Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mol.fi: 26762 avointa työpaikkaa: Kerrotteko arvoisat työttömät miksi ette löydä itsellenne töitä?

Vierailija
07.03.2020 |

Ei vaan taida työnteko kiinnostaa kun tuet on niin suuret.

Kommentit (310)

Vierailija
121/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä, mikä teitä vuokratyössä rassaa, ellette ole duunareita. Olen tehnyt viimeiset kuusi vuotta vuokratyöntekijänä, kahdessa eri työpaikassa, joista toisesta vaihdoin omasta halustani toiseen kolmen vuoden jälkeen. Vuokrafirma maksaa palkan ja sairauslomat, järjestää kehityskeskustelut, olen pitänyt normaalit vuosilomat ja saanut palkankorotukset sekä henkilökohtaiset bonukset. Kumpikin ollut kiinnostavassa viennin asiantuntijatyössä kansainvälisissä toimeksiantajayrityksissä, joissa minua on pidetty kuin omaa työntekijää. Ekasta minut olisi haluttu rekrytoida heille omille kirjoille, mutten halunnut, koska vuokratyöfirman kautta pystyin paremmin etsimään itselleni tämän nykyisen työni joka ei edes tullut julkiseen hakuun. Olen päässyt hyvin harppaamaan urallani vuokratyöntekijänä, eikä minulla ole mitään hinkua rekrytoitua toimeksiantajayritykseen. Moni ei edes tiedä, kuinka paljon hyviä piilotyöpaikkoja rekryfirmojen kautta voi löytyä.

Ehkä eri asia jossain bulkkiduunarihommia välittävässä vuokratyöfirmassa. Itse valitsin vuokratyöfirman sen maineen ja asiantuntijatyöhön erikoistuneen profiilin takia. Myös moni tuttuni tekee asiantuntijatöitä vuokratyönä.

Voitko mainita joitain vuokratyönä tehtäviä asiantuntijatehtäviä? Minun täytyy myöntää, että olen mieltänyt vuokrafirmat nimenomaan duunaritöiksi. Ja mitkään account managerit eivät ole asiantuntijatyötä, joten niitä on turha mainita esimerkkeinä.

En ole tuo, kelle kommentoit, mutta esim. Eilakaislan ja Minjonin kautta on asiantuntijatyössä ystäväpiiristäni korkeakoulutettuja vuokratyössä. Vientikoordinaattori, business controller, HR-asiantuntija ja laatupäällikkö.

En oikein hahmota, miksi tällaisia palkattaisiin vuokrafirman kautta, jos on pyrkimys sitoutuneeseen asiantuntijaan. Ovatko nämä siis tilapäisiä tainosa-aikaisia työsuhteita?

Ihan kokoaikaisia. Yksi on toistaiseksi voimassa oleva vuokratyösuhde, kaksi on projektin ajaksi tarvittavaa kokoaikaista lisäapua (toinen taisi olla vuoden mittainen ja toinen muistaakseni vähän alle vuoden ja todennäköisesti kummallekin on jo tiedossa seuraava steppi kyseisissä firmoissa), yksi on parin vuoden kokoaikainen sijaisuus. Tuo toistaiseksi voimassa oleva työsuhde on semmoinen, ettei sillä käyttäjäfirmalla ole tällä hetkellä lupaa rekrytoida vaikka tarve kyseiseen tehtävään on pysyvä, heillä on kirjoilla maksimimäärä omaa henkilöstöä, ja saavat vähän kierrettyä tätä ostamalla henkilöstöä palveluna.

Vierailija
122/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on omalle alalle hyvä koulutus ja todella hyvä työkokemus. Olen tosin osatyökykyinen. Olen hakenut osa-aikaisia työpaikkoja, päässyt suht hyvin haastateluihin, mutta seinä tulee vastaan, kun sanon, että voin tehdä vain osa-aikaisia töitä. Työnantajat haluavat vain täysin työkykyisiä, koska voihan olla mahdollista, että joskus tulevaisuudessa vuosien päästä tarvetta onkin kokoaikaiselle. Yhdelle työnantajalle sanoinkin, että sitten kun paikka on kokoaikainen, minä olen jo vanhuuseläkkeellä. En saanut sitäkään paikkaa.

