Miten saisin vaimon kuntoilemaan?
Kolmen naimisissa olon aikana vaimo on napannut 3 vaatekokoo lisää massaa. Nyt mennään koossa 40. Olen hommannut lahjaksi PT ja kuntosalikortin, mutta käyttämättä on jäänyt. Ja muutenkin olen houkutellut urheilemaan.
Osaako joku auttaa?
Kommentit (417)
”on kuitenkin ihan normaali vaatekoko ja toi on vaan yhden yksikön isompi.”
Täällä lähti kahvit näytölle!!
Huonossa parisuhteessa mikään ei huvita.
Ehkä ette alun alkaenkaan viihtyneet yhdessä.
Toivotaan että vaimosi löytää itselleen kivoja harrastuksia ja ihmisiä.
Sitten hän ymmärtää erota ja elämänlaatu paranee. Ankeuttavan kontrolloijan kanssa eläminen on masentavaa.
Tsemppiä vaimollesi!
Kuntoilu on perseestä. Pitkät lounaat lihapatoineen, viinoineen ja röökeineen ovat nykyisin in.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä näköjään jo leimataan mies hulluksi jos haluaa kuntoilla.
Aikuinen ihminen ja juoksentelee hulluna? Eikö ole järkevämpää tekemistä?
En juoksentele hulluna, oikeastaan yhtään. Yritin vain ymmärrettävästi vastata kysyjälle kunnostani kun sitä kysyi. T:ap
Juoksentelet hulluna jos muistat cooperin testin tuloksesi. Tämähän toki ei estä sitä etteikö itselläsi roiku kaljamaha ja jenkkakahvat.
Jäi aloituksessa sanomatta että yhdessä on oltu 10v naimisissa tuo 3 jona aikana lihominen tapahtunut. Ennen oli tosi sporttinen
T:Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei suoranaisesti liity aiheeseen, mutta mulla on työkaveri nainen joka on ottanu viidessä vuodessa varmaan 30kg lisää. Ja kun oltiin talvilomaviikolla eri aikaa niin sinä aikana oli alkanut vaappuun kävellessään niinkuin lihavat vaappuu. 🤭 Aikanaan oli tosi timmi salimimmi.
Miksi kirjoitat juoruja työkaveristasi nettiin? Me ei tunneta sun työkaveria. Ei liity edes aloitukseen. Onko sun omassa elämässä niin vähän tapahtumia, että kirjoitat töiden kautta tuttujen eli käytännössä vieraiden ihmisten asioita muille tuntemattomille?
Olisi alunperin pitänyt valita kuntoilusta innostunut vaimo?
Vinkki ap:lle. Uhkailu, kiristäminen ja lahjonta.
Henk. koht en kyllä keksisi tylsempää harrastusta kuin tunkkainen kuntosali.
Älytöntä ostaa kuntosalikorttia ihmiselle joka ei ole aiheesta kiinnostunut.
Kivempia harrastuksia on satamäärin.
Vaimosi voisi pitää vaikka seuratanssista.
Bonus: siellä tutustuu mukaviin miehiin.
Vierailija kirjoitti:
”on kuitenkin ihan normaali vaatekoko ja toi on vaan yhden yksikön isompi.”
Täällä lähti kahvit näytölle!!
Totta. 44 on myös normaali vaatekoko. Siitä ylöspäin aletaan siirtyä "isojen tyttöjen osastolle".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs sinä? Samoissa mitoissa? Timmissä kunnossa? Meneekö samat vaatteet päälle kuin alussa? Urheiletko?
Tämä on aina niin väsynyt vastine näihin "vaimo on lihonut"-nillityksiin. Kuitenkin iso osa keski-ikäisistä miehistä (varsinkin näistä inisijöistä) on ihan ok kuosissa. Ei se kuitenkaan oikeuta oman puolison dissaamiseen. No, ap jätti isoimmat syytökset rivien väliin...
Anteeksi nyt vaan, mutta edelleenkin miehiä on enemmän ylipainoisia kuin naisia. Jostain syystä naisten ulkonäköä on vaan enemmän oikeus arvostella. Nykyään normaalipainoistakin naista kutsutaan läskiksi, kun ei näytä samalta kun joku muokatussa bikinikuvassaan tai anoreksiaa sairastava runway-malli... 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En juoksentele hulluna, oikeastaan yhtään. Yritin vain ymmärrettävästi vastata kysyjälle kunnostani kun sitä kysyi. T:ap
Juoksentelet hulluna jos muistat cooperin testin tuloksesi. Tämähän toki ei estä sitä etteikö itselläsi roiku kaljamaha ja jenkkakahvat.
