Nautin salaa yhteiskunnan sulkemisesta
En missään nimessä toivo yhdenkään kuolemaa, päinvastoin. Mutta salaa nautin, kun rahanahneet ja elämänsä kaiken maailman harrastuksilla täyttäneet ovat aivan hädissään tilanteessa. Ehkä hekin menevät itseensä tilanteen pitkittyessä ja alkavat löytää muuta tärkeää kuin raha, raha, raha. Olen itsekin pienituloinen ja käytännössä työt vähenee reilusti, mutta koska en palvo rahaa niin säästöillä pärjäisin tiukasti eläen puolisen vuotta.
Kommentit (84)
En ihan ymmärrä, mikä vika harrastuksissakin yhtäkkiä on. Olen näppäillyt kitaraa kotona ja minusta oli ihan kiva kun tuli mahdollisuus päästä kitaratunneille, että pääsen saamaan palautetta ja lisäosviittaa. Miksi olisi hienompaa yrittää yksin, kuin hyvän opettajan kanssa, joka samalla saa toimeentuloa opettamisesta?
Ja onko - normitilanteessa ilman tartuntavaaraa - muka jotenkin parempi polkea kuntopyörää kotosalla kuin käydä sählytreeneissä kivan porukan kanssa? Monelle ne harrastukset tuo kaivattua piristystä elämään.
Onkohan se kaikille nyt täysin selvää, että MATKUSTELU ULKOMAILLE ON KIELLETTY.
Pakkomielteiset matkustelijanaiset, sanokaa KYLLÄ, ja sisäistäkää asia.
Ne kaikkein rahanahneimmat selviävät tästäkin parhaiten. Köyhiin se osuu.
Mikä vika harrastamisessa on?
Itse tykkään tanssista, mikä on nyt tietysti täysin pannassa. Harmittaahan se kun pitää luopua siitä mistä tykkää mutta näin on tehtävä ja jatketaan sitten kun on turvallista.
Vierailija kirjoitti:
Olen aika järkyttynyt että köyhistä löytyy tällaisia näin kateellisia ihmisiä jotka iloitsevat kun vähän rikkaammat joutuvat ahdinkoon tai luopumaan asioista jotka ovat heille tärkeitä. Käsittämätöntä että näette koronassa, vakavassa sairaudessa ja sen aiheuttamassa lamassa hyvää. Edellisessä lamassa moni yrittäjä teki itsemurhan, ei tainnut olla kovin hauskaa.
Järkyty pois vaan! Jos olisit lukenut ketjun niin olisit huomannut, että en puhunut rikkaista. Tarkoitin kaikkia työssäkäyviä, jotka ovat hätää kärsimässä, kun palkoista ei ole tietoa. Tavalliselle palkalliselle tilanne on hyvä. Fiksu on säästänyt etukäteen ja siksi minulla ei ole huolta. Mutta kun tekoripset, baarit, jumpat ja viinilasilliset on olleet niin tärkeitä niin nyt itketään, kun joudutaan olemaan ilman ja vielä viettämään pakkoaikaa perheen kanssa. Kamalaa! Joo, minuakin harmittaa, kun opiskelut vaikeutui, lomareissu ja muut reissut peruuntui jne, mutta täähän on loppujen lopuksi aikas jees tilanne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aika järkyttynyt että köyhistä löytyy tällaisia näin kateellisia ihmisiä jotka iloitsevat kun vähän rikkaammat joutuvat ahdinkoon tai luopumaan asioista jotka ovat heille tärkeitä. Käsittämätöntä että näette koronassa, vakavassa sairaudessa ja sen aiheuttamassa lamassa hyvää. Edellisessä lamassa moni yrittäjä teki itsemurhan, ei tainnut olla kovin hauskaa.
Järkyty pois vaan! Jos olisit lukenut ketjun niin olisit huomannut, että en puhunut rikkaista. Tarkoitin kaikkia työssäkäyviä, jotka ovat hätää kärsimässä, kun palkoista ei ole tietoa. Tavalliselle palkalliselle tilanne on hyvä. Fiksu on säästänyt etukäteen ja siksi minulla ei ole huolta. Mutta kun tekoripset, baarit, jumpat ja viinilasilliset on olleet niin tärkeitä niin nyt itketään, kun joudutaan olemaan ilman ja vielä viettämään pakkoaikaa perheen kanssa. Kamalaa! Joo, minuakin harmittaa, kun opiskelut vaikeutui, lomareissu ja muut reissut peruuntui jne, mutta täähän on loppujen lopuksi aikas jees tilanne!
Ootkohan samaa mieltä sairaalassa tehihoidossa jos saat tartunnan? Vaikka olisit nuori ja perusterve niin silti on mahdollisuus että joudut siihen tilanteeseen.
Miksi halveksut ihmisiä, jotka haluavat harrastaa?
Ymmärrän rahanahneiden herättelyn, mutta miksi luulet olevasi parempi kotona nysväävänä introverttinä kuin joku joka ei tee samaa?
Nysvään itsekin aina kotona muun muassa vähävaraisuuteni takia, en näe kuitenkaan muualla kuin kotona harjoitetuissa harrastuksissa mitään pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitpa itsekäs. Joo sulla ei hätää koska on säästöjä. No kaikilla ei ole. Ajattele vaikka nuoria jotka nyt valmistuu, ei heillä ole välttämättä mitään rahaa kun ovat olleet opiskelijoita ja nyt pitäisi työllistyä ja alkaa rakentamaan omaa elämää, mutta Suomi onkin pahassa lamassa eikä töitä ole. Vieläkö naurattaa?
Vierailija kirjoitti:
Miten nämä Mungot, Julia T:t ja Sara Thicklet ja Annika Oot, joiden työ/elämä perustuu matkustamiseen ja shoppailuun? Nyt ei pääse dinnerille eikä Balille.
Ja siitäkö te ootte vahingoniloisia? Mä oon ihan tavis nelikymppinen mutta en silti oo kateellinen "luxuselämää" viettäville kauniille nuorille naisille enkä tunne vahingoniloa jos joku joutuu luopumaan elämäntyylistään tai työstään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa käydä Prismassa, kun ei ole niitä rääkyviä ipanoita kaikki paikat täynnä !!
Zinc
Kaupassa oli kyllä paljon enemmän ihmisiä tänään päivällä, kun normaalisti arkena.
Kaupassa oli ihmisiä, osa shoppailemassa muutakin kuin ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas nautin ihan julkisesti siitä että maailmasta alkaa porukka vähenemään.
Nautitko sittenkin kun vähennys osuu sun läheisiisi? Vai onko sulla sellaisia edes?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyty pois vaan! Jos olisit lukenut ketjun niin olisit huomannut, että en puhunut rikkaista. Tarkoitin kaikkia työssäkäyviä, jotka ovat hätää kärsimässä, kun palkoista ei ole tietoa. Tavalliselle palkalliselle tilanne on hyvä.9 Fiksu on säästänyt etukäteen ja siksi minulla ei ole huolta. Mutta kun tekoripset, baarit, jumpat ja viinilasilliset on olleet niin tärkeitä niin nyt itketään, kun joudutaan olemaan ilman ja vielä viettämään pakkoaikaa perheen kanssa. Kamalaa! Joo, minuakin harmittaa, kun opiskelut vaikeutui, lomareissu ja muut reissut peruuntui jne, mutta täähän on loppujen lopuksi aikas jees tilanne!
Ootkohan samaa mieltä sairaalassa tehihoidossa jos saat tartunnan? Vaikka olisit nuori ja perusterve niin silti on mahdollisuus että joudut siihen tilanteeseen.
Ihanaa uhrautumista. Kuten sanoin, en toivo yhdellekään kuolemaa tai terveydellisiä ongelmia. Näen mahdollisuuden siihen, että ihmiset ymmärtäisivät mikä todella on tärkeää. Ja kyllä, tehohoidossa nämä ajatukseni varmasti vain vahvistuisivat. Ei se tekisi minusta ahneempaa, päin vastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitpa itsekäs. Joo sulla ei hätää koska on säästöjä. No kaikilla ei ole. Ajattele vaikka nuoria jotka nyt valmistuu, ei heillä ole välttämättä mitään rahaa kun ovat olleet opiskelijoita ja nyt pitäisi työllistyä ja alkaa rakentamaan omaa elämää, mutta Suomi onkin pahassa lamassa eikä töitä ole. Vieläkö naurattaa?
Ainakin ilmasto kiittää. Myötätunto pienyrittäjien ja nuorten puolella, mutta joka ikisellä pidempään töissä olleella pitäisi olla säästöjä. Kyllä, hyvähän se minun on, kun olen fiksuna pitänyt jemmoja ja nyt on se paha päivä. Ihan kaikki muutkin, hoitajat sun muut olisivat voineet työssäkäyvinä tehdä tämän saman.
En ole introvertti enkä kotona nyhjäävä, mutta ihminen elää tarvittaessa hyvin pienellä. Jos ette osaa pysähtyä edes kuukaudeksi viettämään aikaa kotiin perheen kanssa niin kyllä on päässä vikaa. Joku kirjoitti, että heille tulee avioero, kun joutuu viettämään aikaa miehen kanssa. Ihan kamalaa! Ja juuri tästä syystä tämä pysähdys on oikein. Oppikaa elämään itsenne ja läheistenne kanssa ilman jatkuvaa menoa ja viihdykkeitä. Kunhan tämä on ohi, lähden useammaksi viikoksi reissuun, mutta nyt nautin. Peace and love, tehkää samoin. 😘
Vierailija kirjoitti:
Miksi halveksut ihmisiä, jotka haluavat harrastaa?
Ymmärrän rahanahneiden herättelyn, mutta miksi luulet olevasi parempi kotona nysväävänä introverttinä kuin joku joka ei tee samaa?
Nysvään itsekin aina kotona muun muassa vähävaraisuuteni takia, en näe kuitenkaan muualla kuin kotona harjoitetuissa harrastuksissa mitään pahaa.
Kuten sanoin, en ole kumpikaan noista. Harrastuksissa ei tietenkään ole mitään pahaa vaan tässä suorituskeskeisessä yhteiskunnassa, jossa palvotaan rahaa ja ollaan huolissaan, kun joudutaan viettämään aikaa kotona ilman viihdykkeitä.
Mitä tärkeää heidän pitäisi löytää elämäänsä? Vihan rikkaampia kohtaan? Kateuden, joka saa käyttämään kansainvälistä kriisiä lyömäaseena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nämä Mungot, Julia T:t ja Sara Thicklet ja Annika Oot, joiden työ/elämä perustuu matkustamiseen ja shoppailuun? Nyt ei pääse dinnerille eikä Balille.
Ja siitäkö te ootte vahingoniloisia? Mä oon ihan tavis nelikymppinen mutta en silti oo kateellinen "luxuselämää" viettäville kauniille nuorille naisille enkä tunne vahingoniloa jos joku joutuu luopumaan elämäntyylistään tai työstään.
Aloittaja ilmiselvästi riemuitsee kadehtimiensa ihmisten vaikeuksista. Tämä voisi olla hyvä hetki aloittajallekin yrittää laittaa omat alhaiset tunteet sivuun ja opetella myötätuntoa.
Minäkin nautin. Olen masentunut ja työtön, joten mikä sen parempi kuin se, että keskitytään vain välttämättömään. Ei tarvitse miettiä, jäikö työpaikka saamatta kun en ollut käynyt kampaajalla tai vaatteet oli 10 vuotta vanhat. Mitä väliä. Olen elossa ja minulla on rakkaita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tärkeää heidän pitäisi löytää elämäänsä? Vihan rikkaampia kohtaan? Kateuden, joka saa käyttämään kansainvälistä kriisiä lyömäaseena?
Pysähtymisen taidon, nauttimisen perheestä, pienten, ihan tavallisten asioiden arvostaminen (luonto, terveys, läheiset, lemmikit, rauha, hiljaisuus, ystävät!) Äkkiäkös aika menee ystävien kanssa rupatellessa, lasten kanssa touhutessa, omaa sisintä kuunnellen. ❤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ilmiselvästi riemuitsee kadehtimiensa ihmisten vaikeuksista. Tämä voisi olla hyvä hetki aloittajallekin yrittää laittaa omat alhaiset tunteet sivuun ja opetella myötätuntoa.
Kenelle kateellinen? Olen muutaman päivän aikana lukenut useita kommentteja siitä miten ihmiset itkee ulkomailla, kun joutuivat karanteeniin. Tai ovat huolestuneita, kun joutuvat viettämään aikaa lasten tai miehen kanssa. Tai itkevät, kun kahteen viikkoon tai kuukauteen ei tule rahaa ( kuten sanoin, kaikki empatia pienyrittäjille, puhun tavallisista palkansaajista) tai itketään, kun joudutaan olemaan kotisohvalla 2 viikkoa. Mikä hemmetti ihmisiä vaivaa, kun tällainen tuottaa vaikeuksia? Eikö ihmiset enää osaa olla lastensa tai puolisoiden kanssa? Miksi tilanteessa nähdään vai uhkia? Sinne matkalle tai harrastuksiin ehtii todellakin myöhemmin.
Olen iloinen luonnon puolesta. Tekee hyvää ilmastolle, kun saastuttavat lentokoneet eivät suhaa taivaalla.