Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nautin salaa yhteiskunnan sulkemisesta

Vierailija
16.03.2020 |

En missään nimessä toivo yhdenkään kuolemaa, päinvastoin. Mutta salaa nautin, kun rahanahneet ja elämänsä kaiken maailman harrastuksilla täyttäneet ovat aivan hädissään tilanteessa. Ehkä hekin menevät itseensä tilanteen pitkittyessä ja alkavat löytää muuta tärkeää kuin raha, raha, raha. Olen itsekin pienituloinen ja käytännössä työt vähenee reilusti, mutta koska en palvo rahaa niin säästöillä pärjäisin tiukasti eläen puolisen vuotta.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon mukaan tämä lisää ihmisten auttamista. Nythän jo joillakin alueilla on tarjouduttu avuksi karanteenissa oleville ja vanhuksille. Myös hallitus ja oppositiopuolueet olivat yksimielisiä tästä poikkeustilasta. Ulkopuolinen uhka saa ihmiset yhdistämään voimansa. En halua verrata tätä sotaan mutta esim kun talvisota alkoi, suomalaiset olivat hyvin yhtenäinen kansa huolimatta kaikenlaisista poliittisista riidoista, kaikki halusivat itsenäisen vapaan Suomen.

Vierailija
62/84 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää tästä yhtään. Ihan kuin näkisi painajaisia. Odotan vaan että tää lakkaa ja pääsen taas shoppailemaan kaikkea kivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te höpsöt ymmärrä, että oikeasti rikkaat tästä vain rikastuvat ja köyhillä on tämän jälkeen vielä vaikeammat oltavat?

Ei, me köyhät vaan rikastutaan henkisesti.

Vierailija
64/84 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä Mungot, Julia T:t ja Sara Thicklet ja Annika Oot, joiden työ/elämä perustuu matkustamiseen ja shoppailuun? Nyt ei pääse dinnerille eikä Balille.

Ja siitäkö te ootte vahingoniloisia? Mä oon ihan tavis nelikymppinen mutta en silti oo kateellinen "luxuselämää" viettäville kauniille nuorille naisille enkä tunne vahingoniloa jos joku joutuu luopumaan elämäntyylistään tai työstään.

Aloittaja ilmiselvästi riemuitsee kadehtimiensa ihmisten vaikeuksista. Tämä voisi olla hyvä hetki aloittajallekin yrittää laittaa omat alhaiset tunteet sivuun ja opetella myötätuntoa.

Kenelle kateellinen? Olen muutaman päivän aikana lukenut useita kommentteja siitä miten ihmiset itkee ulkomailla, kun joutuivat karanteeniin. Tai ovat huolestuneita, kun joutuvat viettämään aikaa lasten tai miehen kanssa. Tai itkevät, kun kahteen viikkoon tai kuukauteen ei tule rahaa ( kuten sanoin, kaikki empatia pienyrittäjille, puhun tavallisista palkansaajista) tai itketään, kun joudutaan olemaan kotisohvalla 2 viikkoa. Mikä hemmetti ihmisiä vaivaa, kun tällainen tuottaa vaikeuksia? Eikö ihmiset enää osaa olla lastensa tai puolisoiden kanssa? Miksi tilanteessa nähdään vai uhkia? Sinne matkalle tai harrastuksiin ehtii todellakin myöhemmin.

Mikä sinä olet sanomaan, miten muiden kuuluu elää ja olla? Jos on aktiivinen ja sosiaalinen, tästä tilanteesta ei nauti eikä opi nauttimaan. Itse voisin viettää kuukausia eristyksissä, mutta ymmärrän että on erilaisia ihmisiä. Sinä et ymmärrä.

Ja kenelle kateellinen? No aloituksessa kuvatuille ihmisille tietenkin.

Vierailija
65/84 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi halveksut ihmisiä, jotka haluavat harrastaa? 