Tämä on Suomessa ongelma. Itse olisin pystynyt osa-aikaiseen toimistotyöhön omalla alallani mutta työnantajalle ei käynyt. Jäin sitten kokonaan sairaslomalle taas. Suomessa täytyy tehdä kokopäiväisesti työtä, osatyökykyisille aivan mahdottomat työmarkkinat.

On se mahdotonta niin, kun minäkään en voi lähteä kesken päivän kotiin! On niin väärin!

Olisihan se kiva sunkin mennä kauppaan, mutta se on kiinni, kun kassa on lähtenyt kotiin kesken päivän!

Zinc

Huoh, toinen osatyökykyinen voisi tulla jatkamaan sen loppupäivän... Mutta mitäpä sinä näitä miettimään kun taidat olla ainakin fyysisesti ihan terveen kirjoissa. Muualla osa-aikainen työ on suht yleistä mutta ei Suomessa.

Niin, että sokea nojaa rampaan. On meillä siinä Suomen toivo ja tulevaisuus.

Zinc

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 ihmistä tekemässä yhtä työtä on 2x riski, että ne esim. sairastuu ja kun kompikin on työkyvyttömiä, niin mistä sinä saat sitten työvoimaa esim. ylitöihin ?

Zinc

Venymiskyky 0, kun ei jakseta edes sitä koko työpäivää.

Vierailija
124/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä, mikä teitä vuokratyössä rassaa, ellette ole duunareita. Olen tehnyt viimeiset kuusi vuotta vuokratyöntekijänä, kahdessa eri työpaikassa, joista toisesta vaihdoin omasta halustani toiseen kolmen vuoden jälkeen. Vuokrafirma maksaa palkan ja sairauslomat, järjestää kehityskeskustelut, olen pitänyt normaalit vuosilomat ja saanut palkankorotukset sekä henkilökohtaiset bonukset. Kumpikin ollut kiinnostavassa viennin asiantuntijatyössä kansainvälisissä toimeksiantajayrityksissä, joissa minua on pidetty kuin omaa työntekijää. Ekasta minut olisi haluttu rekrytoida heille omille kirjoille, mutten halunnut, koska vuokratyöfirman kautta pystyin paremmin etsimään itselleni tämän nykyisen työni joka ei edes tullut julkiseen hakuun. Olen päässyt hyvin harppaamaan urallani vuokratyöntekijänä, eikä minulla ole mitään hinkua rekrytoitua toimeksiantajayritykseen. Moni ei edes tiedä, kuinka paljon hyviä piilotyöpaikkoja rekryfirmojen kautta voi löytyä.

Ehkä eri asia jossain bulkkiduunarihommia välittävässä vuokratyöfirmassa. Itse valitsin vuokratyöfirman sen maineen ja asiantuntijatyöhön erikoistuneen profiilin takia. Myös moni tuttuni tekee asiantuntijatöitä vuokratyönä.

Ei vuokratyöt sinänsä rassaa. Mun alalla niitä vain ei yleensä ole ja jos on ovat, ovat pelkkiä määräaikaisiä töitä eli jakson jälkeen olen taas työtön. Jos työttömyyden pitää loppua, täytyy saada vakituinen työpaikka.

