Paras lomakohde missä olet käynyt?
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Rodoksen kaupunki. Hyvät rannat ja kaikki kaupungin palvelut, kaupat, ravintolat. Vanhan kaupungin puolella historiaa ja nähtävää. Lyhyet kävelymatkat joka paikkaan. Lisäksi tuulee sopivasti, ei tappohellettä. Turvallista ja siistiä. Julkisilla pääsee myös saaren muihin kohteisiin.
Muuten hyvä mutta "siistiä" no ei Tod! Lähtö Ixiaan toukokuussa jälleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nepal. Yksi maailman köyhimmistä maista, mutta ihmiset hymyileviä ja ystävällisiä. Himalajan vuoristo ja lumihuippuiset vuoret.
Miten te pystytte näissä köyhissä maissa nauttimaan mistään lomafiiliksestä kaikkien katulapsien ja huonosti kohdeltujen eläinten keskellä? Itse en pystyisi.
Nepal ei olekaan rantalomakohde! Buddhismia ja hindulaisuutta toteuttavassa maassa kohdellaan eläimiä ja lapsia hyvin. Edes hyttysiä ei tapeta vaan ne ohjataan ulos ja katukoiria syötetään.
Köyhälle Nepalille turismi on tärkeä tulonlähde ja palkkaamalla paikallisen trekkioppaaksi autat häntä elättämään perheensä.
Nepal ei ole Intia!
Japani. Tokio on mielettömän hieno suurkaupunki jo pintaraapaisun perusteella.
Cap d Agde Ranskassa. Voi olla alasti joka paikassa. Myös kaupassa käydessä.
Queenstown, Uusi-Seelanti.
Kauniit maisemat, hyvä uimaranta, loistavat mahdollisuuden aktiivisiin urheiluharrastuksiin (maalla, vedessä ja ilmassa), hyvät palvelut, turvallinen, syrjäinen sijainti.
Turistien määrä on noussut huomattavasti sen jälkeen, kun itse ensimmäistä kertaa kävin Queenstownissa (vuosi 2005) mutta kaupungin syrjäinen sijainti ja korkea hintataso takaavat sen, että ihan persaukinen kännituristi ei tuonne asti lähde. Tulee aivan liian pitkä lentoaika ja liian kallis ryyppyreissu.
Cinque terra, Italia. Kauniimpaa ei vaan ole!
Vierailija kirjoitti:
Cinque terra, Italia. Kauniimpaa ei vaan ole!
Ehkä Tulum, kaunis postikorttikohde, mistä hyvät yhteydet historiallisiin Meksikon kohteisiin, huvipuistoihin ja cenoteihin.
Rooma, ei tarvitse kuin kävellä siellä, se on niin hieno kaupunki.
Tykkäsin myös Thaimaan Krabista, niistä saarista siellä, ruuasta, maisemista, lämpimästä kirkkaasta merivedestä.
Myös Bangkok teki vaikutuksen, ruma ja kaunis yhtäaikaa.
Pyhätunturi on upea, hiihtäminen ja maisemat, avaruuden tunne.
15 vuotta työn puolesta reissaamista ja lomamatkoja koko ikä.
Nykyään mulle paras paikka on ihan se Pattaya, tietää mitä saa ja mistä , ei tartte etsiä eikä tehdä mitään.
ja btw ylläolevalle, Nepla oli hieno mesta 80 luvulla, 2018 oli aika roskanen paikka.
Gran Canaria -saari.
Pitkä biitsi, iso Las Palmasin kaupunki kauppahalleineen, vanhakaupunki kuin pieni Malaga, pohjoisessa vilpoisampaa ja upeita vuonoja, laaksoja, vuoria ja kyliä, eteläpuolella Saharan vaikutuksesta kuuma ilmasto, saarella hyviä patikointireittejä, koiran voi ottaa mukaan lyhyelle lennolle, hyvän kokoinen eli vuokra-autolla pääsee joka paikkaan päiväretkelle, paljon harrastusmahdollisuuksia, on shoppailijankin paratiisi, hyvää ruokaa, saaren sisäosassa omaa rauhaa niin paljon kuin haluaa.
Thaimaat, Vietnamit, Ameriikat ja Euroopat kierretty. Ei olisi tarvinnut etsiä niin pitkältä. Gran Canarian saarelta löysin kaiken. Niin paljon (vanhaa) mainettaan parempi.
En ole paljoa matkustellut, mutta Pohjois-Espanjaa voin suositella. Käytiin monessa eri kaupungissa tutustumassa kulttuuriin, arkkitehtuuriin ja museoihin. Merta ei kyllä nähty, muttei haitannut. Käytiin toukokuun alussa pari vuotta sitten eikä ollut ruuhkia tai pitkiä jonoja. Oli myös hyvää ruokaa edullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Australia
Pelkkää rantaviivaa tai sisämaan kuumuutta. Ihmiset ylimielisiä pinnallisia juntteja.
Kallis!
Pariisi. Rakastan vanhaa arkkitehtuuria, rakennusten kauneutta. Olen käynyt viidesti, ja aina löytyy jotain uutta. Pidän myös ruokakulttuurista. Pariisissa on myös uskomattoman hienoja museoita. Varaan aina mahdollisimman ison hotellihuoneen keskeiseltä paikalta. Minua ei haittaa pätkän vertaa maksaa 25€ enemmän yöltä, jos hotelli on hyvällä sijainnilla. En syö koskaan raskasta aamiaista, joten perinteinen ranskalainen maitokahvi ja patonki tai croissant sopivat minulle hyvin.
Ap:n mainitsema Sri Lanka on kyllä yksi parhaista. Odotukseni olivat korkealla ja Sri Lankan luonto ja kauneus lumosivat. Helppo maa olla ja reissata.
Islanti, niin käsittämättömän upea saari.
Siinä on sitä jotain. Upea!
Madeira, äärettömän kaunis saari!
Riippuu paljon fiiliksestä ja seurasta, mutta nämä jääneet viimeksi mieleen:
Búzios
Cannes
Geneve
Tukholma