Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikki plussanneet

25.02.2020 |

"Vauva vuodelle 2020-21" -ketjun innoittamana ketju kaikille raskautuneille. Ideana oli siis se, että lasketusta ajasta riippumatta voidaan kaikki jatkaa juttua täällä, ja tottakai kaikki muutkin odottajat on tervetulleita jakamaan ajatuksiaan :)

Itse olen plussannut reilu viikko sitten. Nyt menossa 6+5 vikoista menkoista laskien.
Jännittää ja pelottaa kun ei tiiä miten tässä käy, mutta positiivisella mielellä, että pieni pysyy matkassa :) Kovasti ootan, että pääsis ekaan ultraan, mutta kyllähän sitä saa vielä tovin oottaa... Ennen sitä en uskalla kenellekään kertoa (tai sille ainakin nyt tuntuu).

Kommentit (1188)

521/1188 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilija91, paljon onnea kaksosista!

Aamulla kävin seulontaverikokeissa ja nt-ultra olisi parin viikon päästä, tänään siis rv 10+0. Huomenna olisi ensimmäinen käynti äitiyspolilla, toivottavasti ultrataan siellä. En kyllä keksi mitä muutakaan siellä tehtäisiin kuin ultrattaisiin 😃 Tuntuu, että viikot menevät nyt tosi nopeasti kun esikoisen odotusaikana viikot tuntuivat matelevan eteenpäin.

Noista ruokarajoituksista, eivät ole minun elämääni vaikuttaneet juuri mitenkään kun ei tule noita kiellettyjä asioita juuri muutenkaan syötyä. Toki alkoholi ja tupakka jäi heti plussan jälkeen pois.

27v / esikoinen 4/19 / kuopus 11/20

522/1188 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuminnis tai joku kysyi ekasta lääkärikäynnistä. Mun mies ei ollut mukana eikä siellä oikein muuta tehtykään kun otettiin peruskokeita, verenpaine ja hemoglobiini sekä tehtiin sisätutkimus. Meillä ainakin sydänäänet kuunnellaan jokaisella normaalilla neuvolakäynnillä, niillä on joskus ollut puoliso mukana 😊

Haaveilija91, tuplaonnittelut!! Toivottavasti kumpikin pikkuinen pysyy tiukasti matkassa.

Ruoka-asioista sen verran, että itse oon mennyt maalaisjärjellä. Oon napostellut joskus muutamia salmiakkeja ja lakuja sekä söin voileipäkakkua, jossa oli kylmäsavulohta päällä. En siis ole täysi kieltäytyjä kuin maksan ja raa'an ravintolapihvin suhteen. Jokainen tekee kuin parhaaksi näkee 😊

Tänään eletään viikkoa 38+1 ja olisin ihan valmis jo synnyttämään. Kovasti pikkuista jo odotellaan, mutta kyllä tässä taidetaan vielä pari viikkoa porskuttaa. Jonkinnäköisiä merkkejä on, menkkamaisia kipuja tulee satunnaisesti päivittäin ja jotenkin tosi väsynyt olo on ollut viime päivinä. Syntyispä hän jo pian! ❤️

Wannabe mami toivoi masukuvia niin tässä on mun masu viime viikolta, aika pieni ollut läpi raskauden ja tuli näkyviinkin vasta joskus 25+ viikoilla 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
523/1188 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki, minäkin uskallan nyt kirjoitella tänne. Olen jo pidempään käynyt lukemassa tätäkin ketjua, mutta en ole aiemmin uskaltautunut kirjoittelemaan omien pelkojen vuoksi :D

