Menetkö poikkeuslakiaikana töihin? Mitä työtä teet?
Itse yriittäjänä mietin mitä tehdä. Työnkuvaani kuului kulkea kodeista toiseen.
Kommentit (563)
Menen, olen Kelan fyysisessä aspassa töissä.
Työni on sellaista, jota ei voi tehdä etänä. Sattumalta vaan osui loma juuri tähän kohtaan. Koska mihinkään ei voi lähteä, voi keskittyä vaikka ikkunanpesuun. Kattellaan sitten loman jälkeen onko töitä enää...
Olen apurahataiteilia. Ei vaikuta mitenkään kunhan keppana ei kaupasta lopu.
Menen, vaikka työtä voisi käytännössä ja teknisestikin tehdä etänä lähes täysaikaisesti.
En tee töitä. Elän apurahalla. Kelan pitäisi korvata se, että luovuuteni kärsii. Varsinkin jos alko suljetaan.
Menen. Kuljetusala. Tavaran pitää liikkua.
Töissä ollaan koko revohka. Oman aika tuoreen urani kohdalla tämä on ensimmäinen ns. kriisitilanne. Mutta tiedossa oli ammattia valitessa, että näitä voi eteen tulla.
Työpaikkanani on puolustusvoimat.
Vierailija kirjoitti:
Opettajana menen jos käsketään tehä etäopetus koulusta käsin (yläkoulu), mutta toivon että voin etäopettaa noin 100 oppilastani kotoa käsin, jotta voin samalla kotikouöuttaa omat lapseni.
Eikös teidän lapsella ole koulussa opettajaa, vai etkö luota suomalaisen opettajan kykyihin toimia tässä tilanteessa?
Olen 17-vuotias lastensuojelun asiakas. Meidän yksikössä työntekijät tulevat normaalisti vuoroonsa ja käyvät kotonaan. Lastensuojelu kuitenkin linjannut, etteivät asiakkaat saa käydä kotona, eikä kotoa saa vierailla yksikössä 13.4 asti. Minua ei sinällään haittaa, mutta säälin pieniä lapsia, jotka eivät saa käydä vanhempien luona, eivätkä vanhemmat vierailla heidän luonaan.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä vielä. Olen myyjänä eräässä liikkeessä. Kunpa liike suljettaisiin, ei tosiaankaan kiinnosta palvella yskiviä asiakkaita, kuten tänään!
ei haittaa vaikka työpaikka menee??kö?
Menen töihin. Olen varhaiskasvatuksen opettaja päiväkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Menen päiväkotiin töihin vaikka kuulun riskiryhmään kun olen astmaatikko :/
Juuri tämän takia älkää viekö flunssaisia lapsianne päiväkotiin, vaikka "..ei ollut kuumetta, ihan pientä yskää ja nuhaa vaan...".
Ainahan lapsilla pieniä flunssia on ja päiväkotiin vain tuodaan. Mutta nyt tarkkana!
Päiväkodeissa ei käsiä pesemällä voida tartuntoja välttää. Pieni lapsesi aivastelee ihan valtoimenaan. Päiväkodit pidetään auki ehdottoman terveille lapsille. Kunnioitetaan MUIDEN lasten ja heidän perheittensä terveyttä ja päiväkotien henkilökunnan työterveyttä.
Olen 1337 h4x0r
koodaan kellarissa edelleen samaan tapaan kuten ennenkin
Talousosastolla rahojen perässä juoksemme
Olen määrättynä etätöihin seuraavan kuukauden ajan. Työskentelen korkeakoulussa hallinto- ja tukipalvelutehtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä vielä. Olen myyjänä eräässä liikkeessä. Kunpa liike suljettaisiin, ei tosiaankaan kiinnosta palvella yskiviä asiakkaita, kuten tänään!
ei haittaa vaikka työpaikka menee??kö?
Toivon että meidät lomautettais mahdollisimman nopeasti. Ei hirveesti ole motivaatiota olla töissä. 🙄
Sijoitusyhtiötä ja omaa sijoitussalkkua pyörittelen.
Kolme viikkoa sitten varauduin niin, että voin pitää vuoden vapaata.
Seurailen pörssiä ja kaivan tietoa silti koko ajan.
Välillä olisi parempi, kun ei seuraisi mitään vaan vetäytyisi vaikka lukemaan kirjoja.
Töissä. Osittain kotona, osittain toimistolla. Yksityisyrittäjä, asianajaja. Ei työntekijöitä. Uskon pärjääväni ihan ok tämän tilanteen yli. Nykyisten asiakkaiden ongelmat ja asiat ei katoa minnekään. Uusista asiakkaista en osaa vielä sanoa mitään, todennäköisesti ei montaa tule etenkin kun oikeudet karsivat aikataulujaan ei-niin-kiirellisten osalta. Eli ainakaan uusia rikosoikeuksia ei ole tulossa.
Kirjoitan potilastekstejä. Toivottavasti kukaan nenänkaivaja toimistoilla ei ole lainannut kirjoituskamojani.