Millaiset somepäivitykset ovat vaivaannuttavimpia?
Millaiset somepäivitykset ovat vaivaannuttavimpia?
Kommentit (1164)
Ne paasaukset jossa joku joka juntti joka ilmoittaa omaksi koulutukseksi "elämän kova koulu" kirjoittaa jotain pitkiä "kyllä minä tiedän"-postauksia jossa on joku ilmastonmuutoksen, valtiontalouden taikka virologian asiantuntija. Oli aihe mikä tahansa, hän on aina asiantuntija vaikka ei pysty edes kirjoittaa sanoja valtiontalous tai ilmastonmuutos oikein..
Jokainen kerta kun lukee näitä herää ihan helvetin kovan myötähäpeä. Näitä dunning-krugereita näkee paljon iltapäivälehtien kommenttikentissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden kouluaikaisen ystävän jatkuva valitus siitä, että ystävät ei pidä häneen yhteyttä. Joka viikko häneltä tulee faceen sellaisia "kahvilla x/y/z* kanssa ihanaa jakaa arkea ystävän kanssa ystävät on tärkeintä" (*nimi muutettu) -päivityksiä. Ja sitten ilmeisesti loput 470 kaveria ei pidä tarpeeksi yhteyttä, joten heille joka viikko hassuja mietelausekuvia kuten "kun lakkasin pitämästä yhteyttä ystäviini, yhteydenpito lakkasi" tai "taas tällä viikolla erottui aidot ystävät hyvän päivän tuttavista kun melkein kukaan ei kysynyt miten meni työhaastattelussa".
Fun facts: Ikää 40+. Ja tämä ihminen ei itse pidä kehenkään päin yhteyttä.
Hyvä kirjoitus!
Ihmettelin aikoinaan vastaavanlaista ns. marttyyripostaajaa, joka tuntui kuitenkin vaativan omaan suuntaansa aika paljon enemmän kuin miten juuri hän taas toimisi itsestään pois päin.
Minulla samanlaisia kokemuksia eräästä lapsuuden ajan kaverista. Asutaan nykyään melko kaukana toisistamme, ja näemme harvoin. Mutta näemme silloin tällöin kuitenkin. Luulen, että hän odottaa minun soittelevan ja kyselevän kuulumisia, mutta näin vanhemmiten soittelu on jäänyt minulta pois kun siihen harvoin löytyy molemmille sopivaa aikaa. Mutta ilomielin otan vastaan kotiini, ja voin mennä kylään itsekin.
Viimeksi, ku näimme, olin saanut töissä juuri ylennyksen, mistä toki olin iloinen ja siitä varmaan kaverille kerroin ja selostin. Ja ihan vastavuoroisesti kuulumisia vaihdoimme, en yleensäkään ole se, joka monotonisesti omia asioitaan selostaa ilman, että toisen asiat kiinnostaa. Sitten samalla viikolla kaveri julkaisi postauksen, tai jonkin netistä löytämänsä mietelauseen, että "en ole kiinnostunut siitä, mikä on tittelisi vaan millainen sisimpäsi on" tms. Okei, selvä juttu. Ärsyttää vielä enemmän, kun koen olevani se, joka on kaveria tukenut silloin, kun hänellä ollut vaikeaa. Omissa hankalissa elämäntilanteissa olen tukeutunut muualle kun tähän kaveriin, mikä tuntuu oikealta ratkaisulta jälkikäteen ajateltuna.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisen (tai minkä tahansa ikäisen) naisen jokaviikkoinen selfie, joka on otettu yläviistosta niin että tissivako varmasti näkyy. Ja näitä samannäköisiä selfieitä siis henkilön koko feedi täynnä.
Niin siis kun ei sitä ruttuista rintanahkaa kukaan haluaisi edes verkkokalvoilleen. Tosin pahempia ovat ne muokatut kuvat, joista ei edes tunnista henkilöä samaksi. Kuvissa iho on sileä kuin vauvan peppu, vaikka todellisuudessa uurteinen.
Eräs tuttava laittaa aina matkustaessaan kuvia someen jossa ei ole muuta kuin lentokentän lähtöportti ja saatetekstinä joku "ja taas mennään". Ihan turha postaus. Laittaisi kuvan matkakohteesta tai jotain, ei ketään kiinnosta katsoa sitä lähtöporttia.