Vierailija
125/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratyötä tosiaan dissataan osittain turhaan. Ensinnäkin, tosiaan vuokrapaikoissa on ihan asiantuntijahommiakin ja sellaisessakin ilmoituksessa jossa on vuokrafirman nimi, voi olla että haetaankin tekijää ns. asiakkaan kirjoille ja jopa vakituiseksi. Myöskään duunaripuolella ei ole välttämättä kysymys mistään epämääräisistä nollasoppareista, vaan ehkä määräaikainen sopimus mutta sen ajaksi kuitenkin jopa täydet tunnit. Ei käytännössä välttämättä eroa tavallisesta työstä mitenkään. Sitten on näitä keikkajuttuja joissa tehtäisiin tarvittaessa yksittäisiä päiviä tietyssä paikassa tai sitten useissa eri paikoissa. Niistä osa toimii ja osa ei, tarkoittaen että osassa voi päästä "listoille" mutta sitten ei ikinä kuulu enää mitään, ja osassa töitä sitten oikeasti riittää, joskin välillä lyhyillä varoitusajalla. On myös sellaisia paikkoja joissa sopimus tehdään nollasopparina mutta käytännössä on täydet tunnit. Mun kokemusten mukaan isoista rekryfirmoista Barona ja Staffpoint on sellaisia joiden kanssa asiat toimii, Manpower, VMP ja Smile taas huonoja kokemuksia.

Vierailija
126/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jätti hakuehtoihin kokoaikaisen, pitkäkestoisen, ei-vuokrafirman kautta tehtävän työn, niin määrä tipahti 8200:aan. Mitä luulet, montako jäi, kun katsoi pk-seudun ulkopuolisia paikkoja.

Vierailija
127/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 ihmistä tekemässä yhtä työtä on 2x riski, että ne esim. sairastuu ja kun kompikin on työkyvyttömiä, niin mistä sinä saat sitten työvoimaa esim. ylitöihin ?

Zinc

Voi kun olisikin jaksamisesta kiinni 😑. No, lopettakaa sitten osatyökykyisten ja työkyvyttömien syyllistäminen. Tässähän sen näkee että ei heitä töihin haluta vaikka hieman työkykyä olisikin jäljellä!!! Oikea tuki heille on eläke.

Vierailija
128/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomen työmarkkinat on vähän kummalliset. Toimihenkilöammateissa tai asiantuntija-ammateissa osapäiväinen työnteko lähes  mahdotonta. Lääkärit pystyy kyllä yksityisellä puolella helposti tekemään osapäiväistä ja moni tekeekin vain n. 30h / viikko ihan omasta halustaan.

Työnantajat ei hyväksy osapäiväistä työsuhdetta Suomessa yleensä muuta kuin opiskelijoille jos puhutaan asiantuntijatöistä.

Vierailija
129/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankolla on mukavampaa.

Vierailija
130/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy aivokirurgin tutkintoa, ei ripsien tai kynsien laittajan osaamista eikä kiinnostusta myydä dementikoille turhaa schaibaa 4 € tuntipalkalla joka jää maksamatta.

Vierailija
131/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vuosien kokemus it hommista. Sitten olin lasten kanssa kotona ja työttömänäkin. Alan hommia ei enää löytynyt. Olen tehnyt pätkähommia muille aloille ja ollut työttömänä.

Nyt oli sitten tarjolla muuntokoulutus it alalle paikkakunnallamme. Ei vaadittu edes aikaisempaa osaamista ja oppisin uuden ohjelmointikielen. Soitin koulutuksen järjestäjälle että löytyisikö niitä töitä oikeasti ja mistä jos tuon käy. Kertoivat että firma X tarvitsisi noin kymmenen tyyppiä just näihin hommiin eli töitä kyllä löytyy. Soitin firmaan X ja kerroin taustani ja että osallistuisin tuohon koulutukseen jos löytyy töitä. Ei kuulemma heillä ole tarvetta muuta kuin yhdelle kokeneelle kyseisen kielen osaajalle alkuun. Eikä tuon kurssin käyminen riittäisi ostamiseksi. Ja sitten myöhemmin voisivat tarvita jonkun muunkin tekijän, ehkä.

En sitten mennyt koulutukseen. Meni motivaatio jos jo ennen koulutuksen alkua valehdellaan täysin työllistyminen...

Juu it alalla on kova pula tekijöistä mutta pitäisi olla nuori, todella kokenut, todella monia tekniikoita ja kieliä hallitseva ja miellellään harjoittelijan palkkatoive. Muille ei oikein löydy tarvetta...

Vierailija
132/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko mainita joitain vuokratyönä tehtäviä asiantuntijatehtäviä? Minun täytyy myöntää, että olen mieltänyt vuokrafirmat nimenomaan duunaritöiksi. Ja mitkään account managerit eivät ole asiantuntijatyötä, joten niitä on turha mainita esimerkkeinä.

No nykyään olen huomannut että "asiantuntijatyö" tarkoittaa melkein mitä vaan.

Mutta olen itse kerran ollut vuokrafirman kautta saanut töitä tutkijana eräässä projektissa.

Vierailija
133/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
134/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha totuus on, että jos ei töitä hae, ei töitä saa.

Zinc

Vanha totuus on myös se, että tyhjästä on paha nyhjäistä. Eli jos työpaikkoja ei ole, mistä niitä töitä hakee?

Vierailija
135/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just toi et pitää olla 5v kokemusta, osaa kaikkee ekstraa päälle (kieliä, tietokoneasioita ym.), olla joustava, mieluiten alle 30v mies ja sit mieluiten palkattoman harjoittelun palkalla

Itekki tässä oon katellu työkuvioita ja ei jeesus, helpommalla oikeesti pääsee jos on yrittäjä. Tietysti sekin on raskasta ja paljon pitää osaa, mut käteen jää enemmän ku vaa se palkkaraha.

Vierailija
136/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjäksi en lähde, niitä on suurin osa avoimista työpaikoista, joihin voisi päästä.

Vierailija
137/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Sä taidat olla täysin pihalla nykyisestä työelämästä. Nythän on oltu jo vuosia osittaisella eläkkeellä tai tekee lyhennettyä työviikkoa muusta syystä. Silloin työntekijä on töissä esim. 3 päivää viikossa. Se tarkoittaa että hänen tehtäviään hoitaa 2 päivänä joku muu. Eihän nuo ole kuin järjestelykysymyksiä työnantajan taholta.

Ihan hyvin monet työtehtävät voidaan jakaa, nythän nimenomaan kaupan kassalla tehdään niin. Vai luuletko että se sama työntekijä on siellä 7-23 tai jopa 24h vuorokaudessa?

Jos se kokopäiväinen työntekijä sairastuu, pitäähän työnantajan senkin tilalle hankkia joku tuuraaja monissa töissä.

Vierailija
138/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun jätti hakuehtoihin kokoaikaisen, pitkäkestoisen, ei-vuokrafirman kautta tehtävän työn, niin määrä tipahti 8200:aan. Mitä luulet, montako jäi, kun katsoi pk-seudun ulkopuolisia paikkoja.

Aika heikosti, oletan.

Vierailija
139/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 58v. Ei kukaan huoli. ANTAKAA TYÖTÄ!

Vierailija
140/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monta avointa työpaikkaa oli muotoilijalle?

Työtön muotoilija voi hakea vaikka puhelinmyyjäksi

Niin, tai kouluttautua toiseen ammattiin. 🙄

Olen muotoilija, jolla on myös tradenomin yamk-tutkinto ja kaksi muuta koulutusta, mutta vakityötä ei silti löydy ikärasismin takia. Olen 48-vuotias ja työuraa jäljellä parikymmentä vuotta, miksi työnantajat pitävät liian vanhana? Olen terve ja hyväkuntoinen, näytän ikäistäni nuoremmalta. Olen myös valmis opettelemaan uutta rai jopa opiskelemaan uuden tutkinnon, jos työnantaja niin haluaa, mutta en voi mitään sille, mitä henkkarissa lukee syntymäajan kohdalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi