ICSI vkolla 32
Moikka!
Tästä kierrosta tehdään pitkällä kaavalla ICSI ja punktio on arviolta vkolla 32. Sumut alottelen siis vasta parin viikon päästä.
Taustaa: Yritys aloitettu 3/03, 2xIUI julkisella ja 1xIVF yksityisellä. Syyksi löytynyt ettei solut jostain syystä hedelmöity. Jäljelle jää siis enää kokeilla mikroinjektiota. Mahdollisesti viimeinen hoito.
Kommentit (125)
Jeps, menkat alko tänään ja maanantaina pitää soitella aikaa 0-ultraan ja siitä se sitten lähtee!
Enää muutama tunti ja mä kirmaan kesälomalle, jee!!
Tein haun mun jarrulla (Procren) ja sieltä löytyi nopsaa ainakin Jasmuli ja Lepatus, joilla jarrut ei oo toiminu, eli ei vissiin oo mitenkään outoa. Viikolle 34 näyttäis olevan jo pino, niin sun ei tarvii " yksin" odotella. Tsemppiä!
Olin niin omaa napaa etten kerinny kirjotteleen paljo muuta ku omia kuulumisia. En oo kyllä kuullu et jarrut ei tehois, mutta jokaisen kroppa reagoi niin erilailla noihin lääkkeisiin ja voi olla et aina ei aikasemmin " hyvin toimineet" lääkkeet tehookkaan seuraavalla kerralla, mutta toivottavasti teillä nyt onnistuis. Onneks ei teillä siirtynyt ku 2 viikolla, mutta tiedän että odottavan aika on pitkä!
Tsemppiä kaikille hoitoihin!
Itselleni oli silloin tosi järkytys, ku solut eivät hedelmöittyneet. Se on harvinaista. Ne muutamat jolle oli käynyt näin (huhuilin ja tutkin hausta), eivät olleet raskautuneet ICSIllä ja jäivät siis kokonaan lapsettomiksi. Tähän ICSIhinki oon siis suhtautunu aika skeptisesti ja iloitsen jokaisesta askeleesta, joilla päästään edes eteenpäin.
Voimia ja jaksamista kaikille.
ON: Väsyttää. En tiedä johtuuko lääkkeistä vai reissaamisesta tai valvomisesta. Kiitettävän hyvin oon muistanu lääkitykset. Reissussa huolelli, lämpenikö Puregon liikaa. No huomenna näkee, onko tehonnu.
Eli keskiviikkona punktio, perjantaina mahdollinen siirto. Ei kauheen suuret odotukset ole tästä hoidosta, perjantaina kävin ultrassa ja vain 11 munarakkulaa näkyi joista 7 sen kokoisia että voidaan käyttää. Viimeksi oli sitä monitumaisuutta niin paljon että pelkään ettei noista seitsemästä saada siirtoon yhtään. No, peukut pystyssä täällä toivotaan että edes ne kaksi hyvää alkiota saataisiin.
Kaikki muut vissiin vasta ensi viikolla menossa punktioon?
6 piikin jälkeen rakkuloita oli yhteensä 10, oikealla 6 (max 10 mm) ja vasemmalla 4 (max 8 mm). Ei kai mikään hirmu saalis, mutta iso helpotus, kun ressasin kauheesti, onko mitään... Eikä kai ainakaan hyperin vaaraa :)
Menopur 225 jatkuu vielä viiden piikin verran, la vika. Aika guruja ne on, kun ei ole enää ultraa ennen punktiota?! Irrotuspiikki su ja punktio ti. Siirto pe vähän pidemmällä viljelyajalla, endon vuoksi varmistellaan? Testipäivä 23.8., jos kaikki menee putkeen.
Tuntuu ihan hurjan pitkältä tää taival, kompastuskiviä paljon, hedelmöittyykö, jakaantuuko jne... Ei oo tällasta ressaajaa varten tällanen. Oli ihanaa päästä vihdoin pistelemään, mut eilen olin jo ihan viulunkieli ja tänään vaan itkin koko aamun. Eilen sanoin jo miehelle, etten varmaan kestä useempaa kierrosta...
Mites muut? Possukalle tsemppiä punktioon, vähän myöhään ehkä kirjottelen.
Meni vähän paremmin kuin luultiin, eli 12 munasolua saatiin. Joku rakkula oli ollut piilossa kun alunperin löytyi vain 11 rakkulaa. Kaikissa oli sitten munasolu, mutta ei tietoa oliko kaikki kypsiä, tuskin. Tehdään ICSI kaikille soluille. Nyt sitten paniikki päällä että miten jakautuvat, toivomme suuresti että saadaan edes se kaksi siirtoa varten. Siirto perjantaina mikäli sinne asti päästään.
Katijo, ihan hyvä saalis tuo on. Ja tiedän tunteen, ei tämä ole helppo taival ollenkaan, ensin panikoidaan munisten määrää ja sitten hedelmöittymistä ja sitten jakaantumista. Ja sitten jos siirtoon päästään niin sitten se piinailu vasta alkaakin.
Meillä on veritesti 18.8 mutta aion kyllä testata aikaisemmin itse. Tsemppiä kaikille!
Ihan normaalisti oon eläny. Huomenna viimeinen ultra elleivät määrää ylimääräistä, niinku viimeksi.
Possukka: Mites punktio meni? Oletko vielä kipeä?
Maahinen76: Punktio meni hyvin, täysin kivuttomasti kuten viimeksikin. Eilen oli koko illan vatsa aika kipeä mutta ihan siedettävästi kuitenkin. Nyt on helpottanut jo. Pelkään koko ajan että puhelin soi ettei päästä siirtoon, kai (?) sen tänään jo näkee ovatko lähteneet jakautumaan oikein. Luget piti aloittaa jo tänään, tuntuu tyhmältä kun ei tiedä onko siirtoa edes huomenna.
Tosi paljon voimia ja hermoja tulosten odottelun kanssa.
Muistan hyvin, miltä tuntui odottaa ja jännittyneenä odottaa, montako hedelmöittyi. Ja tuloshan oli ettei yhtään. Fiilikset oli aika huonot.
ON: Joo ylimääräinen ultrahan sitä määrättiin. Ens viikolla kuiteski oletettavasti punktio. n. 13millisiä olivat ja muutama puolellaan.
Mulla munikset näkyy kypsyvän vasta reilulla hormoonilla ja hitaasti. Eikä saaliskaan päätä huimaa, mut eipä oo niin suurta hyperin vaaraa.
Terveisiä kesälomareissulta!!
Täällä jo kaikkien hoidot täysillä käynnissä ja punktiossakin on käyty. Omaa napaa sen verran että maanantaina kävin 0-ultrassa ja samana iltana alotin Puregon 125, tänään oli taas ultra ja nostettiin annosta ja nyt menee Puregon 150, huomenaamuna alotan jarrulääkkeen ja taas maanantaina ultraan. Näillä näkymin punktio vois olla keskiviikkona ja siirto perjantaina.
Tuntuu tää hoito menevän kauheella vauhdilla ku viimeks tehtiin pitkällä kaavalla ja se kesti n. 2 kk ja nyt koko hoito ohi 2 viikossa, tietysti piinisaika vielä siihen päälle.
Siirto oli eilen, päästiin siis sinne asti! Ja paljon paremmille tuloksilla kuin viimeksi. Nyt saatiin siis 12 munasolua joista 10 oli kypsiä, ja 8 oli hedelmöittynyt. Niistä kolme oli monitumaisia ja yksi luokkaa 4, joten neljä hyvää tai ainakin OK-alkiota saatiin. Eilen siirrettiin kaksi alkiota, molemmat nelisoluisia, toinen 2-luokkainen ja toinen 3-luokkainen. Samanlainen satsi meni pakkaseen. Ihan hyvä fiilis nyt, kun viimeksi siirrettiin vain yksi alkio joka oli huonompi kuin kumpikaan tällä kertaa siirretyistä, ja sekin yritti kiinnittyä mutta meni sitten kesken.
Nyt tuli vain omaa napaa, jännittää niin pirusti ettei oikein muuhun pysty keskittymään. Ens viikolla teillä muilla sitten punktio, tulen lukemaan kuulumiset!!
Hienoa Possukka, että pääsit siirtoon!! Ja Lostilla etenee hurjan nopeesti :) Mä oon ihan kauheen pessimistinen oman hoidon suhteen, ei vaan uskalla toivoo yhtään. Mikälie selviytymiskeino, mutta vois kai yrittää vähän toivoa, kai se sitten yhtä pahalta/hyvältä tuntuu se lopputulos?
Eilen meni pregnyl 10 000, ahdisti ennen sitä, kun stressasin niin paljon että kädetän, mutta sinne se meni. Olo vaan pahentu viikon loppua kohti, mutta nyt ei voi ite enää asialle muuta kuin olla ajoissa paikalla... Täytyy yrittää rentoutua.
Massu on turvonnut ja paino vähän noussut, kai ihan normaalia? Aika sekavat tunteet... Aloin jo miettiä, että haluunko ees lasta, osaanko olla ees äiti... Vaikka mitään muuta en näin paljoo oo halunnu!
Katijo: Ihan normaalia stressiä ja valmistautumista tuo on. Siis nuo sekavat fiilikset. Otan osaa.
Omaa Napaa: 4:ssä ultrassa käyty ja keskiviikkona punktio. Tänään ei siis tarvita enää kuin Pregnyl. Mua jännittää kans, saadaanko soluja ja hedelmöittyykö ykskään. Saatikka siitä eteenpäin. Mut jatkellaan.
Mulla myös pientä turvotusta ja väsymystä. Vessahätä ja nälkä myös aina iskee yllättäen ja kovaa.
Ultrassa tänään käyty ja punktio on keskiviikkona ja siirto perjantaina jos siirtoon päästään. Tänään pitäis pistää Pregnyl ja huomenna ei tarvi pistää enää yhtään mitään, jihuu! Turvonnu ja väsyny olo myös täällä, nukuin tänäänkin parin tunnin päikkärit.
Tiedän tuon tunteen, paniikki päällä saadaanko yhtään alkioita siirtoon. Siinä ei auta vaikka yrittäisi pitää positiivista asennetta yllä, sitä kun ei väkisin saa päälle.
Älytön väsymys päällä ja oon lihonut varmaan 5 kiloa. Oikeesti. Syön vaan koko ajan. Viime hoidossa sama juttu, jos tuli nälkä vähänkin, niin järkyn oksettava olo heti. Pakko siis syödä koko ajan. Karmeen turvonnut olo, ja pissalla saa juosta koko ajan. Ei edes uskalla yhtään urheilla vaikka nyt jo saisikin, en halua tehdä mitään mikä vähänkin estää kiinnittymistä, kyllä mä pari viikkoa voin maata sohvalla ja syödä... =)
Oletan että kiinnittyminen on tänään-huomenna. Mitään tuntemuksia en oikeen nyt osaa erotella kun alavatsaa juilii koko ajan.
Teretulemast piinailemaan te loputkin tällä viikolla!
-Possukka kera pikku-possujen pp 3 (vasta!!!)
Lostin kanssa mennään samalla aikataululla. Jännää.
Yrittääpä nyt sitte tehä töitä. ku väsyttää ja ajatukset on muualla.
Haen tänään yhen tosi hyvän kirjan luettavaksi, jotta on muuta ajateltavaa ja maltan punktion jälkeen levähtää.
Todella mukavaa saada piinaus seuraa!!! Eli kiitos Maahinen76 ja Katijo kun opastitte oikeaan pinoon.
Huomenna on punktio ja siirto on pe. Kysymys kuuluu että yksi vai kaksi, eli lääkäri oli sitä mieltä että nyt endon poisto jälkeen jos tulee oikein hyvin jakautuneita alkioita niin ei siirtäisi kuin yhden. Itse haluaisin että siirrettäisiin kuitenkin kaksi. Viime IVF ssä oli yksi oikein hyvä ja se siirrettiin yksin ja pakkaseen meni 4 vähän vähemmän hyvää. Silloin oli päätetty että PAS issa siirretään 2, mutta vain yksi selvisi sulatuksesta. Nyt en millään haluaisi ottaa riskiä että eivät taas selviäisi sulatuksesta... Mitä mieltä olette? Mieluummin jännittäisin kaksosia kuin negaa.
Tähän asti on yllättäen, yli puolen vuoden hoitojen jatkumisen odottelun jälkeen, pystynyt elämään suht normaalisti. Mutta nyt alkaa jo olla ihan entisenlaisia piinailuolot ja on todella ihanaa saada tähän samassa tilanteessa olevaa seuraa.
Oikein kivuttomia ja tuloksekkaita punktioita kaikille! Ja Possukalle voimia piinailuun ja toivotaan parasta!
Odottelua
ei malta olla kirjottamatta :) Eli päräytettiin juuri taksilla kotiin sairaalasta, jalat vähän huterat ja massu arka, niin ei viittiny pelleillä julkisilla.
Kokeilin sitten punktion täydellä rakolla (vaikka monta kertaa kävin vessassa?) ja tunteet oli niin pinnassa, että tärisin paljon ja kyyneleet valui, jännittänyt niin... Miesparalla ei varmaan veri kiertänyt kädessä ;) Ihanasti oli mukana ja rauhoitteli. Kivuista ei juurikaan voi puhua, vähän nipisti välillä. Ongelmana oli alkuun mun hippulasuonet eli hoitaja ei saanut kanyyliä paikalleen, eikä lääkärikään helposti, ennenkin ollut ongelmia.
Saalis oli hyvä, 9 munasolua eli yhestä rakkulasta ei tullut. Ei pidä kuulemma soitella perään, toivottavasti ei tuu soittoa ennen perjantain siirtoa...
Huomenna onkin monella punktio, hyvää munasaalista toivon kaikille!
Taidan olla ainut jolle kävi näin, eli tiistaina oli ultra, jossa näky että oli just munasolu irtoomassa. ei ollu lääkkeet purru. En pääse siis piikittään vielä, vaan sumutukset jatkuu vielä pariviikkoo pitempään. Punktio ja siirtokin siis siirtyy viikolle 34. Kyllä vähäsen harmitti vaik ei se kai niin kauheeta oo pari viikkoo odottaa. Onks teille muille käyny koskaan näin? Vai oonko jotenki viallinen?