Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiset somepäivitykset ovat vaivaannuttavimpia?

Vierailija
09.03.2020 |

Millaiset somepäivitykset ovat vaivaannuttavimpia?

Kommentit (1164)

Vierailija
381/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikien äidit -postauksien jakaminen ärsyttää aivan suunnattomasti. Olen blokannut ko. sivuston - tai ainakin yrittänyt - mutta aina joku tällainen lävähtää näkökenttään.

Ja juu, olen itsekin poikalapsen äiti, mittaisiksi noista tulee lähinnä vain oksennusreaktio.

Nyt heräsi mielenkiinto. Mitä niissä on? Itselläni ei ole yhtään kaveria tuollaisessa ryhmässä.

Vierailija
382/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun juontaja, ex-missi (tai puhelinmyyjä) sönköttävät lomakuulumisia (lomaa, jota maksavat tuloillaan vielä ensi vuosituhannellakin) Myötähäpäe melkoinen, ette te vaan ole kiinnostavia, julkkiksia vielä vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naura usein, rakasta paljon" tms.

Samoja vanhoja vitsejä, mitä on ollut jossain Seurassa vuonna 1998.

"Vaimoni halusi jotain joka menee hetkessä nollasta sataan, ostin hänelle vaa'an."

"Naista ei voi ymmärtää, hän sanoo kyllä kun tarkoittaa ei..."

Ja kaikki muut vastaavat. Hirveä myötähäpeä tulee näitä lukiessa.

Vierailija
384/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkeillä pröystäily. Viinilasit käännetään jotta iittalan tarra näkyy, ulkona kuvat niin että merkit näkyy #haglöfs #timberland. Autolla ajaessa kuva auton merkistä #audi #porsche #bmw

Noille autoilla pröystäileville (miehille) voi sanoa vaikka että "uusimpien tutkimusten mukaan autoilla vouhottavat miehet korvaavat käytöksellään keskimääräistä pienempää penistään."

Mutta rekkakuskeilla on oikeasti isot :)

Isot mahat niillä kyllä on lähes jokaisella.

Vain yhdellä kolmesta oman kokemuksen mukaan. Mutta kaikilla isot ... :P

Vierailija
385/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten asioiden postaaminen on mielestäni törkeää. Ja monesti vielä todella intiimit kuvat, kun lapsi nukkuu, itkee, on huonolla tuulella, mököttää tai jopa pottakuvat. Ja lasten sairausasiat. Nämä vanhemmat (yleensä siis äidit) eivät kyllä oikein harkitse kunnolla, eikö jokaisella ihmisellä (siis myös lapsella) ole oikeus itse päättää mitä someen hänestä laitetaan. Joskus olen miettinyt, että olisi hienoa, jos joku luotettava läheinen (mitä vanhemman tulisi lapsellee olevan) postaisi näistä vanhemmista vastaavanlaisia kuvia, "tässä äiti nyt vähän kiukustuneena/itkemässä/paskalla".

Lapseni on 8v, laitoin hänestä ensimmäisen kuvan someen kun oli lähes 3v. Nykyään kysyn häneltä itseltään onko ok laittaa jokin kuva hänestä facebookiin kavereilleni. Aina kyllä vaatteet päällä eikä mitään nolauskuvia.

Ihan kuin joku 8vee tajuais mitä se merkitsee kun jotain laittaa nettiin kerran.

Kun ei moni aikuinenkaan tajua.

No meillä kyllä kumpikin tajuaa. Ja postaan kuvia ehkä kerran kuukaudessa.

Meiltä ei löydy naku-, vaippa- eikä nolausosastoa.

Vierailija
386/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten asioiden postaaminen on mielestäni törkeää. Ja monesti vielä todella intiimit kuvat, kun lapsi nukkuu, itkee, on huonolla tuulella, mököttää tai jopa pottakuvat. Ja lasten sairausasiat. Nämä vanhemmat (yleensä siis äidit) eivät kyllä oikein harkitse kunnolla, eikö jokaisella ihmisellä (siis myös lapsella) ole oikeus itse päättää mitä someen hänestä laitetaan. Joskus olen miettinyt, että olisi hienoa, jos joku luotettava läheinen (mitä vanhemman tulisi lapsellee olevan) postaisi näistä vanhemmista vastaavanlaisia kuvia, "tässä äiti nyt vähän kiukustuneena/itkemässä/paskalla".

Lapseni on 8v, laitoin hänestä ensimmäisen kuvan someen kun oli lähes 3v. Nykyään kysyn häneltä itseltään onko ok laittaa jokin kuva hänestä facebookiin kavereilleni. Aina kyllä vaatteet päällä eikä mitään nolauskuvia.

Ei se 8 v tajua somen voimaa. Mieluummin älä laita kuvia alaikäisestä.

Jos FB on rajattu vain kavereille ja katsoo vähän ketä kavereihinsa ottaa, niin ei ole käytännössä mitään vaaraa. Ongelmahan on siinä jos jakaa lapsensa kuvan vaikka Redditissä tms. julkisessa paikassa, josta sen voi joku pedo vaikka napata omiin tarkoituksiinsa.

Tärkeintä ettei jaa alaston- ja pottakuvia, koska lapset häpeävät niitä myöhemmin.

Tässä voi tosin käydä vielä niin, että somea ei enää ole kun nykyiset vauvat ovat 10-vuotiaita, eikä tällä kaikella ole mitään väliä.

Vierailija
387/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikien äidit -postauksien jakaminen ärsyttää aivan suunnattomasti. Olen blokannut ko. sivuston - tai ainakin yrittänyt - mutta aina joku tällainen lävähtää näkökenttään.

Ja juu, olen itsekin poikalapsen äiti, mittaisiksi noista tulee lähinnä vain oksennusreaktio.

Sama reaktio Havaintoja parisuhteesta -blogin jaot. Kyseinen kirjoittaja niin oksu tapaus.

Vierailija
388/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jaa tämä, jos sinulla on maailman paras äiti joka opetti sinulle paljon, tukee sinua kaikessa ja on aina valmis auttamaan. Kiitos rakas äiti!" [pitkä rivi sydänhymiöitä]

Ja kaikki vastaavat. Ei ole kovin henkilökohtaista kun jaetaan jotain tuollaista.

Vierailija
389/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt heräsi mielenkiinto. Mitä niissä on? Itselläni ei ole yhtään kaveria tuollaisessa ryhmässä.

Julkinen ryhmä, jossa äiti valjastaa perheensä markkinavoimille jotta voi aamuisin nukkua pitkään ja työskennellä kotona. Ja pönkittää mielipidettään ettei ole katkera vaikkei tytärtä saanutkaan.

En siis väitä että kaikki toivoisivat tyttöä mutta tuosta ryhmästä se oikein huokuu.

Vierailija
390/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten kuvat, oli sitten persikka naamalla tai ei.

Ja lasten piirrustukset.

Onko tuo piirrustus-sanan käyttö tahallinen reagointi tuohon kohtaan "persikka naamalla". Itse jouduin googlettamaan, käytetäänkö yleensä persikkanaama-sanaa, vai tarkoittaako kirjoittaja, että lapsella on persikkaa tai jotain muuta ruokaa tai likaa kasvoissa.

Ovaivaannuttavaa lukea somepäivityksiä, joissa on yhdyssana- ja muita oikeakielisyysvirheitä. Ajattelen, että pitäisikö vaikka yksityisviestinä laittaa kyseiselle henkilölle tieto, miten sana kirjoitetaan oikein. Loukkaantuisiko hän vai päinvastoin olisiko iloinen ja ottaisi opikseen, ettei tee samaa virhettä uudelleen? Pahimpia ovat nämä persikka naamalla -tyyppiset jutut, joissa sanojen merkitys muuttuu, kun kirjoitetaan väärin.

Vierailija
391/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleihin osallistuvat fb-tutut kerjäävät ääniä ja tykkäävät juuri ennen äänestyspäivää ekan kerran neljään vuoteen jostain sun postauksesta, hei pliis 🤣

Vierailija
392/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanninkielisten sanontojen viljeleminen, joko suorina käännöksinä tai vain ihan englanniksi. Bonuspisteitä jos ne ovat hashtaginä. #blessed #sohappy #ilovemydaughter

Ja aforismit. Nyt en muista nimeä, mutta yhdellä suomalaisnaisella on joku todella huono aforismisivu. Siellä on jotain netistä otettuja kuvia auringonlaskuista tms. ja sitten huono teksti, joko ihan itse keksitty (kerrankin valitti rasismista valkoisia kohtaan) tai huonoa englantia.

"I miss you, I need you... Oh cod how much I love you!"

Eli "voi turska, miten sua rakastan".

Vierailija
393/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari lomakuvaa on OK. Kansio jossa on 50 kuvaa on jo noloa. Ei kellään ole niin monta hyvää kuvaa lomastaan. Ei sitten kannata ihmetellä, miksi kukaan ei kahlaa läpi ja tykkää joka ikisestä kasvo- ja rantamaisemakuvasta.

Ylipäätään ihmiset jotka jakavat jatkuvasti isoja kuvakansioita. Ei niitä jaksa kukaan katsella läpi.

Vierailija
394/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekaistut koulutustittelit esim. tyyliin "se ja se korkeakoulu/amk tutkinto se ja se vuosi" ja sitten kyseessä voi ollakin ihan täysi p*rsläpi ihminen jolla ei ole edes alkeellisia käytöstapoja, kaikki koulut kesken ja haluaa koko ajan vain v*ttuilla milloin mistäkin ja muka käytynä kaikki koulut vaikka tosiasia olisi se elämänkoulu. Joillain myös tapana liioitella että joku työttömien kurssi tai harjoituspaikka on amk tutkinto tai vielä parempaa. Laittaisivat CV:ssä varmaan että ovat olleet presidentinkin avustajia jos se olisi mahdollista.

Vierailija
395/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut bloggaajat ovat nykyään hienommilla titteleillä someprofiileissa kuten "sometuottaja" jne. siis mitä? sometuottaja joka kuvaa vaikkapa päivän asuja, ei kyllä korvaa oikeaa koulutusta ja tutkintoa. Joskus on parempi rehellisesti vain mainita se entinen kassan työ. 

Vierailija
396/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkutytön lakatuista kynsistä kuva 🙄🙄 eikö sen vois laittaa vauvakirjaan?

Vierailija
397/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoana koulutuksena "elämän kova koulu".

Ja profiilikuvana joku Suomen lippu leijonan kera.

Näistä merkeistä tietää, että tyyppi todennäköisesti äänestää persuja ja valittaa joka ikisessä postauksessa jostain mitä pahaa taas tphakija on tehnyt ja kuinka heille menee kaikki rahat Suomessa.

Olen varma että kun eka suomalainen kuolee koronaan, nämä tyypit jakavat jotain "uutisia" siitä miten korona tappaa suomalaisia vain siksi että tphakijat hoidetaan ensin.

Pari tällaista tyyppiä on kavereina, koska hyväksyin kaikki ala-astekaveritkin. Olen piilottanut heidän julkaisunsa, koska en jaksa lukea sitä paskaa.

Vierailija
398/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit jotka tekevät lapsilleen oman instagramtilin. Lapset ei kuulu someen. Eikä lapsen kuuluisi olla sun somekoriste.

Vierailija
399/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekohymyselfiet. Aidon hymyn tunnistaa somehirviöt 🤤

Vierailija
400/1164 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivitykset, joissa itsestä tehdään aina sankari muita väheksymällä.

Tutustuin kerran netissä erääseen nuoreen mieheen, joka sairasti suolistosairautta. Mies asui Yhdysvalloissa ja oli sellainen oman elämänsä rokkistara. Hänellä oli pitkä lista kavereita Facebookissa, siis varmasti lähemmäs tuhat. Oli tehnyt itsestään jonkin kyseisen sairauden sanansaattajan ja sankarin, joka jakaa tietoa sairaudesta kuitenkin aina vain jauhamalla itsestään. Päivitykset olivat täynnä itsesääliä ja huomionhakuista tekstiä. Julkaisuista paistoi läpi se, että halusi vain itselleen huomiota eikä suinkaan koko ihmisryhmälle joka sairautta sairastaa tai sitten itse sairaudelle. Päivitykset olivat täynnä ylidramaattisia sanavalintoja ja kaveri yritti selvästi leimata itsestään jonkin sankarin. Noita päivityksiä oli aina hyvin vaivaannuttavaa lukea, kommetteja lähes yhtä paljon. Siellä hänen uskolliset kaverinsa ylistivät häntä siitä kuinka upea ihminen hän on ja minä vain mietin, että olenko tosiaan ainoa joka näkee show'n läpi ja sen, että jätkä on vain totaalinen narsisti. Olemme siis jutelleet myös kahdenkesken useamman kerran ja tuon tyypin epävarmuuden ja huomionhakuisuuden huomasi silloin vielä selvemmin kuin julkisissa päivityksissään.