Odotan ensimmäistä lastani rv 13+4. Laskettu aikani on siis marraskuun puolessa välissä. Kävin tänää np-ultrassa ja kaikki oli aivan tavallisen hyvin, vaikka sitä ennen olinkin aivan kauhuissani. Koimme tammikuussa keskeytyneen keskenmenon, alkio vastasi 6+3 eikä sydän koskaan sykkinyt. Tein lääkkeellisen tyhjennyksen ja raskaudun heti uudelleen, ilman kuukautisia välissä. Tämä raskaus onkin ollut sitten pelkoa täynnä! Minulla oli useampana viikkona päivän kaksi kestävää ruskeaa vuotoa. Viikolla 10 ja 12 minulla lorahti ihan veretkin pöntöllä käydessäni, ei kuitenkaan siteeseen asti. Arvata saattaa että pelko otti heti vallan ja olin täysin varma keskenmenoista. Vk 10 käytiin yksityisellä ultrassa terveystalolla (eikä ollut edes kallis!!) ja kaikki oli hyvin. Vk 12 vuodon jälkeen minulla oli neuvolalääkäri ja sydänäänet kuuluivat. Kaikki meni siis minulla kuitenkin hyvin vuodoista huolimatta! :)

Kärsin aamupahoinvoinnista aina viikolta 6 saakka viime viikkoon. Oksensin joka aamu huuto-oksennusta useita kertoja. Toisteli itselleni mantraa "vauva voi hyvin, äiti voi huonosti" ja halasin pönttöä. Nyt viime viikolla pahoinvointi väheni ja ruuat, jotka aiemmin ällöttivät, alkoivat taas maistumaan.

Jään tänne seuraamaan keskusteluja ja itsekin nyt uskallan alkaa kirjoittelemaan.

524/1188 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiltotähti, mulla myös maistui alkuraskaudesta vesi oudolta ja just jopa pahalle. Oli tosi hankala juoda vettä laisinkaan muutaman viikon ajan. Sitten yltyi jano ja nyt lotraan vettä :D Janottaa jatkuvasti! Toivotaan, että olosi helpottaisi pian. Onko jokin muu nestemäinen mitä sinun tekee mieli? Minulle maistui silloin kivennäisvesi johon laitoin sitruunamehua ja/tai pari palaa sitruunaa lillumaan. Kaikki raikas ja sitruunainen maistui :) Tärkeintä, että saa nesteytettyä itsensä. Tuttu joka kärsi hypermesiksestä joi Gatoradea :D Se kuulemma maistui ja nesteytti. Itsekin etsinyt kaupassa uusi alkoholittomia tuttavuuksia vieläkin, josko löytyisi jotain mitä juoda veden ja vichyn lisäksi :) Itse en välitä kovin makeasta eikä limpparit eikä oikeen mehutkaan maistu. Greippimehu poikkeuksena silloin tällöin, se on kivan hapan. Onko sulla muuten paino laskenut pahoinvoinnin myötä? Entä muilla keillä ollut kova pahoinvointi? En itse kauheasti vaa'alla käy, mutta nyt, kun kävin niin oli paino taas laskenut vaikka kuinka yritän syödä. Pahoinvointi on lakannut jo mutta ruoka ei siltikään vielä oikein maistu. Kahvia olen kuitenkin pystynyt juomaan ihan vähän ekaa kertaa sitten raskauden alun! Se lienee jo hyvä merkki :) Tai sitten kohtaloni on olla nirso koko raskauden ajan ja (toivottavasti!) palaudun entiselleni raskauden jälkeen :D Tai sitten pikkuinen säätelee mitä tahtoo ja mitä ei :D

Ihana masukuva Räpätäti! <3 Teillä on jo H-hetket miltei käsillä. Jännää! Jännittääkö teitä vai olettetko enemmän juuri innoissaan? :) Kai ilmoitat sitten, kun lapsi on tuloillaan tai edes sitten jälkikäteen? Niin kiva on ollut seurailla kaikkien matkaa täällä ja toisessa ryhmässä :) Odottelen ehkä itse vielä hetkisen ennen, kun laitan masukuvaa, kun niin olematon tuo "masu" vielä on :D Tosin yksi ilta tuntui, kun joku olisi hieronut minua sisältäpäin ja ihan kuin heittäisi kuperkeikkaa! Se oli niin kumma mutta ihana tunne! <3 Samalla myös maha turposi, meni kovaksi ja pömpötti enemmän kuin koskaan tähän mennessä. Siitä tuli niin ihana olo <3 Muutenkin iltaisin maha pömpöttää enemmän kuin päivän mittaan ja välillä sellainen hassu myllerrys tunne. Kuitenkin eri kuin mitä suolistossa. Sellainen paineenomainen tunne, ihan kun joku puskee sisältäpäin. Onko muilla maha eri kokoinen pitkin päivää?

En malta odottaa, että pikkuinen kasvaa ja maha alkaa tosissaan näkyä. Tuntuu niin hassulta juuri tämä kohta raskautta, kun mitään ei oikeastaan tapahdu tässä hetkessä. Eikä mahakaan kasva vaikka jo odottaisi, että eikö sen nyt pitäisi jo sieltä alkaa näkyä :D Sitä on jotenkin niin malttamaton! Sitten taas, kun maha on todella iso, toivoo varmaan päinvastaista :D Sinulla Räpätäti tuli vatsa esiin siis RV 25? :) Täytyy tässä kasvattaa malttia siis! Tosin se on todella yksilöllistä itse kullakin. Nyt vaan odotellaan kuun lopussa olevaa ensimmäistä lääkärikäyntiä neuvolassa. Se ei sentään ole etänä. Se on ihan kiva ja varmaan myös aika oleellista? Kokemuksia teiltä ketkä tämän lääkärikäynnin olette jo käyneet? Ymmärsin, että kuunnellaan sydänääniä ja keskustellaan miten raskaus on mennyt ja ilmeisesti jopa jo toiveita synnytyksestä. Meillä siis meneillään RV 15.

Esikoinen 11/20
Haaveissa sisarus taaperolle

525/1188 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole onneksi kärsinyt pahoinvoinnista oikeastaan yhtään. Tee alkoi viikolla 7 oksettaa ja sen parina aamuna yrjösin. Sitten ymmärsin että mä en siitä tykkää ja se ei mulle sovi, joten olen jatkanut aamukahvin juontia. Yritin siis korvata kahvin teellä. Ei toiminut. Alussa oli ennemminkin koko ajan nälkä ja lihoin ekaan neuvolaan 1,5 kg.

Eilen olin toisessa neuvolassa ja olin laihtunut 2 kg. Ihan hyvä, koska painoa on liikaa muutenkin. En siis ole yrittänyt laihduttaa, mutta turhia kaloreita on jäänyt pois, kun ei ole juonut alkoholia ja herkkujen syöntikin on jäänyt aika vähälle entiseen verrattuna. Kun puhuin terkalle, että en enää syö niin paljon herkkuja kuin ennen, niin se totesi että koska olen ainakin ollut herkkuperse (kyllä näillä sanoilla), niin hänestä olisi hyvä, että menisin jo ensi viikolla sokerirasitukseen. Hänen mukaansa monet ohjataan sinne liian myöhään, kun sikiö on ehtinyt jo alkaa kasvaa yläkäyrillä. Pelästyin, että joudunko menemään vielä myöhemmin uudelleen jos nyt on ok tulossa, niin kuulemma en. Hän nyt vaan haluaa että käyn jo aikaisin siellä. No ylipainoahan mulla on, mutta ei muita riskitekijöitä.

Maanantaina on aika ja olen silloin 16+6. Mietin vaan, että mitäs jos ne sokerit alkaa sitten myöhemmin nousta ja sitä ei huomata, kun rasitus on näin aikaisin. No kaipa terkkari tietää mitä tekee, tää on sen työtä. Silti mietityttää, että jos saan puhtaat paperit maanantaina, niin aika pitkä aika on vielä edessä ja pitää toivoa, että arvot myös pysyy hyvinä.

526/1188 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, tuplasti onnea haaveilija91:lle! ❤️

Täällä rv 10+0 ja pahoinvointia on ollut niin rajua alkaen 5+2 etten ole juuri päässyt sängystä ylös. Mitä nyt muutaman kerran sairaalaan tiputukseen ja miehen käsipuolessa labrakokeisiin ja neuvolaan. MUTTA eilen oli ensimmäinen päivä pahoinvoinnin alkamisen jälkeen kun uloste oli kiinteää! Typerää ja koomista että sen takia on nyt toiveikas olo ja olin salaa vähän ylpeä että sain sellaisen tuotoksen pönttöön aikaiseksi.. kertoo varmaan myös jotain mun tän hetkisestä henkisestä tilasta ja elämän jokapäiväisestä vauhdikkuudesta. 🤣 Mutta joo, joka päivä oksennan yhdestä kolmeen kertaan. Yritän nukkua mahdollisimman pitkään jotta pakollinen aamuoksennus jäisi välistä. Yleensä herään puoli kahden maissa, nukun yhdet tai kahdet puolentoista tunnin päikkärit päivässä ja miehen kanssa nukkumaan viimeistään puolenyön aikaan.

Kovasti odotan että olo helpottaisi jotta jaksaisi edes harrastaa jotain pientä, nyt hereilläoloaika menee tv:tä tuijottaessa. Ihana kuulla että jollain oli helpottanut olo 12 viikon kohdalla, sen alkuun mulla on enää 14 päivää.

Rentouttavia päiviä kaikille ja pahoittelut että tämä ei nyt ehkä ollut positiivisimmasta päästä tämä päivitys, meinaan tulla mäkkihöperöksi.

N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023

527/1188 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa huomenna rv8 (7+0) ja vieläkin täysin oireetonta. Mikä on aika hullua kun tietää että kaksosraskaus, luulisi että on oireita vaikka muille jakaa. 🙊 Mutta ei, tissit ei enää yhtään kipeät ja muutenkin aika normaali olo. Mitä nyt välillä kohtu särkeilee ja hetkittäinen etominen mutta siinäpä se. Jos en toissapäivänä olisi nähnyt vauvojen sydämien sykettä, voisin vannoa ettei siellä ketään ole.

Toisaalta, täytyy olla onnellinen oireettomudesta (mutta kyllä mä vähän haluaisin tuntea olevani raskaana😂).

LA 12/20

528/1188 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiva" kuulla, etten ole ainut oireeton 🙈Mullakin oireet on vain vatsan turvotus, alavatsatuntemukset ja rintojen aristus painellessa (palasi onneksi sen yhden oireettoman päivän jälkeen). Ruokakaan ei maistu normaaliin tapaan, ja välillä se jopa yököttää. Nyt on siis rv 6+3.

Laauur, tervetuloa! Te olette jo päässeet "turvallisille viikoille", onneksi kaikki on tällä kertaa mennyt hyvin 💕

wannabe mami, mulla on vatsa iltaisin aivan järkyttävän iso 😅aamulla näyttää ihan normaalilta ja päivän aikana turpoaa aivan valtavaksi, mieskin on tämän huomannut 😂

Helvi, on raskaus sinua koetellut 😕Toivottavasti alkaisi pahoinvointi pian helpottaa, ja pääsisit nauttimaankin raskausajasta.

Esikoinen 1/21, toinen lapsi haaveena

529/1188 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvi, minä joskus oksentaessani ja "vinkkejä" etsiessäni törmäsin semmoiseen, että yrittää elää päivän kerrallaan eikä ajatella että joudun oksentamaan vielä x määrän päiviä. Itse kun aina mietin aamuvuoro-viikon tullessa että miten selviän silloin vielä töihin 😂 yritin sitten jotenkin aina elää oksennus kerrallaan 😁

Itse en saanut painoa ollenkaan ensimmäisen 12 viikon aikana, tähän varmasti vaikutti tuo oksentaminen. Söin oikeastaan mitä huvitti, ja joinain pahoina päivinä elin vain ranskalaisilla (sillä se oli ainoa mikä upposi oksentamisen jälkeen). Olen itse lievästi ylipainoinen, tähän terkkatäti ei sanonut mitään. Lääkäri taas totesi minulla olevan vähän pyöreyttä, mutta tämä kommentti oli odotettavissa.

