Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiset somepäivitykset ovat vaivaannuttavimpia?

Vierailija
09.03.2020 |

Millaiset somepäivitykset ovat vaivaannuttavimpia?

Kommentit (1164)

Vierailija
421/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikien äidit -postauksien jakaminen ärsyttää aivan suunnattomasti. Olen blokannut ko. sivuston - tai ainakin yrittänyt - mutta aina joku tällainen lävähtää näkökenttään.

Ja juu, olen itsekin poikalapsen äiti, mittaisiksi noista tulee lähinnä vain oksennusreaktio.

Sama reaktio Havaintoja parisuhteesta -blogin jaot. Kyseinen kirjoittaja niin oksu tapaus.

Tämä myös! Tämän olen kyllä saanut blokattua niin ettei enää ole näkynyt, vaikka tätäkin ilmeisesti jotkut fb-kaverit seuraavat. Samoin blokkasin sen mikälie tourette-sivuston, se minkä nimessä on kirosana, ei vaan jaksanut enää katella niitäkään juttuja.

Se tourettetyyppi on entinen työtuttu, meinasi leuka loksahtaa kun tajusin sen olevan tuossa mukana. Töissä kehuskeli muista naisistaan (oli ekojen lastensa äidin kanssa silloin), yritti täysillä iskeä ainakin yhtä työkaveria jne. En saanut livenä kyllä yhtään sellaista reppanakuvaa millaisena tuon blogin ja siihen liittyvän julkisuuden kanssa on esiintynyt...

Vierailija
422/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänhymiöhali kirjoitti:

Pienet, ärsyttävät, pomppivat Gif-animaatiot kommenteissa. Onko pakko laittaa semmoinen, jos ei ole mitään sanottavaa oikeasti. Keski-iän ylittäneet harrastavat näitä. Kun niitä pomppivia sydämiä ja koiranpentuja on satamäärin, alkaa käydä mielessä poistuminen somesta kokonaan. 

No mikäs siinä, jos ne animaatiot jotenkin liittyvät päivitykseen. Mutta silloin alkaa pänniä, kun niillä ei ole NIIN MITÄÄN tekemistä päivityksen kanssa.

Hoidan päivittäin työpaikkani somea ja törmään tähän jatkuvasti. Jokin täysin geneerinen päivitys meiltä, ja ihmiset pistävät gifejä, jossa laiskiainen pitelee kukkasta tms. Älkää kommentoiko jos teillä ei ole mitään sanottavaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valheellisten, uutisiksi naamioitujen vihaviestien jakaminen totuuksina ilman minkäänlaista lähdekritiikkiä.

Muutaman ystävän seurustelukumppani teki tätä. Estoon menivät.

Vierailija
424/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka ei arvosta yksityisyyttä vaan jakavat _julkisesti_ kuvia, videoita ja muita päivityksiä parisuhteestaan, lapsistaan, sukulaisistaan, työstään, ystävistään ja asuinpaikastaan seuraajien ja ulkopuolisten katsottavaksi ja analysoitavaksi. Suurimmat jakajat tallentavat noita hetkiä instagram hihglightsiin jotta ne on kaikkien nähtävillä milloin vain. Eivätkä ymmärrä ettei kuvat poistu netistä koskaan ja niitä voi katsoa kuka vain milloin vain missä vain ja missä mielessä tahansa. Karmiva suorastaan riipivä ajatus... 🥶

Mikä siinä on susta niin karmivaa? Jos kuvat eivät ole arkaluonteisia (esim. seksikuvia), niin mitä se haittaa? Ei minua ahdista se, että joku voi katsella kissojeni kuvia netistä. Niissä ei ole mitään salattavaa.

Onko susta ok jakaa lapsen bikinikuva someen vaikka se ei seksikuva olekaan? Vastaa kysymykseen ja mieti.

Ei kukaan sanonut mitään lapsen bikinikuvasta. Jos katsot tuota kommenttia johon vastasin, siinä sanotaan vain, että kuvia työstä, lapsista, ystävistä ja asuinpaikasta. Tämä kattaa siis KAIKKI kuvat, mitä kukaan jakaa julkisesti. Pientä ylireagointia on.

Vierailija
425/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla on monta ystävää, mutta vain osa lukee päivityksiäni loppuun asti. Teen testin. Kommentoi tätä julkaisua kertomalla, miten tapasimme. Siis kommentoi, ÄLÄ tykkää. Jos tykkäät kommentoimatta, tiedän että et lukenut tätä."

tai

"Haluan vain sellaisia kavereita, jotka seuraavat juttujani. Jos seuraat minua, tykkää tai kommentoi. Kaikki, jotka eivät reagoi, poistan kavereista."

Siinä sitten poistat kaikki, jotka eivät juuri sitä julkaisua sattuneet näkemään. No, mut saa ainakin poistaa ihan vapaasti.

Vierailija
426/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä tykkään koirankuvia päivittäin jakavasta kaverista, jolla on oma kennel. Söpöjä kuvia pennuista ja muutenkin kivan näköinen koirarotu. Vähän yllätyin kun hän pyysi kaveriksi (yhdellä kaverillani on hänen kennelistään saatu koira), mutta olen ihan tykännyt kyllä.

Eli koirakuvat eivät välttämättä ole kaikkien mielestä noloja, vaikka niitä olisi paljonkin.

Vierailija
427/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos julkaisu alkaa "Tiedän että vain 5 % kavereistani uskaltaa jakaa tämän...", jätän lukematta loput.

Jokainen jakaa mitä haluaa, ei siinä uskallusta vaadita. Ja jos se on jotain esim. Jeesukseen liittyvää niin mun monet kristityt kaverit jakavat täysin ilman mitään pelkoa tai vaivaantumista sellaisia juttuja, siihen asti että alkaa jo ärsyttää. 

Vierailija
428/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jaa tämä, jos vastustat syöpää."

Kuka hemmetti sitä syöpää puolustaa? Pitääkö mun todistaa seinälläni se, että vastustan jotain mikä on objektiivisesti paha asia?

Ja ennen kaikkea, onko syöpäpotilaille mitään iloa siitä että minä jaan sen päivityksen?

Jossain vaiheessa oli näitä "laita tämä seinällesi 1 tunnin ajaksi" tms. Eihän sitä ehdi kukaan nähdä, jos se on vain tunnin ajan seinällä. Miksi se pitää poistaa?

Olenko mä vaan liian vanha ymmärtämään näitä?

Vierailija
429/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaan kultamussukan kanssa, vieläkin vuosien jälkeen käydään lenkillä ennen aamupuuroa -postaukset, vaikka totuus on, että on suurimman osan ajasta ollut kylän ainoa polkupyörä ja maksakirroosia vaille valmis alkoholisti.

Vierailija
430/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Superruokien syömistä ja detoxpirtelöiden juomista korostavat luihunaamat joiden maksa sanomassa pox!!! 1

😄😄

Vierailija
431/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä yleensä esiintyy keskustelupalstoilla/kommenteissa.

"Minähän en ole jonninjoutavaa x/y/z-sosiaalista mediaa käyttänyt, enkä käytä." Oh really, ja taas kerroit sen kuin se olisi joku saavutus ja uroteko jolla voi pönkittää olematonta egoaan.

Vierailija
432/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnolliset pohdiskelut, varsinkin tuomitsevat sellaiset.

Korona on Jumalan rangaistus, koska homoliitot/transsukupuolisuus.

Jumala ei suojele enää Suomea koronalta, koska liikaa ihmisiä eronnut ev.lut.-kirkosta.

Asteroidi saapuu maahan, elämme lopun aikoja, tulkaa uskoon tänään tai voi olla liian myöhäistä.

En rupea väittelemään näiden kanssa, mutta vähän noloa on edes nähdä tällaista.

Vierailija
433/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vihdoin löysin ulkoilupuvun itselleni, mutta lastenosastolta! Noloa :D"

Vierailija
434/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypit jotka kerjää huomioo kaikilla keinoin. Kehukaa mun sisustusta, katsojaa mun vaatteita, kuunnelkaa mun terapioista, katsokaa mun ulkoiluu. Kaikessa on jokin juttu että katsojan ja lukijan pitää kehua, kommentoida myötäillen. Huomio huoraaminen milloin milläkin. Kaikki kohdistuu aina julkaisijaan, ei koskaan esim lapsiin. Itserakkaus ja omahyväisyys huutaa kehuja.

Kuvusta huokuu aina sellainen ymmärrä kehua mun erinomaisuutta. Sen vaan aistii onko julkaisu missä mielessä tälläisten tileillä julkaistu.

Vierailija
435/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekaistut koulutustittelit esim. tyyliin "se ja se korkeakoulu/amk tutkinto se ja se vuosi" ja sitten kyseessä voi ollakin ihan täysi p*rsläpi ihminen jolla ei ole edes alkeellisia käytöstapoja, kaikki koulut kesken ja haluaa koko ajan vain v*ttuilla milloin mistäkin ja muka käytynä kaikki koulut vaikka tosiasia olisi se elämänkoulu. Joillain myös tapana liioitella että joku työttömien kurssi tai harjoituspaikka on amk tutkinto tai vielä parempaa. Laittaisivat CV:ssä varmaan että ovat olleet presidentinkin avustajia jos se olisi mahdollista.

Täh?? Kuka tuollaista tekee :D

Vierailija
436/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kaikki sellaiset, joista lähipiiri tietää, että ne ovat feikkejä. Eräs puolituttu on hehkuttanut liittoaan somessa vuosia, samoin lastaan. Jakaa siis kaiken perheeseen liittyvän somessa ja antaa täydellisen kuvan. Kun tutustuin paremmin niin selvisi, että todellisuus on ihan toinen. Sen jälkeen olen ajatellut, että kuinkahan monen kohdalla se täydellinen perhe-elämä on kaikkea muuta kuin täydellistä...

Vierailija
437/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huomenna erikoislääkärille kuulemaan tuomio".

Kommentoin että miten meni. Ei tullut vastausta koskaan, ei privana eikä julkisesti.

Jos kirjoittaa tuommoisen päivityksen, niin luulisi että sitten kertoo mikä se tuomio oli. Varsinkin kun kuulosti vakavalta jutulta.

Vierailija
438/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kirjottanu tän toiseenkin ketjuun:

Nainen postasi someen päivityksen, jossa valitteli kun pitää ostaa uusi sänky hajonneen tilalle, kun ollut niin kovassa käytössä. ;) -emoji perässä ja miehensä tägättynä samaan postauksen.

Miehen teini-ikäiset lapset kummallakin kavereina somessa eikä nainen ollut melko varmasti edes rajannut postausta niin ettei nää lapset näkisi. 🤦🏻‍♀️

Vierailija
439/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset frendit jotka postaavat uutisia totena ja päivittelee asiaa ja kaikki muut tietää et ne on valeuutisia.

Vierailija
440/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämän älykkyystestin mukaan minun ÄO:ni on 88!

Verbaalinen osaaminen on erittäin huono.

Matemaattinen osaaminen on erittäin huono.

Looginen päättelykyky on erittäin huono.

Mikä SINUN ÄO:si on?"

Itseä hävettäisi julkaista tuommoiset tulokset, mutta joku kaveri oli tällaisenkin päivityksen tehnyt.