Paras lomakohde missä olet käynyt?
Kommentit (177)
Sunny Beach, Bulgaria. Siellä on kaikki mitä ihminen tarvitsee lomalla. Lyhyt lentomatka, edulliset hinnat. Ei tyrkytystä eikä turhaa mielistelyä.
Vierailija kirjoitti:
Dubrovnik. Löysin vaimoni sieltä.
Jaa, oliko se hukassa?
Hailuoto, saari Oulun edustalla. Siellä järjestetään myös Bättre folk festivaalit. Se on mun mielen maisemani:)
Sri Lanka - luonnon vuoksi.
Krabi- maisemien.
Phi Phi- rennon fiililsen ja upeiden rantojen vuoksi.
Brasilia-maisemat ja salsablubit
Saariselkä -parasta maailmassa
Aiya napa - jostain kumman syystä
Nizza - tyylikästä
Praha- lepposaa
Vierailija kirjoitti:
Nepal. Yksi maailman köyhimmistä maista, mutta ihmiset hymyileviä ja ystävällisiä. Himalajan vuoristo ja lumihuippuiset vuoret.
Miten te pystytte näissä köyhissä maissa nauttimaan mistään lomafiiliksestä kaikkien katulapsien ja huonosti kohdeltujen eläinten keskellä? Itse en pystyisi.
Rodoksen kaupunki. Hyvät rannat ja kaikki kaupungin palvelut, kaupat, ravintolat. Vanhan kaupungin puolella historiaa ja nähtävää. Lyhyet kävelymatkat joka paikkaan. Lisäksi tuulee sopivasti, ei tappohellettä. Turvallista ja siistiä. Julkisilla pääsee myös saaren muihin kohteisiin.
Punaisten lyhtyjen katu Amsterdamissa. Löysin paljon hyvännäköisiä tyttöystäviä ikkunaruutujen takana odottelemassa selvästikin juuri minua. Kymmenen kanssa peuhailtiin, mutta vielä jäi useita ihanaisia kokeilematta. Ensi kuussa uudestaan.
Lissabon. Kaunis ja tunnelmallinen sekä sopivan kokoinen kaupunki eikä paikalliset inhoa turisteja. Parhaimmillaan meidätkin suunnilleen kädestä pitäen talutettiin oikealle ovelle kun etsimme syrjemmältä erästä pientä ravintolaa. Lähellä myös esimerkiksi Sintran kaupunki joka kannattaa käydä kokemassa. Vähän ehkä puolueellinen olen siinä suhteessa että minua kosittiin matkalla ja Lissabonilla siksikin ikuisesti paikka sydämessäni. Jos mahdollista niin tänä vuonna mennään uudestaan.
Indonesia!
- Halpa hintataso
- Erittäin ystävälliset ja kivat paikalliset ihmiset: kaikki suhtautuvat todella positiivisen lämpimästi länsimaalaisiin turisteihin
- Maukkaat ruuat
- Monipuoliset nähtävyydet ja aktiviteetit: ihan jokaiselle löytyy varmasti jotakin mieluisaa
- Miellyttävä ilmasto
Budapest (aurinkorannat ei kiinnosta). Tosin villi-itä tunnelma alkaa olla mennyttä ja muistuttaa melkein jo sääntö-Suomea.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Marokko oli kylla - ehka joillekin yllattaen - aika ihana. Vuokrasin auton ja ajelin kaakkoon, siella menin pieneen laaksossa sijaitsevaan B&B:hen. Kavin patikoimassa laheista jokea pitkin, nautin luonnon rauhasta, soin granaattiomenia suoraan puusta. Kavin myos jarjestetylla reissulla yonyli-patikkaretkella, aasi kantoi teltan ja muut tavarat ja muuten oli mina ja opas. Iltaruuaksi oli grillattua vuohta. :)
Ruoka ko. maassa oli aivan alyttoman hyvaa ja halpaa ja ihmiset ystavallisia vaikka koyhia. B&B:n omistajan ja taman miehen kanssa tultiin ihan ystaviksi, kierreltiin sen omistajan kanssa muutenkin lahiseutuja ja tutustuttiin paikalliseen kulttuuriin. Joka paikassa tarjottiin teeta ja paahdettuja manteleita.
Pysyin kaukana turistialueista. Sama kuin Turkissa, mene turistialueen ulkopuolelle ja yllatyt.
Oletko mies vai nainen?
Nainen, ja vielapa blondi viela! Ja siis matkustin yksin.
Olet rohkea. En itse uskaltaisi.
Mulla oli ennen tuota reissua takana pidempi ajanjakso Lahi-idassa vapaaehtoistoissa konfliktialueella, eli sen jalkeen tuo oli ihan piknikki :D Ja siis siksi "uskalsinkin" lahtea, kun tunsin jo aika hyvin m*slimimaan tavat.
Marokko on toki paljon lansimaisempi ja vapaampi kuin se alue, missa olin vapaaehtoistoissa. Tuli tutustuttua mm. paikallisiin viineihin, Lahi-idassa ei mitaan toivoa etta olisi saanut jostain alkoholia.
Kauniina kesäpäivänä Hanko on maailman ihanin paikka! Ei tarvitse lähteä ”merta edemmäs kalaan”. Rantalomaa, ravintoloita ja kauniita maisemia löytyy ihan meidän ”omasta etelästä”.
Eteläinen saaristomeri omalla purjeveneellä.
Tampereella Tammelan Torilla käydessäni grillillä.
Skotlanti, varsinkin saaret. Ne maisemat, kulttuuri ja ihmiset <3
Sähkötön ja vesijohdoton tunturimökki Utsjoen kunnan alueella, lähimmälle tielle matkaa vajaa 20 km. Se rauha, luonto, kalavedet, maisemat. Aivan luxusta! Sen vastapainoksi tykkään myös isoista kaupungeista, paras ehkä Berliini.
Kroatia
Curacao
Fitzroy Island/Australia
Redang Island/Malesia
Kenia/ luonnonpuistot
Olet rohkea. En itse uskaltaisi.