Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mol.fi: 26762 avointa työpaikkaa: Kerrotteko arvoisat työttömät miksi ette löydä itsellenne töitä?

Vierailija
07.03.2020 |

Ei vaan taida työnteko kiinnostaa kun tuet on niin suuret.

Kommentit (310)

Vierailija
141/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatimustaso on useimmissa paikoissa aivan älytön, pitäisi pystyä keskustelemaan ruotsiksi ja englanniksi, kokemusta pitäisi löytyä jopa 1000e/kk harjoittelijalta ja koulutusta. Lisäksi et saisi olla kolmelymppinen nainen ettet tule raskaaksi ja 50v on jo liian vanha. Kaksikymppisellä pitäisi olla sitten kokemusta jne. En yhtään ihmettele, että joku ei jaksa hakea täydellä teholla päivittäin kaikkea mahdollista, kun jo työhakemuksen kunnolliseen tekemiseen menee vaivaa ja aikaa tosi paljon, paikka voi olla kuitenkin vain ajateltu jo jollekin firman sisältä ja kaikki taas alusta. On varmasti todella alentavaa saada jatkuvasti ”et tullut valituksi”-viestejä jopa paikoista, joihin olet jokon liian kokenut, liian kokematon tai vaatimukset ovat vain mahdottomia. Tsemppiä kaikille hakijoille, ei kyllä käy kateeksi. Loppuisi varmaan itseltänikin usko vähän väliä...

T. Ei työtön

Vierailija
142/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopa, jos vaikka itsensä filosofian tohtoriksi kouluttanut nainen ei löydä oman alan töitä, onko pakko ottaa mol:sta "silmät kiinni ja sormi tuohon" -tyylillä vaikka wc:n pesijän pesti minimipalkalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytäisin vaikka heti muttei huvita hakea mihinkään. Pärjään hyvin tuilla. :)

Ensimmäinen rehellinen.

Varmaan ymmärrät että jos meitä työttömiä on satoja tuhansia niin sinne mahtuu monenlaista väkeä, aivan kuin mihin muuhun tahansa ihmisryhmään? Variaation määrä on loputon.

Vierailija
144/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yli 50 v eikä työnantajat ota töihin. Työhaluja olisi. TyönANTAJAT pitäisi pakottaa ottamaan yli 50 v töihin!

Pitäisi antaa työnantajille selvät taloudelliset kannustimet palkata yli 50v töihin. Kyllä euro olisi kova konsultti tässäkin asiassa.

TE-virkailija osoitti minulle palkkatukityöpaikan, jonka palkasta työnantaja maksaa vain puolet, ja toinen puoli tulee yhteisestä pussista. Minulla on sopiva koulutus (FM) ja hyvin pitkä kokemus (30 v.) juuri tuollaisiin tehtäviin. Olen 55-vuotias. En päässyt edes haastatteluun.

Hakukaavake TE-toimiston sivuilla oli pantu lukkoon ennen aikojaan ja haastattelutkin oli jo sovittu, kun minä tiedustelin työnantajalta hakemisesta. Sain kyllä lähettää CV:n ja hakemuksen sähköpostilla, mutta ei niitä käsittääkseni aiottukaan katsoa. Olen melko varma siitä, että työpaikka oli alun perinkin suunniteltu jollekulle tietylle hakijalle ja me muut olimme siinä diilissä pelkkä muodollisuus.

Vierailija
145/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ala-aste matematiikkaa: 26762 avointa paikkaa < 250 000 työtöntä. Ei vaan paikkoja riitä kaikille. Lisäksi useimmat paikat vaativat koulutusta, minun kemistinkoulutuksella ei vaan voi hakea lääkärinpaikkaa.

Se "suuri" tuki on n. 520€ kuukaudessa, kukaan töihin kykenevä ei sitä jää vapaaehtoisesti "nauttimaan".

Mutta sinun kemistinkoulutuksella voi hakea esim. varastotyöntekijän paikkaa,

mutta eipä taida kelvata koska sinulla on kemistinkoulutus, et kelpuuta kuin kemian alan työpaikat, joten turha itkeä että olet työtön,

veikkaan että samanlaisia kuin sinä on kymmeniä tuhansia, niitä joille kelpaa ainoastaan ne oman alan työpaikat

Vierailija
146/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 ihmistä tekemässä yhtä työtä on 2x riski, että ne esim. sairastuu ja kun kompikin on työkyvyttömiä, niin mistä sinä saat sitten työvoimaa esim. ylitöihin ?

Zinc

Venymiskyky 0, kun ei jakseta edes sitä koko työpäivää.

Voiko näin tyhmiä ja tietämättömiä ihmisiä olla? Ei ole edes kyseessä olevat termit hallussa vaan ihmetellään kun osaksi työkyvytön ei voi tehdä kokonaisen tunteja eli "venymiskyky 0", vaikka osatyökykyinen-nimike juuri viittaa siihen. Se on ihan virallinen termi, ei itse keksitty.

Vierailija
147/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ala-aste matematiikkaa: 26762 avointa paikkaa < 250 000 työtöntä. Ei vaan paikkoja riitä kaikille. Lisäksi useimmat paikat vaativat koulutusta, minun kemistinkoulutuksella ei vaan voi hakea lääkärinpaikkaa.

Se "suuri" tuki on n. 520€ kuukaudessa, kukaan töihin kykenevä ei sitä jää vapaaehtoisesti "nauttimaan".

mutta eipä taida kelvata koska sinulla on kemistinkoulutus, et kelpuuta kuin kemian alan työpaikat, joten turha itkeä että olet työtön,

veikkaan että samanlaisia kuin sinä on kymmeniä tuhansia, niitä joille kelpaa ainoastaan ne oman alan työpaikat

Helppohan aloittajan on peruskoulun keskenjättäneenä noin sanoa, kun periaatteessa kaikki hanttihommat minimipalkalla on sulle "oman alan työpaikkoja", mistä valita.

Vierailija
148/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin haastatteluun potentiaalisena hakijana. Viikon päästä minulle soitettiin ja kerrottiin, että en tällä kertaa tullut valituksi. Minua alkoi häiritsemään puhelun jälkeen, mikä oli syynä, etten kahdeksan haastatellun joukosta tullut valituksi, ja soitin takaisin. Haastattelija kertoi hieman kiemurrellen että asiakaspalvelussa ulkoinen olemus on isossa osassa, ja etten iho-ongelmieni takia sovellu kyseiseen työhön. Minulla on aika pahat aknearvet, joille en voi mitään. Kyse olisi ollut aivan tavallisesta myymälätyöskentelystä, mikä ei liity millään tavoin esim. kauneudenhoitoon.

Vierailija
149/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Vierailija
150/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsohan trolli ensimmäiseksi moniko niistä on kokoaikainen, vakituinen eikä vuokratyöpaikka. Katso myös paljonko työttömiä on ja suorita vähennyslasku niin ehkä asia alkaa valkenemaan sinullekin miksi työttömiä on.

Juuri hiljattain eräällä työpaikkasivustolla oli kahdesta työpaikasta viisi eri ilmoitusta, ja tämä on ihan tyypillistä. Todellisuudessa työpaikkoja on siis vielä vähemmän kuin 26 762 eivätkä niistäkään kaikki ole oikeasti olemassa. 

Vierailija
151/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut ns. osaamistasoani alempia töitä, mutta en pääse niissä juuri koskaan edes haastatteluun. Jos joskus harvoin pääsenkin, niin motivaationi työhön kyseenalaistetaan korkean koulutukseni ja aiempien haastavampien työpaikkojeni takia joka kerta eikä minua valita tehtävään.

Vierailija
152/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hakenut myös varastotyöntekijän paikkoja. Kertaakaan en ole saanut minkäänlaista vastausta hakemukseeni.

Vierailija
153/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäsyrjintä. Työnantajat eivät näytä palkkaavan ihmisiä joilla on vain muutama työvuosi jäljellä ennen eläkeikää. Ei vaikka olisi minkälaisia taitoja ja kokemusta.

Vierailija
154/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsohan trolli ensimmäiseksi moniko niistä on kokoaikainen, vakituinen eikä vuokratyöpaikka. Katso myös paljonko työttömiä on ja suorita vähennyslasku niin ehkä asia alkaa valkenemaan sinullekin miksi työttömiä on.

Juuri hiljattain eräällä työpaikkasivustolla oli kahdesta työpaikasta viisi eri ilmoitusta, ja tämä on ihan tyypillistä. Todellisuudessa työpaikkoja on siis vielä vähemmän kuin 26 762 eivätkä niistäkään kaikki ole oikeasti olemassa. 

Totta. Ja osa on yrittäjän paikkoja, mikä on todella outoa. Yrittäjän paikka auki???

Vierailija
155/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanopa, jos vaikka itsensä filosofian tohtoriksi kouluttanut nainen ei löydä oman alan töitä, onko pakko ottaa mol:sta "silmät kiinni ja sormi tuohon" -tyylillä vaikka wc:n pesijän pesti minimipalkalla?

No onhan se parempi elättää itsensä wc:n pesijänä kuin maksattaa laskunsa muilla vaikka olisi kuinka opiskellut itsensä tohtoriksi. Sitä paitsi se tohtoriksi kouluttautuminen on kurittanut jo riittävästi muita veronmaksajia

Vierailija
156/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Minäkin hain 2 kertaa erästä samaa paikkaa, kun ajattelin, että ensimmäinen hakemus ei mennyt perille. Kun näin saman ilmoituksen kolmannen kerran, huomasin, että turha edes hakea, kun eivät edes lue hakemuksia. Kyseessä oli työ, johon luvattiin kouluttaa ja sopii opiskelijoille ja esim kaupallisen koulutuksen käyneelle. Ei vaan merkonomi kelvannut.

Vierailija
157/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, katsoitko, mitä töitä on tarjolla, ennen besserwisseriyttäsi?

Hohhoh...

Menepä sinäkin trukkikuskiksi kirjastonhoitajan opinnoilla.

Ja puutarhurin opinnoilla on suuri vaikutus nostokurkityötön.

Vierailija
158/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Minäkin hain 2 kertaa erästä samaa paikkaa, kun ajattelin, että ensimmäinen hakemus ei mennyt perille. Kun näin saman ilmoituksen kolmannen kerran, huomasin, että turha edes hakea, kun eivät edes lue hakemuksia. Kyseessä oli työ, johon luvattiin kouluttaa ja sopii opiskelijoille ja esim kaupallisen koulutuksen käyneelle. Ei vaan merkonomi kelvannut.

Ei merkonomi kelpaa myyjän työhön.

Todettu on.

Vierailija
159/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut aika monia noita Mol:n työpaikkoja myös. Työnantajat eivät kuitenkaan ole kelpuuttaneet minua niihin.

Aloittajalle tiedoksi: Se, että jokin paikka on tuolla sivustolla ilmoitettu haettavaksi, ei tarkoita, että sinne voi noin vain mennä töihin. 

Vierailija
160/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mol.fi avoimet työpaikat tippuu 8200:aan siitä 27000:sta, kun valitsee kokoaikaisen yli 12 kk kestävän päivätyön, josta maksetaan palkkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi