Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sai sinut lopettamaan kokonaan alkoholin juomisen?

Vierailija
09.03.2020 |

Jos siis olet lopettanut kokonaan alkoholin käytön niin mikä sai sinut lopettamaan lopullisesti ja mitä kaikkea hyvää siitä on seurannut?

Kommentit (1745)

Vierailija
1301/1745 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että katselin sukulaisten örvellystä koko lapsuuden ja nuoruuden. Päätin että tuo ei kiinnosta ja koska selkeästi riippuvuutta suvusta löytyy ja voi olla perinnöllistä, en ole edes kokeillut. Eli kertaakaan elämässäni en ole ollut kännissä, kerran skumppaa olen maistanut eikä kiinnosta sen enempää maistellakaan. Nyt 35v ja ihan tyytyväinen valintaani.

Poltatko? kysyn vain riippuvuus siinäkin mahdollista.

Saati sitten kuinka moni on läski. Jos BMI:si on yli 30 niin turha brassailla juomattomuudella, kiinnittäisin ekana huomiota siihen omaan ylipainoon.

Absolutistien ylimielisyys on rasittavaa.

Jos jonkun rändomin omaa elämäänsä koskeva kommentti saa sut noin koville defensseille, on aika tarkastella omaa elämäänsä ja omia valintojaan.

Koskee yleisesti tätä lankaa. Lihavuuden terveyshaitat on jopa suuremmat kuin alkoholin, vaikka alkoholin haitoista puhutaan enemmän.

Kyllä, mutta pahinta terveyden on näiden yhdistelmä (alkoholi+ylipaino), ja toisaalta ovat usein sidoksissa toisiinsa. Itse laihduin normaalipainoon lopetettuani alkoholin. Syöminen pysyi samanlaisena, mutta laihduin, kun alkoholista tulevat ylimääräiset kalorit jäi pois.

Vierailija
1302/1745 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys jonka kanssa ei saa ottaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/1745 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoon tulo lopetti senkin vähän jota ennen olin käyttänyt.  Yhä voin ottaa lasin viiniä ruoan kanssa tai onnittelumaljan, mutta muuten ei huvita juoda.

Vierailija
1304/1745 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En täysin vastaa kysymykseen, mutta jaan oman näkökulmani alkoholin huomattavaan vähentämiseen.

Nuorena juotiin paljon, hauskaa oli kännissä ja vielä krapulassakin. Tapahtui paljon hauskoja juttuja, joita muisteltiin pitkään ja myös uskalsi tehdä asioita, joita selvinpäin ei olisi voinut tehdä.

Jossain vaiheessa örveltämisestä ei tullut hauskoja muistoja tai hyvää fiilistä, tapahtui pelottavia asioita, noloja asioita ja krapula+morkkis oli helvetillinen. Ei ollut enää sen arvoista.

Suvussani on paljon alkoholismia, joten tiedän riskit varsin hyvin, örveltämisjuominen oli ainoa malli, minkä juomisesta sain.

Päätin oikeastaan kertarysäyksellä, että en enää ikinä ole kännissä! Ja sen minä pidin.

Nykyään saatan ottaa saunaoluen tai pari, tai juoda siiderin kun katson ohjelmia. Lasi viiniä on myös ok, mutta en enää ikinä halua olla humalassa.

Kännisekoilu ei ole hauskaa. Siinä ei ole mitään ylpeilyn aiheitta tai kerrottavaa. Olen mieluummin turvassa.

Vierailija
1305/1745 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kännissä ajaessani huomannut tiellä tullutta lasta. Lapsi kuoli. Istuin tuomioni ja nykyään yritän estää muita tekemästä törkeää virhettäni.

Vierailija
1306/1745 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi pikku hiljaa pois, kun en välitä hiprakasta tai humalasta. Krapula on aivan hukkaan heitettyä aikaa.

Vierailija
1307/1745 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoon tulo lopetti senkin vähän jota ennen olin käyttänyt.  Yhä voin ottaa lasin viiniä ruoan kanssa tai onnittelumaljan, mutta muuten ei huvita juoda.

Itselläkin tässä hengellinen herääminen menossa ja sen myötä olen todennut että juominen voisi jo riittää. Humalahakuisesti tapaan juoda joka viikonloppu. Perhettä ei ole, joten teen hallaa vain itselleni ja omalle terveydelle, vaikka olenkin töissä ja muuten elämä päällisin puolin hyvin.

Nyt kuitenkin olen ymmärtänyt ettei ole Jumalan suunnitelma sellainen että ihminen joka viikonloppu örveltää pää sekaisin. Absolutistiksi tuskin alan, mutta humalahakuisuus saa riittää. Ikääkin jo pian 40v.

Vierailija
1308/1745 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty juomaan yhtä olutta, yksi laatikko kyllä menee helposti. Vellon menneissä asioissa, uhdiudun ja kerron mielelläni muille kokemistani vääryyksistä vuosienkin jälkeen, vaikka keskellä yötä. Rikon tavaroita ja olen täysin arvaamaton. Lääkitys kieltäisi alkoholin mutta umpiseipäässä ei haittaa, pikemminkin heitän pari nappia lisää kunnes blackout.

Kiva selitellä jälkeenpäin ja aamulla katsella mitä on kämpässä rempallaan. Tuhoan kaikki ystävyydet ja ihmissuhteet. 

Nyt loppuu kokonaan, toivottavasti.

Vierailija
1309/1745 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes juonut paljon, enemmänkin ruokajuomana lasi viiniä tai saunaolut. Humalahakuinen juominen ei ole mun juttu. Mutta alkoholi alkoi olla melkein päivittäistä ja pidin sitä jopa terveellisenä sekä normaalina. Monissa tv ohjelmissa, kirjoissa, somevideoissa ym normalisoidaan juomista. Että on ok rankan päivän jälkeen ottaa lasi viiniä.

Sitten minulla aloitettiin lääke, jossa pitää käydä maksa-arvo kontrolleissa: maksa-arvot olivat jo valmiiksi koholla! Jätin kaiken tissuttelun pois ja yllätyksekseni huomasin, että iho alkoi nuorentua todella paljon noin kuukauden raittiuden jälkeen.

En ollut tajunnut, kuinka paljon juominen näkyy naamassa! Tämän lisäksi paino laski (ne itsepäiset kilot, jotka oli tiukassa). Parasta oli kuitenkin se, että muisti ja kyky oppia parani, sillä nukun paremmin, enkä ole niin väsynyt kuin ennen. Ennen saatoin nukkua 12h ja olla silti ihan väsynyt.

Alkoholi ei enää tule kuulumaan minun arkeen ikinä.

Vierailija
1310/1745 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alko on jees, alko ei lobu. Tsiigatkaa vaik Sannaa.

Vierailija
1311/1745 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nouse päähän.

Vierailija
1312/1745 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin neljä vuotta ilman alkoholia. Nykyään juon harvoin olutta eli en ole täysin absolutisti. Kun lopetin, mietin että yli neljäkymppisenä ei jaksa olla enää krapulassa ja väsynyt. Krapulan pelko siis itselläni taustalla.

Vierailija
1313/1745 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humala hakuista juomista - HUMALA HAKUISTA JUOMISTA!!!

Mä juon salmarii, tuopista.

Vierailija
1314/1745 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

migreeni

Vierailija
1315/1745 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni. Ei mitään iloa, että en pysty enää juomaan. Olisi kiva olla edes joskus pienessä sievässä tai ottaa terassilla jotain muuta kuin colaa.

Vierailija
1316/1745 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin mistä suurin osa ongelmistani johtui...oli helppo jättää alko pois

1317/1745 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi monet mainitsee saunaolut tai saunajuoma. Mun mielestä mitään juomia pitäisi saunomiseen sotkea.

Vierailija
1318/1745 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

iljettävä tapa , hauskanpito loppui . 

Vierailija
1319/1745 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on mukava olla pikku hiprakassa. Nyt 5 öltsiä nauttinut.

Miksi selvin päin ei saa samaa olotilaa?

Lapsena oli mukavaa , kaikkee tehtiin!

Miks ei aikuisena innosta, kysyn mä alkkis?

Vierailija
1320/1745 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Miksi monet mainitsee saunaolut tai saunajuoma. Mun mielestä mitään juomia pitäisi saunomiseen sotkea.

Saunoessa menettää paljon nestettä joten on hyvä juoda jotain. Saunan päälle olut tai muu kylmä juoma on myös hyvin virkistävää ja nautinnollista, varsinkin jos nestehukka ja kuumuus janottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi