Miksi joku käyttäytyy kaupassa näin??!!
Tänään viimeksi todistin tälläistä tilannetta (eikä todellakaan ollut ensimmäinen kerta vaan näitä ihmisiä on paljon) että täpötäydessä kaupassa joku tukkii kassahihnan:
- Eli menin kassajonoon, ja edessäni seisova nainen ei laita kapulaa väliimme. Joudun kurkottelemaan sen, jotta saan omat ostokseni naisen ostosten taakse.
No tässä vaiheessa takanani on jo pitkä jono. Ja mitä tämä nainen tekee? Ei liiku senttiäkään, vaikka hänellä olisi noin 3 metriä tilaa ennen kuin olisi kassalla maksavan asiakkaan luona.
Eli takanani oleva (aivan kypsä) ihminen ei pääaayt tämän naisen haaveilun vuoksi jo latomaan ostoksiaan valmiiksi kassalle ja nopeuttamaan jonoa.
Ihan oikeasti, mitä vttua te kassan tukkijat ajattelette??
Kommentit (42)
Ovat maailman raivostuttavin ihnistyyppi.
No suomalaiset eivät osaa käyttäytyä YHTÄÄN MISSÄÄN !
Vierailija kirjoitti:
No suomalaiset eivät osaa käyttäytyä YHTÄÄN MISSÄÄN !
Miksi olet Suomessa?
Mulle opettiin jo lapsena, että kuuluu PERUSKOHTELIAISUUTEEN laittaa kapula toiselle valmiiksi, etsiä rahat ja kortit valmiiksi, pakata samalla kun maksaa (jos mahdollista) ja yrittää aina olla mahdollisimman nopea kaupan kassalla. Tätä vanhemmat perustelivat muiden asiakkaiden huomioimisena.
Älä viitsi nipottaa raivoamalla, kai voi rauhallisesti sanoa? Itsekin joskus ihmettelen kun osa seisoo ja haaveilee autistina. Jos väliä on paljon. Kapulaa ei ole kiire laittaa, ostoksia voi latoa jo ennen.
Missä kaupassa on noin pitkät hihnat?
Vierailija kirjoitti:
Mulle opettiin jo lapsena, että kuuluu PERUSKOHTELIAISUUTEEN laittaa kapula toiselle valmiiksi, etsiä rahat ja kortit valmiiksi, pakata samalla kun maksaa (jos mahdollista) ja yrittää aina olla mahdollisimman nopea kaupan kassalla. Tätä vanhemmat perustelivat muiden asiakkaiden huomioimisena.
Se ei ole totta. Koska edessäoleva ei ole aina kapulaa laittanut, sen voi itse laittaa ja seuraava samoin.
Vierailija kirjoitti:
Mulle sitä ei ikinä opetettu.
On niitä muitakin raivostuttajia kaupassa, tässä muutama eniten minun päreitä polttavia asiakkaita, KAILOTTAJAT, TUNKEILIJAT, ETUILIJAT, KÄYTÄVÄN TUKKEENA OLEVAT, JUORUILIJAT, onhan näitä, pinna on aina kireällä kaupoissa kierrellessä sillä näitä helvetin ulisijoita on joka paikassa.
Ärsyttää hidastelijat, ainakin silloin kun ostaa jäätelöä.
Ei s@@tana, että nuo autistiset haaveilijat ovat raivostuttavaa porukkaa.
Eli ap oli aivan tappituntumalla tähän rouvaan ja huohotti niskaan ja kurotteli jotta yltää edes koskettamaan liukuhihnaa. Rouva edessä antoi tilaa sille joka on vuorossa maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Eli ap oli aivan tappituntumalla tähän rouvaan ja huohotti niskaan ja kurotteli jotta yltää edes koskettamaan liukuhihnaa. Rouva edessä antoi tilaa sille joka on vuorossa maksamaan.
Kuka tarvitsee 3 METRIÄ tilaa voidakseen maksaa, jos kaupassa on valtava jono ja ilmeisesti vain yksi kassa? Ei prkele ap ole tässä se paha ihminen, vaan tuo akka joka ei voinut yhtään edemmäs siirtyä!
Tunnistan tuon ihmistyypin, usein olen pyytänytkin napakkaan sävyyn antamaan tilaa meille muillekin. Sitten aina hämmennytään ja loukkaannutaan, kun kaikilla ei ole koko päivää aikaa odottaakaan heitä..
Oletkos kuullut sellaisesta kuin KASSARAUHA? Kuulin kerran, kun Citymarketin kassa sanoi korttinsa kanssa sähläävälle vanhemmalle asiakkaalle, että "ei kiirettä, meillä on kassarauha". Tykkäsin siitä.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi nipottaa raivoamalla, kai voi rauhallisesti sanoa? Itsekin joskus ihmettelen kun osa seisoo ja haaveilee autistina. Jos väliä on paljon. Kapulaa ei ole kiire laittaa, ostoksia voi latoa jo ennen.
Missä ap kirjoitti, että hän raivosi kaupassa?
Vihaan näitä ihmisiä, jotka tahallaan hidastavat kassajonoa. Siitähän tuossa on vain ja ainoastaan pohjimmiltaan kyse.
Vierailija kirjoitti:
Opettele ymmärtämään lukemasi. Ap kurkotteli, että sai otettua kapulan.
Ainoa, mikä sen jonon etenemistahdin määrittää, on kassatyöntekijän tahti. Joskus myös pakkaajien tahti, jos se hihna pitää pysäyttää pakkaajien odottamisen takia.
Sillä, miten nopeasti pääsee latomaan omat kamat hihnalle, ei ole mitään merkitystä jonon liikkumisen osalta.
Välistä ihmetyttää, millaisella hahmotuskyvyllä osa pystyy näennäisesti toimimaan elämässään...
First world problems