Menetkö poikkeuslakiaikana töihin? Mitä työtä teet?
Itse yriittäjänä mietin mitä tehdä. Työnkuvaani kuului kulkea kodeista toiseen.
Kommentit (563)
Ruokapalveluvastaava, menen töihin, koska ruokahuolto.
Menen, koska on pakko. Olen Varhaiskasvatuksen Opettaja. Mielummin hoitaisin omia lapsiani kotona tällä hetkellä, kun veisin ne ahtaisiin ryhmiin missä on aina sairaita lapsia. (Tuodaan hoitoon burana-pepussa tai juuri oksentaneena jne...)
Menen, koska olen 2. luokan opettaja. Teen samalla sekä lähi- että etäopetusta. Siinä samalla mm. valvon välitunteja ja kuljetuksia. Työtä riittää.
Teen töitä etänä ainakin seuraavan n. kuukauden. Toimistotyö, kustannusala. Kaikki palaverit pidetään etänä.
No enpäs tiedä. Mahdollista on että kutsutaan töihin, olen siis sairaanhoitaja, mutta tällä hetkellä hoitovapaalla. En tiedä miten käytännössä onnistuu, kun mieskin on yhteiskunnan toiminnan kannalta välttämättömällä alalla. Löytyyköhän lapselle hoitopaikka nopealla aikataululla? On myös eskari-ikäinen lapsi, joka myös siis tällä hetkellä kotona.
Toki voisin esim tehdä viikonlopputöitä.
Kyllä, yht.k.kriittinen ala mutta etänä onnistuu työt
Tarvittaessa. Olen rehtori ja johdan sekä tuen nyt etäopetusta. Tähän mennessä on ollut tarvetta olla työpaikalla fyysisesti.
Menen normaalisti töihin, yksityisellä hammashoitajana.
Vartija, mentävä on. Toki yt:t alkaa meilläkin, lomautusta voi olla luvassa jos asiakas haluaa vähentää / säästää.
Mihin riskiryhmään kuulut? Olen itse sydänsairas ja koen, että tilanne on melko absurdi.
Menen. Olen hyllyttäjä ja täytän kaupassa hyllyihin ruokaa. Kuulun riskiryhmään.
Menen, koska kansaa pitää kiihottaa pelkoon jatkuvalla syötöllä.
T. Yleläinen
Se on valmiuslaki, ei poikkeuslaki.
Olen työssä normaalisti. Voisin tehdä etätyötä, mutta minulla ei ole firman läppäriä kun luovutin sen pois koska sille ei ollut paljoa käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomautus iskee, pituudesta ei tietoa, todennäköisesti pitkä lomautus...myyn remontteja omakotitalon omistajille. Ja kun iso osa omistajista on yli 70 v, minulla ei ole lupa edes kohdata heitä.
Jotain hyvää koronastakin jos huijarimyyjät pysyy poissa ja jättää vanhukset rauhaan.
Nyt onkin astuneet remmiin erityiset korona-huijarit.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Opettajana menen jos käsketään tehä etäopetus koulusta käsin (yläkoulu), mutta toivon että voin etäopettaa noin 100 oppilastani kotoa käsin, jotta voin samalla kotikouöuttaa omat lapseni.
Meillä etäopetetaan kotoa käsin. Tosi kirjavaa käytäntöä tuntuu olevan. Toisissa kunnissa on oltava koululla pitämässä tunnit etänä. Toisilla kouluilla taas ei. Meillä maalaiskoulussa huono tilanne laitteiden kanssa ja meillä on paljon isoja perheitä (yli 10 lapsenkin perheitä) joissa maksimissaan kahdelle tai kolmelle löytyy kerralla laite. Ja vielä kun vanhemmatkin tarvivat laitteita omiin etätöihinsä. Vanhempien toiveena on ollut ettei nyt tarvitsisi omien etätöiden päälle alkaa opetella uusia järjestelmiä ja että mentäisiin pääasiassa kirjan tehtävien mukaan. Koulutoimi onkin nyt ohjeistanut ettei kaikkia oppitunteja pidetä etänä vaan mukana on myös itsenäistä työskentelyä vanhempien toiveen mukaan.
Töihin. Leikkaussalisairaanhoitaja.