Menetkö poikkeuslakiaikana töihin? Mitä työtä teet?
Itse yriittäjänä mietin mitä tehdä. Työnkuvaani kuului kulkea kodeista toiseen.
Kommentit (563)
Lista oikeasti yhteiskunnan toimivuuden kannalta tärkeistä töistä:
https://valtioneuvosto.fi/artikkeli/-/asset_publisher/10616/yhteiskunna…
Menen lukion opettajana valvomaan ylioppilaskirjoituksia. Niiden jälkeen teen etätöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vaatekaupassa töissä kauppakeskuksessa, töihin on mentävä vaikka pelottaa ja useita sairaslomia jo henkilökunnassa. Ihmiset yskii ja räkii työpaikalla etkä voi suojautua mitenkään.
Poikkeuslailla turha oleilu kielletty esim kauppakeskuksissa, mutta siellä sitä ollaan...
On se jännä, että aina palstan mukaan ihmiset yskii ja räkii koko ajan, mutta tuolla oikeassa elämässä sitä ei näe koskaan.
Menen ainakin tämän viikon iltisohjaaja (riskiryhmään kuulun, mutta saikkua ei saa ja on työvelvoite jonka vuoksi pitää töihin mennä).
Ap mitä epäselvää poikkeuslaissa tai niitä edeltävissä ohjeissa oli jota et ymmärrä, toisten kotiin ei nyt mennä mielellään ei edes omien alle 70 vuotiaiden sukulaisten luokse.
Menen. Tehtaassa töissä ja niin kauan kun on tilauksia. Vielä on.....
Teen pitkää päivää sairaslomien takia. Myyn työkaluja, rakennuskemikaaleja ja suojaimia yms.
Menen kyllä, pienellä maahantuojan varastolla töitä tehdään niin kauan kuin puljun omistaja sanoo, ettei asiakkaat enää tilaa mitään...
Menen. Olen töissä sosiaalialalla yksikössä, jonka on yhteiskunnallisesti välttämätöntä pysyä toiminnassa. Etätyömahdollisuutta ei ole.
Menen, työni löytyy tuolta listalta. Ei hoitoala kuitenkaan.
Menen, kotihoidon toimiston toimistosihteeri.
Menen, olen ikääntyneiden asiakkaiden sossu. Heillä on kova hätä, kotikaranteeni pelottaa, mistä saada ruokaa kotiin, omaishoitajien lomajaksot peruttu, uupuminen uhkana, päivätoiminnat ikääntyneillä peruttu, sama ongelma. Tulee kyselyä laidasta laitaan.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelen maisteriohjelmassa yliopistossa, ja yliopisto on päättänyt, että kaikki opetus on 16.3.-31.5. etäopetusta. Niinpä opiskelen etänä.
Olen opintovapaalla ja ammatiltani varhaiskasvatuksen opettaja. Olen hyvinkin onnellinen siitä, että en työskentele tällaiseen aikaan päiväkodissa.
Totta, olet onnekas. Tässä on päiväkodeissa kovasti lomautuksen uhkaa ilmassa. Voipi olla siirto johonkin muuhun työhön edessä.
Meillä oli tänään päiväkodissa 17 lasta, normaalisti 80! Käytännössä aikuisia oli normaali määrä, eli melkein yhtä lasta kohti oli tänään oma aikuinen. Huomisesta ei tiedä, tuleeko edes 17 lasta. Lomat on kielletty ja työntekijöitä infottiin eilen, että voi tulla pikaisestikin siirto akuuttiyksiköihin. Saa nähdä, mitä työtä tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelen maisteriohjelmassa yliopistossa, ja yliopisto on päättänyt, että kaikki opetus on 16.3.-31.5. etäopetusta. Niinpä opiskelen etänä.
Olen opintovapaalla ja ammatiltani varhaiskasvatuksen opettaja. Olen hyvinkin onnellinen siitä, että en työskentele tällaiseen aikaan päiväkodissa.
Totta, olet onnekas. Tässä on päiväkodeissa kovasti lomautuksen uhkaa ilmassa. Voipi olla siirto johonkin muuhun työhön edessä.
Meillä oli tänään päiväkodissa 17 lasta, normaalisti 80! Käytännössä aikuisia oli normaali määrä, eli melkein yhtä lasta kohti oli tänään oma aikuinen. Huomisesta ei tiedä, tuleeko edes 17 lasta. Lomat on kielletty ja työntekijöitä infottiin eilen, että voi tulla pikaisestikin siirto akuuttiyksiköihin. Saa nähdä, mitä työtä tekemään.
Miksi päiväkotien lomat on peruttu? Eikö ole nurinkurista, koska ei ole monta lasta hoidettavana, niin silloinhan maalaisjärjen mukaan olisi hyvä aika pitää vuosilomaa? Vai kuvitellaanko siellä teidän hallinnossa, että lastentarhanopettajat lähtee vanhusten takapuolia pesemään?
Joo - olen kylläkin etätöissä kotonani, mutta teen ihan normaalisti töitä. Tai no, itse asiassa paljon enemmän kuin kustannuspaikallani.
On mentävä.
Sairaanhoitaja, työskentely alueena sairaalan akuutti, eli mm. päivystys ja teho.
Menen apteekkiin töihin.
Ainakin toistaiseksi ihan normaalisti.
Menen töihin, hoitaja terveysasemalla