Mikä sai sinut lopettamaan kokonaan alkoholin juomisen?
Jos siis olet lopettanut kokonaan alkoholin käytön niin mikä sai sinut lopettamaan lopullisesti ja mitä kaikkea hyvää siitä on seurannut?
Kommentit (1745)
Matti ja Teppo sai lopettamaan
Ei tule enää kunnon nousuhumalaa, kerää läskiä ja pilaa tavoitteellisen urheilun, sotkee yöunet ja seuraava päivä on pilalla.
Liian vähän positiivista koko liuottimessa - aikansa kutakin.
Äkkiä ei vaan enää maistunut, eikä ollut fiilistä. Se kylmä olut ei mennyt alas vaikka oli helteinen päivä, tupakatkin saivat maata askissa. Ystävät ihmetteli mikä nyt on, mietin jo että olen varmaan kipeä tai raskaana! No en ollut kumpaakaan, 42vuotiaana kroppa vain päätti sanoa nou tänk juu. Käyn yhä terasseilla mutta juon limsaa.
Efter dagen tolkuton väsymys ja huono olo, jonka takia meni arvokasta aikaa hukkaan. Jatkuva oksentelu uhkasi hampaiden kiillettä. Ulkonäkö alkoi kärsiä pahasti, sekä naama että kroppa ja olen sen verran turhamainen että tahdon olla vanhanakin tikissä sekä naamaltani että kropaltani. Rahaa säästynyt ja nyt on rahaa reissata jne. Juopottelun lopettaminen kannattaa, on varaa maksaa hyvästä ruuasta ja maksa kiittää.
Ei kukaan pysty kokonaan lopettamaan. Voi olla taukoa vuosi, vuosikymmen tai vaikka puoli vuosisataa ja silti saattaa repsahtaa uudestaan.
Punnitsin asiaa puoli vuotta ja tulin havaintojen perusteella siihen tulokseen että tässä iässä alkoholin jo pelkkään olotilaani tuomat negatiiviset puolet ovat selvästi isommat ja pitkäkestoisemmat kuin positiiviset, vaikka huomioon ottaa superhyvät muutaman tunnin nousuhumalatkin.
niin ja mitäs sitä enää ollenkaan juomaan koska en saa minkäänlaisia kiksejä vain muutamasta oluesta. Juon mieluummin sitten vaikka vettä.
Haittavaikutukset ylittivät hyödyt.
Tosin juomisen lopettaminen lopetti myös työnarkomanian, hyvät tulot sekä parisuhteen.
Lisäksi meni monta vuotta opetella käsittelemään ne tunteet, jotka olin alkoholilla puuduttanut.
Fyysinen terveys on kohentunut, ja olen läsnä omassa elämässäni sekä vähemmän ahdistunut ja masentunut kuin juovana aikana.
Kohta tulee 7 vuotta raittiina. Oikeastaan 8 mutta välissä yksi retkahtaminen niin lasken seitsemäksi. Minut sai lopettamaan pohjakosketus, tajusin että olen alkoholisti ja teen moraalini vastaisia tekoja jos juon. Kävin avominnehoidon.
En ole koskaa juomalla juonut, vöhän käyttänyt muutenkin. Lopetin kokonaan sen vähänkin, kun mies alkoi pitämään omaa juomistaan palkintona milloin mistäkin ja vielä parempi jos minä join edes yhden, että hönellä oikeus vetää monta litraa illassa kaljaa, lonkeroa ym.
Lopetin omalta osaltani juomisen mahdollistamisen. Silti addiktoitunut mies juo yksin joka pe ja la.
Siinä juokoon, en enää katsele tätä liittoa kauaa. Etsiköön samanlaisen muijan repimään viinaa!
Vierailija kirjoitti:
niin ja mitäs sitä enää ollenkaan juomaan koska en saa minkäänlaisia kiksejä vain muutamasta oluesta. Juon mieluummin sitten vaikka vettä.
Mitä kiksejä saat veden juomisesta?
Kamala harha että Suomessa olisi vihreä hallitus joka koostuu naisista, jotka saavat ohjeensa bill gatesilta. Nyt on aika raitistua, ajattelin.
Hyvin voimakkaat migreenilääkkeet päivittäisessä käytössä ja vaikeahoitoinen diabetes. Diabetes ollut pikkulapsesta, mutta vuosikymmenten mittaan mutkistunut. En kaipaa mitään muuta oloa sotkemaan.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut enää huonosti nukuttuja öitä ja krapuloita. Lopulta halusin kokeilla miltä tuntuu viettää selväpäinen viikonloppu ilman päänsärkyä. Pidin siitä niin paljon, että jatkoin selväpäisyyttäni pitempääkin. Nykyään en enää kaipaa ravintola elämää. Ihana herätä selväpäisenä ilman krapulaa.
Tästä minä haaveilen, ja olen yrittänytkin. Mutta sitten aina, muutamassa viikossa viimeistään aloitan taas.
Minulla ei koskaan ollut krapulaa eikä huonoa oloa. Join joka päivä 1 l viiniä, minulle se oli paljon kun aamulla menin aina töihin. Joka päivä hain tarpeellisen annoksen ja viikonlopuksi myös.
Halusin lopettaa. Lopetin kun menin kuntoutukseen, siis siellä oli liikaa alkoholia käyttäviä. Laihduin 20 kiloa 5 kuukauden sisällä.
Meillä on alkoholia kotona ja ostan sitä tuttaville myös.
Alkoholin haju on kuvottava. Ihmiset jotka haisevat alkoholille ovat ikäviä. Parempi lopettaa yhdellä kerralla, siitä on kohta 20 vuotta kun lopetin.
Hakeutukaa alkoholikuntoutukseen, siellä on ihan tavallisen oloisia ihmisiä. Jotkut repsahtavat, mutta minä en.
Moni asia kai johti siihen. En koskaan ole juonut paljoa kyllä ennenkään. Ikävuosina 18-25 join jokusen siiderin kesässä, jos kaverin kans käytiin terassilla tai jossain baarissa muutama illan aikana. Harvoin tuli edes käytyä ja usein aina joku hämmästeli vieläkö mulla on se eka menossa. :D
Syitä oli mm. terveydelliset syyt miksi lopetin, sekä fyysiset että henkiset. Mulla oli hormoneissa epätasapainoa ja pakko-oireinen häiriö (on kyllä edelleen). Ajattelin, että jätän kaiken "ylimääräisen" elämästäni, mikä saattaisi auttaa saamaan terveyttä paremmaksi. Alkoholin jättäminen oli helppoa mulle, niin se jäi. Toisin kuin taas esim. sokeriherkut ja sipsit...
Muutamaa vuotta myöhemmin setäni sairastui alkoholismiin ja maksakirroosiin ja kuoli, niin se oli yksi syy lisää + se, että aika moni muukin suvusta juo liikaa -ei kylläkään omasta mielestään. En halua itselleni yhtään lisää ongelmia. Joidenkin mielestä olen kai liian pelästynyt muiden ongelmia, mut sit oon. Ei vaan kerta kaikkiaan tee mieli juoda. Raskausaikana pari vuotta setäni kuolemasta mulla todettiin lisäksi hepatogestoosi ja omalla kohdallani on mahdollisesti muutenkin jotain "maksan yliherkkyyttä" taustalla, vaikken raskaana enää olekaan ollut vuosikausiin.
Kokonaan ilman olen ollut nyt 15 vuotta.
Apua tarvitsevat eivät osaa tai kykene näitä lopettajien sivuja lkemaan. Kynnys on kovin suuri.
Syy juomiseen saattaisi olla tärkeämpi ratkaista ensin.
Kaikkea hyvää.
Aikoinaan 2vuoden putken jälkeen sain omin päin lopetettua. Tuli 2vuoden tauko ja sitten alkoi tehdä mieli ja jopa mietin, että pystynkö lopettamaan, jos nyt aloitan. No aloitin ja se päivittäinen ottaminen loppui vasta puolen vuoden päästä. Sitten auttavan käden kautta sain lopetettua ja tulin todenneeksi, että parempi, kun ei ota enään ikinä.
En halua laittaa siihen turhuuteen enää euron euroa. Rahaa on säästynyt aika paljon, useita tuhansia... : ) Lisäksi krapulat muuttuivat masennukseksi.
Miehen alkoholismi ja seuraavana päivänä ihan kauheen olo.