Ymmärrän rahanahneiden herättelyn, mutta miksi luulet olevasi parempi kotona nysväävänä introverttinä kuin joku joka ei tee samaa?

Nysvään itsekin aina kotona muun muassa vähävaraisuuteni takia, en näe kuitenkaan muualla kuin kotona harjoitetuissa harrastuksissa mitään pahaa.

Rahanahne aloittajakin on. Hänellä ei vain ole sitä.

Vierailija
66/84 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli sisäinen rauha hallituksen tiedotustilaisuuden jälkeen. Riskiryhmistä luvattiin pitää huolta ja tämä sairas yhteiskunta saa ulkopuolisesta uhkasta shokkihoitoa eli juuri sitä mitä se tarvitsee. Jokainen voi pohtia mikä elämässä on tärkeää. Matkailu, lentäminen, krääsän haalinta, tekoripset, feikkirusketus... kaikki turha kuluttaminen sekä asemaan, statukseen tai ulkonäköön hassaaminen on itsekästä ja turhaa.

Suomen tulee olla omavarainen ruuan, sähkön ja veden suhteen ja tähän tulee panostaa. Meillä puhdas luonto kasvattaa ilmaisia ja terveellisiä marjoja ja sieniä. Järvistä saa kalaa. Meillä on upea maa, jossa voi turvallisesti liikkua luonnossa, on tilaa hengittää vaikka me kaikki lähdettäisiin ulos nauttimaan luonnosta. Metsä ja vihreys tekee tutkitusti hyvää ihmisen psyykeelle. Nyt on just oikea hetki miettiä omaa arkeaan ja tehdä siitä hyvää. Kun arki on hyvää ja osaa arvostaa sitä mitä meillä täällä on, niin ei tarvitse matkustaa täältä pois. Arvostakaa sitä mitä teillä on: korjatkaa, kierrättäkää. Auttakaa muita, katse pois omasta navasta.

Tämä on uuden alku. Mulla on todella hyvä ja rauhallinen mieli. Ei tullut sotaa mutta siltikin olemme saaneet uuden alun, mahdollisuuden. Korona on meidän pelastus, jos me vaan ymmärretään käyttää tämä tilaisuus oikein. Huomenna on uusi päivä!

Ihana, ihana kirjoitus! Me nousemme tästä yhdessä! Huomenna on uusi päivä ❤️

Vierailija
67/84 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tärkeää heidän pitäisi löytää elämäänsä? Vihan rikkaampia kohtaan? Kateuden, joka saa käyttämään kansainvälistä kriisiä lyömäaseena?

Pysähtymisen taidon, nauttimisen perheestä, pienten, ihan tavallisten asioiden arvostaminen (luonto, terveys, läheiset, lemmikit, rauha, hiljaisuus, ystävät!) Äkkiäkös aika menee ystävien kanssa rupatellessa, lasten kanssa touhutessa, omaa sisintä kuunnellen. ❤

Milloin sinulle sitten pakko-opetetaan kaupunkielämästä, metelistä, kalenterin täyteen ahtamisesta ja multitaskaamisesta nauttiminen? Mitä jos annetaan jokaisen tykätä mistä tykkää ja olla tykkäämättä mistä ei tykkää. Onko liikaa vaadittu?

Vierailija
68/84 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään sanoin työkaverille, että jollain sairaalla tavalla nautin siitä, että maailma on sekaisin. Yksi meidän rahaa-ajatteleva turhis-pomo melkein itki, kun tajusi, että hänen kk bonukset jää saamatta tilanteen takia ja nyt sitten yritti viimeisillä voimillaan valaa meihin tiimihenkeä. Vähän myöhäistä, kun Suomi on jo menossa kiinni. Suurin nautinto ehkä juuri se, että sen heikkous näkyi. Oi voi, ei riitä rahat sen miljoonalukaalin lainanlyhennyksiin. Olen itsekin pomona töissä, mutta tuntui tänään hyvälle kuulla, kun omat kertoivat tekevänsä kaikkensa, että meidän tiimin henki ja tulokset saataisiin kasaan, että meidän tiimi sais tilanteesta huolimatta bonarit. Nyt sitten nähdään, keiden tiimit toimii. 

