Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työsuhteeni purettiin koeajalla normaalien sairauspoissaolojen vuoksi

Vierailija
11.03.2020 |

Puolen vuoden koeajalla minulle on kertynyt yhteensä 11 sairauspoissaolopäivää. Marraskuussa minulla oli influenssa todella rajuilla oireilla (4pv poissaolo), helmikuussa norovirus (4pv poissaolo) ja maaliskuussa nuhakuume (3 pv poissaolo).

Nyt sitten tuli työsuhteen purku tämän viimeisimmän nuhakuumeen myötä. Onko todella niin, että hieman heikomman vastustuskyvyn omaavilla ei ole tässä maassa oikeutta palkkatyöhön?

Kommentit (191)

Vierailija
121/191 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herra on hyvä ja alkaa Itse yrittäjäksi ja jää kotiin sairastamaan.

On muuten tosi halpaa, siitä vaan kokeilemaan herra hienohelma.

Kukaan ei pakota olemaan yrittäjä, eli ole hyvä vaan ja heittäydy palkkatyöläiseksi tai työttömäksi. Jos kuitenkin yrittäjänä päätät pysyä, koskevat lait kyllä sinuakin.

Kyllä minä olen yrittäjä ja tulen varmaan jatkossakin olemaan, mutta suoraan sanottun v##ttaa toisten pikku nuhakuumelorvailut täydellä palkalla kotona. Vähintään ensimmäinen sairaslomapäivä tulisi ehdottomasti olla palkaton, mielellään ensimmäiset kolme päivää.

Onneksi yhteiskunnassa yleistyy kovaa vauhtia ns. kevytyrittäjyys, jonka avulla yritykset saavat työvoimaa, joka ei pysty mielinmäärin saikuttamaan ja aiheuttamaan kamalan hintalapun sekä yrittäjille, että yhteiskunnalle! Tekijöille on aina töitä! Tekijät myös tämän tietävät.

Vierailija
122/191 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin koko ketjun ja minulle tuli kovin surullinen olo. Olen itsekin onnekseni ollut ennen hyvin vähän ja harvoin sairaana. Sitten kuitenkin liian suuri työmäärä, kiire ja keskeytykset yms. lopulta verottivat salakavalasti vuosien myötä voimia ja vastustuskykyä siinä määrin, että olen joutunut nyt olemaan muutaman viikon sairauslomalla. En tiedä miten jaksan enää entistä tahtia, kun olen niin voimaton. Toivoisin lisää ymmärrystä ja myötätuntoa tähän maailmaan. On järkyttävää lukea näitä heikot sortuu elon tiellä-tyyppisiä osoittelevia kommentteja, joiden mukaan käytännössä vain robotti-ihmisillä on oikeus työntekoon ja muiden pitää mennä pois firmoja ja niiden tulosta sössimästä. Lämmin halaus teille sairastuneille, pitäkää itsestänne hyvää huolta <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/191 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 päivää on kyllä paljon siinä mielessä että on runsaasti työntekijöitä jotka eivät ole sairaana noin paljoa. Työnantaja ehkä tehnyt johtopäätöksiä tältä kantilta.

Vierailija
124/191 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä päivää on todella pitkä aika olla noron takia pois. Nicon oireet laativat reilussa vuorokaudessa ja sitten jos siihen toisen päivän huilaa niin 2 pvä normi. 4 on tosi paljon varsinkin koeajalla.

Vierailija
125/191 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin työsuhde purettiin sairastavuuden vuoksi. Minkäs minä sille mahdan, että jostain syystä n. 3 vuoden välein sairastan näitä noroja ja muita viruksia, mitä liikkeellä sattuu olemaan. Ja nyt tuo ajankohta sattui juuri koeajan loppuun.

Laillistahan tuo näyttää olevan, heidän mielestään en suoriutunut työtehtävistäni odotetunlaisesti (koska en ollut töissä :D). Inhimillisyyden puute työpaikalla on muuten iso ongelma..

Vierailija
126/191 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea noista on sanoa, mutta arvauksena voisi olla jokin muu kuin 11 sairaslomapäivää, joka menee normaaliin poikkeamaan. Onko yrityksen kysyntä muuten menossa alas kun talous on pahasti menossa alas? Koeajalla olevista ihmisistä pääsee eroon helpoiten, vaikka olisivat pätevämpiä kuin vakituiset..

Vierailija
127/191 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aloittajan sairastumiset ei oo mitään verrattuna työntekijään jjonka kanssa avustamme puoliksi yhtä invalidia.

Olen alkanut merkkaamaan ylös tuon lusmuilijan poissaolot, en vain voi käsittää mikä se sellanen lääkäri on joka sille kirjottaa saikkua koko ajan!

Vähintään kerran viikkoon on poissa, mutta nytkin oli koko viime viikon, koska käsi tulehtunut. Tällä viikolla ilmotti, että lääkäri ois antanut lisää saikkua, mut hänpä ei ottanut. Mutta arvatkaa onko töissä, no ei tietenkään.

En oo koskaan tavannut tällästä tapausta. Joka kuukausi se käy läpi angiinat, mahataudit, lastensa sairastumiset jne.

Minä olen koko viime syksyn ja tän talven aikana ollut sairastumisen takia yhden päivän poissa.

Mutta kyllä taas haiskahtaa, kun ei ottanut dairaslomaa ja siltikään ei töihin mene. Minähän se teen sen työntekijän työt, vaikka alunperin mut otettiin töihin tekemään ihan muita juttuja.

Vierailija
128/191 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei pakota olemaan yrittäjä, eli ole hyvä vaan ja heittäydy palkkatyöläiseksi tai työttömäksi. Jos kuitenkin yrittäjänä päätät pysyä, koskevat lait kyllä sinuakin.

Kyllä minä olen yrittäjä ja tulen varmaan jatkossakin olemaan, mutta suoraan sanottun v##ttaa toisten pikku nuhakuumelorvailut täydellä palkalla kotona. Vähintään ensimmäinen sairaslomapäivä tulisi ehdottomasti olla palkaton, mielellään ensimmäiset kolme päivää.

Onneksi yhteiskunnassa yleistyy kovaa vauhtia ns. kevytyrittäjyys, jonka avulla yritykset saavat työvoimaa, joka ei pysty mielinmäärin saikuttamaan ja aiheuttamaan kamalan hintalapun sekä yrittäjille, että yhteiskunnalle! Tekijöille on aina töitä! Tekijät myös tämän tietävät.

Tuota noin...kirjoituksestasi loistaa kateus palkkatyön tekijöitä kohtaan.

Miksi ihmeessä pitäisi töitä tehdä sairaana sinun mielestäsi? Työteho on silloin huono ja virheitä tulee enemmän. Sitäkö sinä haluat? Paskaa työn jälkeä?

Vierailija
129/191 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota noin...kirjoituksestasi loistaa kateus palkkatyön tekijöitä kohtaan.

Miksi ihmeessä pitäisi töitä tehdä sairaana sinun mielestäsi? Työteho on silloin huono ja virheitä tulee enemmän. Sitäkö sinä haluat? Paskaa työn jälkeä?

Tosin eipä nykyään kukaan näytä välittävän työn laadusta juuri missään. Ollaan vaan sairaana sitten duunissa ja tehdään sutta ja sekundaa. Kun tärkeämpää on tekeminen eikä lopputuloksen laatu.

Vierailija
130/191 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sellaisiin töihin missä ei ole niin väliä teetkö töitä vai et. Sitten on ihan ok sairastellakin.

Vierailija
131/191 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että sait potkut. Itseä ärsyttää kun joutuu tuuraamaan näitten saikuttelijoiden vuoroja kun niillä on jatkuvasti "tosi paha flunssa, köh köh" niin ei voi muka tulla töihin. Ja jos ei itse ole muka-kipeä niin aina löytyy lapsi tai naapurin koira mitä pitää olla sitten hoitamassa.

Ei voi olla oikein että toinen tekee jatkuvasti tuplavuoroja ja tuurauksia samalla palkalla millä toinen makoilee kotona.

Kunpa meilläkin laitettaisiin saikuttelijat pihalle.

Vierailija
132/191 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä usein vääristynyt kuva omasta työpanoksestaan. Luulevat tekevänsä hyvää työtä, vaikka puolet tekemättä. Ei hyvää työntekijää laiteta pihalle normaalin sairastumisen vuoksi. Ap:n kohdalla todennäköisesti on joku muukin syykin potkuihin.

Vierailija
133/191 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että sait potkut. Itseä ärsyttää kun joutuu tuuraamaan näitten saikuttelijoiden vuoroja kun niillä on jatkuvasti "tosi paha flunssa, köh köh" niin ei voi muka tulla töihin. Ja jos ei itse ole muka-kipeä niin aina löytyy lapsi tai naapurin koira mitä pitää olla sitten hoitamassa.

Ei voi olla oikein että toinen tekee jatkuvasti tuplavuoroja ja tuurauksia samalla palkalla millä toinen makoilee kotona.

Kunpa meilläkin laitettaisiin saikuttelijat pihalle.

Hyvä että sinä olet kuitenkin saanut pitää työpaikkasi ja sattunut sairastamaan vähän, niin voit kantaa kortesi kekoon meidän työttömienkin elättämisen eteen

Vierailija
134/191 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun läheisellä oli keuhkokuume. Kuulemma kun tarkasteltu poissaoloja niin on ollut liikaa poissa.

Tosin on töissä kun ollut jo 6 v. talossa.

Sairastaa ei saa kaikissa paikoissa.

Vierailija
135/191 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten täytyy hyväksyä työttömyys.

Vierailija
136/191 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet nuoret ei tajua että vaikea pysyä terveenä kun lähestytään ikää 55-65v. Toiset pysty ja toiset ei.

Vierailija
137/191 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 11 päivää puolessa vuodessa on ihan normaalia. Etenkin jos se on talviaikaa.

Ei tarvitse tulla kuin yks influenssa niin helposti on pois sen 2 viikkoa.

Vierailija
138/191 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä usein vääristynyt kuva omasta työpanoksestaan. Luulevat tekevänsä hyvää työtä, vaikka puolet tekemättä. Ei hyvää työntekijää laiteta pihalle normaalin sairastumisen vuoksi. Ap:n kohdalla todennäköisesti on joku muukin syykin potkuihin.

Työnantajilla on usein vääristynyt kuva ihmisen rajoista. Odotetaan ihmisen olevan jokin robotti, jonka työtahti on sama ja johon tulee jotain vikaa kerran kolmessa vuodessa ja se pitäisi saada hetkessä korjattua, eikä ymmärretä että liian nopea työtahti ja liian suuri työmäärä vain uuvuttavat ihmiset ennen pitkää. Ja sitten maksellaan pitkiä sairauspoissaoloja masennuksen tms vuoksi.

Vierailija
139/191 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuumeillut kymmeniin vuosiin eli on se 11 päivää paljon.

Vierailija
140/191 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkös sä saanut just vähän aikaa sitten kenkää, melkein samalla tekstillä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi