Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sai sinut lopettamaan kokonaan alkoholin juomisen?

Vierailija
09.03.2020 |

Jos siis olet lopettanut kokonaan alkoholin käytön niin mikä sai sinut lopettamaan lopullisesti ja mitä kaikkea hyvää siitä on seurannut?

Kommentit (1745)

Vierailija
1281/1745 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen raskaus, ja se ettei esikoiselle riittäisi energiaa jos juo alkoholia kun alkoholi väsyttää halusin myös olla läsnä ja muistaa kaiken niistä ajoista selkeästi. Lisäksi rintasyövän ja muiden syöpien riski ja muut terveys ongelmat, ulkonäön huonontuminen eli kasvojen turvotus, alkoholin estrogeeniä laskevat vaikutukset.

Ainakin olen ollut läsnä ja muistan varmaan paremmin lapsuus ajan myöhemminkin, näytän paremmalta kasvoista. En tiedä onko muuta mutta pidemmän päälle on

Vierailija
1282/1745 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että katselin sukulaisten örvellystä koko lapsuuden ja nuoruuden. Päätin että tuo ei kiinnosta ja koska selkeästi riippuvuutta suvusta löytyy ja voi olla perinnöllistä, en ole edes kokeillut. Eli kertaakaan elämässäni en ole ollut kännissä, kerran skumppaa olen maistanut eikä kiinnosta sen enempää maistellakaan. Nyt 35v ja ihan tyytyväinen valintaani.

Poltatko? kysyn vain riippuvuus siinäkin mahdollista.

Saati sitten kuinka moni on läski. Jos BMI:si on yli 30 niin turha brassailla juomattomuudella, kiinnittäisin ekana huomiota siihen omaan ylipainoon.

Absolutistien ylimielisyys on rasittavaa.

Jos jonkun rändomin omaa elämäänsä koskeva kommentti saa sut noin koville defensseille, on aika tarkastella omaa elämäänsä ja omia valintojaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/1745 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näin vanhempani ryyppäävän koko lapsuuteni ja lopuksi kuolivat siihen.

Vierailija
1284/1745 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että katselin sukulaisten örvellystä koko lapsuuden ja nuoruuden. Päätin että tuo ei kiinnosta ja koska selkeästi riippuvuutta suvusta löytyy ja voi olla perinnöllistä, en ole edes kokeillut. Eli kertaakaan elämässäni en ole ollut kännissä, kerran skumppaa olen maistanut eikä kiinnosta sen enempää maistellakaan. Nyt 35v ja ihan tyytyväinen valintaani.

Hei sama täällä! Suvussa todella paljon alkoholisoituneita, muistan miten pelottavaa oli olla esim. Isän vanhemmilla muksuna hoidossa kun pappa ryyppäsi ja sitten pitkin yötä riiteli ja huusi kilpaa mummon kanssa joka sitten puolestaan itki ja yritti rauhoitella pappaa. Aamulla esitettiin että mitään ei ollut tapahtunut vaikka mummo sai välillä turpaan.

Omat vanhemmat sitten vähän myöhemmin alkoivat toistaa samaa kuviota sillä erotuksella että äiti ryyppäsi myös kun ei kestänyt kännistä isää ja sen sijaan että olisivat toisiaan hakanneet me lapset saimme usein selkäämme ilman mitään kummempaa syytä. Olen myös parit tulipalon alut sammuttanut kun kännissä pitää tietysti tupakka kädessä heilua ja ohimennen se osui/tippui milloin mihinkin eikä sitä että jokin käryää sitten vanhempien toimesta huomattu. Oli tosi kivaa olla teini joka sai toimittaa ainoan vastuullisen aikuisen roolia, valvoa myöhään yöhön kun ei noita voinut kahdestaankaan jättää valvomatta. Toivoin aina vaan että joku olisi tajunnut mitä meillä on meneillään ja ottanut edes nuoremmat sisarukset huostaan ettei tarvitsisi pelätä että kuolevat tulipalossa tai jotain jos itse joskus olin vaikka kaverilla yötä.

Ei ollut mitenkään vaikeaa päättää että minusta ei tuollaista tule ja olla ikinä avaamatta pulloa. Maistaa voin, mutten vielä ikinä olla löytänyt mitään minkä mausta edes pitäisin ja hyvä niin.

Vierailija
1285/1745 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona tuli v 2020 niin ei tippaakaan alkoholia tähän pvään. Mikäli lähden ulkomaille niin ruoan kanssa kenties. Ei tarkoita Tallinnaa ei Tukholmaa. Alkoholi ei oo ongelma. Tai on siinä se että muutun hiljaiseksi.

