Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syyhyn jälkioireita vai uusiutuminen?

Vierailija
08.06.2024 |

Meillä oli perheellä lääkärin diagnosoimana syyhy joitain viikkoja sitten. Teimme koko perheelle hoidon rikkivaseliinilla; Päinä 0-2 rikkivaseliini ympäro vuorokauden ja uusinta päivinä 7-9 vaseliinilla. Joka päivä myös siivottiin hulluna. Oli kumihanskat, lakanoiden vaihdot, sohvalla pestävä päällinen yms. Aivan kamalaa.

Iho-oireet hävisivät lapselta kokonaan. Minulla itselläni on kuitenkin ilmaantunut yksittäinen näppylä tämän jälkeem edelleen joka päivä ja näpyn keskellä juurikin musta piste. Hoidon lopetuksesta on melkein kolme viikkoa, mutta edelleen näen päivittäin yhden uuden "kipeän" näppylän, kuitenkin ilman mitään kutinaa.

Voiko tämä edelleen olla jälkioireilua kuolevista punkeista vai pitääkö tässä henkisesti valmistautua uuteen hoitokierrokseen? 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai onko muille ilmestynyt tunneleita vielä onnistuneen hoidon jälkeen? Lääkäri väitti, että näinkin tapahtuu, mutta itse vain pelkään pahinta.

Vierailija
2/11 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentaa tämä syyhy. Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin. Vertaistukea pyydän😢

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa, meillä oli syyhy talvella ja nyt olen saanut uusia epäilyttäviä jälkiä. 

Vierailija
4/11 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkioireita voi tulla jopa 2-3 kuukautta, mutta uudet käytävät ovat kyllä hoidon epäonnistumisen merkki. Näppylöitä ja ihoärsytystä voi tulla pitkäänkin. Rikkivaseliini kuivattaa ihoa aivan hilseelle asti, joka voi myös aiheuttaa kutinaa. Kannattaa seurata tilannetta muutama viikko, olen melko varma, että tiedätte kyllä jos syyhy ei ole lähtenyt, on se kutina sen verran kovaa.

Itse olisin kyllä huolissani hoidon onnistumisesta, jos teillä on ollut hoitona pelkkä rikkivaseliini. Tuohon olisi pitänyt ottaa rinnalle vielä suun kautta otettava lääkehoito. Sillä olisi lähtenyt takuuvarmasti.

Vierailija
5/11 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette saaneet sen jostain uudestaan. 

Vierailija
6/11 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkit ei varmaan tykänneet auringosta ja lämmöstä, nyt ne on tulleet takas, kun viileni. 

Vierailija
7/11 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille lääkäri väitti, että käytäviäkin voi ilmaantua punkkimaterian "tuhoutumisesta".

Kutinaa meillä ei oikeastaan ole missään vaiheessa ollutkaan. Ei ainakaan mitään mahdotonta ja sietämätöntä kutinaa.

Vierailija
8/11 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis noi voiteet kuivattaa ihoa todella paljon ja varmasti siitä ärtynyt ja oireilee, nyt kannattaa alkaa kosteuttaa ihoa päivittäin.

Vierailija
9/11 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyhyn Hoitoon - https://tonzes.com/syyhy.htm Hyvä tuote. Toimii nopeasti ja tehokkaasti. Yksi kuuri = koko vartalo voitelu (erittäin tarkasti kokonaan) yhtenä iltana ja tämä toistetaan 2 viikon päästä. Itse tein kyseisen kuurin 2 kertaa eli minulla kesti 4viikkoa homma yhteensä koska otin täysin varman päälle ja se jälkikäteen ajateltuna kannatti täysin.

Vierailija
10/11 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkivaseliini pitää ottaa suun kautta. 

Vierailija
11/11 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyhystä ei ole mahdollista päästä eroon.