Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oonko ihan kamala, kun loukkaannuin tästä? Mun paras ystävä menee naimisiin ensi...

Vierailija
15.04.2026 |

Mun paras ystävä menee naimisiin ensi kesänä eikä pyytänyt mua kaasoksi. Ollaan tunnettu yli 10 vuotta, ja ihan rehellisesti oletin että pyytää, koska olen ollut aina se joka hoitaa, järjestää ja pitää porukan kasassa. Nyt hän valitsi siihen yhden paljon hiljaisemman kaverin, jonka kanssa ei edes vietä samalla tavalla aikaa.
En tiedä pitäisikö mun esittää ettei tämä tunnu missään, mutta kyllä tuntuu. Väistämättä tulee mieleen, ettei hän halunnut ketään "liian näkyvää" viereensä omana päivänään. Nyt mun pitäisi vaan tulla tavallisena vieraana paikalle ja hymyillä kuin tässä ei olisi mitään outoa.
Oonko mä oikeasti hirveä ihminen, jos musta toi oli aika selvä viesti?

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne on joskus jo kauan sitten sopineet keskenään että ovat toistensa kaasoja. Onko se "hiljainen ystävä" ollut kuvioissa pidempään? 

Vierailija
2/87 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joo, voi olla huippu jätjestelijä

ja joo, haluaa sun nauttivan häistä eikä hössöttä'mässä ympäriinsä, niin mä luulen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua sinua päällepäsmäröimään omiin häihinsä.

Vierailija
4/87 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet liian päällepäsmäri? 

Vierailija
5/87 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet, tuosta ei kannata loukkaantua. Syytkin kerroit aivan itse. Aina järjestänyt, näkyvä persoona ja tavallinen vieras. Kun olet järjestänyt juttuja oletko ottanut huomioon muidenkin mielipiteet vai onko suurin osa sinun mielesi mukaan tehtyjä? Näkyvä persoona, mitä itse pitäisit jos kaasosi olisi esillä enemmän kuin sinä? Ystäväsi todennäköisesti haluaa omannäköisensä häät eikä niin että kaaso päättää ja hän myös haluaa olla se " päähenkilö" omissa häissään. Katso nyt peiliin ja mieti miten noissa jutuissa käyttäydyt ja aivan todella mieti äläkä kaunistele.

Vierailija
6/87 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan tunteen ku serkku sai ekan lapsensa ja mua ei haluttu kummiksi eikä mihinkään, eikä häihin bestmäniksi. Jäi etäiseksi oikeastaan koko tyyppi ja lapsensa. Leikimme kuitenkin lapsena yhdessä jne.

Tajusin myöhemmin että mua pidettiin suvussa ihan eri tyyppinä mitä mulla itellä oli itestä käsityksenä.,

Vierailija
7/87 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei taustoja tiedä, niin vaikea ottaa kantaa. Joku syyhän siihen on, ja jos sua kovasti asia häiritsee, niin kysy siltä suoraan. Muuten asia voi jäädä kaihertamaan ja vaikuttamaan teidän suhteeseenne ja lopulta jopa pilata välinne.

Vierailija
8/87 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon enemmän ehdit häistä nauttia tavallisena vieraana. Ja ilman töitä ja rahanmenoa.

Vierailija
9/87 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n viestin perusteella morsiammelta aivan oikea päätös.

Vierailija
10/87 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentit kyllä osui sen verran, että jäin oikeasti miettimään näkeekö muut mut paljon raskaampana ihmisenä kuin itse kuvittelen. Olen varmaan just se, joka ottaa tilaa, järjestää, puhuu paljon ja menee eteenpäin. En ole pitänyt sitä huonona asiana, koska olen ajatellut että on helpompaa kun joku hoitaa.

Mutta sitten mulle tuli vähän ikävä ajatus. Entä jos mua ei jätetty kaasoksi pois siksi että olisin huono ystävä, vaan siksi että jotkut naiset haluaa viereensä mieluummin sellaisen, joka ei vie tilaa. Ja joo, tiedän että tästä revitään, mutta kysyn silti: onko naisporukoissa oikeasti näin paljon sitä, että näkyvämpi nainen koetaan uhkana?

Koska aika moni täällä sanoi suoraan, että en ehkä olekaan sellainen kuin itse luulen. Se on ihan mahdollista. Mutta yhtä mahdollista on sekin, että nainen saa olla "ihana, vahva ja aikaansaava" vain niin kauan kuin ei loista liikaa toisen vieressä.

En tiedä olenko nyt vaan katkera vai osuuko tämä johonkin, mistä ei vaan saa sanoa ääneen.

Ap

Vierailija
11/87 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentit kyllä osui sen verran, että jäin oikeasti miettimään näkeekö muut mut paljon raskaampana ihmisenä kuin itse kuvittelen. Olen varmaan just se, joka ottaa tilaa, järjestää, puhuu paljon ja menee eteenpäin. En ole pitänyt sitä huonona asiana, koska olen ajatellut että on helpompaa kun joku hoitaa.

Mutta sitten mulle tuli vähän ikävä ajatus. Entä jos mua ei jätetty kaasoksi pois siksi että olisin huono ystävä, vaan siksi että jotkut naiset haluaa viereensä mieluummin sellaisen, joka ei vie tilaa. Ja joo, tiedän että tästä revitään, mutta kysyn silti: onko naisporukoissa oikeasti näin paljon sitä, että näkyvämpi nainen koetaan uhkana?

Koska aika moni täällä sanoi suoraan, että en ehkä olekaan sellainen kuin itse luulen. Se on ihan mahdollista. Mutta yhtä mahdollista on sekin, että nainen saa olla "ihana, vahva ja aikaansaava" vain niin kauan kuin ei loista liikaa toisen vieressä.

En tiedä olenko nyt vaan katkera vai osuuko tämä johonkin, mistä ei vaan saa sanoa ääneen.

Ap

No jos olet ihana, vahva ja aikaansaava niin, että viet hapen ilmasta, niin se koetaan kyllä raskaaksi.

Mä veikkaan että tässä on joku muu dynamiikka-asia, temperamenttisihan ei ole hänelle ongelma ollessanne kaksin. Joko hän ajattelee sinun varastavan koko shown tai on jonkun muun kannalta parempi, ettet häärää päsmäröimässä. Voihan se olla vaikka sulhanen.

Vierailija
12/87 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan tunteen ku serkku sai ekan lapsensa ja mua ei haluttu kummiksi eikä mihinkään, eikä häihin bestmäniksi. Jäi etäiseksi oikeastaan koko tyyppi ja lapsensa. Leikimme kuitenkin lapsena yhdessä jne.

Tajusin myöhemmin että mua pidettiin suvussa ihan eri tyyppinä mitä mulla itellä oli itestä käsityksenä.,

Sukulaiset usein kuvittelevat että olet se sama joka olit pikkulapsena. Minua pidetään edelleen ujona ja vetäytyvänä vaikka en ole aikuisena ollut lainkaan sellainen. 

Vierailija
13/87 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän sä kirjoitat, sitä vähemmän mairittelevan kuvan susta saa. Ehkä se ei pidä susta läheskään niin paljon kuin sä luulet.

Vierailija
14/87 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tietenkin on kiva että joku on aktiivinen, järjestää ja näkee vaivaa mutta nyt kannattaa kysyä itseltäsi että paljonko kysyt muiden mielipiteitä? Teetkö päätökset itse, jyräät muut? 

Vierailija
15/87 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kummallista loukkaantua, eihän asia ole sinun päätöksesi. Ja jos loukkaannut siitä, ettei asia mennyt kuten sinä halusit, morsian teki aivan oikean ratkaisun.

Vierailija
16/87 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei välttämättä ole sukupuolikysymys. Olen itse rauhallinen nainen, enkä jaksa määräänsä enempää mitään tirehtöörejä ja moottoriturpia, joiden kanssa joutuu taistelemaan suunvuorosta ja omasta tilasta. Oli se toinen sitten mitä sukupuolta hyvänsä. 

Vierailija
17/87 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei koeta uhkana, vaan ärsyttävänä.

Aikaansaava ja toimelias kaaso on jumalan siunaus morsiamelle. Päsmäröivä, monologeja vetävä ja komenteleva kaaso on koko hääporukan kauhistus.

Vierailija
18/87 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sä et osaa kuunnella muita, luulet tietäväsi ja osaavasi aina itse paremmin. 

Vierailija
19/87 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät ovat myös sulhasen. Mitä mieltä hän on sinusta? 

Vierailija
20/87 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä masennu ap. Jo se että pohdit näitä, osoittaa, että olet inhimillinen ajatteleva ihminen. Ymmärrän kyllä, että tuntuu pahalta tulla sivuutetuksi noin. Toki voi aina pysähtyä miettiämään itseään, muttei kannata liikaa velloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan