Millaiset somepäivitykset ovat vaivaannuttavimpia?
Kommentit (1164)
Otetaan kantaa koronavirukseen näkökulmana oma napa ja perehtyminen asiaan tasoa nolla. Pointtina se, että "ihan turhaa vouhkaamista, ku ei siihen hei ees kuole ku pieni osa, miettikää paljon kuolee vaikka syöpään".
Ystäväni on suunnilleen salilla asuva vegaani ja kaikki postaukset tyyliin rautaa nousi, meat is murder, olen niiiiin paljon parempi ihminen kuin muut.
Olisi vielä ymmärrettävää teini-ikäiseltä, ei viittäkymppiä lähestyvältä.
Tällaisten tapausten takia vegaaneilla on huono maine.
Pelkkien huulikuvien esittely tai tissi/bikinikuvien, ihan selkeästi vain miehille suunnattuja ne kuvat mutta yritetään tietysti muuta väittää ja odotetaan tykkäyksiä/kehuja myös naisilta. Kuvat on yleensä rajattu niin ettei kuvissa muuta näy.
Vierailija kirjoitti:
-liiallinen avoimuus terveysongelmasta tai vatsan toiminnasta.
-Kuvat, joissa aina alkoholi mukana.
-Liian siloiteltu feedi, kaikki kuvat kauniita ja harkittuja sekä viimeisen päälle pohditut päivitykset
En ole instassa tai facessa, mutta kirjoittaako siellä oikeasti joku toimiiko suoli vai ei ??
No,,,,,,,,,,,siiss,,,,,,,Kun ei osata kirjoittaa,,,,,,,,, yhtään,,,,,,,,, ja kavereita on kerätty niin,,,,,,,,, Että naurattaa ne 900 läheisintä,,,,,,,,,
Hei onnee siihen 💩
Nämä seuraajia ostaneet tavikset. Täysin nobody ja ostanut seuraajia. Esiintyy tämän perusteella suosittuna. Kuitenkin voi nähdä nämä ensi vilkaisulla, mitä nämä seuraajat ovat. Pääsääntöisesti arabeja, intialaisia etc. Eikö itse tajua, että muut tajuu. Noloa. Tälläiset ihmiset valehtelee itselleen paljon muustakin. On turha esittää rehellistä kun ostaa tykkäykset, osan kommenteista. Tähän turha sitten vetää kateuskorttia. Epärehellistä toimintaa. Vielä kun näillä eväillä hankitaan yhteistöitä, oikeesti!!!!!!!
Mä en seuraa ketään näitä, jotka ostaa näennäisen suosion itselleen. Lähtökohtaisesti valheellisesti lähdetty somettaa. Instassa tähän törmää erityisesti. Kyllä jokainen tajuaa, kun katsoo lukuja. En kehtaa leimata itseeni urpoksi, kaikki jotka seuraa näitä voi kattoo peiliin! Seuraamalla annat hyväksynnän touhulle. Älä seuraa sellaista, jonka huomaat ostavan näitä kyseenalaisia buyfollowers, buylikes, buycomments. Ne jotka käsi sydämellä väittää, etrei huomaa onko ostettuja seuraajia, on todella stupideja!
Vierailija kirjoitti:
Otetaan kantaa koronavirukseen näkökulmana oma napa ja perehtyminen asiaan tasoa nolla. Pointtina se, että "ihan turhaa vouhkaamista, ku ei siihen hei ees kuole ku pieni osa, miettikää paljon kuolee vaikka syöpään".
Tai vaihtoehtoisesti toinen ääripää, "täällä ollaan kuin Pohjois-Koreassa, THL valehtelee suut ja silmät täyteen. Varmasti kuollaan kohta kaikki".
Tutun tuttu matkusti nyt tarkoituksella korona-alueelle Pohjois-Italiaan, koska oli mukavan rauhallista siellä eikä turisteja. Valitsi kohteen sen perusteella, missä vähiten ihmisiä...
Tuli sieltä äskettäin Suomeen takaisin ja leuhotti Facebookissa, miten oli rentouttava loma. Siellä sitten kierteli kotikaupungissaan ostamassa ruokatarpeita kotiin. Nyt hän voikin palata hyvillä mielin takaisin asiakaspalveluun, koska koronahan tosiaan oireilee hetkessä. Eiku...
Tän tyypin somejulkaisut herättivät raivoa ja myötähäpeää. Ihmettelee ehkä, miksi lomakuvista ei paljoa tykätä...Kuinka itsekäs voi olla???
Jos ei kiinnosta ohis, niin skippaa:
Kovin jyrkästi täällä porukka tuntuu teilaavan lapsistaan kuvia/tietoa postaavat. Olen lapseton, mutta itse en ole ihan niin tiukasti sitä mieltä, että ei saisi julkaista yhtään mitään. Lapsi on kuitenkin iso osa elämää, miksi somessa pitäisi käyttäytyä niin kuin häntä/heitä ei olisi olemassa? Ehdoton ei tietenkin kaikelle liian henkilökohtaiselle (esim. pissakakka- ja terveysjutut), paljastaville kuville tai jatkuvalle spämmäämiselle. Mutta ei siinä mielestäni ole mitään pahaa, jos silloin tällöin julkaisee jonkun "neutraalin" kuvan, jossa vaikka koko perhe on lintsillä, syödään makkaraa laavulla, tai vaikka jonkun tyylikkään kuvaamossa otetun perhepotretin. Aina vedotaan siihen, että kun ei lapsi voi itse päättää mitä hänestä julkaistaan. En usko että kukaan vanhempana raivostuu, jos kuva omasta naamasta vauvana vilahtaa muutaman kerran jossain tilannekuvassa.
Tässä(kin) asiassa saa käyttää järkeä, ja kohtuus kaikessa. Toki jos joku haluaa omalle lapselleen täydellisen nollatoleranssin somen suhteen, niin se on totta kai ok. Mutta en menisi teilaamaan joka ikistä huonoksi äidiksi, jonka lapsi joissain julkaisuissa näkyy tai mainitaan.
Jos tiedätte,,,ne ajatuksenvirta,,,jokainen ajatus on tärkeä, tämän opin,,mutta kelle? -tyyppiset omituiset sepustukset. Yleensä niissä on kolmoispitettä tai vielä useimmin pilkkuja pisteiden tilalla.
"Tänään noukin perunat pellosta, siivosin talon, ajoin nurmikon, hoidin naapurin koiraa ja lapsia ja omia lapsia, säilöin hillot ja sienet, pesin matot ja auton ja koiran, kävin puolukassa ja mustikassa ja metsästin lounaaksi villisian jonka tarjosin sitten itsepoimittujen kantarellien kanssa ja tänään noukkimistani perunoista tein muusin siihen kylkeen. Illalla pesin ikkunat ja tein lapsille ja miehelle eväät aamuksi.....niin ja iltapalaksi tein tänään pannaria ja niiden kanssa tänään itse poimimiani mustikoita. Ja vielä kun lapset ja isäntä menivät nukkumaan, pesin kylppärin ja saunan ja pesin kolme koneellista pyykkiä."
Tämä. Miten olenkaan ollut ahkera. Yöks.
Kehuskelu sillä, miten on tänäkin jouluna osallistunut joulupuukeräykseen, vaikka ei itselläkään sitä rahaa turhan paljoa ole, mutta joillakin on vielä vähemmän. (Omat lapset toki saivat kallista elektroniikkaa, uudet puhelimet ja pelejä joululahjaksi, mikä selviää seuraavassa postauksessa, syyslomalla oltiin etelässä koko perheen voimin ja lapsilla on kalliit harrastukset, mutta silti vähävaraisia toki ollaan). Yksi tällainen tuttu oli kerran laittanut, että "vähästään" halusivat antaa. Mitäs siihen sitten, kuin sydämenkuvia ja sata tykkäystä palkkioksi hyvästä teosta.
Ihanaa, kun mulla on näin ihania ystäviä! <3 <3 <3 <3 <3 #kiitollinen #siunattu #onnellinen -päivitykset lähes päivittäin. Kuvissa pönötetään ystävien kanssa rivissä milloin missäkin kahvilassa tai ravintolassa.
"Lopetan sokerin syömisen niin moneksi päiväksi kuin saan kommentteja!!"
Ja sitten kymmenet ihmiset kommentoi ja kehuu, ihan kuin se olisi jotenkin niille tärkeää että se toinen lopettaa sokerin syömisen.
Itse en ikinä kommentoi, koska tuollainen asia pitäisi olla oma päätös eikä joku "miten moni tykkää"-haaste.
Vierailija kirjoitti:
"Lopetan sokerin syömisen niin moneksi päiväksi kuin saan kommentteja!!"
Ja sitten kymmenet ihmiset kommentoi ja kehuu, ihan kuin se olisi jotenkin niille tärkeää että se toinen lopettaa sokerin syömisen.Itse en ikinä kommentoi, koska tuollainen asia pitäisi olla oma päätös eikä joku "miten moni tykkää"-haaste.
Olen nähnyt myös tällaisen: "Olen jo lopettanut tupakan, viinan ja kofeiinin käytön. Nyt lopetan vielä sokerinkin. Tervetuloa terveempi elämä!"
Ja kommentit oli tyyliin "Hienoa [Sanna], et varmasti kadu tätä!"
ja "Pystyisinpä minäkin!"
Kai se sitten tunsi monta ihmistä, jotka myös ovat lopettaneet sokerin käyttämisen (ja kofeiinin ja tupakan ja viinan), mutta itselle tuli sellainen tunne, että en piittaa. Ihailua kai tuollaisilla päivityksillä oikeasti haetaan.
Ennen- ja jälkeen -kuvat. "Laihduin 10 kiloa!! Todella tunnen eron, mahtava olo!"
Ennen-kuvassa on hartiat lysyssä ja liian tiukka paita päällä, surkea ilme. Jälkeen-kuvassa on suora ryhti, isommat vaatteet ja vedetään mahaa sisään, ja tietysti reipas hymy naamalla.
Kaikki laihdutustuotteiden myyjät käyttävät samanlaisia kuvia.
Kaikki testit.
Eniten ärsyttänyt tähän mennessä oli joku testi johon kirjoitetaan sukunimi ja sitten se antaa jotain sekavaa paskaa tyyliin "Sukunimesi on vanha suomalainen perinnenimi. Sen kantajilla on ollut aina rohkeutta, sisukkuutta ja menestystä. Sukusi tärkein ominaisuus on suomalainen sinnikkyys, jolla on menty vaikka läpi harmaan kiven."
Usko meni, kun kokeilin omalla sukunimellä ja sain lähes sanasta sanaan saman tekstin kuin sukulaiseni, jolla oli hyvin erilainen sukunimi.