Nautin myös siitä, että nähdään mikä elämässä ihmisille on lopulta tärkeintä heti vessapaperin jälkeen. Miten läheiset ovat sittenkin rakkaita ja kuka huomaa olevansa yksin suhteessa. Voi tulla kaikille sellainen elämän downshiftaus. Takaisin alkupisteeseen ja inhimilliseen kohtaamiseen. Ehkä tämä kaikki on hyvä muistutus siitä, että kaikkein voimakkain on luonto, ei me ihmiset.

Vierailija
69/84 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tärkeää heidän pitäisi löytää elämäänsä? Vihan rikkaampia kohtaan? Kateuden, joka saa käyttämään kansainvälistä kriisiä lyömäaseena?

Pysähtymisen taidon, nauttimisen perheestä, pienten, ihan tavallisten asioiden arvostaminen (luonto, terveys, läheiset, lemmikit, rauha, hiljaisuus, ystävät!) Äkkiäkös aika menee ystävien kanssa rupatellessa, lasten kanssa touhutessa, omaa sisintä kuunnellen. ❤

Milloin sinulle sitten pakko-opetetaan kaupunkielämästä, metelistä, kalenterin täyteen ahtamisesta ja multitaskaamisesta nauttiminen? Mitä jos annetaan jokaisen tykätä mistä tykkää ja olla tykkäämättä mistä ei tykkää. Onko liikaa vaadittu?

Pidän kyllä äärimmäisen surullisena elämää, jossa ei osaa nauttia omasta perheestään tai ystävistä. Vai onko näillä ihmisillä edes ystäviä? Pidän myös surullisena sitä, ettei ihminen osaa nauttia pienistä asioista ja sisäisestä rauhasta. Ja juuri siksi tämä on nykyihmisille ihan oikein.

Vierailija
70/84 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän kyllä äärimmäisen surullisena elämää, jossa ei osaa nauttia omasta perheestään tai ystävistä. Vai onko näillä ihmisillä edes ystäviä? Pidän myös surullisena sitä, ettei ihminen osaa nauttia pienistä asioista ja sisäisestä rauhasta. Ja juuri siksi tämä on nykyihmisille ihan oikein.

Ja minä muuten nautin keskusta-asumisesta, matkustelusta ja siitä, että on monta rautaa tulessa! Silti on ihana viettää lasten kanssa enemmän aikaa ja tehdä niiden kanssa koulujuttuja. Ihana, kun illat on rauhoitettu ja on aikaa tehdä kaikkea kotona.

Ei nämä poissulje toisiaan.

Vierailija
71/84 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nautin. Itseasiassa aivan valtavasti. Minun ei tartte lähteä töihin, pidetään lasten kanssa rentoa kotikoulua. Mies haluaisi aina matkustella lomilla ja viikonloppuisin. Nyt ei voida, onneksi.

Vierailija
72/84 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että nautin siitä että saa olla vaan kotona. Onneksi lomautettiin kun olin suunnittelut muutenkin jo irtisanoutumista! Nyt saan ainakin tarvittavaa taukoa töistä. Säästössä on sen verran rahaa että pärjään. Terveyttä toivon kaikille

Vierailija
73/84 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota tunnetta kutsutaan ihan nimellä: kateus.

Vierailija
74/84 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja eilen tuli jotenkin mieleen että ehkä huolissaan kaupassa kamaa hamstraavat kokevat kerran elämässään jotain tähän verrattavaa... Toki erona se että tässä virushommelissa huolen kohde on hyvin selkeä eikä sellainen epämääräinen pahaenteinen olo.

