Millaiset somepäivitykset ovat vaivaannuttavimpia?
Kommentit (1164)
"Uskallatko ottaa haasteen vastaan?
MInä aion olla koko tammikuun vegaani! En syö mitään eläinperäisiä tuotteita. Tästä tulee jännää!
Nyt haastan kaikki kaverit samaan! Vegaanitammikuu, levittäkää sanaa!"
Itse voi toki tehdä mitä tykkää, mutta toisten "haastaminen" on jo vähän hölmöä.
Lomakuvat ilman mainintaa kohteesta niiin paljon parempi kuin muut lälläsläää enpäs kerrokkaan missä kävin.
Vierailija kirjoitti:
Lomakuvat ilman mainintaa kohteesta niiin paljon parempi kuin muut lälläsläää enpäs kerrokkaan missä kävin.
Vielä parempi on se, kun joku laittaa ihania rantakuvia faceen ja kaverit huokailevat kateellisina ja kyselevät, missä toinen on rospuuttokeliä paossa, niin selviää, että kuvat ovat edelliseltä reissulta 3/6/8 kk sitten, mutta kuviin ei tietenkään ole laitettu tekstiä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
”Edessäni kassajonossa oli köyhän näköinen äiti pienen poikansa kanssa. Heillä oli vähäiset ja vaatimattomat ostokset ruokaa ja lisäksi pojalle karkkipussi. Kassalla äiti meni todella vaikean ja häpeilevän näköiseksi kuultuaan ostostensa hinnan ja sanoi pojalle että karkkipussi on jätettävä pois. Poika alkoi tietysti lohduttomasti itkeä ja siinä vaiheessa minä ilmoitin että voin maksaa tämän puuttuvan 90 senttiä. Mainittakoon että olen itsekin todella vähissä varoissa, mutta en pystynyt katsomaan pojan pettymystä. Sitten äitikin purskahti itkuun ja sanoi että olisipa kaltaisiasi ihmisiä enemmän niin maailma olisi parempi paikka. Kyllähän siinä kyynel sitten itseltäkin vierähti kun näki äidin liikutuksen ja pojan ilon”
Mainittakoon että kyllä tälle olisi myönnettävä Hyvän Ihmisen- arvonimi.
Mulla on yksi sellainen FB-kaveri, joka ei ikinä kommentoi mitään kellekään eikä postaa itse, paitsi kun on jossain lomamatkalla. Silloin laittaa kuvan jostain rannalta tms. ilman että kertoo mistä se on. Odottaa että kaikki erikseen kyselevät, että missä ootte.
Vierailija kirjoitti:
"Huomenna erikoislääkärille kuulemaan tuomio".
Kommentoin että miten meni. Ei tullut vastausta koskaan, ei privana eikä julkisesti.
Jos kirjoittaa tuommoisen päivityksen, niin luulisi että sitten kertoo mikä se tuomio oli. Varsinkin kun kuulosti vakavalta jutulta.
Mulla on myös tuttava joka tekee näitä postauksia. Hänellä on vakava sairaus mutta pahin tilanne ollut ohi jo jonkin aikaa. Tekee kuitenkin jatkuvasti päivityksiä jostain röntgenkäynneistä jotka ei liity edes ko. sairauteen. Kymmenet ihmiset toivottaa tsemppiä ja sydämiä jaetaan kuin viimeistä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen päivityksen ja monen päivän lomapostaukset.
Myös esim. ex-puolison haukkuminen somessa on vaivaannuttavaa, varsinkin jos parilla on lapsia, jotka näkevät nämä päivitykset.
Haha..Eräs tuttavani petti ensin miestään, jäi kiinni ja selitti sen jälkeen tuttavilleen miehen ylireagoineen, koska viestit olivat "vain kaverille". Olin AINOA jolle selitys ei mennyt läpi. Kuukauden päästä erosta kävi ilmi, että tämä tuttava seurusteli nyt tämän "vain kaverin" kanssa. Peittääkseen omat sotkunsa, hän aloitti somessa kampanjan, jossa haukkui exäänsä. Kaksinaamainen ja kiero nainen!
Tämä kuulostaa aivan minun tilanteeltani. Ja kirjoittaja siltä kateelliselta, joka ei nykyistä miestäni saanut itselleen. Jos kyseessä olet sinä, niin onpa jännää, että vielä näin monen vuoden päästä asiasta jaksat jauhaa.
Ne viestit todellakin oli kaveripohjalta, eikä niissä mitään erikoista ollut, kuten varsin hyvin tiedät. Kyseisellä henkilöllä, joka niitä levitti, oli aivan oma agendansa. Myöskään mitään pettämistä ei ollut, vaikka niin kovasti sitä selitit. Suhde alkoi vasta eron jälkeen ja kuvaamasi "some-kampanja" oli aivan totta, eikä mitään keksittyä juttua. Joka tapauksessa tuollakaan ei ole väliä, koska olemme exän kanssa väleissä ja hänelläkin on uusi kumppani ja lapsiakin. Kaikkien puolesta lopulta hyvä näin. Voisit tulla ihan suoraan sanomaan nämäkin asiat, ei tarvitsisi täällä nimettömänä huudella.
Lasten kuvat varsinkin kun kuvan lapsi on vielä niin pieni että hän ei ole todellakaan voinut antaa lupaa kuvan julkaisemiseen. Toivottavasti kyseiset lapset aikuisina maksavat vanhemmilleen takaisin ja julkaisevat heistä kuvia tulevaisuuden somessa kun vanhemmat ovat vaikkapa muistisairauden vuoksi kykenemättömiä itse estämään sitä
Yleensäkin minua ärsyrtää jos joku julkaisee somessa kuvia joissa näkyy kuvia ihmisistä vaikka hänellä ei ole lupaa siihen kuvassa olevilta ihmisiltä.
Joku kommentoi että otetaan kuvia jossa viinilasissa näkyy iittalan tarra, en oo ikinä ymmärtäny tätä. Kun olin työtön/opiskelija (ei ollu yhtää oma ala) eli olin ihan saatanan köyhä, niin sitten luonani vieraili rikkaan perheen lapsi, pian hyvään ammattiin valmistuva, niin hän vinoili mulle jotai "että sullako on iittalan laseja, tiiäkkö että jotkut ei kato ollenkaan hyvällä jos noi tarrat on jätetty laseihin kiinni", olin että mitä vittua. Puhu niinku mä jotain pröystäilisin kattokaa ku oon rikas, mulla on iittalan lasit! Kommentoitiin myös muumimukeistani että nehän on kauheen kalliita.. No joo, en kyllä sitä tiedä mutta mulle niitä on kerääntynyt noin kymmenen vuoden ajalta, muutaman itse ostanut vuodessa ja loput saanu lahjaks.
Jos ostaisin ferrarin niin voisin pitääki pröystäilynä mutta suomalaisia kulutus/käyttötavaratuotteita en pidä asioina, joilla vois muille omaa statusta esittää.
Ärsyttävin testi on minusta sellainen, johon tulee sekaisin kaikkia seuraajien nimiä.
"ENNUSTE ENSI VUODELLE:
-MAIJA saa vauvan
-ANNEELI saa uuden työpaikan
-MILLA laihtuu 10 kiloa"
jne.
En tajua mitä hyötyä näistä on kellekään. Eivät ole edes hauskoja.
Omakehuiset sienestyspäivitykset! Siinä pärekorissa on ilmeisesti joku kameramagneetti, kun ei siitä voi olla ottamatta kuvaa. Voi kun olisi joku filtteri, millä piilottaa kaikki missä on sana "sieni". Yleensä näitä pitää varoa vain syksyisin, mutta nyt kun luonto on sekaisin, ei ole koskaan turvassa.
Vasta kuolleen läheisen kuoleman ilmoitus instassa....tai läheisen hautakivipostaukset..siellä se mummo nyt makaa. Ihan kaikkee ei musta tartte heti jakaa. Miten tällaisiin tulisi reagoida: tykätä?
Vierailija kirjoitti:
Vasta kuolleen läheisen kuoleman ilmoitus instassa....tai läheisen hautakivipostaukset..siellä se mummo nyt makaa. Ihan kaikkee ei musta tartte heti jakaa. Miten tällaisiin tulisi reagoida: tykätä?
Eikö toisen kuolemasta sitten saisi puhua? Minusta olisi oudompaa jos jollain kuolisi omainen eikä sanoisi mitään instassa, postailisi niitä samoja duckface-kuvia vaan.
FB:ssä on nykyään myös surullinen emoji ja voi kirjoittaa alle "Otan osaa suruun".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö toisen kuolemasta sitten saisi puhua? Minusta olisi oudompaa jos jollain kuolisi omainen eikä sanoisi mitään instassa, postailisi niitä samoja duckface-kuvia vaan.
FB:ssä on nykyään myös surullinen emoji ja voi kirjoittaa alle "Otan osaa suruun".
Ja Instassa on myös.
Teennäisyys, epäaitous, väkisin tehty, hysteerinen sympatian kalastelu.
Ihan sama onko postaaja ns. somevaikuttaja tai tavallinen tallustaja.
Ei kuulu someen:
-Herutusselfiet eli ne pylly pystyssä-annan kaikille-kuvat
-Lasten kuvat, ei minkäänlaiset
-Ruokakuvat, ei kukaan ota pökäleistäkään kuvia
-Pummipäivitykset tyyliin "Kaveri/mies vei rahat mun tililtä mun tunnuksilla, nyt pitäs saada avustuksia plaaplaa"
-Kuvat rumista käsitöistä
-Kiertokirjeet
Päälle viiskymppisten naisten facebookpäivitykset missä kirjotustyyli tätä luokkaa: Tultiin just. retkeltä karhun kierrokselta oli kivaa Nautimme rakkaan.Raimo pekan. kanssa kahvit puun juurella. hohhoi jaa!
En myöskään ymmärrä niitä piirrettyjä pimperoita jotka maalattu jollain menkkaverellä koska miten voimaannuttavaa onkaan tunkea sormet alakertaan ja sen jälkeen maalata paperille!
Vierailija kirjoitti:
Kuvat sikiöistä ja vauvamasuista. Kuvat vauvoista ja viattomista pikkulapsista, jotka eivät olisi halunneet someen vielä niin pieninä. Yhteispotretit keski-ikäinen, nuorekas äiti ja teini-ikäinen bitchähtävä tytär.
Onko nuorekkaassa keski-ikäisessä äidissä jotain pahaa?
"Matti sai 62,500 pistettä [peli]ssä!
Matti kutsui sinut pelaamaan [peliä]!
Matti on viikon voittaja [peli]ssä!"
Kun piilotin "Matin" julkaisut, en ole nähnyt enää näitä. Kyseessä on työtön kaveri, joka varmaan pelaa kaikki päivät kun ei ole muutakaan tekemistä. Tuollaiset spämmi-päivitykset ovat vaan turhia.