koko ajan pitää olla huomioimassa niitä lapsia tai koiraa ja sitten kysellään samasta asiasta monta kertaa, kun ensimmäisellä kerralla ei kuunneltu. Menee aikaa hukkaan kaikilta Tänäänkin 15min palaveri venyi yli puolen tunnin, kun tuli hirveästi keskeytyksiä. Toki eipä tämä maailmaa kaada.

Vierailija
34/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli eilen yhden koulutuksen etätunti. Sieltäkin välillä kuului noita kaikkia ääniä. Onko ihmiset nykyään niin töhöjä, etteivät osaa pistää mikkiä äänettömälle siksi ajaksi, kun ei puhu?

Vierailija
35/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskas hengitys ja mikrofoniin hönkäily on tullut tutuksi vuosien aikana, kun on näitä digikokouksia pidetty. Kaikki ei tosiaan tajua, että oma mikki mutelle, jos ei tarvitse puhua.

Vierailija
36/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ap esität että asialle tehtäisiin? Poistetaan Korona, lapset, koirat, etätyöt, palaverit?

Ihme itkemistä joka pikkuasiasta. Sitten vingutaan jos etänä ei saisi olla.

Vierailija
37/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sekä koirat että lapset olet itse hankkinut.

Ja ennen kaikkea kasvattanut. Vai onko jäänyt koulutus tekemättä molemmille?

Vierailija
38/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sekä koirat että lapset olet itse hankkinut.

Ja ennen kaikkea kasvattanut. Vai onko jäänyt koulutus tekemättä molemmille?

Oletteko te vajaita vai eikö suomi ole äidinkieli? Ap tietysti puhuu muiden palaveriin osallistuvien lapsista ja lemmikeistä, tuskin on niitä hankkinut tai kouluttanut.

Vierailija
39/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te osaa käyttää push to talk -toimintoa?

Vierailija
40/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oli hänkkärikokouksessa, meitä oli siinä kymmenkunta. Yhdessä kohtaa huomasin vain keskittyväni siihen, kuinka yhden osallistujan seinällä oli mielestäni kamalan mauton taulu. Pikkumaista, tiedän.

Sen perusteella päätin, että seuraavassa kokouksessa olen mukana vain äänellä, ilman livekuvaa omasta kodistani.

Joku muu saattaisi sitten pitää minun kodissani jotain ihan kamalana.  

Ei tulisi pieneen mieleenkään pitää kameraa päällä verkkokouksissa.