Vierailija
75/84 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että nautin siitä että saa olla vaan kotona. Onneksi lomautettiin kun olin suunnittelut muutenkin jo irtisanoutumista! Nyt saan ainakin tarvittavaa taukoa töistä. Säästössä on sen verran rahaa että pärjään. Terveyttä toivon kaikille

Minulla ei mikään muutu, kun etätöinä hoituu kaikki. Ainoa vaan että joudun tekemään työni lasta hoitaessani. Odotan lomaa...

Vierailija
76/84 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota tunnetta kutsutaan ihan nimellä: kateus.

Minä taas ajattelen, että harvempi meistä on kateellinen _oikeasti_ äärikapitalisimiin, oravanpyörään ja pinnallisuuteen hurahtaneille. Kun koko ihmisyyden olemus on rakentunut kevyen kevyistä ulkosista ehdollistumista. Samaa mieltä ap:n kanssa että monen sielu syvenee ja tilanne tekee hyvää.

Vierailija
77/84 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli sisäinen rauha hallituksen tiedotustilaisuuden jälkeen. Riskiryhmistä luvattiin pitää huolta ja tämä sairas yhteiskunta saa ulkopuolisesta uhkasta shokkihoitoa eli juuri sitä mitä se tarvitsee. Jokainen voi pohtia mikä elämässä on tärkeää. Matkailu, lentäminen, krääsän haalinta, tekoripset, feikkirusketus... kaikki turha kuluttaminen sekä asemaan, statukseen tai ulkonäköön hassaaminen on itsekästä ja turhaa.

Suomen tulee olla omavarainen ruuan, sähkön ja veden suhteen ja tähän tulee panostaa. Meillä puhdas luonto kasvattaa ilmaisia ja terveellisiä marjoja ja sieniä. Järvistä saa kalaa. Meillä on upea maa, jossa voi turvallisesti liikkua luonnossa, on tilaa hengittää vaikka me kaikki lähdettäisiin ulos nauttimaan luonnosta. Metsä ja vihreys tekee tutkitusti hyvää ihmisen psyykeelle. Nyt on just oikea hetki miettiä omaa arkeaan ja tehdä siitä hyvää. Kun arki on hyvää ja osaa arvostaa sitä mitä meillä täällä on, niin ei tarvitse matkustaa täältä pois. Arvostakaa sitä mitä teillä on: korjatkaa, kierrättäkää. Auttakaa muita, katse pois omasta navasta.

Tämä on uuden alku. Mulla on todella hyvä ja rauhallinen mieli. Ei tullut sotaa mutta siltikin olemme saaneet uuden alun, mahdollisuuden. Korona on meidän pelastus, jos me vaan ymmärretään käyttää tämä tilaisuus oikein. Huomenna on uusi päivä!

Ei niitä sieniä riitä kaikille.

Vierailija
78/84 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin sunnuntai aamu olisi kun ajeli töihin, muutama hassu auto ja aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta.

MUTTA kyllä tästä helvetillinen ongelma tulee, mulla ei ole yhtään säästöjä, töissä on todella hiljaista ja koko alkuvuosi ollut hiljaista metsäteollisuuden lakkojen vuoksi.

Pakollisille menoille ei voi mitään ja kaikki on niin helvetin kallista, sähkölämmiteinen ok-talo, autojen polttoainekulut, asuntolaina ym.

Vierailija
79/84 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M44 kirjoitti:

Ihan kuin sunnuntai aamu olisi kun ajeli töihin, muutama hassu auto ja aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta.

MUTTA kyllä tästä helvetillinen ongelma tulee, mulla ei ole yhtään säästöjä, töissä on todella hiljaista ja koko alkuvuosi ollut hiljaista metsäteollisuuden lakkojen vuoksi.

Pakollisille menoille ei voi mitään ja kaikki on niin helvetin kallista, sähkölämmiteinen ok-talo, autojen polttoainekulut, asuntolaina ym.

<3 Voimia. Toivon, että tämä on ohi mahdollisimman pian.

Vierailija
80/84 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ebidemia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän