Mol.fi: 26762 avointa työpaikkaa: Kerrotteko arvoisat työttömät miksi ette löydä itsellenne töitä?
Ei vaan taida työnteko kiinnostaa kun tuet on niin suuret.
Kommentit (310)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ala-aste matematiikkaa: 26762 avointa paikkaa < 250 000 työtöntä. Ei vaan paikkoja riitä kaikille. Lisäksi useimmat paikat vaativat koulutusta, minun kemistinkoulutuksella ei vaan voi hakea lääkärinpaikkaa.
Se "suuri" tuki on n. 520€ kuukaudessa, kukaan töihin kykenevä ei sitä jää vapaaehtoisesti "nauttimaan".
Mutta sinun kemistinkoulutuksella voi hakea esim. varastotyöntekijän paikkaa,
mutta eipä taida kelvata koska sinulla on kemistinkoulutus, et kelpuuta kuin kemian alan työpaikat, joten turha itkeä että olet työtön,
veikkaan että samanlaisia kuin sinä on kymmeniä tuhansia, niitä joille kelpaa ainoastaan ne oman alan työpaikatOlen hakenut ns. osaamistasoani alempia töitä, mutta en pääse niissä juuri koskaan edes haastatteluun. Jos joskus harvoin pääsenkin, niin motivaationi työhön kyseenalaistetaan korkean koulutukseni ja aiempien haastavampien työpaikkojeni takia joka kerta eikä minua valita tehtävään.
Kerran rekrytoija sanoi mulle suoraan että aivan ylikoulutetut karsiutuvat ensimmäisten joukossa. Ehkä ihan joka paikkaan tämä ei aina päde mutta näin se usein on, varsinkin jos ei ole aiempaa työkokemusta tästä hakemastaan työstä.
Vierailija kirjoitti:
Sanopa, jos vaikka itsensä filosofian tohtoriksi kouluttanut nainen ei löydä oman alan töitä, onko pakko ottaa mol:sta "silmät kiinni ja sormi tuohon" -tyylillä vaikka wc:n pesijän pesti minimipalkalla?
Ei niitä vessanpesijänkään paikkoja tuosta vain oteta.
Olen hakenut koulutustani vastaamattomia töitä, myös sellaisia ns. hanttihommia, joihin ei vaadita mitään koulutusta, mutta en ole päässyt. Työnantaja ilmeisesti ajattelee, että vaihdan työpaikkaa heti jos löydän jotain koulutustani vastaavaa, joten minua ei kannata rekrytoida. Oikeassa tietysti onkin, sillä niin juuri tekisin.
Työnantajat ovat kyllä uskomattoman nirsoja nykyään. Pitäisi olla valmiiksi täydellisesti omia vaatimuksia vastaava tekijä. Jollei sellaista 150:n hakijan joukossa ole, valitetaan työvoimapulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ala-aste matematiikkaa: 26762 avointa paikkaa < 250 000 työtöntä. Ei vaan paikkoja riitä kaikille. Lisäksi useimmat paikat vaativat koulutusta, minun kemistinkoulutuksella ei vaan voi hakea lääkärinpaikkaa.
Se "suuri" tuki on n. 520€ kuukaudessa, kukaan töihin kykenevä ei sitä jää vapaaehtoisesti "nauttimaan".
Mutta sinun kemistinkoulutuksella voi hakea esim. varastotyöntekijän paikkaa,
mutta eipä taida kelvata koska sinulla on kemistinkoulutus, et kelpuuta kuin kemian alan työpaikat, joten turha itkeä että olet työtön,
veikkaan että samanlaisia kuin sinä on kymmeniä tuhansia, niitä joille kelpaa ainoastaan ne oman alan työpaikat
Sitten se varaston esimies kysyy kemistiltä työhaastattelussa aikooko tämä hakea oman alan työpaikkoja. Pitääkö hakijan olla rehellinen vai saako valehdella? Jos hakija sanoo rehellisesti, että kyllä minä koko ajan etsin oman alan töitä, niin onko se hyvä juttu? Entä jos haastateltava sanoo, että tämä on sitä mitä olen haaveillut, niin mahtaako haastattelija uskoa? Entä jos kemisti ihan oikeasti haluaa varastotyöhön ja olla siinä eläkeikään asti, niin miten hän vakuuttaa haastattelijan?
Onko Suomessa vain noin vähän työttömiä? 😯 Problem solved. Eli nyt jokainen yyötön hakee noihin hommiin. Ei kai se haittaa, vaikkei osaisi sitä työtä..
Vierailija kirjoitti:
Ap, katsoitko, mitä töitä on tarjolla, ennen besserwisseriyttäsi?
Hohhoh...
Menepä sinäkin trukkikuskiksi kirjastonhoitajan opinnoilla.
Ja puutarhurin opinnoilla on suuri vaikutus nostokurkityötön.
Olette te korkeakoulutetut kyllä aikamoisia elitistejä, kyllä se olisi aivan kauheata tehdä rahvaan töitä
Älykkyys jäihin!
Kaikki vaan vessoja pesemään ja olemaan muutenkin pikkuliekillä, koska ainoa OIKEA työ on se, kun ei vahingossakaan älyä käytä.
Tohtorit jalkapuuhun kivitettäviksi ja häpeää kokemaan, kun eivät ala kontaktimuoveja kirjoihin työkseen liimata! Siat!
Maisterit vähintäänkin suuren som-evit-tuilun kohteeksi heti!
NÅ, pojkar och flickor!
Vauhtia, vauhtia!!!!!!!!!!
Tässähän on vielä sekin seikka, että työttömät eivät taistele ainoastaan työttömiä vaan myös työpaikan vaihtajia vastaan. Ja on tutkittu, että työpaikan vaihtaja otetaan todennäköisemmin. Toisin sanoen noista muutamasta mitättömästä paikasta tappelee merkittävästi suurempi joukko kuin työttömien kokonaismäärä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on omalle alalle hyvä koulutus ja todella hyvä työkokemus. Olen tosin osatyökykyinen. Olen hakenut osa-aikaisia työpaikkoja, päässyt suht hyvin haastateluihin, mutta seinä tulee vastaan, kun sanon, että voin tehdä vain osa-aikaisia töitä. Työnantajat haluavat vain täysin työkykyisiä, koska voihan olla mahdollista, että joskus tulevaisuudessa vuosien päästä tarvetta onkin kokoaikaiselle. Yhdelle työnantajalle sanoinkin, että sitten kun paikka on kokoaikainen, minä olen jo vanhuuseläkkeellä. En saanut sitäkään paikkaa.
Tämä on Suomessa ongelma. Itse olisin pystynyt osa-aikaiseen toimistotyöhön omalla alallani mutta työnantajalle ei käynyt. Jäin sitten kokonaan sairaslomalle taas. Suomessa täytyy tehdä kokopäiväisesti työtä, osatyökykyisille aivan mahdottomat työmarkkinat.
On se mahdotonta niin, kun minäkään en voi lähteä kesken päivän kotiin! On niin väärin!
Olisihan se kiva sunkin mennä kauppaan, mutta se on kiinni, kun kassa on lähtenyt kotiin kesken päivän!
Zinc
Jahas, Sinkkumiehellä on taas putki päällä.
Kyllä minä voin mennä kesken päivän kotiin, jos työsopimus on osa-aikainen ja työajoista on noin sovittu. Ihan sama koskee sinuakin, sen kun esität esimiehellesi, että haluat vaihtaa kokoaikatyön osa-aikaiseen. Palkka tosin tippuu, mutta mitäs siitä. Minä saan lisäksi osatyökyvyttömyyseläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoh...
Olette te korkeakoulutetut kyllä aikamoisia elitistejä, kyllä se olisi aivan kauheata tehdä rahvaan töitä
Palkan saamiseksi meidät pitäisi jonkun ensin palkata. Palkkaatko sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoh...
Tykkäätkö, jos ihan jokaiseen työhön vaaditaan korkeakoulututkinto? Miten sitten ammattikoulun käyneille käy? No, nehän jää työttömiksi.
entinen työntekijä kirjoitti:
Oman alan palkka (lastenhoitaja/koulunkäynninavustaja) palkka 800-2000€. Tukien varassa nyt. En lähde ilmaiseksi raskaaseen työhön. Kotona mukavampaa. Harrastan, urheilen ja nautin vapaa-ajastani.
Kiva, että myös muutama rehellinen vastaus saadaan tänne.
Suomi työtön = veltto laiskuri pska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsohan trolli ensimmäiseksi moniko niistä on kokoaikainen, vakituinen eikä vuokratyöpaikka. Katso myös paljonko työttömiä on ja suorita vähennyslasku niin ehkä asia alkaa valkenemaan sinullekin miksi työttömiä on.
Juuri hiljattain eräällä työpaikkasivustolla oli kahdesta työpaikasta viisi eri ilmoitusta, ja tämä on ihan tyypillistä. Todellisuudessa työpaikkoja on siis vielä vähemmän kuin 26 762 eivätkä niistäkään kaikki ole oikeasti olemassa.
Niinpä. Minäkin hain 2 kertaa erästä samaa paikkaa, kun ajattelin, että ensimmäinen hakemus ei mennyt perille. Kun näin saman ilmoituksen kolmannen kerran, huomasin, että turha edes hakea, kun eivät edes lue hakemuksia. Kyseessä oli työ, johon luvattiin kouluttaa ja sopii opiskelijoille ja esim kaupallisen koulutuksen käyneelle. Ei vaan merkonomi kelvannut.
Ei merkonomi kelpaa myyjän työhön.
Todettu on.
Niinpä. En tiedä sitten mitä etsivät, kun nimenomaan kertoivat, ettei koulutusta välttämättä tarvita. Tämä ei ollut kyllä edes myyjän työ.
Määrittele ensin työ. Katsotaan sitten. Tätähän ap ei kykene tekemään kun ei tiedä mitä työ tarkoittaa ;) Katsokaapas vain, ei vastausta kuulu ei näy.
Minun alan työpaikkoihin on noin 100 pätevää hakijaa. Avoimia 100km etäisyydellä on tällä hetkellä noin 5-7 kpl. Ylemmällä korkeakoulututkinnolla pitäisi mennä siivoamaan, varastolle, kaupankassalle? Ollut myös niissä hommissa vuosia. Sinne olisi tulijoita vaikka kuinka muutenkin, jotka olisivat iloisia duunista. Mielummin näen sen 20v elämän alussa olevan siellä kuin itseni kaltaisen.. menee edes toisella hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsohan trolli ensimmäiseksi moniko niistä on kokoaikainen, vakituinen eikä vuokratyöpaikka. Katso myös paljonko työttömiä on ja suorita vähennyslasku niin ehkä asia alkaa valkenemaan sinullekin miksi työttömiä on.
Juuri hiljattain eräällä työpaikkasivustolla oli kahdesta työpaikasta viisi eri ilmoitusta, ja tämä on ihan tyypillistä. Todellisuudessa työpaikkoja on siis vielä vähemmän kuin 26 762 eivätkä niistäkään kaikki ole oikeasti olemassa.
Totta. Ja osa on yrittäjän paikkoja, mikä on todella outoa. Yrittäjän paikka auki???
Niinpä. Itse olen tällä hetkellä yrittäjä ja ihan itse tämän firman sain perustettua ilman yhtäkään rekrytoijaa. Ei tullut mieleenikään mennä etsimään yrittäjän työpaikkaa te-keskuksen sivuilta.
Opiskelkaa lastenhoitajiksi tai vaka opettajiksi niin saatte töitä. Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla saan melkeinpä valita itse työpaikkani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta avointa työpaikkaa oli muotoilijalle?
Työtön muotoilija voi hakea vaikka puhelinmyyjäksi
Niin, tai kouluttautua toiseen ammattiin. 🙄
Jos on jo opintotukikuukautensa käyttänyt, se ei ihan noin vain onnistu. Työttömyysetuutta nauttivan kuuluu pääsääntöisesti olla työtön, ei opiskella. Työkkäri voi perustellusta hakemuksesta myöntää luvan opiskeluun, mutta enintään kahdeksi vuodeksi.
Nämä ” vaihda alaa” - kommentit ovat niin ärsyttäviä! Miten? TE-keskuksen koulutukset ovat tyyliin lähihoitaja tai raksalle. Jos hakee vaikka Amk opintoihin, täytyy ensin saada paikka, jonka jälkeen TE-keskus ratkaisee saako työttömyyskorvauksella opiskella. Jos saa, 2v maksetaan. Jos ei, Kelasta saa ehkä opintotukea/-lainaa.
Elintaso tippuu joka tapauksessa satasilla/ kk. Melko pattitilanne, kun on asuntolainaa ja pari pientä lasta. Oman alan töitä ei saa, viimeistään yksinhuoltajuus ratkaisee sen.
Ihan tosi monet paikat ovat vain näön vuoksi auki, niissä on jo joku. Provisio pohjaisiin ei uskalla lähteä, karenssi tulee jos lopetat. Sama koskee pienituntisia työpaikkoja. Palkka 300e kuussa, jos lopetat mistä syystä tahansa, olet 3kk ilman työttömyyskorvausta.
Oman alan palkka (lastenhoitaja/koulunkäynninavustaja) palkka 800-2000€. Tukien varassa nyt. En lähde ilmaiseksi raskaaseen työhön. Kotona mukavampaa. Harrastan, urheilen ja nautin vapaa-ajastani.