Miten saisin vaimon kuntoilemaan?
Kolmen naimisissa olon aikana vaimo on napannut 3 vaatekokoo lisää massaa. Nyt mennään koossa 40. Olen hommannut lahjaksi PT ja kuntosalikortin, mutta käyttämättä on jäänyt. Ja muutenkin olen houkutellut urheilemaan.
Osaako joku auttaa?
Kommentit (417)
Vierailija kirjoitti:
Ei suoranaisesti liity aiheeseen, mutta mulla on työkaveri nainen joka on ottanu viidessä vuodessa varmaan 30kg lisää. Ja kun oltiin talvilomaviikolla eri aikaa niin sinä aikana oli alkanut vaappuun kävellessään niinkuin lihavat vaappuu. 🤭 Aikanaan oli tosi timmi salimimmi.
Tämä oli pohjanoteeraus. Tosi nolo viesti sulta. Kertoo paljon kirjoittajasta. Ensinnäkään ei liity tähän ja toiseksi; mistä voit tietää mitä hänen elämässään on tapahtunut..? Sairaus, lääkitys, jotain muuta lähipiirissä...? Haloo tyyppi! Täydellinen empatian puute ihmisillä nykyään jaksaa hämmentää. Varsinkin aikuisilla.
Laihtumiseen ja lihomiseen vaikuttaa eniten se mitä syö. Laatu ja määrä. Kun katsoo ruuan energiapitoisuutta ja toisaalta liikunnan kuluttamaa energiamäärää niin aika pian oivaltaa ettei liikunnalla pysty laihtumaan. Vuorokauden tunnit ei riitä normaalissa elämässä niin suureen energiankulutukseen. Toki liikkuminen vilkastuttaa aineenvaihduntaa ja antaa kuntoa ja lihasta. Muttei siihen kannata tuijottaa kun ongelma on lähinnä siinä ruokailussa. Tosiaan monilla naisilla on lohtusyömistä kun elämässä on rasittavia asioita kuten huono ja kuluttava parisuhde. Kun perusongelmasta pääsee eroon, laihtuminen käy itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Hauska ketju lukea ulkopuolisena, alkuun tuli muutama hyvä vinkki, sen jälkeen ylipainoset riensi puolustaan tovereitaan ja haukkuun miehiä.
Itse kommentoin ja harrastan liikuntaa ja olen hoikka. Kyllä sekin näin naisena ärsyttää jos läski ukko valittaa vaimosta/valitetaan jos kilokin tulee lisää kun joskus oli kokoa 30!! 🙄😂
Vierailija kirjoitti:
Ei suoranaisesti liity aiheeseen, mutta mulla on työkaveri nainen joka on ottanu viidessä vuodessa varmaan 30kg lisää. Ja kun oltiin talvilomaviikolla eri aikaa niin sinä aikana oli alkanut vaappuun kävellessään niinkuin lihavat vaappuu. 🤭 Aikanaan oli tosi timmi salimimmi.
Jos oli aikoinaan timmi salimimmi niin tuo kova lihominen saattaa johtua myös siitä, että on ollut jonkun hormonibodarin valmennuksessa ja kroppa on mennyt siinä liian sekaisin kun yleensä hormonibodarit eivät osaa valmentaa naturaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elä anna munaa ennenku Rouva painaa 50 kg :D
Tämä ei vaikuta toivomallasi tavalla. Tämähän on pelkästään hyvä juttu ettei äijä ole vonkaamassa seksiä.
Jaa, no meillä tämä toimi. Olin lihonut naimisissaoloaikana 54 kg:sta 63 kg:oon ja huomasin vähitellen, etten miehelleni enää kelvannut. Seksiä oli ehkä kaksi kertaa vuodessa. Vonkasin häneltä koko ajan, mutta aina oli joku (teko)syy, ettei nyt maistu.
Ei hän ikinä suoraan painostani sanonut, mutta vihjaili kyllä välillä, että voisin aloittaa taas liikunnan/katsoa mitä syön jne.OK, totuus: olin päätynyt stressaantuneena mukavuudenhaluiseksi ja vähän alakuloiseksi ihmiseksi ja aloin huomaamattani ostella isompia vaatteita. Söin suklaata poissaolevan seksin korvikkeeksi. Ei huvittanut liikkua enkä jaksanut vaivautua. Perseeni oli rehellisesti selluliittinen. Selkääni kolotti aamuisin.