Vierailija
1286/1745 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana juominen oli sen arvoista, eli vaikka tuli krapula joka joskus kesti monta päivääkin niin sen kesti sen yhden superhauskan illan ansiosta. Lisäksi krapulaa tuli vietettyä kavereiden kanssa herkkuja syöden ja leffoja katsoen. Kun krapula muuttui lähinnä masennukseksi, jonka takia oli hyvä tekosyy syödä roskaruokaa ja se monen päivän alakuloisuus v***tti enemmän kuin se yksi hauska ilta niin silloin oli hyvä lopettaa. Jatkoin bilettämistän selvin päin kylläkin, hauskaa on ja kaverit ei ole moksiskaan. Omat kaverit on mahtavia tyyppejä kännissäkin eivätkä tunne huonoa omaatuntoa juomisestaan joten eivät ole ikinä tyrkyttäneet juotavaa, suurin osa ei ole edes kysynyt minulta että miksi en juo.

Vierailija
1287/1745 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saati sitten kuinka moni on läski. Jos BMI:si on yli 30 niin turha brassailla juomattomuudella, kiinnittäisin ekana huomiota siihen omaan ylipainoon.

Jos jonkun rändomin omaa elämäänsä koskeva kommentti saa sut noin koville defensseille, on aika tarkastella omaa elämäänsä ja omia valintojaan.

Koskee yleisesti tätä lankaa. Lihavuuden terveyshaitat on jopa suuremmat kuin alkoholin, vaikka alkoholin haitoista puhutaan enemmän.

Vierailija
1288/1745 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskee yleisesti tätä lankaa. Lihavuuden terveyshaitat on jopa suuremmat kuin alkoholin, vaikka alkoholin haitoista puhutaan enemmän.

Niin. Valtavan paljon tapahtuu kyllä hukkumiskuolemia, tulipaloja, potkulautaonnettomuuksia, kaatumisia, tappeluja, fillarilla kaatumisia jne lihavuuden takia. Ensiavut täynnä lihavia ihmisiä

Vierailija
1289/1745 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut lopettaa juonnin ihan kokonaan. Olen muutenkin juonut viime vuosina todella vähän, mutta nyt viimeinen pisara on tänä kesänä aloitettu lääkitys, joka heittää minut jo yhdestä annoksesta laskuhumalaan. Eli jää ihan kokonaan alkoholin positiivinen vaikutus kokematta. Miksi siis joisin, kun tulee vain väsynyt ja tokkurainen olo, ja yöunetkin kärsivät jo pienestä määrästä alkoholia?

Nyt jo kyllä v**uttaa ne katseet, joita hedelmällisessä iässä olevana naisena joudun kestämään, kun kieltäydyn tarjotusta alkoholista. En millään jaksaisi alkaa selittää sairaushistoriaani jokaiselle mahdolliselle kummin kaimalle, mutta mahanseudun tarkkailu ja kaikenlaiset silmän vinkkaamiset saavat vain pahalle mielelle, varsinkin kun olen lapseton vastoin tahtoani.

Vierailija
1290/1745 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Valtavan paljon tapahtuu kyllä hukkumiskuolemia, tulipaloja, potkulautaonnettomuuksia, kaatumisia, tappeluja, fillarilla kaatumisia jne lihavuuden takia. Ensiavut täynnä lihavia ihmisiä

Ah, sarkasmia :) Ja oikeassa kohtaa. Tokihan lihavuus tuo kustannuksia, mutta juuri näitä mainittuja onnettomuuksia harvemmin. Elämä olisi kyllä helpompaa ilman liiallista alkoholia. Ja moni ihminen saisi jatkaa elämäänsä hengissä.

Vierailija
1291/1745 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ja tupakka on valittu laillisiksi huumeiksi, koska ne aiheuttavat erittäin voimakkaan riippuvuuden.

Vierailija
1292/1745 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan kokonaan lopettamaan, mutta vähentämään merkittävästi sai se, etten jaksa enää sitä masentunutta oloa joka seurasi alkoholin juonnista seuraavina päivinä.  Juomisen jälkeiset päivät menevät ihan hukkaan kun masentaa ja on huono olo. 

Vierailija
1293/1745 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta päivää kestävä väsymys ja henkinen paha olo, "känniminä" joka on täysin erilainen kuin oikeasti olen, humala ei ollut enää rentouttavaa vaan hyvin turruttavaa ja sen epäterveellisyys + muut ikävät lieveilmiöt.

Joka viikonloppu piti juoda, tosin vain joko lauantaina tai perjantaina. Ja kunnolla päätyyn asti. Pari vuotta jatkui näin kunnes havahduin että asialle pitää oikeasti tehdä jotain. Se ei käynyt aivan helposti ja itkuitta, tuli sortumisia, mutta lopulta onnistuin ja uusi rakkauskin auttoi.

Nyt mulla on terveelliset elämäntavat ja oon juonut lähinnä yhden kaljan saunan yhteydessä.  Edellisen kerran ku oon koittanut vetää humalan päälle, oon todennut että ei se totta tosiaan enää tunnu hyvältä eikä kivalta, on paljon parempia tapoja rentoutumiseen. Parasta on ollut herätä virkeänä seuraavaan päivään ja todeta erilaisten tilaisuuksien jälkeen että en mä tässäkään alkoholia tarvinnut. 

Vierailija
1294/1745 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monen olet nähnyt örveltävän tupakan vaikutuksesta?