530/1188 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilija, tuplaonnittelut! ❤

Täällä 10+3, oireetonta ja oireellista aikaa. Toisinaa oksennan rajusti, sitten voi olla päiviä että vointi on todella hyvä. Tällä hetkellä on kolmatta päivää migreeni, niska- ja selkäkipu lisänä. Lääkkeitä ei juuri uskalla ottaa. Perus burana+panadol kun ei tehoa. Yritän juoda runsaasti.

Tällä viikolla kävin antamassa verikokeita labraan ja pissasin purkkiin 🙈 onhan tämä yhdenlaista. Harmittaa niin äärettömän paljon, ettei meillä saa enää äitiys- eikä lapsuusajan neuvolakorttia muutoin,kuin sähköisenä. Vihaan kaikkia sähköisiä palveluita 😬 olen paljon perinteisempi ihminen kun nykynuoriso usein on.

Helville tsemppiä! ❤ ja Räpätäti, kaunis masu sinulla! Hieman kade olen, kun itsellä vasta tämmöinen röllykkä 🙈🤭

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

531/1188 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buranaahan ei suositella raskauden aikana. Tai jokin ihan satunnainen käyttö on kai ok, mutta jatkuvasti ei.

Tänään on käynti neuvolalääkärillä.

Mulla on nyt 18+1 ja aika seesteistä on. Maha on jo kasvanut, mutta ei mulla mitään erityisempiä oireita ole. Tai ei ainakaan sellasta oikeesti haittaavaa, että tulis heti mieleen. Lenkillä huomaa, että hengästyy helpommin. Parina yönä saanut jopa nukkua heräämättä vessaan 😄

Etätyö antaa vielä vähän aikaa sille, ettei joudu kertomaan töissä. Satunnaisesti käyn työpaikalla, mutta silloin on vielä melko helppo peittää.

Minähän siis halusin (ja haluan) venyttää siellä kertomista mahdollisimman pitkälle. Jos nyt ensi kuun puolelle pääsisi niin rakenneultran jälkeen ehkä sitten.

532/1188 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellou, meillä viiva vahvistuu (tilasin siis ison paketin raskauskeijun testejä ja olen surutta niitä myös käytellyt) ja ensimmäinen neuvola on varattu kesäkuun ekalle viikolle. Varhaisultra tulee siitä sitten viikon päästä suunnilleen.

Kovasti oli pahoinvointia tässä, mutta nyt se hiukan on helpannut, lähinnä aamuyöstä vaivaa.

Tänään koin ensimmäisen raskausmieliteon  - aiemmin kroppa on pyytänyt lähinnä vihanneksia ja kaikkea tuoretta, mutta tänään oli pakko saada Koskenlaskijaa :D

Työnantajalle kertominen jännittää täälläkin jo, sain tuolla toisella palstalla puhumani uuden työn omassa organisaatiossani ja en ole kovin pitkään ehtinyt tässä olla ja heti jään pois... mutta se on sitten elokuun murheita :)

Lapset -02 ja -06, km 02/20, la 1/2021

533/1188 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wannabe mami, ilmoittelen tietenkin heti kun lapsi on siirtynyt masun ulkopuolelle 😊 tänään aamulla supisteli aika reilusti, kivuttomia pääasiassa mut oli pari kipeääkin supparia joukossa. Kumpa merkkaisi jotain! Ja joo mulla tuli tosi myöhään vasta maha ja olisin varmasti pystynyt piilottamaan raskauden jonnekin viikolle 30 saakka! Eikä tämä tosiaan vieläkään kovin iso ole, mistä oon kyllä tosi tyytyväinen. Ei oo raskausarpia tullu ollenkaan 😄

534/1188 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, mulla peruuntui eilinen poliaika. Tilalle sain lääkäriajan neuvolaan ensi viikolle. Saas nähdä, kauanko pitää odotella uutta poliaikaa. Neuvolan lääkäri määräsi myös sokerirasituksen heti rv 12 jälkeen.