Sitten päätin, että terveys on nyt etusijalla ja minun ON liikuttava. Aloitin kuntosalin. Olen sitkeästi käynyt siellä nyt vuoden verran ja kiinteytynyt koosta 40-42 kokoon 38. Salista on tullut minulle tapa. Enää ei ahdista lähteä. Oikeastaan olen saanut uutta vipinää, kun siellä voi bongailla komeita miehiä ihan luvan kanssa. Tuo innostaa liikkumaan kahta kauheammin... pitää muistaa omakin markkina-arvo ja sen jatkuva parannus. Silmäpeli aiheuttaa mukavaa jännitystä ja salille on innostavaa lähteä.
Nyt on alkanut miehellenikin seksi kelvata. Pyllyni ei enää ole selluliitissa, vaan kiinteät on pakarat ja kovaa kyytiä annan, koska kunto kestää :-D
Lol. Että tällaista fantasiaa tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä näköjään jo leimataan mies hulluksi jos haluaa kuntoilla.
Aikuinen ihminen ja juoksentelee hulluna? Eikö ole järkevämpää tekemistä?
En juoksentele hulluna, oikeastaan yhtään. Yritin vain ymmärrettävästi vastata kysyjälle kunnostani kun sitä kysyi. T:ap
Juoksentelet hulluna jos muistat cooperin testin tuloksesi. Tämähän toki ei estä sitä etteikö itselläsi roiku kaljamaha ja jenkkakahvat.
Olen tosi pahoillani jos muistin viikontakaisen asian.
Normaalit aikuiset ihmiset eivät cooperin testejä juoksentele. MOT
Miten niin? Mistä sinä sen tiedät? Cooperin testi on hyvä peruskunnon mittari. Ihan peruskamaa -ja normaalia.
Omalle naiselle löytyi oma laji pitkän suostuttelun jälkeen. Kun ihminen pelkää yli kaiken sitä että antaa huonon/heikon vaikutelman, niin ei paljoa voi saavuttaa. Ei voi, kun voi hengästyä. Ei voi, kun ei ehkä jaksa. Argh. Nyt onneksi tiedän että on niitä toisenlaisiakin olemassa. Yksi treenikaveri erosi ja yllättäen ihastuin häneen vähän. Ja joo, ei ole suhde ok. Olennainen kysymys on että onko se misään vaiheessa oikeasti ollutkaan ok.... Joskus mietin että olenko jo eronnut tästä sotkusta aikoja sitten ja mukana tässä enää vain tottumuksesta? Ja on puhuttu paljon ja ammattilaistenkin kanssa. Minulla on PT, painot, vähän rahaa ja uudelleen herännyt elämänhalu, joten minä pärjään kyllä tuli mitä tahansa =)
Ap, vaikutat itse liikunnalliselta. Olisiko mahdollista, että alkaisitte vaimon kanssa yhdessä liikkumaan? Kokeilkaa eri lajeja, jotta hän voi löytää kiinnostavimman. Siinä se painokin kevenee, kun ei syödä koko ajan.
Toisekseen voisitte tsekata, millaista ruokaa syötte.
Parasta olisi, ettet painosta vaimoasi laihduttamaan tms., vaan aloitat itse ”kuntokuurin kesäksi” ja hoidat kokkailun ja ruokaostokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi aikuisen järkevän ihmisen sen verran ymmärtävän, että ihminen on psykofyysinen kokonaisuus. Kun kropasta pitää huolta, pääkin voi paremmin. Ja toisin päin.
Se hulluna juoksentelu vaikuttaa aivan hurjasti henkiseen hyvinvointiin.
Välillä hävettää olla nainen, kun näitä juttuja täältä lukee. Miksi miehen pitäisi olla innoissaan siitä että nainen leviää? Varsinkin jos mies itse on kuosissa.
On niin kiva lykätä oma lihominen toisen niskoille; on pakko syödä suklaata kun toi mies... No jaa. Oma vastuu omasta hyvinvoinnista olisikin ihan liikaa vaadittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En juoksentele hulluna, oikeastaan yhtään. Yritin vain ymmärrettävästi vastata kysyjälle kunnostani kun sitä kysyi. T:ap
Juoksentelet hulluna jos muistat cooperin testin tuloksesi. Tämähän toki ei estä sitä etteikö itselläsi roiku kaljamaha ja jenkkakahvat.
Olen tosi pahoillani jos muistin viikontakaisen asian.
Normaalit aikuiset ihmiset eivät cooperin testejä juoksentele. MOT
Miten niin? Mistä sinä sen tiedät? Cooperin testi on hyvä peruskunnon mittari. Ihan peruskamaa -ja normaalia.
Jos tietämyksesi kunnon mittaamisesta on tuolla tasolla niin olet yksinkertaisempi kuin ajattelinkaan. Kannattaa perehtyä aiheeseen paremmin. Vink vink.
Ap ei nyt oikein ota kantaa siihen, että mitä tässä 3 vuoden aikana on tapahtunut. Onko ehkäisy muuttunut, onko tullut lapsia vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei vaikuta toivomallasi tavalla. Tämähän on pelkästään hyvä juttu ettei äijä ole vonkaamassa seksiä.
Jaa, no meillä tämä toimi. Olin lihonut naimisissaoloaikana 54 kg:sta 63 kg:oon ja huomasin vähitellen, etten miehelleni enää kelvannut. Seksiä oli ehkä kaksi kertaa vuodessa. Vonkasin häneltä koko ajan, mutta aina oli joku (teko)syy, ettei nyt maistu.
Ei hän ikinä suoraan painostani sanonut, mutta vihjaili kyllä välillä, että voisin aloittaa taas liikunnan/katsoa mitä syön jne.OK, totuus: olin päätynyt stressaantuneena mukavuudenhaluiseksi ja vähän alakuloiseksi ihmiseksi ja aloin huomaamattani ostella isompia vaatteita. Söin suklaata poissaolevan seksin korvikkeeksi. Ei huvittanut liikkua enkä jaksanut vaivautua. Perseeni oli rehellisesti selluliittinen. Selkääni kolotti aamuisin.
Sitten päätin, että terveys on nyt etusijalla ja minun ON liikuttava. Aloitin kuntosalin. Olen sitkeästi käynyt siellä nyt vuoden verran ja kiinteytynyt koosta 40-42 kokoon 38. Salista on tullut minulle tapa. Enää ei ahdista lähteä. Oikeastaan olen saanut uutta vipinää, kun siellä voi bongailla komeita miehiä ihan luvan kanssa. Tuo innostaa liikkumaan kahta kauheammin... pitää muistaa omakin markkina-arvo ja sen jatkuva parannus. Silmäpeli aiheuttaa mukavaa jännitystä ja salille on innostavaa lähteä.
Nyt on alkanut miehellenikin seksi kelvata. Pyllyni ei enää ole selluliitissa, vaan kiinteät on pakarat ja kovaa kyytiä annan, koska kunto kestää :-D
Ei ole fantasiaa, vaan täyttä faktaa. Mikä tässä sai sinut uskomaan jutun unelmaksi???
Terkkuja Elixiasta!
N42, 170/58
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fantasiaa, koska sinä et siihen pysty vai miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi aikuisen järkevän ihmisen sen verran ymmärtävän, että ihminen on psykofyysinen kokonaisuus. Kun kropasta pitää huolta, pääkin voi paremmin. Ja toisin päin.
Se hulluna juoksentelu vaikuttaa aivan hurjasti henkiseen hyvinvointiin.
Välillä hävettää olla nainen, kun näitä juttuja täältä lukee. Miksi miehen pitäisi olla innoissaan siitä että nainen leviää? Varsinkin jos mies itse on kuosissa.
On niin kiva lykätä oma lihominen toisen niskoille; on pakko syödä suklaata kun toi mies... No jaa. Oma vastuu omasta hyvinvoinnista olisikin ihan liikaa vaadittu.