Olen tosi pahoillani jos muistin viikontakaisen asian.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki ap:lle. Uhkailu, kiristäminen ja lahjonta.
Näistä harvoin on mitään positiivistä tuloksena. Ero vaan häämöttää lähempänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs sinä? Samoissa mitoissa? Timmissä kunnossa? Meneekö samat vaatteet päälle kuin alussa? Urheiletko?
Samaa kilpaurheilua harrastan edelleen mitä olen lapsuudesta asti harrastanut, cooperissa meni viime viikolla 3400m. Mihin tämä vaikuttaa?
T:ap
Kyllä se vaikuttaa, näkee näitä ukkoja kun on itse ylipainoinen ja silti valittaa vaimosta...
Vierailija kirjoitti:
Jäi aloituksessa sanomatta että yhdessä on oltu 10v naimisissa tuo 3 jona aikana lihominen tapahtunut. Ennen oli tosi sporttinen
T:Ap
Ts. hän on viettänyt 10 vuotta huonossa seurassa ja hukannut elämänilonsa.
Naisparka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tosi pahoillani jos muistin viikontakaisen asian.
Normaalit aikuiset ihmiset eivät cooperin testejä juoksentele. MOT
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elä anna munaa ennenku Rouva painaa 50 kg :D
Tämä ei vaikuta toivomallasi tavalla. Tämähän on pelkästään hyvä juttu ettei äijä ole vonkaamassa seksiä.
Jaa, no meillä tämä toimi. Olin lihonut naimisissaoloaikana 54 kg:sta 63 kg:oon ja huomasin vähitellen, etten miehelleni enää kelvannut. Seksiä oli ehkä kaksi kertaa vuodessa. Vonkasin häneltä koko ajan, mutta aina oli joku (teko)syy, ettei nyt maistu.
Ei hän ikinä suoraan painostani sanonut, mutta vihjaili kyllä välillä, että voisin aloittaa taas liikunnan/katsoa mitä syön jne.
OK, totuus: olin päätynyt stressaantuneena mukavuudenhaluiseksi ja vähän alakuloiseksi ihmiseksi ja aloin huomaamattani ostella isompia vaatteita. Söin suklaata poissaolevan seksin korvikkeeksi. Ei huvittanut liikkua enkä jaksanut vaivautua. Perseeni oli rehellisesti selluliittinen. Selkääni kolotti aamuisin.
Sitten päätin, että terveys on nyt etusijalla ja minun ON liikuttava. Aloitin kuntosalin. Olen sitkeästi käynyt siellä nyt vuoden verran ja kiinteytynyt koosta 40-42 kokoon 38. Salista on tullut minulle tapa. Enää ei ahdista lähteä. Oikeastaan olen saanut uutta vipinää, kun siellä voi bongailla komeita miehiä ihan luvan kanssa. Tuo innostaa liikkumaan kahta kauheammin... pitää muistaa omakin markkina-arvo ja sen jatkuva parannus. Silmäpeli aiheuttaa mukavaa jännitystä ja salille on innostavaa lähteä.
Nyt on alkanut miehellenikin seksi kelvata. Pyllyni ei enää ole selluliitissa, vaan kiinteät on pakarat ja kovaa kyytiä annan, koska kunto kestää :-D
No joku syyhän siihen on, että kolme vaatekokoa suurenee. Jos hän nyt on 40, niin lähtötilanne on ollut 36. Riippuu myös pituudesta, mutta nuo alle 40:n olevat koot eivät ole aikuiselle naiselle pysyvä tila, ellei ole hyvin kurinalainen elämäntavoissaan.
Onko hän kuntoillut ennen? Jos on, ruokailu pitää säätää sen mukaan. Jos hän käyttää hormonaalista ehkäisyä, se vaikuttaa. Ja vielä se, millaista työtä hän tekee, ja kumpi teistä hoitaa kotityöt, vai hoidatteko yhdessä. Kaikki vaikuttaa kaikkeen, eikä se syy ole aina laiskuus.
Kyllä tuohon sinun sairauteen terapiaa ja lääkityksen saa. Ei ole normaalia että aikuinen ihminen seurustelee ulkonäön eikä ihmisen kanssa
Minusta vaimosi on ihan tavallisen kokoinen. Mutta jos lihominen jatkuu, ruokavalio on pielessä. Liikunnalla on aika vähäinen vaikutus painonhallinnassa verrattuna ruokaan. Ota vastuu perheenne ruokailuista. Hoidat kauppareissut ja kokkaat päivittäin terveellistä ruokaa. Herkkuja ostat vain satunnaisesti. Voi olla että vaimolta muutama kilo putoaa.