Mikä sai sinut lopettamaan kokonaan alkoholin juomisen?
Jos siis olet lopettanut kokonaan alkoholin käytön niin mikä sai sinut lopettamaan lopullisesti ja mitä kaikkea hyvää siitä on seurannut?
Kommentit (1745)
Join ensimmäisen kerran alkoholia 23-vuotiaana. Tuntui, että minut hyväksytään paremmin siihen seuraan, jota kaipasin. Sama juttu sitten myöhemminkin: tuntui jotenkin epänormaalilta olla juomatta. En pidä alkoholin mausta enkä myöskään humaltumisesta. Nyt en ole enää niin riippuvainen toisista ihmisistä. Ei siis mitään syytä jatkaa alkoholin käyttöä.
Puoliso oli kolme vuotta nalkuttanut juomisesta ja eräänä päivänä totesin, että pitänee lopettaa hänen mielikseen. Sitä ennen nalkutus sai juomaan vaan lisää. Ihme ja kumma, sitten loppui nalkutus.
Ei mikään mutta tupakka jäi kun savu kävi silmiin.Kai te sen ymmärrätte että myös ruoka mässäys värit suklaa salmiakki kofeiinit lakritsia värjää suolet ja aiheuttaa sairauksia myös säilöntä aineet ja värit limsat karkit pitsat rasvat botuliinit hampurilaislihoissa.Sitä ollaan unohdettu huumeet lääkkeet nuuska huumepiiput liika suola sokeri kokonaan ja se kun ei peseydy.Täit luteet satiaiset sukupuolitaudit sylkemiset taudit tuberkuloosit et voi sentään syytellä syyttömiä kuten alkoholia covid 19 taudista tai syyhystä.
Työpaikkaliysaajat on useimmin uskontolahkoisia
Kaverin kuolema "äkilliseen sairauskohtaukseen" herätti miettimään, että kannattaako mennä perässä vai jatkaa toisenlaista tarinaa.
Se ymmärrys että juomme normalisoitua myrkkyä jolla myrkytämme itseämme jatkuvalla syötöllä.
Päälle pari vuotta sitten pistin kirjastosta varaukseen selvin päin kirjan ja siitä se sitten alkoi, upea päihteettömän elämän matka
Näen alkoholin juomisen nykyään aika sairaana touhuna ja kukaan alkoholia juova ihminen ei kyllä todellisuudessa voi hyvin itsensä kanssa
Syökää sieniä. Polttakaa kannabista.
Rööki ja alkoholi jäävät pois.
Ensin tuli alkoholimyrkytys.
Pari vuotta myöhemmin diabetes joka on ollu aika pahana, joten sen myötä korkki meni lopullisesti kiinni.
Sen lisäksi en oikein tykkää baareilusta/klubeilusta.
Olen kotihiiri.
En koe menettäväni mitään :D
Itse asiassa lapsena isäpuolen toilailuja seuranneena tein päätöksen, että en juo koskaan alkoholia. Sitten teininä tuli kotibileet ja muut, ja minulla oli sosiaalista ahdistusta, joka sitten helpotti kun join. Sitten kun sai yökerhoihin mennä, niin ei enää yhtään kiinnostanut katsella sitä touhua. Samat huonot vitsit eri ihmisten suusta joka kerta kun kävi baarissa. Tajusin parikymmpisenä, että minulla on CPTSD, joka tosiaan aiheutti ne sosiaaliset ahdistukset ja muut. Kun sitä on työstänyt, ei ole vaan kiinnostanut ollenkaan juoda. Jos en kestä ihmisiä selvin päin, niin ne on sitten vääriä tyyppejä minulle. Se on itse asiassa aikalailla mottoni elämässä nyt. Jos en tekisi tätä selvin päin, niin ei se ole sitten hyvä idea, eli miksi ryypätä. Joskus lasi viiniä tms ruoan kanssa, mutta sitäkään ei ole nyt n. kolmeen vuoteen tullut tehtyä. Ostan kyllä alkoholitonsa skumppaa syntymäpäiväksi jne.
Kompuroin kännissä ja satutin otsani päätin etten juo enää.
Uskonto saatana psalmia91 kirjoitti:
Ei mikään mutta tupakka jäi kun savu kävi silmiin.Kai te sen ymmärrätte että myös ruoka mässäys värit suklaa salmiakki kofeiinit lakritsia värjää suolet ja aiheuttaa sairauksia myös säilöntä aineet ja värit limsat karkit pitsat rasvat botuliinit hampurilaislihoissa.Sitä ollaan unohdettu huumeet lääkkeet nuuska huumepiiput liika suola sokeri kokonaan ja se kun ei peseydy.Täit luteet satiaiset sukupuolitaudit sylkemiset taudit tuberkuloosit et voi sentään syytellä syyttömiä kuten alkoholia covid 19 taudista tai syyhystä.
Olipa volterkilpimäinen vastaus! 😂
Vastataan vanhaan ketjuun. Rasvamaksa, sitten maksakirroosi, tajuttomuus, saattohoito-osastolla koomassa, lapset oli käyneet sanomassa viimeiset jäähyväiset. Ihme tapahtui, heräsin koomasta. Opettelin kaiken alusta, puhumaan, istumaan, syömään, kiipeämään pyörätuoliin, opettelu tuolilla ajamiseen, varovasti seisomaan, sitten rolla ja lopulta kyynärsauvat. Vain kahdeksan kuukautta sairaalassa, vuosi 2021 on aika hataraisten kuvien muistoissa.
Toistaiseksi elossa, labrat 2 kk:n välein, ultrat, tomografiat ja röntgenit monta kertaa vuodessa.
Ei alkoholia kahteen vuoteen, ei kaipaakaan.
Nyt päivä kerrallaan.
Minulle tulee vodkasta todella hyvä olo eikä krapulaa koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Juominen tuntui jotenkin vain niin turhalta. Muutama siideri joka perjantai ja lauantai... miksi?
Siideri todellakin on turhaa, mutta vodka ja viski ei.
Vesiripuli joka kesti 3 vuotta
Mitä tässä tarkoitetaan "juomisella" ? Mikä pakko on niin helvetisti joka kerta ottaa, että tulee viikon krapula?
Vierailija kirjoitti:
Kompuroin kännissä ja satutin otsani päätin etten juo enää.
Kyllä sinä vielä juot.
Refluksi, närästys.