Aivan ja sitä samaa sopii odottaa mieheltä. Eli ap pitää vaan omista asioistaan huolen ja eroaa jos siltä tuntuu. Turha tulla kitisemään vaimostaan tänne.
Vierailija kirjoitti:
Ap, vaikutat itse liikunnalliselta. Olisiko mahdollista, että alkaisitte vaimon kanssa yhdessä liikkumaan? Kokeilkaa eri lajeja, jotta hän voi löytää kiinnostavimman. Siinä se painokin kevenee, kun ei syödä koko ajan.
Toisekseen voisitte tsekata, millaista ruokaa syötte.
Parasta olisi, ettet painosta vaimoasi laihduttamaan tms., vaan aloitat itse ”kuntokuurin kesäksi” ja hoidat kokkailun ja ruokaostokset.
Kiitos asiallisesta vastauksestasi
T:ap
Entäs ap, onko harmaita päässä ja parrassa? Kaljua päälaella? Manboobsit roikkumassa? Nenä- ja korvakarvat kasvamassa?
Kyllä se vaimo kohta juoksee karkuun niin ei tarvitse katsella nurkissa koon 40 naista. Hanki postimyyntiva*mo, Thaikkulassa tuppaavat olemaan pieniä ja siroluisia ja annat ruuaksi paljasta riisiä niin ei tarvitse erikseen laskea kilokaloreita.
Ja sitten miehet ihmettelevät miksi vaimo on naama norsunvi*ulla.
Koko 40 on ihan normaali koko. Todennäköisesti keskimittaisella ei ole edes ylipainoa.
Vinkkejä kyselit, niin lähtisin näistä:
Mitä vaimosi harrasti ( ei pelkästään urheilu tai liikunta) ennen? Miten liikkui, milloin liikkui, kenen kanssa liikkui?
Onko nykyään töitä, pidempi työmatka, suruja, sairastavia omaisia, lapsia?
Nukkuuko vaimosi? herättääkö lapsi? Kuorsaatko sinä? Asutteko meluisalla alueella?
Kuka huolehtii, että talous pyörii? Muistaa mitä puuttuu, käy kaupassa/tilaa ostokset kotiin, tekee ruoan, huolehtii loppusiivoukset jne?
Onko teillä lapsia? Kuka huolehtii vaatteet, tulevat tarvittavat kausivaatteet, päiväkotiin tarvittavat tavarat, koulun Wilmat, lasten harrastukset, harrastustavarat jne?
Hyvää tulevaa äitienpäivää kirjoitti:
Omalle naiselle löytyi oma laji pitkän suostuttelun jälkeen. Kun ihminen pelkää yli kaiken sitä että antaa huonon/heikon vaikutelman, niin ei paljoa voi saavuttaa. Ei voi, kun voi hengästyä. Ei voi, kun ei ehkä jaksa. Argh. Nyt onneksi tiedän että on niitä toisenlaisiakin olemassa. Yksi treenikaveri erosi ja yllättäen ihastuin häneen vähän. Ja joo, ei ole suhde ok. Olennainen kysymys on että onko se misään vaiheessa oikeasti ollutkaan ok.... Joskus mietin että olenko jo eronnut tästä sotkusta aikoja sitten ja mukana tässä enää vain tottumuksesta? Ja on puhuttu paljon ja ammattilaistenkin kanssa. Minulla on PT, painot, vähän rahaa ja uudelleen herännyt elämänhalu, joten minä pärjään kyllä tuli mitä tahansa =)
Eroat nyt vaan reippaasti ja pääset tekemään uuden naisen elämän surkeaksi. Mitä ihmettä roikut suhteessa jota et halua?
Vierailija kirjoitti:
Hyvää tulevaa äitienpäivää kirjoitti:
Eroat nyt vaan reippaasti ja pääset tekemään uuden naisen elämän surkeaksi. Mitä ihmettä roikut suhteessa jota et halua?
Well this tastes bitter 😂
Hauska ketju lukea ulkopuolisena, alkuun tuli muutama hyvä vinkki, sen jälkeen ylipainoset riensi puolustaan tovereitaan ja haukkuun miehiä.