Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tosi "kivaa" pitää noita työpaikan palavereita etänä nyt, kun jokaisen kotona meluaa lapset ja koirat!

rasittavaa!
17.03.2020 |

Kaksi työpalaveria etänä verkossa tänään, jossa kollegojen lapset huusivat ja välillä kirkuivat vieressä "äitiiii".... "iskäää"... "mä en haluaaaa!"..... "tuu leikkiin!"...."haluan välipalaa!".... "korjaa tää ipadi!"..... ja sitten kolinaa kun itkupotkukohtausta lattialla siinä vieressä.

Sitten seuraavassa palaverissa lasten lisäksi jonkun koira innostui räyhäämään ja toisen kollegan koira kuuli tuon ja alkoi räyhäämään takaisin! Voi sitä räksyttämistä ja vinkumista.

Vielä pitäisi jaksaa 3 tuntia, mutta kamala päänsärky tuli. :(

Miten te muut, miten etätyöskentelyt ja ennen kaikkea etäpalaverit sujuvat näinä aikoina?

Kommentit (184)

Vierailija
41/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralle jäädytetään kongiin ruokaa ja annetaan se koiralle juuri ennen palaverin alkua. Näin koira keskittyy vain siihen.

Pienemmät lapset voivat tehdä palapelejä, piirtää, lukea akkareita.

Jos lapset on levottomia, ne laitetaan pihalle.

Vierailija
42/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joilla on hankaluuksia, miksette laita vaikka elokuvaa pyörimään lapsille vähän ennen palaveria?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ryhmäpalaveri etänä ja hemmetin moinen lorina kuului pitkän aikaa. Jollakin taisi yllättää kusihätä.

Vierailija
44/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti on sujunut, kesken etäpalaverin tytär huusi kovaan ääneen vessasta jos voin tuoda vessapaperia.

Vierailija
45/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sekä koirat että lapset olet itse hankkinut.

Ja ennen kaikkea kasvattanut. Vai onko jäänyt koulutus tekemättä molemmille?

Jep. Vaikuttaisi siltä että kyseinen henkilö on epäonnistunut sekä lasten että koirien kasvattajana.

Vierailija
46/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on ns. sortinsakkia. Lapset mölyapinoita ja äitit uunoja, isät ihan kujalla.

Vierailija
47/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään antaa omien lasten pitää sellaista elukan meteliä, mitä kollegan lapsi pitää palaverissa. Ja kollega tyynesti antaa lapsensa mylviä ja remuta.

Vierailija
48/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanaton. Oikeasti nämä ovat poikkeusolot. Koittakaa nyt kestää pientä epämukavuutta.

Vierailija
49/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertumaista on. (Pakko) ulkoilin lasten kanssa aamusta klo 8:30-11:30, toinen flunssassa. Oli sikakylmä. Mies teki sillä välin töitä. Klo 11:30-12:30 hirvee härdelli. Mies pitää videopalaveria, esikoinen astunut koiranpaskaan ja käveli sillä kengällä ympäri huushollia, kuivaksi opetteleva kuopus pissasi matolle. Siivoilua, pyykkiä, lapsille lounasta, itkua,kakofoniaaa.

12:30 molemmat lapset nukkuu. Mies taas palaverissa. Klo 14:30-15 alkaa välipala ja ruoan laitto härdelli. Ulos vielä tunniksi.

Lapset nukkumaan klo 20. Eilen mies teki töitä vielä klo 21-01.

Anteeksi . Parhaamme yritämmme.

Toisten elämä on yhtä sirkusta, ja lapset ei osaa pitää turpaansa kiinni. Sääliksi käy nämä vähempijärkiset vanhemmat.

Vierailija
50/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo etäpalaverit tulleet tutuiksi viime päivinä. Tosin itse olen töissä toimistolla päivystämässä, kun monet taas ovat perheensä kanssa missä tahansa mökeillä yms. ihme paikoissa. Mutta olen tehnyt mielenkiintoisen havainnon: minkälainen taustamöykkä kuuluu kenenkin taustalta, on paljolti yhdenmukaista sen suhteen, millainen tämä henkilö itsekin on. Rauhallisen, järkevän, fiksun työkaverin taustalta ei kuulu mitään kun taas työpaikan ekstrovertti-sekopään taustalta kuuluu kakofonia ja älämölö. Jotkut saa pienellä murahduksella lapsensa hiljenemään, osa taas alkaa itsekin möykätä siihen lasten huudon päälle ja kaaos on valmis. Osa ei tajua edes sulkea omaa mikrofoniaan siksi aikaa, kun ei itse puhu.

Vierailija
51/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo, meillä tosiaan kaksi päiväkoti-ikäistä ja kaksi koululaista koko ajan nyt kotona. Joten anteeksi kanssaihmiset. Yritän motivoida heitä hiljaisiksi kaikin keinoin palaverien ajaksi ja pidän mutella aina kun en puhu, mutta eipä tuo 1.5v vielä oikein näitä sisäistä. 3v vähän siinä ja siinä, jaksaa kyllä katsoa vaikka telkkaria, mutta aina sitten joku kysely juttu tulee mieleen väärällä hetkellä.

Nuorempi koululainen tarvitsee paljon tukea opinnoissaan ja koronan riskiryhmää kun on, on myös peloissaan ja ei aina ihan ole kaikista rakentavin.

Joten anteeksi, koittakaa kestää. Oma työni on tärkeää ja jos jättäisin kaiken väliin, meidän firmamme toiminta olisi vaakalaudalla.

Yritettäisiinkö vaan kestää sitä, että nyt on monenlaisia tilanteita ja jokainen kyllä venyy parhaansa mukaan.

Vierailija
52/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuulostaa opettajan arjelta. Noin sitä tehdään illat pitkät töitä, korjaillaan kokeita ja aineita, suunnitellaan tulevia tunteja... mukulat huutaa ympärillä ja pyytää milloin mitäkin ja keskeyttää ajatukset jatkuvasti.

Vierailija
53/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskas hengitys ja mikrofoniin hönkäily on tullut tutuksi vuosien aikana, kun on näitä digikokouksia pidetty. Kaikki ei tosiaan tajua, että oma mikki mutelle, jos ei tarvitse puhua.

Ja nämä samat pellet lorottavat kahvia ja teevettä mikrofoni päällä tajuamatta kuinka se mikki voimistaa sen mölyn. MIKROFONI KIINNI JOS JOKU TOINEN PUHUU. Työkaverin nenähengitys hinkuaa myös siellä kun yritetään kuunnella esityksen puheenvuoroa. Ihmiset yksinkertaisesti ovat imbesillejä.

Vierailija
54/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jaksaa kaheksasta neljään virkanaiset nyt valittaa. Itse yh hoitoalalla ja aina hirveä tuska ollut lasten hoidot saada järjestymään yötöiden kanssa. Eka kertaa ihana helpotus kun pääministeri kantaa huolta mun lapsista että

Pääsen töihin..

Vierailija
55/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ap esität että asialle tehtäisiin? Poistetaan Korona, lapset, koirat, etätyöt, palaverit?

Ihme itkemistä joka pikkuasiasta. Sitten vingutaan jos etänä ei saisi olla.

Oletko palikka? Ihan se riittää että suljet mikrofonin siksi aikaa kun joku toinen puhuu. Ja jos sun lapset pitää sian meteliä kun itse puhut, niin katso peiliin tunti pari ja kysy missä meni vikaan.

Vierailija
56/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käytännön vinkki: voit ystävällisesti pyytää osallistujia laittamaan muten päälle. Etäkokouskulttuuri kehittyy kyllä nopeasti ja monet ongelmista ovat ratkaistavissa. Lapsetkin kotona oppivat ja ymmärtävät, ota ratkaisukeskeinen asenne äläkä tee kärpäsestä härkästä!

Vierailija
57/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset on hiljaa kun käsken. Kunnioitan työkavereita, ja myös lapsilleni olen opettanut kunnioittamaan muita. Se on ihan hyvä oppia. Tän ketjun perusteella moni ei ole oppinut vielä aikuisenakaan.

Mikrofonit kiinni ja lasten turvat tukkoon. So simple.

Vierailija
58/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskas hengitys ja mikrofoniin hönkäily on tullut tutuksi vuosien aikana, kun on näitä digikokouksia pidetty. Kaikki ei tosiaan tajua, että oma mikki mutelle, jos ei tarvitse puhua.

Ja nämä samat pellet lorottavat kahvia ja teevettä mikrofoni päällä tajuamatta kuinka se mikki voimistaa sen mölyn. MIKROFONI KIINNI JOS JOKU TOINEN PUHUU. Työkaverin nenähengitys hinkuaa myös siellä kun yritetään kuunnella esityksen puheenvuoroa. Ihmiset yksinkertaisesti ovat imbesillejä.

Ja vasta tänään olin palaverissä missä jollakin kävi sormet näppiksellä koko ajan ja ihan järkyttävä naputus kuului sitä. Ja suurimman osan koko kahden tunnin palaverista tämä oli hiljaa mutta mikki auki koko ajan ja kukaan ei kehdannut sanoa asiasta tai laittaa edes pikaviestiä.

Vierailija
59/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä taas ärsyttää sellaisten valitus, jotka saavat olla kotona. Itse menen taas huomanna töihin ja sieltä ei olla pois. Tosin se lämmitti, kun pomo sanoi, että teette tärkeää työtä ja jokainen on tärkeä. Sama juttu miehelläni ja hänkään ei voi olla pois. Samalla olemmekin sitten etulinjassa saamaan coronan ja moni ei haluaisi tulla töihin. Siinä mielessä oma tilanteesi kuulostaa vielä aika hyvältä ja saat olla kotona.

Vierailija
60/184 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta ihmiset nyt valittavatkin. Oikeasti monilla on nyt varmaan muutakin mietittävää kuin se onko melua liikaa. Ärsyttäisi työskennellä ihmisten kanssa, jotka tarttuvat jokaiseen pikkujuttuun.