Millaiset somepäivitykset ovat vaivaannuttavimpia?
Millaiset somepäivitykset ovat vaivaannuttavimpia?
Kommentit (1164)
Kun joku vetää kilarit jostain asiasta, ja haukkuu kaikki ihmiset jotka tekevät juttua x.
Esim. "Miten joku voi vielä antaa lapsilleen sokeria?!! Sehän on hirveä myrkky! Miksi te haluatte myrkyttää lapsenne?!!! Näin tänään kun joku äiti antoi lapsilleen karkkipussit! Pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus tuommoisesta! HÄVETKÄÄ!!!"
Äiti-ihmiset jotka jakaa kännikuvia ja videoita itsestään.. Aamulla äiti krapulassa ja lapsi vieressä
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka ei arvosta yksityisyyttä vaan jakavat _julkisesti_ kuvia, videoita ja muita päivityksiä parisuhteestaan, lapsistaan, sukulaisistaan, työstään, ystävistään ja asuinpaikastaan seuraajien ja ulkopuolisten katsottavaksi ja analysoitavaksi. Suurimmat jakajat tallentavat noita hetkiä instagram hihglightsiin jotta ne on kaikkien nähtävillä milloin vain. Eivätkä ymmärrä ettei kuvat poistu netistä koskaan ja niitä voi katsoa kuka vain milloin vain missä vain ja missä mielessä tahansa. Karmiva suorastaan riipivä ajatus... 🥶
Mikä siinä on susta niin karmivaa? Jos kuvat eivät ole arkaluonteisia (esim. seksikuvia), niin mitä se haittaa? Ei minua ahdista se, että joku voi katsella kissojeni kuvia netistä. Niissä ei ole mitään salattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka ei arvosta yksityisyyttä vaan jakavat _julkisesti_ kuvia, videoita ja muita päivityksiä parisuhteestaan, lapsistaan, sukulaisistaan, työstään, ystävistään ja asuinpaikastaan seuraajien ja ulkopuolisten katsottavaksi ja analysoitavaksi. Suurimmat jakajat tallentavat noita hetkiä instagram hihglightsiin jotta ne on kaikkien nähtävillä milloin vain. Eivätkä ymmärrä ettei kuvat poistu netistä koskaan ja niitä voi katsoa kuka vain milloin vain missä vain ja missä mielessä tahansa. Karmiva suorastaan riipivä ajatus... 🥶
Mikä siinä on susta niin karmivaa? Jos kuvat eivät ole arkaluonteisia (esim. seksikuvia), niin mitä se haittaa? Ei minua ahdista se, että joku voi katsella kissojeni kuvia netistä. Niissä ei ole mitään salattavaa.
Onko susta ok jakaa lapsen bikinikuva someen vaikka se ei seksikuva olekaan? Vastaa kysymykseen ja mieti.
Sellaiset joissa leikitään asiantuntijaa vaikka tietämystä asiaan ei ole.
Äidit jotka nolaa lapsensa somessa. Laittaa julkiseksi julkaisuksi jotain noloa mitä lapsi on tehnyt.
@ meidän jax-alexi söi tänään omaa paskaansa. Tässä kuva meidän pikku suklaasuusta. (paskat huulilla)
Tästä ketjusta huomaa miten sokeita ihmiset ovat omien julkaisujensa typeryydelle.
Vierailija kirjoitti:
Lasten asioiden postaaminen on mielestäni törkeää. Ja monesti vielä todella intiimit kuvat, kun lapsi nukkuu, itkee, on huonolla tuulella, mököttää tai jopa pottakuvat. Ja lasten sairausasiat. Nämä vanhemmat (yleensä siis äidit) eivät kyllä oikein harkitse kunnolla, eikö jokaisella ihmisellä (siis myös lapsella) ole oikeus itse päättää mitä someen hänestä laitetaan. Joskus olen miettinyt, että olisi hienoa, jos joku luotettava läheinen (mitä vanhemman tulisi lapsellee olevan) postaisi näistä vanhemmista vastaavanlaisia kuvia, "tässä äiti nyt vähän kiukustuneena/itkemässä/paskalla".
En kanssa ymmärrä. Etenkin (vakavasti) sairaiden lasten kuvien postaaminen someen on niin alhaista käytöstä. Olen viime aikoina törmännyt useampaankin (ulkomaiseen) sometiliin, jossa syöpäsairaiden, teholla olevien lasten kuvia tuutaan someen, kun lapset ovat todella huonossa kunnossa ja on epävarmaa, että jäävätkö edes henkiin. Siellä sitten mammat kertoo vielä kaupan päälle kaikki takaiskut ja tehdyt sekä tulevat operaatiot. Miksi h*lvetissä?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten asioiden postaaminen on mielestäni törkeää. Ja monesti vielä todella intiimit kuvat, kun lapsi nukkuu, itkee, on huonolla tuulella, mököttää tai jopa pottakuvat. Ja lasten sairausasiat. Nämä vanhemmat (yleensä siis äidit) eivät kyllä oikein harkitse kunnolla, eikö jokaisella ihmisellä (siis myös lapsella) ole oikeus itse päättää mitä someen hänestä laitetaan. Joskus olen miettinyt, että olisi hienoa, jos joku luotettava läheinen (mitä vanhemman tulisi lapsellee olevan) postaisi näistä vanhemmista vastaavanlaisia kuvia, "tässä äiti nyt vähän kiukustuneena/itkemässä/paskalla".
En kanssa ymmärrä. Etenkin (vakavasti) sairaiden lasten kuvien postaaminen someen on niin alhaista käytöstä. Olen viime aikoina törmännyt useampaankin (ulkomaiseen) sometiliin, jossa syöpäsairaiden, teholla olevien lasten kuvia tuutaan someen, kun lapset ovat todella huonossa kunnossa ja on epävarmaa, että jäävätkö edes henkiin. Siellä sitten mammat kertoo vielä kaupan päälle kaikki takaiskut ja tehdyt sekä tulevat operaatiot. Miksi h*lvetissä?!
Todella törkeää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikien äidit -postauksien jakaminen ärsyttää aivan suunnattomasti. Olen blokannut ko. sivuston - tai ainakin yrittänyt - mutta aina joku tällainen lävähtää näkökenttään.
Ja juu, olen itsekin poikalapsen äiti, mittaisiksi noista tulee lähinnä vain oksennusreaktio.
Sama reaktio Havaintoja parisuhteesta -blogin jaot. Kyseinen kirjoittaja niin oksu tapaus.
Tämä myös! Tämän olen kyllä saanut blokattua niin ettei enää ole näkynyt, vaikka tätäkin ilmeisesti jotkut fb-kaverit seuraavat. Samoin blokkasin sen mikälie tourette-sivuston, se minkä nimessä on kirosana, ei vaan jaksanut enää katella niitäkään juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikien äidit -postauksien jakaminen ärsyttää aivan suunnattomasti. Olen blokannut ko. sivuston - tai ainakin yrittänyt - mutta aina joku tällainen lävähtää näkökenttään.
Ja juu, olen itsekin poikalapsen äiti, mittaisiksi noista tulee lähinnä vain oksennusreaktio.
Nyt heräsi mielenkiinto. Mitä niissä on? Itselläni ei ole yhtään kaveria tuollaisessa ryhmässä.
Käy katsomassa - löytyy ihan haulla kyllä!
Mies ei ymmärrä, että vaikka hylkää ystäväpyynnön voin silti lukea julkiset rakkaudentunnustuskset facebookissa salarakkaalleen. Samat päivitykset näkyvät myös lapsille. Sydän, sydän tatti, tatti. Hirmukiva lapsille nähdä iskän kiihkoviestejä.
Vierailija kirjoitti:
Monen päivityksen ja monen päivän lomapostaukset.
Myös esim. ex-puolison haukkuminen somessa on vaivaannuttavaa, varsinkin jos parilla on lapsia, jotka näkevät nämä päivitykset.
Haha..Eräs tuttavani petti ensin miestään, jäi kiinni ja selitti sen jälkeen tuttavilleen miehen ylireagoineen, koska viestit olivat "vain kaverille". Olin AINOA jolle selitys ei mennyt läpi. Kuukauden päästä erosta kävi ilmi, että tämä tuttava seurusteli nyt tämän "vain kaverin" kanssa. Peittääkseen omat sotkunsa, hän aloitti somessa kampanjan, jossa haukkui exäänsä. Kaksinaamainen ja kiero nainen!
Ihmiset joilla on tarve näyttää hyvätuloisemmalta, kun todellisuudessa on. Kaikki tuotteet pitää olla sellaisia merkkejä, jotka kaikki varmasti tietää. Ei omaa tyyliä, vaan sen mukaan mikä nyt on in. Samaan aikaan lapsilla ei oo varaa harrastaa, kun vikat rahat menee turhaan krääsään..jota sit myydään toisinaan suurina määrinä paikallisella kirppiksellä kun rahat on loppu..
Vierailija kirjoitti:
Ruoka-annosten kuvailijat
Meillä oli tapana muutaman kaverin kanssa laittaa näitä jossain välissä, jotta saatiin vaihtelua omaan ruokapöytään ja jaettua reseptejä. Reseptejähän on jaettu kautta aikojen, nykyään somessa. Yksi tuttavani pilkkasi minua tästä, mutta syykin selvisi. Hän oli kateellinen, koska ei osannut kokaka, eikä ollut rahaa erikoisempiin ruoka-aineisiin.
Viikoittaiset päivitykset joissa pitkällä matematiikalla ollaan laskettu, että huh kun taas x päivien jälkeen on perjantai tai vaihtoehtoisesti joka ainoan työpäivän jälkeen postataan "Taas yksi työpäivä pulkassa!".
Sääliä ja epäuskoa herättävät päivitykset joissa kysellään mm. keltä löytyisi akuuttiin tarpeeseen jotain 1-5 euron maksavaa sälää annettavaksi. Tosielämän esimerkkinä "Oisko kellään nopsaan antaa tyhjiä pakasterasioita tai kannellisia jukurttipurkkeja?" tai "Mun mies tartteis huomenna töihin oman kahvikupin joka erottuisi työkavereiden mukeista. Olisko kellään antaa mukia?"
"Voisko joku kertoo, en jaksa googlettaa."
Jos on aikaa kysyä somesta kaikilta tumpeloilta, niin luulis olevan aikaa googlettaa oikea tieto huomattavasti lyhyemmässä ajassa.
Asioista valittaminen tyyliin johonkin kaupungin "puskaradioon", sen sijaan että ottais yhteyttä oikeaan paikkaan. Mm. jos katuja ei oo huollettu kunnolla, niin osoita valitus paikalliseen katujen kunnossapitoon. Jos omalla tiepätkällä kaahataan aamusta iltaan, soita poliisille.
Arvontoihin osallistuminen väärän postauksen alle. Tyyliin kun joku jakaa arvonnan omalle sivulle ja siinä on vähä-älyisimmät kaverit "mukana".
Vierailija kirjoitti:
Arvontoihin osallistujat!
Hauskimpia on ne kerrostaloyksiössä asuvat puolityhmät muijat, jotka sit vielä voittaa jonkun kymppitonnin viemärisaneerauksen ilman, että edes tietävät mikä se on. Tai ne kahdeksan lapsen yh-mammat, jotka yrittää kaupata eteenpäin voittamaansa 50 euron Intersportin lahjakorttia 47 eurolla.