Täällä ei edelleenkään juuri mitään oireita, vain väsymystä ja turvotusta.

Ja tervetuloa uusille!

27v / esikoinen 4/19 / kuopus 11/20

535/1188 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia Haaveilijalla! ❤️ Mikä oli teidän reaktio kun saitte tietää kaksosista? :D

Corianderher, tervetuloa takaisin! Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin ja saatte nyytin syliin asti!

Räpätätillä ihana masu, loppu lähestyy! Oletko muuten saanut painoarviota jossain vaiheessa raskautta ru:n jälkeen? Itselläkään ei vielä yhtään raskausarpea mahassa, ja aika pieni masu täälläkin edelleen, viikkoja nyt 31+1. Ja tosiaan mullakin maha alkoi erottua vaatteiden alta vasta joskus noilla samoilla viikoilla.

Viimeksi taisin kirjoitella kasvukontrollista edellisessä pitkässä viestissä. No, nyt on kaksi käyntiä takana ja näillä näkymin enää ei tarvitse mennä ennen synnytystapa-arviota rv 35-36. Vauva on siis rakenneultrasta asti ollut sirompi, ja kokoon kiinnitettiin huomio sen mun kaatumisesta aiheutuneen päivystyskäynnin yhteydessä. Eilen oli se toinen kontrolliultra ja poitsu oli kirinyt vähän tahtia edellisestä kerrasta ollen nyt reilu 1,4 kiloa. Tosi siro siis edelleen, kun näillä viikoilla keskikäyrä olisi jossain 1,8 kilon paikkeilla, ja hän kasvaa nippanappa alakäyrän yläpuolella. Viimeksi oli juuri ja juuri alakäyrällä, hitusen jopa alle. Mutta kaikki on hyvin, vikaa ei ole istukassa eikä missään mikä selittäisi pienempää kokoa. 😊 Mun radin kannalta sinänsä ”hyvä”, ettei vauva kasva kookkaana.

Käytiin myös siellä 3D/4D-ultrassa n. 3 viikkoa sitten. Oli hauska kokemus ja ihana oli nähdä kasvokuvia. Suosittelen käymään jos yhtään kiinnostaa! Saatiin muistitikulle kuvia ja yksi haukotteluvideo. 😁

Vauva kääntyi vihdoin perätilasta pois toissapäivänä, toivottavasti pysyisi nyt raivotarjonnassa, vaikka vielähän tuolla on tilaa kääntyillä. Epäilinkin kääntymistä kun oli ihan hullua muljuamista toissailtana ja eilisaamuna, ja potkuja alkoi tuntua tissien alapuolella ja hikka suoraan häpykummun alla. 😁 Eilisessä ultrassa siis varmistui kääntyminen.

Esikoinen, LA 7/2020

536/1188 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista! ♥️

Lääkäri kun ultrasi ja sanoi että tässä näkyy sydänäänet - herkistyin ja sydän kävi hakkaamaan. Sitten siirsi laitetta alemmas ja näin itsekin toisen pussin jossa oli jotain sisällä ja lääkäri löysi heti ne toiset sykkeet ja sanoi kasuaalisti: "ja tässä toinen". 😂

Katsottiin miehen kanssa toisiamme ja hymyiltiin vaan - sydän hakkasi varmaan 200 😂

Mä oon siis itsekin kaksonen joten ei ihan shokki ollut. Ja kun tämä inssi tehtiin niin tiesin että folleja oli 5kpl eli mahdollisuus monikkoihin oli olemassa. En vaan millään uskonut (tai voi vieläkään uskoa) että vihdoin meillä tärppäsi - ja vielä kaksoset! 😂

Mieskin onneksi tosi innoissaan, sanoi heti että nykästään kaksi nyt kerralla ni ei heti tarvitse uusia pyöräyttää😀

LA 12/20

537/1188 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, onnittelut Haaveilija91! 👶👶

Räpätäti niin kaunis maha siellä. Mulla on taas kasvanut ihan hurjasti ja tuntuu jo valtavalta näin viikolla 27. Kovasti on tullut myös muilta ihmisiltä kommenttia, jos ei olla hetkeen nähty. Painokin on jo noussut yli 10 kiloa ja heräilen öisin, kun hyvän asennon löytäminen on vaikeutunut.

Nämä tuntuvat kuitenkin ihan mitättömiltä jutuilta, eikä mua haittaa, vaikka kiloja vielä kertyisi toinen mokoma. Suurimman osan ajasta vointi on ollut tosi hyvä. Vauva liikkuu säännöllisesti, niin ei ole enää sitä jatkuvaa huolta, mitä alkuraskaudessa. Muistissa on myös vielä hyvin, mikä pettymys jokainen tulokseton yrityskuukausi oli ja tunnen oloni niin onnekkaaksi, kun nyt voi iltaisin silitellä mahaa ja hyräillä siellä kasvavalle henkilölle, jonka jo muutaman kuukauden päästä tapaan.

Mukava kuulla Mureke, että teilläkin sujuu siellä asiat hyvin ja kasvua on tullut lisää. Villasukalle terveisiä, että täälläkin vaivasi migreeni alkuraskaudesta ja eipä siihen juuri mikään auttanut. Kylmää pidin otsalla, kuuntelin rauhoittavaa musiikkia ja koitin nukkua oksentamisten välissä. Luulin, että tuota jatkuisi koko raskauden ajan, mutta kohdallani loppuivat kuin seinään toiselle kolmannekselle mentäessä. Toivotaan, että sulla kävisi myös noin ja samoin muillakin pahoinvoinnista kärsivillä helpottaisi olo.

Esikoista odotamme, LA 8/2020

538/1188 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Vanamo! Itsellä migreenk on jatkuvaa, liittyy huonoon rautavarastoon, jonka myötä lihaksissa ei kierrä riittävästi happea jasitä myöte lihakset jatkuvasti jumissa. Nykyään vähemmän migreeniä, kuin vaikkapa reipas vuosi sitten, jolloin olin 2x kk päivystyksessä lääkettä saamassa. Nyt otan välillä Buranaa puolikkaan tabletin (300mg) ja Panadolia puolikkaan myös. Niillä alkaa sentää nukuttaa, ja sen myötä olo helpottaa. Pääkipuun ne ei auta yhtään. Viikko ja muutama päivä päälle niin on np-ultra! Jännittää 🥰

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

539/1188 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoittelin tuonne vauva 2020-2021 ketjuun, ja ehkä uskaltaisin hypätä mukaan tänne. Viikko sitten ilmestyi plussa testiin ja kolmas pikkuinen olisi tulossa meille tammikuussa. Virallisesti menkoista laskettuna viikkoja vasta 4+2, mutta ovulaatio oli jo viikko menkkojen jälkeen, eli periaatteessa viikkoja voisi olla yksi enemmänkin. Mä en ihan täysin ymmärrä tätä viikkojen laskemista edellisistä kuukautisista jos itse tietää, että ovulaatio ei ole ollut kahta viikkoa niiden jälkeen. No näillä mennään ja eka neuvolakäynti on varattuna juhannuksen jälkeiselle viikolle.

Iltapahoinvointi on jälleen ollut seuranani jo viikon ajan, kuten oli myös molempia aiempia odottaessani. Energiantarve on selkeästi jo lisääntynyt ja liian pitkästä välistä ruokailujen välissä seuraa heikotuskohtaus. Töissä pitää siis olla jotain naposteltavaa nopeasti saatavilla, ettei ala heikottaa liikaa.

Kivaa viikonloppua kaikille! ❤️

540/1188 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mureke, ikävä kyllä en oo päässyt mihinkään ylimääräisiin painoarvioihin eli ei oo minkäänlaista käsitystä minkä kokoinen kaveri täältä on tulossa. Neuvolan th epäili käsituntumalla viikko sitten, että olisi silloin ollut noin kolmekiloinen.