Tuo jota kommentoit, kertoi kärsineensä koko lapsuutensa/nuoruutensa kännisten sululaistensa örvellyksestä ja sinä vaan höpötät, että tupakkakaankin voi tulla riippuvuus. Mitä tekemistä tupakan poltolla on, jos toinen on kärsinyt kännäävistä sukulaisista. Jos ne sukulaiset olisi vaan polttanut tupakkaa (ehkä polttivatkin) niin tuskin siitä olisi elinikäiset traumat jäänyt.

Vierailija
1295/1745 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hartenleed kirjoitti:

Koronarajoitusten aikana tuli ensimmäistä kertaa sitten aikuisiän oltua viikonloppuja selvinpäin. Kun ei kapakat olleet auki, ja aluksi kehoitettiin välttämään muutenkin ihmisiä, niin en sitten juopotellut ollenkaan. Oma juomiseni nimittäin oli sitä, että etkot jonkun tykönä pirskeissä ja sitten baariin. En ole koskaan ollut mikään kotona yksin juopotteleva.

Siitä pikkuhiljaa sitten aloin miettimään tätä alkoholihommaa muutenkin. Huomasin, kuinka jaksoin arjessa paremmin, kun vapaat viikonloput menivät oikeasti levähtäessä. Teen vuorotyötä, joten olen yleensä viikonloput kiinni töissä ja ne satunnaiset vapaat viikonloput kyllä meni juodessa aina. Onhan mulla tietenkin arkipäivisin sitten vapaata, mutta ei tiistai-vapaassa ole samaa fiilistä kuin sunnuntai-vapaassa. Arkena tulee hoidettua asioita, joten vapaat menee niissä sitten. Ei levähtäessä.

Luin kirjallisuutta ja ymmärsin, miten alkoholi vaikuttaa elimistöön ja aivoihin. Lisäksi alkoi pikkuhiljaa tympimään tietyt käyttäytymismallit: joku laittaa instaan kuvan viinilasillisesta ja istuu hienon viinibaarin terassilla, se on tyylikästä ja hienoa. Mutta jos minä laitan kaljatuopin kuvan paikallisesta räkälästä, niin se on automaattisesti juopon merkki. Vaikka samallalailla tuo viinittelijä ryyppää perseet olalle sillä viinillään. 

Pahenevat krapulat myös ovat vaikuttaneet asiaan. Ei ole mitään järkeä, että yhden illan huvista seuraa kolmen päivän olot! Kummastakin päästä tulee tavaraa ja se alkaa monesti jo yöllä baarista kotiuduttua. Lisäksi muutun aggressiiviseksi juodessani ja tästä valitettavasti mieheni joutuu kärsimään.

Tänä vuonna on tullut kahdesti oltua kunnolla viihteellä ja nyt kesällä kerran, jolloin join vain muutaman. En kaipaa enää niitä sekavia biletysiltoja, sitä kauheaa oloa mikä juomisesta seuraa. En kaipaa sitä yli viikon kestävää masistelua ryyppäämisen jälkeen. En kaipaa enää yhtään riitaa, mikä tulee joka ryyppykerran aikana miehen kanssa ja minun aloitteesta. Saan niin paljon tästä olotilasta, mikä mulla nykyään on. Voin henkisesti paremmin kuin koskaan!

Onks ihmisille oikeasti mahdoton ajatuskin se että ihmiset jois vetämättä perseitä olalle?

No joillekin se on mahdoton ajatus. Tai siis ajatus sinällään ei ole mahdoton, mutta sitten kun ne saa yhden ne ei pysty lopettamaan, ennen kuin on ne perseet olalla. Sitä sanotaan alkoholismiksi.

Itse en kuulu tuohon ryhmään, juon yleensä vain yhden lonkeron saunan jälkeen silloin tällöin, mutta ymmärrän, että olen onnekas, kun voin noin tehdä. Kaikki ei voi vaan niiden pitää vetää kaksin käsin, niin että viimein sammuvat.

Ainoa konsti on noiden onnettomien sitten lopettaa juominen kokonaan, koska muuten se karkaa aina lapasesta. 

Vierailija
1296/1745 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin alkoholin käytön n. 15 tuntia sitten, mutta alkaa jo tuntua pahalta tämä raittius. Ihan järkyttävä olo. Ei muuta ku viinaa koneeseen säätana.

Vierailija
1297/1745 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ei ole elämisen arvoista ilman alkoholia. Joka muuta väittää, teeskentelee.

1298/1745 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaushaave joka toteutuikin <3    siitä on kohta jo 8 vuotta, viinaa en  edelleenkään ota, en tiedä mitä hyvää, päihteettömyys nyt ainakin. 

Maailmalle olet vain yksi ihminen, mutta yhdelle ihmiselle voit olla koko maailma 😍😘❤❤❤

Vierailija
1299/1745 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä ei ole elämisen arvoista ilman alkoholia. Joka muuta väittää, teeskentelee.

Jos olet tosissasi niin tuo on kyllä surullista.

Vierailija
1300/1745 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akka ei tykänny kun pylsin sitä kuulemma lupia kyselemättä. Hirveitä avautumisia aina aamuisin, vaikken itse asioita muista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän