Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen perui treffit kun kuuli että olen tällä hetkellä työttömänä

Vierailija
25.02.2020 |

Olimme jutelleet netissä silloin tällöin jo yli viikon verran, ja sovimme pari päivää sitten menevämme huomenna yksille. Kolmekymppisiä olemme molemmat.
Meillä oli hyvinkin antoisia keskusteluita, eikä tarvinnut keksiä väkisin juttua joistakin arkisista jutuista...Tuntui että meillä synkkaa tosi hyvin.

Kuitenkin tänään tuli sitten kautta rantain puheeksi työasiat ensimmäistä kertaa, ja naiselle kävi ilmi etten ole töissä tällä hetkellä. Naisen kirjoitustapa muuttui kuin taikaiskusta, välttelevämpään ja niukempaan suuntaan.
Vähän aikaa sitten hän ilmoitti ettei voikaan lähteä kanssa ulos huomenna erääseen (teko)syyhyn vedoten.
Oikean syyn pystyisi kyllä jokainen normaalilla järjellä varustettu rivien välistä lukemaan.
Hän ei myöskään ehdottanut mitään jatkosta.

Onko nykymeno tosiaan näin tarkkaa ja pinnallista? Onko miehen katkeamaton työssäolo näin äärimmäisen tärkeää?
Olen melko närkästynyt sekä pettynyt.

Kommentit (589)

Vierailija
41/589 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että ei ole työelämässä muuttuu hyväksyttäväksi vasta sitten kun on niin rikas, että pystyy kustantamaan myös naisen elämisen kokonaan. Olen itse jättäytynyt muutama vuosi sitten pois oravanpyörästä, koska taloudellinen tilanteeni sen salli.

Olen treffaillut melko paljon vuosien varrella ja muutos naisten suhtautumisessa oli järkyttävän selkeätä sen jälkeen kun päätin kokeilla sapattivapaata. Juttelu esimerkiksi loppuu kuin seinään melkein poikkeuksetta, kun kerron etten ole työelämässä tällä hetkellä (teen kyllä vapaaehtoistöitä).

Ymmärrän, että status on erittäin tärkeä asia naisille parinvalinnassa, mutta sitä en ymmärrä miksei siitä voi vain olla rehellisiä, kun se kuitenkin on kaikille niin ilmiselvää...

Tarkennuksena tähän vielä se, että en tosiaan ole nostanut senttiäkään yhteiskunnan tukia työelämästä jättäytymisen jälkeen, enkä sitä myöskään tulevaisuudessa ajatellut tekeväni.

Pakko kuitenkin myöntää, että yllätyin aika paljon itsekin kuinka valtavasti niinkin triviaali asia kuin työtitteli vaikuttaa parisuhteen löytämiseen :D

Vierailija
42/589 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään olisi lähtenyt treffeille työttömän kanssa.

Mikset? Entä jos olisi akateeminen työtön?

Mulle taas ei kelpaa edes akateeminen työllinen automaattisesti. Ei yhden käden sormet riitä laskemaan näitä akateemisia naisia, jotka sitten ovat jossain diipadaapa ammattiassa ja palkka on jotain onnetonta. Että tulojen ja työpaika oltava kunnossa. Eri asia jos itse olisin rikas, niin ihan sama mitä nainen tienaa mutta keskituloisena sen toisen tuloilla on väliä jos meinaa perhettä perustaa ja taloa hankkia. 

t:eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/589 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään olisi lähtenyt treffeille työttömän kanssa.

Mikset? Entä jos olisi akateeminen työtön?

Miten akateemisuus tähän liittyy? Työtön kuin työtön.

Vierailija
44/589 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailijax kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on evoluution laki. Nnaras etsi itselleen uroksen, joka on hyvä elättäjä (provider). If the provider can't provide, he's useless. Eli jos miehellä ei ole vakaat tulot ja avokätinen rahankäyttötapa (tukee naista taloudellisesti) niin nainen menettää mielenkikntonsa. Suomessa on niin hyvä sosiaalituki, että nainen kyllä pärjää PAREMMIN yksin (sinkkuna, yh-äitinä) kuin persauksen miehen asuinkumppanina.

Fiksu nainen ymmärtää, että huono elättäjä on huono elättäjä. Pelkkä penis ei riitä, koska sitä ei voi edes myydä. Nainen taas sai synnyinlahjana "tavaran" jolle riittää aina kysyntää. Naisen kannattaa hinnoitella itsensä korkealle. Miksi ryhtyä parisuhteeseen (tai edes harrastaa irtoseksiä) köyhän miehen kanssa? Eihän köyhä kykene maksamaan edes elatustukea itse siittämilleen vahinkolapsille.[/quote

Eihän naiset ole näin kylmän laskelmoivia, eihän? Miten rakkaus ja romantiikka? Musta alkaa tuntua, että miehet ovat romanttisempia, kuin naiset.

Naiset ovat kylmempiä ja laskelmoivampia kuin miehet. Sekä myös kyvyttömämpiä empatiaan Tämä on ihan tutkittu juttu.

Jos Johtajauros on narsistinen psykopaatti, joka alistaa muut alleen, nainen haluaa silti tämän miehen. Siksi koska statuksella ja voimalla/resursseilla on niin suuri painoarvo naiselle.

Miehet empaattisempia? Ehkä unissasi.

Vierailija
45/589 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat laskelmoivia miehen suhteen osittain juuri siksi, että niin moni mies EI ole empaattinen.

Vierailija
46/589 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kelpaisi minullekaan, en vaan lähde elättämään aikuista ihmistä. Etenkin jos ensin antaa ymmärtää että on työssä, ja sitten käy ilmi että on vedättänyt.

Jos tällä jää ulkopuolelle joku miljoonaperijä, ei voi mitään, tuskin elämämme muutenkaan sitten sopisi yhteen.

Miehelle riittää että nainen on kaunis ja nuori, turha itkeä jos miehillekin on vaatimuksia.

Vierailija
47/589 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä empatialla tässä tarkoitetaan? Sitäkö, että elättää jotakin loisijaa? Ei kiitos.

Vierailija
48/589 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten seuraava kommentti jos valitsee työttömän miehen, että miksi ihmeessä naiset valitsevat aina huonoja miehiä, vaikka hyviäkin olisi.

Aina menee väärin.

Vierailija
49/589 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tapasin tinderin kautta miehen ollessani sinkkuna. Hän asui Oulussa, minä Helsingissä. Hän oli rakennusalalla, mutta työtön. Ei Kuulema työtä löytynyt millään, samaan aikaan valitti alan raskautta. Sanoin hänelle että muuttaa pk-seudulle, töitä on pilvin pimein.. Ei käynyt. Kuulema miettii opiskelua. Tästä on nyt 5 vuotta aikaa ja hän on edelleen työttömänä Oulussa. Itse pidän matkustelusta edes kerran vuodessa, hänen kanssa siitä ei olisi tullut mitään. Itse en ole kyllä ollut työttömänä koskaan, mutta jos olisin, niim hankkisin muuta kun oman alani työtä. Ja itse olen itseni elättänyt, en tarvitse elättäjää.

Vierailija
50/589 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole reilua eikä tasapuolista, mut näin se vaan menee... Nähty on. V*ttumaista, mutta totta.

Vierailija
51/589 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse hyvin toimeentuleva mies. Sellaista naista ei ole vielä treffeille tullut jonka juoman tai ruoan  olisin maksanut. Aina on laitettu lasku puoliksi ja viinipullon hinta puolitettu. Samoin suhteissani olen tehnyt naiselle selväksi heti alussa, että  omilla rahoillaan on molemmat. Jos nainen on halunnut vipata multa rahaa, olen lainannut korolla. Miehellä EI OLE MIKÄÄN velvollisuus elättää naista!

Ja tästä syystä moni nainen on lähtenyt suhteesta. Tai on vetänyt herneen nenään treffeillä. Nainen ei kestä oikeasti tasa-arvoista miestä vaikka siitä tasa-arvosta on usein puhumassa.

Vierailija
52/589 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tapasin tinderin kautta miehen ollessani sinkkuna. Hän asui Oulussa, minä Helsingissä. Hän oli rakennusalalla, mutta työtön. Ei Kuulema työtä löytynyt millään, samaan aikaan valitti alan raskautta. Sanoin hänelle että muuttaa pk-seudulle, töitä on pilvin pimein.. Ei käynyt. Kuulema miettii opiskelua. Tästä on nyt 5 vuotta aikaa ja hän on edelleen työttömänä Oulussa. Itse pidän matkustelusta edes kerran vuodessa, hänen kanssa siitä ei olisi tullut mitään. Itse en ole kyllä ollut työttömänä koskaan, mutta jos olisin, niim hankkisin muuta kun oman alani työtä. Ja itse olen itseni elättänyt, en tarvitse elättäjää.

Jep, osa työttömistä on just näitä, mietitään 5 v että pitäisikö opiskella jotakin, kun nykyammatti ei nappaa.

Ei vaan ole minun juttuni, tuskin se tyyppi kotona on yhtään sen halukkaampi hoitamaan omaa osaansa.

Vierailija
53/589 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse hyvin toimeentuleva mies. Sellaista naista ei ole vielä treffeille tullut jonka juoman tai ruoan  olisin maksanut. Aina on laitettu lasku puoliksi ja viinipullon hinta puolitettu. Samoin suhteissani olen tehnyt naiselle selväksi heti alussa, että  omilla rahoillaan on molemmat. Jos nainen on halunnut vipata multa rahaa, olen lainannut korolla. Miehellä EI OLE MIKÄÄN velvollisuus elättää naista!

Ja tästä syystä moni nainen on lähtenyt suhteesta. Tai on vetänyt herneen nenään treffeillä. Nainen ei kestä oikeasti tasa-arvoista miestä vaikka siitä tasa-arvosta on usein puhumassa.

Tasa-arvo ei tarkoita nillitystä ja itaruutta. Ei kukaan halua sentti-Seppoa, joka laskee että nyt meni ehkä 2 euroa hukkaan, jos toisia treffejä ei tulekaan.

Ei tuollaisen kanssa voi perustaa perhettä, sille on raha rakkaampaa kaikkea muuta, kuten omia lapsia.

Vierailija
54/589 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävimpiä on naiset, jotka odottaa mieheltä taloudellista statusta mutta ovat itse vaatimattomassa ammatissa olevia pulleroita ja allit roikkuu.

Vierailija
55/589 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo ei tarkoita nillitystä ja itaruutta. Ei kukaan halua sentti-Seppoa, joka laskee että nyt meni ehkä 2 euroa hukkaan, jos toisia treffejä ei tulekaan.

Ei tuollaisen kanssa voi perustaa perhettä, sille on raha rakkaampaa kaikkea muuta, kuten omia lapsia.

Just joo että jos mies ei tarjoa naiselle illallisia ja ostele naiselle sitä sun tätä, niin miehelle on "raha rakkaampaa kaikkea muuta" :D . Lapset on toki erikseen ja heille rahaa antaisin, koska ovat minun lapsiani.

Vierailija
56/589 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Olisko muka Maisa Torppa alkanut suhteeseen TYÖTTÖMÄN kanssa? Ei varmasti!

Vierailija
57/589 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse peruin treffit, kun kuulin ettei miehellä (40v) ole autoa. Asun paikassa, jonne ei pääse julkisilla. Olisi tullut seurustelusta vähän hankalaa, ja muutenkin, kyllä miehellä pitää auto olla, ja työpaikka.

Vierailija
58/589 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että nainen olisi kysynyt työtilanteesta jo melko alussa, jos se kerran on hänelle kynnyskysymys. Minusta et menettänyt mitään.

Luultavasti aapeen profiili oli sellainen, että nainen oletti hänen olevan töissä.

Eli ei vaikuttanut miltään pultsarilta, nistiltä tai elämäntapatyöttömältä. Ja tämähän tarkoittaa sitä, että mies olisi ollut muuten täysin hyvä, mutta tuo pieni statusasia antoi näin suuren painoarvon asiassa.

Melko masentavaa varmasti.

Statusasia? Meinaat että vaikka perus-Peran putkimiehen hommat tuo jotain maagista statusta? Älä viitsi naurattaa.

Työpaikan vaihtamisen välillä työttömyys on ok. Mutta jos omassa ikäluokassa (30-40v) mies on pitkäaikaistyötön, niin herättäähän se paljon kysymyksiä eikä hyvällä tavalla. Miksi mies parhaassa iässä muka ei ole saanut mitään töitä/ käy missään töissä?

Vierailija
59/589 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ap vastaa kysymyksiin työttömyyden kestosta tai työllistymismahdollisuuksista?

Olen itsekin tällä hetkellä työtön, ja tiedostan, että meitä on moneen junaan. On aktiivisia, itseään kehittäviä ihmisiä, ja sitten on näitä, jotka viettävät päivät tietokonepelejä pelaten – ja ihan kaikkea siltä välltä. Pelkän työttömyysstatuksen perusteella ketään ei voi laittaa kumpaankaan kastiin, mutta kyllä lyhyt keskustelu jo kertoo jotakin ihmisen asenteesta. En minäkään kiinnostuisi miehestä, jolla ei ole mitään ambitioita tai halua kehittää itseään.

Vierailija
60/589 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koron pyytäminen lainasta ei ole tasa-arvoista vaan mulkkumaista. Sulla ei taida olla kavereita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan