Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menetkö poikkeuslakiaikana töihin? Mitä työtä teet?

Vierailija
16.03.2020 |

Itse yriittäjänä mietin mitä tehdä. Työnkuvaani kuului kulkea kodeista toiseen.

Kommentit (563)

Vierailija
441/563 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen maisteriohjelmassa yliopistossa, ja yliopisto on päättänyt, että kaikki opetus on 16.3.-31.5. etäopetusta. Niinpä opiskelen etänä. 

Olen opintovapaalla ja ammatiltani varhaiskasvatuksen opettaja. Olen hyvinkin onnellinen siitä, että en työskentele tällaiseen aikaan päiväkodissa. 

Vierailija
442/563 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lista oikeasti yhteiskunnan toimivuuden kannalta tärkeistä töistä:

https://valtioneuvosto.fi/artikkeli/-/asset_publisher/10616/yhteiskunna…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/563 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen lukion opettajana valvomaan ylioppilaskirjoituksia. Niiden jälkeen teen etätöitä.

Vierailija
444/563 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatekaupassa töissä kauppakeskuksessa, töihin on mentävä vaikka pelottaa ja useita sairaslomia jo henkilökunnassa. Ihmiset yskii ja räkii työpaikalla etkä voi suojautua mitenkään.

Poikkeuslailla turha oleilu kielletty esim kauppakeskuksissa, mutta siellä sitä ollaan...

On se jännä, että aina palstan mukaan ihmiset yskii ja räkii koko ajan, mutta tuolla oikeassa elämässä sitä ei näe koskaan.

Vierailija
445/563 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen ainakin tämän viikon iltisohjaaja (riskiryhmään kuulun, mutta saikkua ei saa ja on työvelvoite jonka vuoksi pitää töihin mennä).

Ap mitä epäselvää poikkeuslaissa tai niitä edeltävissä ohjeissa oli jota et ymmärrä, toisten kotiin ei nyt mennä mielellään ei edes omien alle 70 vuotiaiden sukulaisten luokse.

Vierailija
446/563 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen. Tehtaassa töissä ja niin kauan kun on tilauksia. Vielä on.....

Vierailija
447/563 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen, olen laitoshuoltaja

Vierailija
448/563 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen pitkää päivää sairaslomien takia. Myyn työkaluja, rakennuskemikaaleja ja suojaimia yms.

Vierailija
449/563 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen kyllä, pienellä maahantuojan varastolla töitä tehdään niin kauan kuin puljun omistaja sanoo, ettei asiakkaat enää tilaa mitään...

Vierailija
450/563 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen. Olen töissä sosiaalialalla yksikössä, jonka on yhteiskunnallisesti välttämätöntä pysyä toiminnassa. Etätyömahdollisuutta ei ole.

Vierailija
451/563 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen, työni löytyy tuolta listalta. Ei hoitoala kuitenkaan.

Vierailija
452/563 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen, myyjä olen

Vierailija
453/563 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen, kotihoidon toimiston toimistosihteeri.

Vierailija
454/563 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen, olen ikääntyneiden asiakkaiden sossu. Heillä on kova hätä, kotikaranteeni pelottaa, mistä saada ruokaa kotiin, omaishoitajien lomajaksot peruttu, uupuminen uhkana, päivätoiminnat ikääntyneillä peruttu, sama ongelma. Tulee kyselyä laidasta laitaan.

Vierailija
455/563 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelen maisteriohjelmassa yliopistossa, ja yliopisto on päättänyt, että kaikki opetus on 16.3.-31.5. etäopetusta. Niinpä opiskelen etänä. 

Olen opintovapaalla ja ammatiltani varhaiskasvatuksen opettaja. Olen hyvinkin onnellinen siitä, että en työskentele tällaiseen aikaan päiväkodissa. 

Totta, olet onnekas. Tässä on päiväkodeissa kovasti lomautuksen uhkaa ilmassa. Voipi olla siirto johonkin muuhun työhön edessä.

Meillä oli tänään päiväkodissa 17 lasta, normaalisti 80! Käytännössä aikuisia oli normaali määrä, eli melkein yhtä lasta kohti oli tänään oma aikuinen. Huomisesta ei tiedä, tuleeko edes 17 lasta. Lomat on kielletty ja työntekijöitä infottiin eilen, että voi tulla pikaisestikin siirto akuuttiyksiköihin. Saa nähdä, mitä työtä tekemään.

Vierailija
456/563 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, olet onnekas. Tässä on päiväkodeissa kovasti lomautuksen uhkaa ilmassa. Voipi olla siirto johonkin muuhun työhön edessä.

Meillä oli tänään päiväkodissa 17 lasta, normaalisti 80! Käytännössä aikuisia oli normaali määrä, eli melkein yhtä lasta kohti oli tänään oma aikuinen. Huomisesta ei tiedä, tuleeko edes 17 lasta. Lomat on kielletty ja työntekijöitä infottiin eilen, että voi tulla pikaisestikin siirto akuuttiyksiköihin. Saa nähdä, mitä työtä tekemään.

Miksi päiväkotien lomat on peruttu? Eikö ole nurinkurista, koska ei ole monta lasta hoidettavana, niin silloinhan maalaisjärjen mukaan olisi hyvä aika pitää vuosilomaa? Vai kuvitellaanko siellä teidän hallinnossa, että lastentarhanopettajat lähtee vanhusten takapuolia pesemään?

Vierailija
457/563 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo - olen kylläkin etätöissä kotonani, mutta teen ihan normaalisti töitä. Tai no, itse asiassa paljon enemmän kuin kustannuspaikallani. 

Vierailija
458/563 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mentävä.

Sairaanhoitaja, työskentely alueena sairaalan akuutti, eli mm. päivystys ja teho.

Vierailija
459/563 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen apteekkiin töihin.

Ainakin toistaiseksi ihan normaalisti.

Vierailija
460/563 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen töihin, hoitaja terveysasemalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän